Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  3. Mic Dictionar Explicativ
  • cosmin_sibiu

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001 2.2 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2008

  • Mesaj Privat
la o vectra b din '96, mufa asta de diagnoza e cea dinauntru, de sub frana de mana, unde se conecteaza si testerul?
Skip ads

  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Razz
mufa asta de diagnoza = unde se conecteaza si testerul
Deci da.
  • cosmin_sibiu

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001 2.2 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Smile
merci
am facut testu, mi-a dat codul de eroare 1530, care inseamna "air flow relay"
problema e ca de o ora caut pe net ce inseamna asta si nu gasesc. Sad
ceea ce banuiesc eu e ca e debitmetrul de aer.
dar ceea ce mai stiu ca are masina mea si pt care nu am avut timp sa merg la mecanic e ca trebuie sa imi schimbe garnitura de la galeria de evacuare. mi-a gasit ca rasufla putin pe acolo, a incercat sa stranga si s-a rupt acel surub care strangea galeria pe chiuloasa
am cumparat garnitura dar nu am ajuns inca sa o schimb, si sa inlocuiasca si surubul rupt - la care o sa aiba ceva bataie de cap pt ca tb sa scoata si partea care a ramas inauntru.
de aici cred eu ca ar putea citi computerul ceva eronat in legatura cu aerul.si sunetul e ca si cum ar fi toba fisurata sau ceva
daca turez pe loc motorul, in timp ce scade turatia, se aude ceva ca un "bubuit" dinspre partea filtru - debitmetru de aer
plus, ca de ceva vreme da si in nas cand accelerez brusc intr-a doua si a treia.

are cineva vreo idee, ceva? Question
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
P1530 - A/C Clutch Circuit Malfunction

Dupa cum vezi eroarea e de la clima... iar la motor se pare ca ai o alta problema.

Parerea mea e sa lasi testele agrafa ca astea sunt asa... pentru autosesizare probleme si aproximativ zona lor. La tine glume e mai groasa si iti recomand sa o pui pe un tester (cineva care se si pricepe) sa vezi exact atat problema la A/C, cat si a doua problema.
Skip ads

  • cosmin_sibiu

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001 2.2 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2008

  • Mesaj Privat
ovidiutm a scris:P1530 - A/C Clutch Circuit Malfunction

Dupa cum vezi eroarea e de la clima... iar la motor se pare ca ai o alta problema.

Parerea mea e sa lasi testele agrafa ca astea sunt asa... pentru autosesizare probleme si aproximativ zona lor. La tine glume e mai groasa si iti recomand sa o pui pe un tester (cineva care se si pricepe) sa vezi exact atat problema la A/C, cat si a doua problema.


partea interesanta e ca nu am A/C pe masina
dar eu am gasit pt codul 1530 descrierea "air flow relay"
mi-a mai dat odata eroare la A/C pe care am gasit-o pe tester si pe care mi-a sters-o, dar de cateva luni
iar pe tester nu mi-a iesit partea cu rasuflatul pe la garnitura de evacuare. nu mi-a iesit nimic in afara de asta cu aerul conditionat - pe care nu il am
  • cosmin_sibiu

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001 2.2 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2008

  • Mesaj Privat
ovidiutm a scris:P1530 - A/C Clutch Circuit Malfunction

Dupa cum vezi eroarea e de la clima... iar la motor se pare ca ai o alta problema.

Parerea mea e sa lasi testele agrafa ca astea sunt asa... pentru autosesizare probleme si aproximativ zona lor. La tine glume e mai groasa si iti recomand sa o pui pe un tester (cineva care se si pricepe) sa vezi exact atat problema la A/C, cat si a doua problema.


dar.... "clutch" nu e ambreiaj ?
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Nu stiu unde ai gasit tu "air flow relay" dar eroarea ar fi cea de mai sus, ce tine de A/C conform tabelului de erori.

cosmin_sibiu a scris:
partea interesanta e ca nu am A/C pe masina
dar eu am gasit pt codul 1530 descrierea "air flow relay"
mi-a mai dat odata eroare la A/C pe care am gasit-o pe tester si pe care mi-a sters-o


relay=releu (e posibil sa fie un releu cu problema, releu care are legatura cu airflow-ul)
Cu atat mai mult daca nu ai A/C pe masina si zici ca ai mai avut odata eroarea asta e bine sa mergi direct la tinta, adica o diagnoza.


cosmin_sibiu a scris:
iar pe tester nu mi-a iesit partea cu rasuflatul pe la garnitura de evacuare. Nu mi-a iesit nimic in afara de asta cu aerul conditionat - pe care nu il am


Sa ne intelegem:
Un tester/diagnoza nu iti arata orice neregula la masina si DOAR cele electrice/electronice. Rasuflatul de care spui tu nu are cum sa reprezinte o eroare atat vreme cat acolo e un defect mecanic. A... ca un defect mecanic poate influenta un senzor care isi modifica valorile fara sa arate o eroare... e cu totul altceva. Tocmai de aceea am spus, nu e destul sa mergi la cineva care sa faca o simpla scanare a motorului dupa erori. Trebuie o interfata buna si o persoana care sa stie sa si interpreteze valori.


cosmin_sibiu a scris:
dar.... "clutch" nu e ambreiaj ?


Dicþionar:

substantiv
ambreiaj [tehn.]
gheare
apucare
strâmtoare [fam.]

verb
apuca
þine strâns
  • cosmin_sibiu

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001 2.2 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2008

  • Mesaj Privat
ovidiutm a scris:Nu stiu unde ai gasit tu "air flow relay" dar eroarea ar fi cea de mai sus, ce tine de A/C conform tabelului de erori.

cosmin_sibiu a scris:
partea interesanta e ca nu am A/C pe masina
dar eu am gasit pt codul 1530 descrierea "air flow relay"
mi-a mai dat odata eroare la A/C pe care am gasit-o pe tester si pe care mi-a sters-o


relay=releu (e posibil sa fie un releu cu problema, releu care are legatura cu airflow-ul)
Cu atat mai mult daca nu ai A/C pe masina si zici ca ai mai avut odata eroarea asta e bine sa mergi direct la tinta, adica o diagnoza.


cosmin_sibiu a scris:
iar pe tester nu mi-a iesit partea cu rasuflatul pe la garnitura de evacuare. Nu mi-a iesit nimic in afara de asta cu aerul conditionat - pe care nu il am


Sa ne intelegem:
Un tester/diagnoza nu iti arata orice neregula la masina si DOAR cele electrice/electronice. Rasuflatul de care spui tu nu are cum sa reprezinte o eroare atat vreme cat acolo e un defect mecanic. A... ca un defect mecanic poate influenta un senzor care isi modifica valorile fara sa arate o eroare... e cu totul altceva. Tocmai de aceea am spus, nu e destul sa mergi la cineva care sa faca o simpla scanare a motorului dupa erori. Trebuie o interfata buna si o persoana care sa stie sa si interpreteze valori.


cosmin_sibiu a scris:
dar.... "clutch" nu e ambreiaj ?


Dicþionar:

substantiv
ambreiaj [tehn.]
gheare
apucare
strâmtoare [fam.]

verb
apuca
þine strâns



ok
daca te stresez, imi cer scuze
partea cu "air flow relay" tot de pe aici am gasit un link catre o pagina cu astfel de coduri si semnificatiile lor
deci, sa inteleg ca eroarea tine totusi de partea cu aer conditionat, clima, instalatie de aer - vreun senzor de aer, ceva ?
Skip ads

  • Sanya

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 yzdrd?
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
stie cineva ce e stricat daca testerul da break switch . ? si cand las contactul pus nu se stinge chec engine din cauza asta.
  • saionut

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 1,7 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Poate ajuta pe cineva

. Imi cer scuze daca a mai fost sau daca este cretin acum am dat de el si am vrut sa il postez pentru a nu uita.
  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
1612 daca am vazut bine.
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Salut...sunt afon in Opel (si nu numai)...abia mi-am luat o Vectra de 1.6 16V din 1998...tip motor X16XEL..a mers bine pe drum..cca 1.900km cu cca 120-130 km/h....(avea o usoara oscilatie la ralanti)...acum 3 zile i-am pus GPL...a mers f. bine in ziua in care l-am montat (acum 3 zile)...azi am pornit-o dupa 3 zile si merge uneori neregulat rau la ralanti (intre 500-1500 rpm)...uneori merge bine ralantiul...adik normal, ca la inceput...daca incerc sa o tin turata pe loc la 2.000 turatii oscileaza intre 1.500-2.500 ....in mers se comporta binisor, doar ca mai da un pic in "nas" si, daca nu esti atent, opresti motorul...mentionez ca merge la fel si pe benzina si pe GPL, are 80.000 km reali....singurul proprietarul de Germania avea 81 ani si probabil nu a alergat masina...sugestii ceva?...
Skip ads

  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Cateodata ma minunez ce citesc pe aici:

Sanya a scris:stie cineva ce e stricat daca testerul da break switch . ? si cand las contactul pus nu se stinge chec engine din cauza asta.


O fi... break switch? Daca testerul zice o treaba iar tu ai verificat aia si il contrazici, as intelege... dar... pune pe cineva sa calce frana si du-te in spatele masinii sa vezi minunea: o sa vezi ca nu ti se aprind becurile pe frana deloc sau se aprind intermitent in functie de switch.


citony2004 a scris:Salut...sunt afon in Opel (si nu numai)...abia mi-am luat o Vectra de 1.6 16V din 1998...tip motor X16XEL..a mers bine pe drum..cca 1.900km cu cca 120-130 km/h....(avea o usoara oscilatie la ralanti)...acum 3 zile i-am pus GPL...


Nu inteleg de ce i-ai pus gaz... crei sa consume mai putin? Cumperi diesel. Vrei sa consumi mai putin dar vrei benzinar? Cumperi motor de 8v. nu 16 si 1600cc. Faptul ca ai vazut ca oscileaza relantiul si ai facut modificari la instalatie fara sa determini care e problema o sa fie si mai dificil sa gasesti buba din prima. Oricum, pune masina pe test.

citony2004 a scris:Salut...sunt afon in Opel (si nu numai)... are 80.000 km reali... singurul proprietarul de Germania avea 81 ani si probabil nu a alergat masina...sugestii ceva?...


Nu te supara pe mine dar aici ai fost tu afon. O masina din Germania care in 11 ani are 80.000 km e, fie ireal (contrar a ceea ce zici tu, si daca te-am mintit la km fi convins ca te-a mintit si la multe altele) fie, presupunand ca sunt reali inseamna ca a stat mult... pregateste-te sa bagi multi bani in ea. Eu nu as fi cumparat masina cu km astia din motivele de mai sus.
A, si neamtu daca avea 81 ani nu inseamna ca a tinut-o bibelou (neamtu' e zgarcit si nu investeste bani multi intr-un lucru pe care il foloseste rar pe care sa il vanda pe degeaba dupa cativa ani), chiar daca nu a mers el cu masina poate au mers altii, copii, nepotii... dar, se pare ca mitul cu mosul din germania care avea o masina faina, ieftina, cu km putini si bineinteles DE GARAJ nu o sa conteneasca sa atraga oameni, care sa bage botu'. Bafta cu ea.
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
OK baieti...eu va cerusem un sfat despre mersul masinii si va dadusem cateva indicii despre istoricul ei in ideea de a va ajuta sa va faceti o idee...faptul ca masina are km specificati este real..pot dovedi cu carte service care are reviziile la zi doar la reprezentanta Opel, cu toate piesele originale, pana la ultimul surub, inclusiv acumulator, sau la orice altceva v-ati mai gandi voi...totul poarta insemnele GM (exceptie anvelopele binenteles, dar care sunt montate in luna ianuarie a.c....toate 5 noi...)....si pe langa faptul ca a stat intr-adevar in garaj la moshulica, lucru pe care l-ati recunoaste daca ati vedea-o (fara picatura de ulei pe undeva sau fara gram de uzura la interior), cel mai tare ma nelinisteste ca a STAT PREA MULT masina...stiu si eu ca de aici apar o gramada de efecte SECUNDARE...TOTUSI masina a mers in medie 8.000-9.000 km pe an, conform cartii service....deloc f. putin pe la noi...DAR cred ca nu prea fost alergata si cum masina se invata cu soferul, nici faptul ca eu am venit cu ea, pe alocuri cu 150 km/h, nu cred ca i-a facut prea bine....in fine singurul sfat de pana acum a fost sa merg la tester...ma programasem oricum pt maine, dar speram sa am si eu ceva idee de ceva posibile defectiuni, pe care sa le "colerez" cu testul...
P.S. Pot atasa si poze cu reviziile, briful sau masina pt cei total neincrezatori....si multumesc anticipat pt raspunsuri....mentionez ca nu prea ma pricep la benzinare, pt ca pana acum am fost "dizelist" convins....si am mers pe GPL datorita pretului motorinei si mai ales "lipsei" acesteia de pe "piata"...sper sa fiu si eu bine primit in clubul vostru, ca un sfat nu vine niciodata rau, si poate ma voi revansa si eu vreodata...mitul cu moshul e tot mai rar...eu am batut 1.600 km numai prin DE ca sa o gasesc si mi-ar parea rau sa o vand doar pt ca "a stat"...
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Nu te supara pe mine, e doar o parere - a mea. Asta nu inseamna ca toata lumea gandeste ca mine.

Imi pare rau, dar mai mult decat sa faci o diagnoza nu pot sa iti spun. Poate alti colegi...
  • lexuletz

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Pe o Astra G din 99 motor X16SZR cum pot sa fac testul? in care pini trebuie bagata agrafa ?
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salut, de ceva timp cand trec de 3000ture mi se aprinde un bec in bord si se stinge dupa un timp in care merg mai subturat. Am facut testul cu agrafa si-mi apare eroarea 13. Sonda lambda n-are decat vreo 4 luni..am schimbat-o pentru ca am inteles ca e consumabil si la 60k ar trebui inlocuita deci ma cam indoiesc ca e de la ea. Consumul e constant in ultimul timp, 12l in Bucuresti si 7.5-8l in afara la un mers mai "sportiv".
Eu eram convins ca e de la EGR care n-a mai fost curatat de cand am achizitionat autoturismul(si cine stie cand a mai fost curatat inainte). E posibil sa se fi stricat sonda lambda in doar 4 luni? :O
  • nelutzu_

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 x16sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salut. Poti sa o verfici .

  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Nu stiu unde as putea face "verificarea". Crying or Very sad
E posibil totusi ca problema sa fie alta si sa-mi dea eroarea 13? Adica ma gandesc ca daca e sonda ar trebui sa se comporte la fel la orice turatie.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
poate fi sonda(daca e aftermarket) sau poate fi mufa oxidata sau contact imperfect pe undeva.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale
  3. Mic Dictionar Explicativ

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR