- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Ai facut testul pe care ti l-am sugerat mai sus,sau..."Sa vezi daca nu cumva are presiune si cand e rece motorul,inainte de a-l porni (dimineata).Normal ar trebui sa nu fie presiune,adica sa nu fasaie."
Daca are presiune in vas la rece,inseamna ca intra gaze de ardere (din chiulasa) in lichidul de racire.
Oricum,e bine sa verifici (cureti) si functionarea corecta a supapelor de la capacul vasului de expansiune.Sunt doua.Una lasa sa treaca presiunea din interior spre exterior,cealalta,invers.
...Nu cumva sa fi fost inainte antigel albastru (reactioneaza cu cel rosu),sau apa fara antigel.Asta ar putea fi o explicatie la mazga aparuta.
Daca are presiune in vas la rece,inseamna ca intra gaze de ardere (din chiulasa) in lichidul de racire.
Oricum,e bine sa verifici (cureti) si functionarea corecta a supapelor de la capacul vasului de expansiune.Sunt doua.Una lasa sa treaca presiunea din interior spre exterior,cealalta,invers.
...Nu cumva sa fi fost inainte antigel albastru (reactioneaza cu cel rosu),sau apa fara antigel.Asta ar putea fi o explicatie la mazga aparuta.
- nba25
- **
- 181 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2007 1.7 CDTI
- Vulcan
nba25
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Vulcan
- Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
am schimbat antigelul, am spalat iar vasul, iar azi am facut un drum de vreo 200 de km cu ea, mers frumos fara accelerari bruste sau turatii peste 3500. la final am constatat faptul cã in interiorul vasului pe pereti a inceput sa se adune aceeasi spuma unsuroasa, de culoare uleiului!
ce test as mai putea sa fac in continuare ca sa fiu 100% sigur ca este garnitura de chiuloasa? azi am studiat motorul si nu cred ca a fost umblat in el, suruburile arata impecabil.
ce test as mai putea sa fac in continuare ca sa fiu 100% sigur ca este garnitura de chiuloasa? azi am studiat motorul si nu cred ca a fost umblat in el, suruburile arata impecabil.
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- nba25
- **
- 181 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2007 1.7 CDTI
- Vulcan
nba25
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Vulcan
- Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- nba25
- **
- 181 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2007 1.7 CDTI
- Vulcan
nba25
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Vulcan
- Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- nba25
- **
- 181 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2007 1.7 CDTI
- Vulcan
nba25
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Vulcan
- Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
cu motorul cald la 90 de grade am deschis capacul de la vasul de expansiune sa vad cat de mare este presiunea! desfacandu-l incet nu mi-a aruncat lichidul afara si nu fierbea(facand comparatie cu un alt opel care nu are probleme).
Dupa aceea am efectuat un test care l-am gasit pe net, nu mi s-a parut prea credibil dar am zis sa incerc, respectiv am pus o manusa chirugicala peste vasul de expansiune si am prins-o cu un elastic de borcane, scopul testului fiind a se observa daca manusa se umfla de la posibilele gaze evacuate in antige,l daca garnitura de chiuloasa ar fi ciupita, insa manusa nu s-a umflat decat foarte putin, aproape insesizabil.
altceva nu stiu ce sa mai fac cum sa mai testez! la mine in zona mecanici sunt 0.
am vazut pe net un set de testare cu o solutie dar este 300 de lei!
ceva recomandari?
Dupa aceea am efectuat un test care l-am gasit pe net, nu mi s-a parut prea credibil dar am zis sa incerc, respectiv am pus o manusa chirugicala peste vasul de expansiune si am prins-o cu un elastic de borcane, scopul testului fiind a se observa daca manusa se umfla de la posibilele gaze evacuate in antige,l daca garnitura de chiuloasa ar fi ciupita, insa manusa nu s-a umflat decat foarte putin, aproape insesizabil.
altceva nu stiu ce sa mai fac cum sa mai testez! la mine in zona mecanici sunt 0.
am vazut pe net un set de testare cu o solutie dar este 300 de lei!
ceva recomandari?
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- nba25
- **
- 181 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2007 1.7 CDTI
- Vulcan
nba25
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Vulcan
- Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Concluzia mea:daca la 90 grade nu ai presiune in mare in circuitul de racire,inseamna ca presiunea se duce altundeva!..Circuitul de racire trebuie sa fie inchis ermetic.Doar supapa de suprapresiune din capacul vasului ii da voie presiunii sa "iese",asta la o anumita valoare de siguranta.Daca nu "rasufla" pe undeva (caz in care s-ar pierde din lichid),presiunea nu poate sa se duca decat in motor.Ori in ulei,ori in chiulasa,adica la evacuare.E ciudat ca nu scade nivelul la lichid...poate se amesteca cu ulei si de-aici mazga din vas (?).
- nba25
- **
- 181 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2007 1.7 CDTI
- Vulcan
nba25
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Vulcan
- Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Presiunea creste datorita cresterii temperaturii,nu a functionarii pompei (ca la centralele termice),Pompa de apa se unge cu apa (lichidul de racire,cu antigel),n-are legatura cu uleiul.La pompa,problemele pot fi:sa curga (curge apa din instalatie),sau sa nu mai pompeze (se supraincalzeste motorul rapid).
ady2dan
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2015
- Mesaj Privat
Salut,
De cand a venit sezonul rece Corsa D 1.2 xep tremura la prima cheie. In incercarea de a gasi buba am constat ca in clapeta de acceleratie aveam spuma. La fel in pe busonul de ulei si in vasul de expansiune. Apa este constant, nu sunt pierderi. Ulei consuma destul de putin la 10k km, undeva la 300g. Am desfacut capacul motorului si am curatat epuratorul pentru ca era plin de spuma. Pe joja nu e gram de spuma. Dar problema cu tremuratul de rece ince persista. Nu am nici un fel de eroare.
In weekend o sa incerc ce zicea colegul mai sus sa verific bobina de o posibila fisura.
Intrebarea e de ce face spuma in vasul de expansiune?
De cand a venit sezonul rece Corsa D 1.2 xep tremura la prima cheie. In incercarea de a gasi buba am constat ca in clapeta de acceleratie aveam spuma. La fel in pe busonul de ulei si in vasul de expansiune. Apa este constant, nu sunt pierderi. Ulei consuma destul de putin la 10k km, undeva la 300g. Am desfacut capacul motorului si am curatat epuratorul pentru ca era plin de spuma. Pe joja nu e gram de spuma. Dar problema cu tremuratul de rece ince persista. Nu am nici un fel de eroare.
In weekend o sa incerc ce zicea colegul mai sus sa verific bobina de o posibila fisura.
Intrebarea e de ce face spuma in vasul de expansiune?
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
ady2dan
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2015
- Mesaj Privat
La pompa e uscat, iar joja nu are urma de spuma pe ea, doar uleiul negru si atat. Masina a fost cumparata la 170k km, si atunci cand am cumparat masina avea in vasul de apa putina spuma. Am curatat vasul, am schimbat antigelul si nu am mai avut probleme, iar asta se intampla acum fix 1 an de zile. Nivelul la apa a ramas constant de 1 an de zile. Nu am umblat atunci la distributie pentru ca nu era cazul.
ady2dan
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2015
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
supika
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2017
- Mesaj Privat