Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • puyu

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2009

  • Mesaj Privat
salut ,am un opel astra g 1,7 am constatat astazi ca am o bujie arsa,bujiile sunt pozitionate foarte nasol ,sub calculator si dedesupt de injectoare ;stie cineva ce cheie se foloseste pt desfacerea lor.10 sau 11 tubulara lunga multumesc
Skip ads

  • mikimaus

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2007 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Salut.Aceeasi problema la un z17 dtl,eroare buji incandescente sau releul acestora .Dupa prima oprire a disparut,sunt pozitionate foarte rau daca ne poate ajuta cineva un tutorial sau ceva sfaturi .
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
atodiresei dinu a scris:salut tuturor opelistilor de pe forum si pe cei din afara lui .am o astra g y20dth din 2001 propietar din 2005 am avut si eu o experienta nefericita in 2008 la servis augsburg militari cu un *mecanic-schimbator de piese* dupa ce a rupt o bujie a ridicat din umeri ,s-a spalat pe miini si basta! nu mai intru in detalii cu seful de servis ,opc-ul,avocati etc.am rezolvat problema cu tot meniul de rigoare tipic romanesc (demontat chiuloasa, taxiu plimbat militari-servis zona piata domenii - 1 mai , scos bujie rupta ) in fine toata distractia cam 800 roni si pierdut 3 zile din concediu .deci despre servis augsburg militari numa de bine nu le-am mai rupt pragul cine vrea sa incerce bafta !


a fost alegerea ta. De ce nu ai urmat aceasta cale?

https://www.clubopel.com/vie...611&start=260
  • adrian_micutu

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 z17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2012

  • Mesaj Privat
salut
am inlocuit si eu bujiile la masina(toate bune si frumoase),am plecat din service si dupa vreo 15 km a inceput sa imi bata ceva in motor,am oprit motorul am sunat inapoi la service si au venit si au loat masina. La scoater bujiilor din motor bujia 2 nu mai avea virf. au pus inapoi bujiile vechi si au pornit masina , bataia care am auzito sa mai auzit cam 1min dupa care a disparut.
Acum masina merge dar nu sunt inpacat cu ce sa intimplat. La ce trebue sa ma astept?
De la service au spus ca virful sa spart si daca un a atins nici o supapa na ar trebui sa fie probleme.
Daca a mai auzit cineva de asa ceva , si daca imi poate spune la ce sa ma astept, sau ce ar trebui sa fac?
Multumesc.
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
metalu rupt din bujie sa infipt ori in chiuloasa ori in piston,sau in cel mai fericit caz a iesit pe evacuare
cel mai bine sa intrebi prin serviceuri daca au camera endoscopica,sa se uite mecanicu in cilindru daca mai ai metalu de la bujie in cilindru,nu mai este ai scapat,daca este infipt pe undeva,e grav,trebuie data chiuloasa jos,cu tot ce implica operatia asta,sau daca baietii sunt dotati cu scule pot scoate metalu prin gaura injectorului
daca mai mergi cu masina cel metal se poate desprinde si daca se intepeneste intre piston si cilindru=alt motor(se zgarie cilindru si se poate bloca pistonu)
dar poate ai scapat si a iesit pe avacuare
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
e de rau...daca a batut ceva vreme motorul e clar ca l-a batucit daca pistonul e batucit in cap n-ar avea nimika si daca varful acela ar fi prin sa bata pe mijlocul supapei...dar daca a prins sa bata in marginea la o supapa sau in marginea pistonului respectiv cilindrului...e rau..
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Am schimbat si eu la Y 20 DTH bujii la 200.000 de km originale ale masinii.

Sunt de parere ca NU e bine sa mergeti la service pentru motivele exprimate mai sus dar si pentru ca ajungi cu motorul cald si sansele sa se rupa sunt mari, plus de asta in prealabil am dat cu WD 140 cateva zile la rand inainte de extractie, iar cei din service pun cheia ca nemancatii pe ea si normal ca la cald se rupe.

Trebuie sa ai si mana fina sa le schimbi, motor rece, WD 40 dat in prealabil.... daca pui cheia cu crichet si prelungitor la maner e o forta prea mare si ori se desface fortat ori se rupe .

Pana la urma decat sa patesc ca tine mai bine le rup eu si le scoate Bunicu daca e .
  • adrian_micutu

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 z17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Bunicu a scris:am eu o camera endoscopica cu care putem verifica interiorul cilindrului.

In acest caz este clar, varful a cazut in cilindru, pistonul a lovit si a :

-lovit in varful injectorului, se poate verifica prin scoaterea lui din chiuloasa, daca este motor cu rampa comuna este mai simplu.
-lovit in supape, se poate verifica printr-un test de etanseitate dinspre admisie respectiv evacuare spre cilindru cu asezarea supapelor "pe inchis". Aici sigur este o problema, supapele se indoaie usor si nu mai etanseaza.
-biela stramba....!
-piston lovit in cap
Bucatica de metal NU poate intra intre piston si cilindru.
Cel mai sigur, acum acea bucata se afla infipta in piston, se poate verifica cu camera.
Nu va culcati pe o ureche, metalul din cilindru NU a iesit spre evacuare.

Probleme sunt chiar daca tu crezi ca este totul in regula. La rece va porni mai greu, va scoate fum pe evacuare (mai mult si mai alb decat normal) iar la ralanti o sa ai un sunet ca o bataie ritmica. Asteptam confirmare sau infirmare a celor spuse aici.

Salut simbata merg cu masina la service sa ne uitam cu o camera endoscopica,dar am o intrebare , se poate face un test pe compersie pe pistonul 2(pistonu cu pricina)?
Skip ads

  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
pune ceasul de compresie in locul la bujie si dai la automat..asta ca sa verifici cum inchid supapele..
  • adrian_micutu

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 z17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2012

  • Mesaj Privat
va salut
astazi am fost la service si am verivicat cu o camera endoscopica interiorul camerei de ardere is capul pistonului.
Sad
bucata de electrod desprinsa din bujie era in mici bucati sudata de capul pistonului,am facut si testul de compresie pe pistonul cu pricina si a esit ok(1,5-1,6).
din recomandarile facute de voi , am hotarit sa dau chiuloasa jos sa se poata curata de resturile de electrod.
va rog sa imi spuneti ce operati ar mai trebui sa fac daca tot demontez chiuloasa?
multumesc.
  • sori

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor.Trebuie sa schimb si eu bujiile la un opel astra g motor2000 si dupa ce am citit acest topic "am facut spaima".E cineva in galati care e meserias la schimbat bujii rupte?Nu as vrea sa ma duc in service ca tot pe raspunderea mea le schimba si daca mi le rup ei e acelasi lucru daca le-as fi rupt eu.Daca incerc eu o fac mai cu mila,atentie si mult calm.Preventiv intreb daca se pricepe cineva in galati ca sa stiu la cine apelez.Multumesc si sanatate maxima.
  • Cole_qkd

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Buna Tuturor !

Doresc sa imi schimb singur bujiile incadescente in weekend-ul acesta si doresc sa aflu de unde prin Iasi gasesc ceva vaselina pe baza de cupru. Sper sa ma fi exprimat corect si inteligibil Smile

Multumesc !
Skip ads

  • Cole_qkd

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Chiar nimeni ? Precizez ca am cautat prin Iasi la 2-3 magazine de piese (inclusiv Autocenter) . Am gasit in schimb vaselina care suporta temperaturi pana la 150 grade C pe baza de Calciu sau grafit . Se poate lucra si cu aceea ?

Sper sa gasesc ceva pana maine dimineata pentru ca doresc maine sa schimb bujiile Smile
  • Spadolini

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
sa le poti scoate incalzeste foarte bine motorul si se scot usor, de montat ar fii recomandat vaselina de cupru
motor functioneaza la 450-500 `C asa ca ce ai gasit tu nu e buna
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Vezi ca exista si vasilina cu ados de teflon. Rezista la temperaturi inalte. Cauta pe google. O sa gasesti.
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
puyu a scris:salut ,am un opel astra g 1,7 am constatat astazi ca am o bujie arsa,bujiile sunt pozitionate foarte nasol ,sub calculator si dedesupt de injectoare ;stie cineva ce cheie se foloseste pt desfacerea lor.10 sau 11 tubulara lunga multumesc



La z17dtl este cheie de 12 lunga. Trebuie sa aiba gaura adanca in interior. Foloseste W40 inainte de a le desface, si nu strange tare.
  • Cole_qkd

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc tuturor !

Spadolini a scris:sa le poti scoate incalzeste foarte bine motorul si se scot usor, de montat ar fii recomandat vaselina de cupru
motor functioneaza la 450-500 `C asa ca ce ai gasit tu nu e buna


Citisem aici ca motorul trebuie sa fie rece ... Acum chiar sunt in ceata Smile
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat la mine 3 bujii. La toate am dat inainte de a le desface cu spray. S-au desfacut foarte usor dar motorul era complet rece. Din cate stiu aluminiul se dilata mai mult decat fierul si chiuloasa nu este dintr-un aliaj de aluminiu? Cred ca va strange si mai mult bujia.
  • Spadolini

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
crede-ma ca schimb zilnic cateva bujii
numai opel de la 1.3 la 2.2
daca incalzesti bine bine se desface
ex: un surub, o piulita care nu se desface ce faci? se incalzeste cu ``autogenul``
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Cole_qkd a scris:Citisem aici ca motorul trebuie sa fie rece ... Acum chiar sunt in ceata Smile


da cu o seara inainte cu degripant pe ele si a 2a zi dimineata, cu motorul RECE, le scoti... toata lumea spune ca-s pacatoase bujiile de la 20 si cel mai indicat (daca nu vrei sa-ti faci de lucru cu scosul bujiei sau bujiilor rupte) e s-o faci cu motorul rece.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR