Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
clau vorbesti din carti. Uiti in teoria ta de greutatea masinii si de conditiile foarte diferite de teren pe care un sofer normal le intalneste. Soferul normal nu merge numai pe gheata sau numai pe zapada de un anumit fel sau asfalt ud.
Feelingul meu este acela pe care l-am expus, in conditiile in care merg cu masini diferite si iarna si vara. Si 4x4.

Ca aluneca in contact cu apa din zapada ...WTF unde intalnesti tu asa mediu ? Sau de cate ori?
Zapada este zapada la -10 grade nu exista pelicula de apa intre cauciuc si zapada - in acest mediu ca exemplu cauciucul lat are o aderenta mai mare, mai buna decat unul ingust. (lasa pelicula de apa ca nu esti la raliu sa ai 8000 rm !)

Teoria pe care o exprimi tu este venita de la pilotii de raliu iar acestia merg intodeauna la extrem, pentru un driver normal avem alta culoare din curcubeu)..parerea mea.

In opinia ta cu cat este mai lat cauciucul cu atat este mai lunga franarea sau anevoios demarajul. Gresit parerea mea (partial iti dau dreptate dar numai in anumite situatii)
Culmea este ca la un test de franare dintre un TIR si un turism sa stii ca TIR-ul va frana mult mai bine.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Vorbesc si din carti, vorbesc si din practica. Lasam la o parte greutatea masinii pentru ca e aceiasi indiferent de anvelopa, vorbim de diferenta intre anvelope pe diferite tipuri de carosabil (zapada, ud sau uscat). Sunt foarte multe variabile care trebuie luate in considerare cand folosesti o anvelopa (profil, uzura, presiune...), dar ca sa simplificam discutia, se recomanda ca pe zapada (chiar si pe ud) sa se foloseasca o anvelopa mai ingusta, iar pe uscat o anvelopa mai lata. Daca vrei detaliem, dar e de discutat. Nu ai cum sa ai o anvelopa care sa se comporte optim in toate situatiile de drum pe care le intalnesti, dar principiul e cel mentionat.
Eu nu am spus ca "cu cat este mai lat cauciucul cu atat este mai lunga franarea sau anevoios demarajul". Depinde pe ce suprafata franezi. Cu cauciuc lat pe uscat franezi mai bine, pe zapada mai prost, iar demarajul e mai anevoios in ambele situatii cu o anvelopa mai lata. Nu e teorie, e practica. Asa cum majoritatea persoanelor cred ca daca inlocuiesti doar 2 anvelope pe masina cu unele noi, ele trebuie puse pe fata ca acolo ai directie, frana si tractiune (la majoritatea masinilor). Gresit, anvelopele mai bune se pun pe spate.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
E important sa ai anvelope bune si pe fata si pe spate.......pe fata nu ai aderenta, iar pe spate poate sa fuga de 'fund' intr-o curba mai stransa......
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Corect, ideal e sa ai anvelope bune pe ambele punti. Spuneam ca unii pun anvelopele mai bune pe fata in loc sa le puna pe spate (asta nu inseamna ca pe fata trebuie sa ai slick-uri). Fata e mai usor controlabila in caz de derapaj (subvirare) prin reducerea acceleratiei, prin directie... pe cand spatele nu prea mai poti sa intervii si sa il controlezi daca ai pierdut aderenta (supravirare), decat la cele cu tractiune spate prin dozarea corecta a acceleratiei si prin contrabracare. D-aia se recomanda ca anvelopele mai bune sa fie montate pe spate.
Skip ads

  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
salut baieti,

aici nu exista compromis, este iarna ? toate rotile trebuie sa fie de iarna si in parametrii. La 4mm carne in cauciucul de iarna poti doar sa-l arunci, inlocuiesti si daca imbatraneste desigur.

Pe zapada eu prefer tractiunea spate cu doua bucati de sina de tren in portbagaj. La tractiunea fata subvirarea mi se pare mai periculoasa decat supravirarea unei tractiuni spate.
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
In CI si talon nu apare 245/40/R19 cu M+S, ci cu M+S apare la 235 ,225, 215. Eu avind 245/40/R19 cu M+S pot fi amendat la un control?
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Poate doar cei de la RAR sa se lege de acest aspect,insa ei cauta chestii mai grave,nu vad de ce iti faci atatea probleme...
Este adevarat ca pentru iarna jantele/anvelopele pe 19" sunt cam mari,destul de rigide,care iti poate influenta in mod negativ comportamentul masinii...
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
In afara de faptul ca pe jante mari sidewall-ul sau carnea e mai putin inalta si sint mai usor de lovit, nu prea sint convins ca e un mare dezavantaj latimea. Tot 2.2 - 2.4e presiunea in orice anvelopa. Nu imi dau seama cu ajuta asta la telescop decit daca lasi aia ingusta mai dezumflata ca sa absoarba/ajute socul telescopului.225/55 fata de 245/40 are sidewall 123 vs 98, adica 25 mm (50 per roata). 25 mm la 2.2 presiune cu comprima anvelopala lovitura, nu se distribuie cumva socul si lateral, nu numai inspre janta(ca la orice anvelopa lata) ? Poate greutatea jantei nu ajuta, dar daca ai putere/cuplu motor mare nici aia nu conteaza. Pe zapada oricum mergi la viteze mici, de ce n-ar patina la fel cind suprafata de contact ar fi tot un dreptunghi relativ la fel ca arie, longitudinal la cauciucuri inguste si transversal la cauciucuri late .Poate in cazul ghetii ala ingust ar lucra mai bine la schimbare de directie. Dar daca e zapada oarecum neuniforma cred ca anvelopa lata ar mai avea sanse sa muste de vreo margine de zapada mai inalta, pe cind aia ingusta ar face repede sant. La ploaie inteleg ca fenomenul de aquaplanare dezavantajeaza clar pe ala lat.
Skip ads

  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Fara sparare...
Cu cat inaltimea talonului este mai mica cu atat anvelopa este mai rigida,trebuie sa tii cont si de faptul ca la anvelopele de 19"(conform recomandarilor producatorului),acestea trebuiesc sa fie varianta rigidizata,XL.
Este de notorietate faptul ca, iarna se utilizeaza anvelope cu latime mai mica, pentru a putea intampina o forta mai mica la inaintarea prin zapada,de gheata nu vorbim, intrucat acolo nu se mai tine cont de acest aspect(doar tintele mai pot face ceva)...

Sa vedem ce au de spus si altii... Respect!
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Nu e suparare, incerc doar sa inteleg.
1.Daca anvelopa e mai rigida inseamna ca nu imi fac griji ca la gropi lovitura ajunge la janta, deci ramine totul in sarcina amortizorului care face masina rigida sau nu. Deci talonul ajuta la ce? Confort sau protectie janta, adica compenseaza amortizoarele, dar nu cred ca le lasa cineva mai moi decit standard ca sa riste lovitea jantei.
2. E mai bine sa tai zapada sau sa o calci? Ingust sau lat? De la 215 la 245 am 30 mm in plus, adica 15 mm stinga /dreapta. Eu zic ca e nesemnificativ. Poate 155 fata de 255 o fi, si aici vreau sa inteleg. Nu sint Gica Contra, dar una e notorietatea, alta e logica! Am citit si pe net dar, in afara de situatii extreme nu vad relevanta citorva mm/cm.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
1. O anvelopa rigida sau cu flanc mic, nedeformandu-se face ca socurile sa fie preluate de si de janta si de amortizor. Talonul (flancul) mic face masina mai stabila dar dura/inconfortabila, iar flancul mare inseamna confort dar stabilitate mai redusa.
2. E bine sa tai zapada, nu sa o calci. E ca la schi, cu schiuri late plutesti/aluneci pe zapada, deci n-ai aderenta. Pe zapada situatiile extreme pot aparea oricand, deci mm/cm aia pot fi relevanti.
Deci, iarna pe zapada e bine sa ai anvelope cu flanc mai mare si latime mai mica a anvelopei.
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Nu mai comparati fratilor latimea anvelopelor cu schiurile ! Schiurile au o suprafata de contact din metal si foarte mare !
Anvelopa daca scazi santurile de degajare din amprenta de contact vei afla ca din 215 latime, contact efectiv cu asfaltul/zapada este undeva la 150 mm
Depinde f mult de conditiile de rulare fff variate iarna, este un mit inteles prost ca o anvelopa lata este mai slaba decat una ingusta.
Mai inalta poate fi nu pentru confort ci pentru garda masinii la sol . Raza mai mica a rotii poate fi si din cauza acceptarii masinii de lanturi antiderapante, pasajul rotii sa permita instalarea.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Ba poti sa compari, chiar daca comparatia e dusa spre limita, pentru ca e vorba de suprafata de contact a pneului, cu cat latimea pneului e mai mare cu atat greutatea e distribuita pe o suprafata mai mare, deci anvelopa nu sapa, sta pe zapada, iar suprafata de contact schiurilor nu e din metal, doar canturile. Santurile alea si crestaturile sunt tocmai pentru a indeparta zapada de pe anvelopa, altfel ai avea contact zapada pe zapada. Nu e nici un mit ca o anvelopa mai ingusta e mai buna pe ZAPADA, nu vorbesc iarna cand asfaltul e uscat.
Mai inalta e pentru confort si pentru preluarea socului de catre anvelopa in cazul denivelarilor/sleaurilor... in cazul in care folosesti o anvelopa inalta pui niste jenti mai mici ca diametru combinandu-le in asa fel incat sa pastrezi sau chiar sa ridici un pic garda la sol.
@hog33, poti sa iti pui ce dimensiuni/latimi vrei pe masina, nu tin sa te conving, eu doar am explicat ca o anvelopa mai lata nu e indicata pe ZAPADA pentru ca limita de pierdere a aderentei o atingi mai repede decat cu o anvelopa mai ingusta.
  • hog33

  • Mesaje scrise: 1,006
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
clau70, iti doresc sa ai ocazia sa verifici personal o amvelopa lata si una ingusta in conditiile de mers normal, adica pe strada NU la curse ! Pe strada intalnesti foarte multe situatii in care anvelopa trebuie sa faca fata, toate tipurile de zapada, inghetata, apoasa, normala de 10 cm de 20 cm de 1 cm apoi la -15 grade apoi la 2 grade, ziua la ora 14.00, noaptea apoi gheata lucie, gloduri apoi asfalt umed etc Si mai putem adauga multe situatii. O avelopa ingusta doar sapa in zapada si ajunge mai repede la stratul aderent la 8000 r/m --LA CURSE -- este doar o situatie in care aceasta castiga ..nesemnificativ pentru mersul normal. Nu toti fac liniute iarna !
Desigur mai castiga in situatiile in care apare pelicula de apa intre anvelopa si stratul de zapada, gheata. O conditie din cele... 30... cel mai des intalnite la mersul normal pe drum public... aceasta este perceptia mea dupa ce am condus masini cu tractiune diferita in 20 ani de cand am permis ! Sanatate !
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Noi vorbim despre conditii de iarna, adica daca anvelopele de iarna mai inguste sunt mai bune decat cele mai late pe zapada. Pe uscat, cum e acum afara, le poti folosi si pe alea de vara "in conditii normale" daca doresti. Si nu stiu de ce excluzi tu cursele, ala e cel mai bun exemplu ca pe zapada in conditii de aderenta redusa cele mai bune anvelope sunt cele inguste. Principiul e acelasi, legile fizicii se aplica indiferent ca ai masina de strada sau de curse. Tu confunzi niste lucruri, ca faci liniute sau nu, ca mergi la curse sau nu, aderenta ta trebuie sa fie cat mai buna, iar o anvelopa mai ingusta iti asigura asa ceva pe zapada si chiar pe ud intrucat acvaplanarea intervine mai tarziu. Incearca sa urci o panta acoperita cu zapada sau sa pleci de pe loc din zapada afanata cu anvelope inguste si apoi cu altele late si ai sa vezi diferenta (pentru ca comparatia sa aiba sens ideal ar fi sa folosesti acelasi marca/profil cu latimi diferite). Tu vorbesti despre conditii normale, iarna nu sunt conditii normale, mai ales cand e zapada, aderenta se poate rupe la orice acceleratie sau franare mai puternica, la un viraj luat mai in forta... si asta inseamna limita. Asa cum am spus, nu tin sa conving pe nimeni de acest lucru, ca o anvelopa mai ingusta e mai eficienta iarna decat una mai lata. Asta nu inseamna ca nu poti circula pe zapada cu o anvelopa mai lata, dar acesta isi va arata mai repede limitele.
Si eu am condus in cei peste 25 de ani de permis multe tipuri de masini cu diferite tipuri de tractiune.
Cauta pe net si citeste despre acest lucru, sunt multe site-uri, de ex:
http://blog.tirerack.com/bl...better-for-winter
http://www.tirerack.com/win...ge.jsp?techid=126
http://www.nytimes.com/1990...afety-001090.html
http://www.motortrend.com/w...yths_and_reality/
http://tires.about.com/od/u...Winter-Wheels.htm
Si exemplele pot continua. Eu ma opresc aici.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Corect.........dar, in Alba de vreo 4 ani nu e zapada mai deloc, in general pe unde am umblat a fost curat drumul, mai ales ca nu fac km multi iarna. Deci, pe mine nu ma ajuta cu nimic o anvelopa mai ingusta, desi sunt mai bune in zapada.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Si in Bucuresti e frumos, mai apare soarele, soseaua e uscata, deci nu te ajuta o anvelopa de iarna ingusta in conditiile astea. Discutia este daca in conditii de iarna (adica zapada pe jos, nu nametii pe margine si soseaua uscata sau fara zapada deloc) sunt mai bune anvelopele inguste sau nu. Iar parerea mea si nu numai, este ca da. Atat.
  • stiinta craiova

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Insignia 2010 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Ce dimensiuni sunt bune pentru iarna la gentile de 18'' pentru un opel insignia? Am gasit 225/50/18 si 235/50/18 sunt ok? Si daca da pe care sa le iau din cele 2 dimensiuni?
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
235/50/18 sunt ok. Bafta.
  • Florin Insignia

  • Mesaje scrise: 392
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Stiti cumva daca se pot da jos senzorii de presiune de pe un set de jante si remontate pe alt set? Multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR