- vwcriss
- **
- 121 mesaje
- din 22 Nov 2008
- Bucuresti
vwcriss
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat
snp_sfy
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2001 zioxe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2009
- Mesaj Privat
om
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2000 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2009
- Mesaj Privat
Am schimbat astazi (in sfarsit) debitmetrul. Am gasit Bosch (0 280 218 031) la 490 lei.
Dupa ce l-am cumparat, mi-a zis nenea ca puteam sa il iau si in maxim 6 rate, fara dobanda.
Masina merge incomparabil mai bine. Plus ca s-a stins si martorul de Abgas! Obisnuit sa apas destul de mult acceleratia pana acum (fiind 'lenesa'), cred ca voi fi nevoit sa fiu atent la kilometraj in primele zile, sa nu o ia la fuga.
Recomand cu caldura inlocuirea (sau curatarea - in cazul meu fusese curatat de cateva ori) debitmetrului!
Dupa ce l-am cumparat, mi-a zis nenea ca puteam sa il iau si in maxim 6 rate, fara dobanda.
![Very Happy](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Masina merge incomparabil mai bine. Plus ca s-a stins si martorul de Abgas! Obisnuit sa apas destul de mult acceleratia pana acum (fiind 'lenesa'), cred ca voi fi nevoit sa fiu atent la kilometraj in primele zile, sa nu o ia la fuga.
Recomand cu caldura inlocuirea (sau curatarea - in cazul meu fusese curatat de cateva ori) debitmetrului!
- liviudiaconu
- **
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Se pare ca imaginile au revenit, probabil eroare de server gazda.
Am spalat EGR si Throttle body [editat de szilid] cu WD40 urmat de Sgrasa&Brilla, a iesit perfect.
Spray contacte uscat peste potentiometre, sters usor.
Rata perfect acum.
Imediat dupa remontare a reaparut o eroare (care aparuse acum o saptamina si a disparut de la sine) P0300, P0301, P0302.. Misfire 1, Misfire 2. NUMAI la relanti apareau. Cind acceleram motorul se infigea, urca rotund, etc.
Chinuit in disperare sa aflu cauza. N-am avut un bloc de aprindere sa-l inlocuiesc, n-am gasit la nimeni sa dea de proba. In disperare de cauza am scos mufa MAF. Au disparut aprinderile aleatoare si a aparut, normal, P0100 Maf low..
Repus mufa, reapar misfire.
Scos sonda care, pe tester arata la relanti 5-7 kg/h aer cu schimbari rapide (cind nu aveam misfire arata cam constant 5 kg/h).
Cam din perioada aparitiei Misfire nici EGR nu mai aparea activa la accelerare.
Am dat cu spray contact pe senzorul MAF, sters usor cu betigas auricular, repus. Surpriza, sonda apare ca si inexistenta: P0100 MAF Low...
Am bulit sonda? Daca se inlocuieste e posibil sa reapara acel Misfire?
Frina e eficace, deci as exclude aer fals pe la servofrina, acel furtun dintre capac culbutori si galerie e infundat (va trebui sa curat cindva). Spray in zona throtle nu creste turatia, deci as exclude aerul fals.
Acum circul cu sonda MAF ca si inexistenta, dar motorul merge bine.
EGR in continuare ramine inactiva permanent.
ceva idei?
Am spalat EGR si Throttle body [editat de szilid] cu WD40 urmat de Sgrasa&Brilla, a iesit perfect.
Spray contacte uscat peste potentiometre, sters usor.
Rata perfect acum.
Imediat dupa remontare a reaparut o eroare (care aparuse acum o saptamina si a disparut de la sine) P0300, P0301, P0302.. Misfire 1, Misfire 2. NUMAI la relanti apareau. Cind acceleram motorul se infigea, urca rotund, etc.
Chinuit in disperare sa aflu cauza. N-am avut un bloc de aprindere sa-l inlocuiesc, n-am gasit la nimeni sa dea de proba. In disperare de cauza am scos mufa MAF. Au disparut aprinderile aleatoare si a aparut, normal, P0100 Maf low..
Repus mufa, reapar misfire.
Scos sonda care, pe tester arata la relanti 5-7 kg/h aer cu schimbari rapide (cind nu aveam misfire arata cam constant 5 kg/h).
Cam din perioada aparitiei Misfire nici EGR nu mai aparea activa la accelerare.
Am dat cu spray contact pe senzorul MAF, sters usor cu betigas auricular, repus. Surpriza, sonda apare ca si inexistenta: P0100 MAF Low...
Am bulit sonda? Daca se inlocuieste e posibil sa reapara acel Misfire?
Frina e eficace, deci as exclude aer fals pe la servofrina, acel furtun dintre capac culbutori si galerie e infundat (va trebui sa curat cindva). Spray in zona throtle nu creste turatia, deci as exclude aerul fals.
Acum circul cu sonda MAF ca si inexistenta, dar motorul merge bine.
EGR in continuare ramine inactiva permanent.
ceva idei?
- gcom61
- ***
- 935 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 935
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Se pare ca sonda este bulita 99%.Asa am patit si eu cu sonda pe care am curatat-o la fel ca tine.Pe cealalta (am avut 2 buc)am dat-o cu spray de contacte cu ulei,la modul exagerat(foarte mult) si dupa aceea cu spray de contacte fara ulei pentru curatare ulei,(de la celalalt spray).
Rezultatul a fost peste asteptari>debitmetrul se comporta aproape ca nou(arata la 3000rot/min cam cu 10%mai putin aer decat cel nou.(comparat cu valorile puse de dancuciureanu pe forum)
Rezultatul a fost peste asteptari>debitmetrul se comporta aproape ca nou(arata la 3000rot/min cam cu 10%mai putin aer decat cel nou.(comparat cu valorile puse de dancuciureanu pe forum)
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 935 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 935
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
@gcom61 perfect de acord cu tine. Senzorul are depunere rezistiva filmata, in vid, de ordinul micronilor. Orice interventie mecanica, poate provoca intreruperea ireparabila. Am vazut pe undeva, nu mai retin, o incercare de reparare prin schimbare numai a placutii senzor. Nu mi-a inspirat incredere articolul, mai ales ca se vorbea de artificii 100% Made in China. Deci, curatare doar cu spray special CRC sau alcool izopropilic, cat mai atenta si mai blanda.
- liviudiaconu
- **
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
petrecila a scris:@liviudiaconu din ce spui tu inteleg ca ai curatat MAF cu WD40 si Sgrasa&Brilla. Asa este sau am inteles eu aiurea? Pentru MAF este spray special, ma mir cum de ti-a scapat. Senzorul MAF este foarte sensibil si nu permite experimente. Cumperi altul acuma.
Am scris prost, acolo unde scriu de sgrasa si wd40, rog un moderator sa scrie EGR si Throttle body.
Maf cu spray contacte uscat.
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
Am corectat
bene, in ordinea de idei debitmetrul se curata cu alcool izopropilic, cel mai bine iei un spray si un flaconel. Lasi 30~40 min la gandit dupa care dai cu spray, lasi la uscat si incerci pe masina, vezi parametrii si decizi daca are sens sa mai cureti sau nu.
Cu ce ai pus crucea pe debitmetru este betisorul auricular
Nu se atinge cu absolut nimica doar se lasa in alcool izopropilic si se da cu spray
bene, in ordinea de idei debitmetrul se curata cu alcool izopropilic, cel mai bine iei un spray si un flaconel. Lasi 30~40 min la gandit dupa care dai cu spray, lasi la uscat si incerci pe masina, vezi parametrii si decizi daca are sens sa mai cureti sau nu.
Cu ce ai pus crucea pe debitmetru este betisorul auricular
![Sad](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Nu se atinge cu absolut nimica doar se lasa in alcool izopropilic si se da cu spray
![Smile](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- yrynel_yrynel
- *
- 5 mesaje
- din 08 Mar 2009
- Corsa 2001 z12xe
- Bucuresti
yrynel_yrynel
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2009
- Mesaj Privat
salut am un senzor debitmetru bosh de opel corsa 1.2 (z12xe)de vanzare cu 200 de ron mi se aprinsese beculetul cu motor si am fost la reprezentanta ,acolo mi-au spus k debitmetru oscileaza foarte putin,mie nu imi facea figuri la masina.....adik nu am avut nici o problema ...in afara de beculetul ala care ma deranja k era aprins ,pentru cine il vrea sa ii faca hot wire,nu am umblat la el este in stare intacta .pentru mai multe detali 0721524139
![Wink](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- gcom61
- ***
- 935 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 935
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
wupic00
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salutare, vroiam sa va intreb ce fel de debitmetru este la o corsa z12xep 2005, ca as vrea sa il curat si mi-e sa nu ma curete el pe mine. Am mici oscilatii la relanti care se simt tare aiurea . Vreau sa ii multumesc domnului Dan Cuciureanu pentru toate topicurile realizate pana acum, asa am mai curatat si eu una alta. Multumesc
- liviudiaconu
- **
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
wupic00
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2007
- Mesaj Privat
wupic00
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2007
- Mesaj Privat
- raducu ion
- **
- 419 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Meriva 2004 Z16 xe
- Arges
raducu ion
- Mesaje scrise: 419
- Locatie: Arges
- Masina: Meriva 2004 Z16 xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
- mishu_b
- ****
- 1,669 mesaje
- din 16 Jul 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
mishu_b
- Mesaje scrise: 1,669
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2007
- Mesaj Privat
...
Finul meu are o Corsa B care de la un timp nu mai "merge" asa cum trebuie, si prin urmare am incercat sa gasesc raspunsul in forum dar cum despre MAF nu se vorbeste decat aici (ma refer la discutii constructive) am decis sa postez.
Acum sa va spun despre ce este vorba:
- masina Corsa B
- anul 2000
- motor x12xe
Manifestari:
- la relanti trepideaza, RPM nu e constat, oscileaza
- la calcarea pedalei de acceleratie masina raspunde foarte tarziu, lenesa, fara putere
Investigatii:
- diagnosticare cu OP-COM unde era stocat:
P0130 - O2 Sensor Circuit Voltage Low
(02) - Not present
- scoasa mufa de la debitmetru (MAF) - masina se comporta mult mai bine
- masurat cu multimetru pe mufa la fel ca in tutorialul pus de tine aici: https://www.clubopel.com/vie...orsa&start=40
- cu exceptia pinul 5 vs GND toate sunt ca acolo.
- intre pinul 5 vs GND am masurat 10KOhm fata de 500K cati spui tu ca ar trebui sa fie, cu motorul pornit si accelerat
ramane constanta cativa zeci de mV.
- am curatat MAF-ul cu CRC cu toate ca arata foarte bine.
Ati mai intalnit asa ceva pana acum? Unde trebuie sa-mi indrept atentia? catre ECU sau in alta parte?
Multumesc pentru raspunsuri!
bafta
Finul meu are o Corsa B care de la un timp nu mai "merge" asa cum trebuie, si prin urmare am incercat sa gasesc raspunsul in forum dar cum despre MAF nu se vorbeste decat aici (ma refer la discutii constructive) am decis sa postez.
Acum sa va spun despre ce este vorba:
- masina Corsa B
- anul 2000
- motor x12xe
Manifestari:
- la relanti trepideaza, RPM nu e constat, oscileaza
- la calcarea pedalei de acceleratie masina raspunde foarte tarziu, lenesa, fara putere
Investigatii:
- diagnosticare cu OP-COM unde era stocat:
P0130 - O2 Sensor Circuit Voltage Low
(02) - Not present
- scoasa mufa de la debitmetru (MAF) - masina se comporta mult mai bine
- masurat cu multimetru pe mufa la fel ca in tutorialul pus de tine aici: https://www.clubopel.com/vie...orsa&start=40
- cu exceptia pinul 5 vs GND toate sunt ca acolo.
- intre pinul 5 vs GND am masurat 10KOhm fata de 500K cati spui tu ca ar trebui sa fie, cu motorul pornit si accelerat
ramane constanta cativa zeci de mV.
- am curatat MAF-ul cu CRC cu toate ca arata foarte bine.
Ati mai intalnit asa ceva pana acum? Unde trebuie sa-mi indrept atentia? catre ECU sau in alta parte?
Multumesc pentru raspunsuri!
bafta