Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • adrico

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salutare,din lipsa de bani pentru reparatia ECU-lui si pentru ca am observat ca masinuta cu cheita aparea doar in momentul incalzirii motorului am decis sa incerc sa izolez termic ,cumva,ECU fata de motor ,prin urmare l-am mutat pe acesta cam 2 cm fata de motor de fapt am pus niste saibe de textolit si o placa de marsit intre motor si ECU.Rezultatul e bun se mai incalzeste dar niciodata nu are temperatura motorului.Am mers 70 km prin oras la temperatura normala de functionare si nici gand sa apara cheita.
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:
Vezi gaura marcata de sageata, sa nu fie obturata. Pe acolo se face purjare vapori benzina, cind se obtureaza se face depresiune in rezervor, pornire grea la cald si la pedela se iti da in nas ca se face depresiune in rezervor, nu mai ai benzina.


Dupa parerea mea, gaura pentru purjare vapori benzina este fix in partea cealalta. Nici nu ar putea cea mica sa fie de la rezervor pentru ca, e prea mica si apoi furtunasul duce undeva la capacul axei cu came. Stiu ca e vechi mesajul, dar unii mai fac referire la el.
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Adrico: atentie la punctul de masa cand nu montezi ecu in pozitia lui ca tre sa fie contact intre ecu si caroseria masinii, altfel risti sa parlesti litele din interiorul ecului legate la masa.

Atentie de asemenea ca tot prin zona aceea este borna plus a bateriei
  • adrico

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Sincer m-am gandit la punctul de masa si chiar am avut pregatita o punte cu doi papuci sa o pun acolo dar nu am pus-o,atunci am gandit ca nu are nevoie,cred ca am sa o pun totusi.Cat despre locul pana la borna (+) eu zic ca e ceva distanta dar o sa pun niste poze ,lucrarea nu e prea estetica si de asta nu am pus poze,cat despre eficienta eu zic ca e OK,am mers 250 km fara nici o problema.
Skip ads

  • adrico

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Iata si cateva poze si am pus si masa.
  • andi_cimpean

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Cred cã @mihaiadrian , s-a gândit la Z16XE ºi tu ai Z16SE. La XE-uri, calculatorul vine aºa cum a spus ºi el, mai lângâ borna de plus, în zona indicatã în pozã!

P.S. Chiar ºi eu am omis sã vãd tipul tãu de motor ºi am dedus cã ar fi XE! Very Happy
Chiar mi-am sfãtuit un coleg de pe 4tuning, sã procedeze aºa cum ai fãcut ºi tu, cu ECU, pentru cã ºi el s-a lovit de aceeaºi problemã cu "limp mode-ul", dupã ce se încinge motorul!
Bineînþeles cã improvizaþia nu a dat rezultate ºi are în continuare aceeaºi problemã, pentru cã la XE, ECU este mult mai expus cãldurii!

  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
M-am uitat pe schema, nu sunt sigur daca punctul de masa al ECU-ului este doar in carcasa sa de metal sau si in firele din mufa K sau M (teoretic ar trebuii sa fie, si daca e proiectat bine ar trebuii sa functioneze si doar cu alea - dar asta e doar o parere personala).

Multumesc de completare andi_cimpean.

Nu inteleg neam motivul pt care inginerii germani au montat ECU-ul pe motor. Singurul motiv care imi vine este ca sa economiseasca 1-2 euro pt vreo cativa metri de cablu in plus cazul in care l-ar fi montat in alta parte. Si la 1 milion de masini, calculati voi cat vine.

La mine problema s-a rezolvat cumparand un ECU de la dezmembrari de pe o AstraG z16xe 2003 si reprogramat pt masina mea (vectra B z16xe 2001) (atentie mare cand cumparati un ECU sa verificati daca e compatibil cu masina care o aveti). Sper ca in 2003 au rezolvat problema de fabricatie si sa nu mai pice si ecu-ul asta.....
  • andi_cimpean

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@mihaiadrian, sunt total offtopic dar ca sã îþi rãspund þie, îmi permit un mic offtopic.

Producãtorii de maºini, crezi cã scot banii din vânzarea "cazanelor" sau din piesele de schimb, produse ulterior? Smile)

P.S. ECU-urile, cred cã sunt bune dar poziþia este vicioasã ºi duce la defectarea lor - cel puþin la xe-uri.
Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
si la SE-uri aceeasi pb.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Am un astra g sin 11.2003 la care a picat de 2 ori ecu asa ca nu au rezolvat-o inca.
  • andi_cimpean

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@alexx_gan, ECU-rile erau noi sau ambele le-ai montat SH?
Dacã erau SH, atunci se explicã pentru cã este joc de noroc. Îþi pot pica mâine sau peste 10 ani.

Dacã ECU-rile erau noi, atunci da, este aiurea.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Acelasi ECU reparat de 2 ori .
Skip ads

  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Si la mine ECU-ul fusese deja reconditionat de dinainte sa cumpar eu masina si de aceea l-am schimbat(si masina in bord arata doar 124000 km. Si cel de la dezmembrari cica ar fi de pe o masina cu 150000km ).Pe asta care l-am luat de la dezmembrari, m-am uitat sa nu fie reconditionat. Daca pica si asta, il reconditionez si il mut de pe motor, ii trag un fir gros separat de masa si nu mai montez acolo nici un ecu, oricare ar fi el.

Un ecu nou ajunge ~4000 de RON la reprezentanta. Zicea cineva pe aici pe forum ca a gasit si cu 2200 de RON nou.
  • neluboros

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Salut,

Am ceva probleme si eu si daca ma poate ajuta cineva macar cu o lamurire sau ceva.
Masina mea dupa cateva drumuri scurte (deja 90 grade celsius, ventilatorul porneste), si o stationare de cateva minute porneste greu in sensul ca martorul masinuta cu cheita pe ea nu se mai stinge, invart de cheie, invarte dar nu porneste. Intr-un final dupa cateva (3,4) incercari porneste.
Erorile care le-am gasit sunt:

P1600 - (B) Replace Electronic Control Unit (ECU) - Not Found
P1550 - (C) Limp Home - Electronic Throttle Control Forced Idle - Not Found
P1550 - (D) Limp Home - Electronic Throttle Control Forced Engine Shutdown - Not Found

Masina a facut chestia asta de cel putin 3 ori pana acum.
Clapeta am curatat-o si gaura aia mica din ea.
EGR e schimbat din februarie.

Multumesc anticipat,
Nelu
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
neluboros incearca o resoftare ECU poate scapi, de multe ori trebuie altul din pacate. Nu cumva ai avut bornele slabite la baterie sau alternator defect ?
  • adrico

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salut
Minunea ,cu izolarea termica, a durat din pacate doar 500 km dupa care cheita a reaparut si acum cu motorul rece chiar dupa pornire.Curios este ca apare si nu se stinge nici daca opresc si repornesc dar daca scot imediat mufa de la pedala de acceleratiie si pun aparatul pe ea am 5 volti pe pinul 1 si 2 iar cand pun mufa la loc nu mai apare cheita.Cand verific erorile cu pseudoagrafa imi arata 1122,1550,1120,apoi iar 1122,1550.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Treaba e din ECU si/sau pedala. Am avut caz asemanator chiar la voi GL/BR ca nu mai retin. Repar ECU si dupa o zi fix la fel, iar colet dar acum cu pedala cu tot si am rezolvat. Noroc ca mecanicul ma cunostea ca i-am mai rezolvat cateva si clientul a avut intelegere ca altul ma injura de numa'. De atunci am schimbat 'tactica' ...
Vezi ca la pedala unele au piulitele hex 10 cu 2 laturi mai mari, te chinui dar ies nemernicele.
  • costel42kos

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2009

  • Mesaj Privat
buna seara.
Am aceeasi problema, dupa pornire la 2 minute se aprinde martorul cu cheita, intra in starea de siguranta.
Am facut 2 teste cu OP COM ul, iata rezultatul
OP-COM 100219a - PC based diagnostic tool

Date and time>,03/09/2012. 20:1611

Workshop information:
Selected model>,2002,Astra-G,Engine,Z 16 XE

Control Unit:

Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F

Normal timing parameter set.
Measuring blocks information:

Battery Voltage,14.0 V
Main Relay,Active
Fuel Pump Relay,Active
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position),0.98 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position),0.00 V
Calculated Pedal Position,0 %
APP at Idle Position (Accelerator Pedal Position),Active
TP Sensor 1 (Throttle Position),0.69 V
TP Sensor 2 (Throttle Position),4.33 V
Calculated Throttle Position,8 %
Throttle Position,Idle
Engine Speed,787 RPM
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure),1.33 V
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure),35 kPa
Coolant Temperature,2.48 V
Coolant Temperature,77 °C
Intake Air Temperature,2.63 V
Intake Air Temperature,43 °C
Tank Sensor,6.49 V
Tank Sensor,7 L
A/C Information Switch (Air Conditioning),Active
A/C Pressure (Air Conditioning),980 kPa
Brake Switch 1,Inactive
Brake Switch 2,Inactive
Clutch Switch,Inactive
Vehicle Speed,0 km/h
Cruise Control Tip Switch,Not Programmed


Cruise Control,Not Programmed
Vehicle Speed in Cruise Control Range,Inactive
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation),Inactive
EGR Position Command (Exhaust- Gas Recirculation),0 %
EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation),1.45 V
Fuel Tank Ventilation Valve,0 %
Knock Control,Active
B1S1 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 1),Active
B1S1 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 1),56 mV
B1S1 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 1),Lean
B1S2 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 2),Active
B1S2 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 2),586 mV
B1S2 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 2),Lean
O2 Sensor Loop,Closed
B1 Long Term Fuel Trim (Bank 1),3 %
B1 Short Term Fuel Trim (Bank 1),-1 %
A/C Relay (Air Conditioning),Active
A/C Cutoff Mode (Air Conditioning),System OK
Malfunction Indicator (MI),Off
Service Vehicle Soon (SVS) Indicator,On
Engine Speed,787 RPM
Desired Idle Speed,775 RPM
Idle Speed Offset,Inactive
Ignition Dwell Angle,2.0 ms
Injector Time,31 ms
Ignition Spark Angle,5.2 °CA
Knock Retard Cylinder 1,1 °CA
Knock Retard Cylinder 2,1 °CA
Knock Retard Cylinder 3,1 °CA
Knock Retard Cylinder 4,1 °CA
Ignition Status,On 12V

ETC Limp Home Mode (Electronic Throttle Control),Reduced Power
Total Misfire,0
Dec. Fuel Cutoff (Deceleration),Active
Fuel Tank Ventilation Valve,Inactive
Immobiliser Function Programmed,Yes
Security Wait Time,Inactive
OP-COM 100219a Program de diagnozã bazat pe PC

Data ºi ora,03/09/2012. 20:2425

Date atelier>
Modelul ales>,2002,Astra-G,Motor,Z 16 XE

Modul de comandã:

Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F

Setare timpi de parametri normali
Valori reale:

Tensiune baterie,13.9 V
Releu principal,Activ
Releu pompã combustibil,Activ
Senzor 1 pedalã acceleraþie,0.98 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.00 V
Poziþie pedalã calculatã,0 %
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti,Activ
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe),0.67 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe),4.33 V
Poziþie clapetã - calculatã,8 %
Poziþie clapetã,Ralanti
Turaþie motor,779 RPM
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),1.34 V
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),35 kPa
Temperaturã lichid rãcire,1.99 V
Temperaturã lichid rãcire,92 °C
Temperatura aer admisie,2.63 V
Temperatura aer admisie,43 °C
Senzor rezervor,6.49 V
Senzor rezervor,7 L
Comutator info climã,Activ
Presiune sistem climã,1.100 kPa
Contact 1 fârnã,Inactiv
Contact 2 frânã,Inactiv
Contact ambreiaj,Inactiv
Vitezã vehicul,0 km/h
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Nu este programat

Sistem de menþinere vitezã,Nu este programat
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Inactiv
Ventil AGR,Inactiv
Poziþie prescrisã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,1.45 V
Ventil pentru aerisire rezervor,0 %
Control detonaþie,Activ
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1),Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),707 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1),Bogat
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2),Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2),651 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2),Sãrac
Buclã senzor O2,Închis
Corecþie amestec de termen lung(Bank 1),3 %
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1),0 %
Releu climã,Activ
Clima în regim blocat,Sistem OK
Indicator defecte(MI),Deconectat
Indicator servisare(SVS),Conectat
Turaþie motor,779 RPM
Turaþie prescrisã,775 RPM
Deviaþie de ralanti,Inactiv
Unghi Dwell,2.2 ms
Timp de injecþie,30 ms
Unghi de aprindere,5.2 grade
Întârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii,1 grade
Întârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii,2 grade
Întârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii,1 grade
Stare aprindere,Conectat 12V

Clapeta electronicã în regim de avarie,Putere redusã

Defect total de aprindere,0
Decuplare carburant în frânã de motor,Activ
Ventil pentru aerisire rezervor,Inactiv
Funcþia imobilizator programatã,Da
Timp de aºteptare de securitate,Inactiv


Am verificat si curatat: pedala de acceleratie - lipsa tensiunea de 5 volti, clapeta , EGR ul, calculatorul de sub aripa stanga fata, senzorii de temperatura lichid racire, admisie aer motor, MAP ul, senzorul de la ulei motor, demontat si curatat toate mufele, verificat toate sigurantele, verificat sistemul de alimentare cu combustibil, schimbat filtre si ulei, verificat relee - la releul de amorsare pompa combustibil lipsa masa releu (legat masa direct de la masa masinii), schimbat baterie telecomanda, demontat verificat si uns contactul de la pornire motor, verificat si cu alt acumulator.
Dupa tote acestea nu sa rezolvat nimic, aceeasi problema. Dumneavoastra ce credeti sa fie din datele mentionate mai sus. Va multumesc anticipat. Costel
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
1. nu ai tensiune pe senzor 2 pedala acceleratieuia, trebuia sa ai 0,48-0,49 si la tine e 0;
2. timpul de injectie este mare, rezulta un consum marit de benzina.
  • seltsam

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2012

  • Mesaj Privat
salutare ..stie cineva un electrician in iasi care sa cunoasca bine opel vectra (1.6 16v) Rolling Eyes ..ms
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR