Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
nu mai inteleg nimic,daca spuneti ca fluctuatia ar trebui sa apara atunci cind alternatorul nu face fata consumului,iar din cite am citit,aici,asta intervine (in cazurile colegilor cu problema respectiva)atunci cind sa ars sau rupt o bujie ,ceea ce nu inteleg eu e cum poate creste consumul fara aceea bujie,normal ar trebui sa scada,teoretic bujia cind se arde,se intrerupe,nu-si modifica rezistenta din mare in mai mica ,ca sa consume mai mult,iar releul de buji nu-si modifica temporizarea in functie de sarcina pe care cade curentul,ci in functie de temperatura ETC ului
Skip ads

  • marianu marian alin

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2011

  • Mesaj Privat
multumesc mikyboy pt sfat.
nu las sa fie desfacut motorul.
doru lucian, la mine alternatorul e nou nout de anul trecut, si bateria are 12.6v.
pornesc motorul, fluctueaza lumina in bord, incarca 13.9 si incet urca si se stabilizeaza la 14.35v.
pornesc si toti consumatorii si bateria are 14.24v.
deci alternatorum meu pare sa mearga "ceas".
eu am facut legatura intre bujia rupta ramasa pe motor si oscilarea luminilor.
o fi ea rupta, cum era intepenita dar nu inseamna ca in interiorul ei este rupta total si rezistenta ei, poate face scurt rezistenta cu corpul bujiei si de asta ar fi posibila oscilatia aia a luminilor de bord.
revin (cum am mai facut_o deja la cateva subiecte) cand ii dau de capat...nu doar cand am probleme.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
treaba sta in felul urmator: acolo scrie ca s-a rupt bujia nu ca s-ar intrerupt. Eu aveam la fel o bujie rupta dar care inca era functionala insa consuma curent foarte mult pentru ca nu mai era in parametrii ca cine a incercat sa o scoata a tras si de capatul central si probabil ca i-a crescut rezistenta interna deci consuma mai mult curent. Suplimentar am o teorie (strict personala) cum ca daca ECU simte ca o bujie este arsa atunci suplineste timpul de incandescenta a restului de bujii pentru a ajuta pornirea sa fie mai facila ca porneste in n-1 cilindrii in functie de cate bujii sunt arse. Este o teorie netestata si neconfirmata de nimeni dar eu ca inginer asa as gandi sistemul...
  • marianu marian alin

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2011

  • Mesaj Privat
poi cred ca e rupta intre piulita si filetla la "gat" cum ar veni, din moment ce nu mai iese afara si nici nu se strange la loc. personal va recomand bujiile NGK pt ca nu au gatul subtire ca Beru. cautati poza cu beru si ngk sa vedeti diferenta.
mikyboy, sa sti ca teoria ta ar putea fi posibila.
Skip ads

  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Mikyboi nu vreau sa te contrazic dar eu banuiesc ca pentru a creste consumul de curent pe respectiva bujie,rezistenta ar trebui sa scada .sa se micsoreze nu sa creasca,iar asta nu vad cum ar fi posibil la o bujie cu electrodul rupt,si chiar daca s-ar intimpla asa,discutind deja de rezistenta foarte mica nu stiu daca siguranta fuzibila de pe respectivul circuit ar face fata la un consum asa mare,iar in ceea ce priveste temporizarea releului nu cred ca e modelul celor din generatia noua care,dimensioneaza alimentarea lor in functie de consum.dovada ar fi faptul ca daca ar fi situatia de genul asta ar trebui sa protejeze restul bujiilor atunci cind una din ele sa ars,dar cum bine stim odata ce a cazut una din ele nu dureaza prea mult si se ard si celelalte.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
intradevar Doru, ai dreptate cu scaderea rezistentei creste consumul Wink de electronica asta...
cat despre ce s-a intamplat acolo de i-a crescut dintr-o data consumul de curent este un mic mister care probabil se va rezolva dupa ce va scoate bujia rupta (sper cat mai repede inainte sa ajunga sa se ancraseze in chiuloasa si apoi sa fie un chin de scos cum a fost la mine...) si va pune toate bujiile noi (obligatoriu toate....).
  • marianu marian alin

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2011

  • Mesaj Privat
zis si facut.
n_am avut liniste pana nu iam dat de capat.
ieri am lasat masina la un service, unde a venit un specialist si a gaurit bujia rupta beru si a pus-o si pe cea care noua care mai lipsea.
dimineata cu ochi pe bord am pornit masina in aceleasi conditii ca zilele trecute si lumina nu a fluctuat DELOC.
  • stiuca

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Problema cu fluctuatia,se datoreaza AMPERAJULUI de la baterie.La diesel AMPERAJUL bateriei trebuie sa fie peste 72A.altfel lumina fluctuiaza si da ceasurile inapoi.
Skip ads

  • marianu marian alin

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2011

  • Mesaj Privat
@stiuca. cum masor Amperajul din baterie.
maine ma uit si de cat amperaj ii bateria de curiozitate.
si apropo dupa schimbarea bujiei rupte....lumina in bord nu mai fluctueaza ...la mine cel putin.
  • stiuca

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2008

  • Mesaj Privat
La pornirea motorului,electromotorul trage din baterie atat volti cat si amperi,voltajul de 12v il ai si la o baterie de scuter,dar aceea are intre 4-12 A deci nu poti porni o masina pt,ca are amperajul mic.Amperajul este puterea bateriei.La camioane amperajul este de 120A,adica daca iei o sarma de cupru litata (mai multe sarmulite) si o pui intre borne,aceasta se topeste aproape instant.La benzinare amperajul bateriei este de la 45-66 A la diesel de la 72-- A.Trage tu concluziile.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
marianu marian alin a scris:zis si facut.
n_am avut liniste pana nu iam dat de capat.
ieri am lasat masina la un service, unde a venit un specialist si a gaurit bujia rupta beru si a pus-o si pe cea care noua care mai lipsea.
dimineata cu ochi pe bord am pornit masina in aceleasi conditii ca zilele trecute si lumina nu a fluctuat DELOC.


ai fost de fata la scoaterea bujiei? cum a procedat si cat a fost costul final al reparatiei?
legat de fluctuatia luminii se pare ca am avut dreptate...
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
da corect, din afirmatia colegului se pare ca se intimpla respectivul fenomen,si remedierea consta in inlocuirea bujiei defecte, deci AI AVUT DREPTATE ,dar eu inca nu reusesc sa gasesc o explicatie logica a fenomenului,desigur daca ar trebui sa urmam sfatul "crede si nu cerceta"ar fi simplu, dar parca tot mai bine mas simi daca as sti exact de ce apare respectivul fenomen.
Skip ads

  • marianu marian alin

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2011

  • Mesaj Privat
@mikyboy
din pacate in sevice-urile din belgia nu te lasa sa stai cat timp lucreaza, sau
te lucreaza, ...am io uneori impresia asta.
dar fata de ceilalti, eu solicit returnarea pieselor inlocuite si nu prea le place.
am capatul bujiei rupt plus varful de sub filet. legat de fluctuatia luminii ai avut dreptate, dar aia banuiam si eu ca ii din cauza bujiei rupte.
lipseste doar partea cu filetul care a fost gaurita si scoasa cu tarod cu filet invers probabil.
aci oamenii nu obisnuiesc sa intrebe ce a fost si cum s-a remediat si nici mecanicilor nu le place sa spuna nimic despre asta. am lasat masina la un service si acolo a venit cineva care scoate bujii si
am platit 150 de euro pt extractia bujiei.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
150?destul de mult ..cel putin le-ai inlocuit pe toate,,se pare ca apar probleme cind inlocuiesti doar una.auzeam la cineva (nu stiu daca chiar e indicat)ca periodic sa desfiletezi bujiile si sa le stringi inapoi ca sa nu aive timp sa coxeze.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
pretul este unul bun pentru Belgia si de extras a folosit un set special pentru asa ceva care sa gaseste si la noi de cumparat dar nu il cumpara reprezentantele ca cica e prea scump (aprox 500euro).
legat de schimbarea bujiilor, iti recomand sa schimbi toate bujiile daca nu ai facut aceasta operatiune cu ocazia scoaterii celei defecte pentru ca ti se vor arde in curand si celelalte datorita diferentei de rezistenta electrica si in plus nu functioneaza corect releul de bujii (testat de mine si un coleg din sibiu pe un 1.7).
cat despre partea de desfiletare si strangere a bujiilor, in manualul de reparatii si parca si in cartea de service scrie ca este o operatiune care se face la fiecare 50.000km prin scoaterea bujiilor, curatarea filetului si locasului bujiilor si punerea inapoi. Aceasta operatiune daca este respectata ajuta sa nu se ajunga la bujii rupte in chiuloasa (obligatoriu strangerea se face cu cheie dinamometrica la momentul prescris de producatorul bujiei - in general intre 10=15Nm)
  • Liviu85

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua. Am citit aproape fiecare pagina din acest topic si nu am gasit rezolvare la problema mea. Problemele mele apar atunci cand temperatura scade sub 0 grade. Prima problema am avut-o acum 2 ierni cand dupa becuri aprinse si lipsa totala de curent am schimbat puntea. La urmatoarea perioada rece am scombat iarasi puntea impreuna cu releul deoarece incarcarea nu era in parametri. Dupa revizia aceasta incarcarea era buna dar aveam si inca am mici fluctuatii la plafoniera atunci cand virez. Problema cea mai mare am sesizat-o iarna aceasta cand a inceput iar sa nu incarce. Mi-am facut un aparat de masura si il tin mereu la bricheta. Bateria este cu acid si nu stiu cati ani are, am probat cu una noua si la fel face. Am pornit si la-20 deci nu e chiar dusa. In momentul in care pornesc am 14.2 dupa care scade brusc pana la 11.9 si daca tin ventilatorul la tr 2. Daca inchid consumatorii am 13.8/9. Dupa aprox 15 min de mers,atunci cand simt ca motorul e pe deplin incalzit, pot porni orice consumator, eventual pe toti (faza lunga, degivrare,tr 7,casetofon) si incarcarea e absolut normala, 13,6/8, fara consumatori 14.3. Va rog sa ma ajutati ca nu mai stiu ce sa mai fac ! (E ca si cum pentru o perioada mica am un consumator urias pornit?) Astra h, Z17dth, alternatorul pare schimbat si statorul are doar 3 fire conectate la punte
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
pai si chiar ai...
iarna dupa ce pornesti motorul, bujiile raman cuplate pentru inca cateva minute bune la o putere mai mica ca sa ajute la incalzirea motorului respectiv la noxe. din cauza aia, pana se incalzeste masina ai un consumator mare apoi dupa ce se sting bujiile ai incarcarea normala. ideea este ca iarna trebuie sa protejezi si tu alternatorul si bateria mai ales daca faci drumuri scurte si dese. iarna pornesti doar ce este necesar strict nu luminiile daca este zi, nu castofonul daca faci drumul scurt si nu din prima cum ai pornit ventilatia pe treapta mare decat dupa ce se incalzeste putin motorul si isi termina bujiile treaba.
verifica si sa nu ai cumva ceva contacte imperfecte pe la cablurile de putere de la alternator la baterie ca pe acolo mai au unii probleme
  • tacalin

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Daca spui ca se manifesta doar pina se incalzeste motorul,cred ca problema ta e de la bujiile incandescente.Ai una,doua sau chiar trei bujii arse,care trebuie neaparat schimbate,altfel risti sa-ti arzi alternatorul.Pune masina pe tester si vezi.Bafta!
  • tacalin

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Am avut exact aceeasi problema rezolvata impecabil la BTM IASI,niste profesionisti.Ii recomand cu incredere.
  • Liviu85

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Tocalin, ce anume ai schimbat? Chestia f ciudata e ca acum de cand s-a incalzit nu face figura. Ramane sa verific cablurile si probabil si bujiile. Ce e drept nu mai e asa sprintena dar am pus testerul si nu mi-a indicat nici o eroare.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR