Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Lucian_X a scris:

a inlocuit cineva alternatorul cu un alternator nou (reconditionat)?
Alternator nou,este cel ce nu a fost montat(folosit) niciodata,pe cind alternator reconditionat,este cel reparat cu aceleasi componente ce se gasesc in comert.Tehnologiile actuale permit realizarea unor componente ultrarezistente,dar inchipuiti-va un scenariu in care nu se mai defecteaza componente de alternator si nu numai... Cine are de suferit...?! Se urmareste un oarecare echilibru,sa-i zicem...
Skip ads

  • Lucian_X

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2005 17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2007

  • Mesaj Privat
de unde sti tu ca pe alternatoarele reconditionate - Bosh, Hella, GM sunt aceleasi diode si relee pe care le punem noi? adica Cargo sau Mobiletron?
eu cred ca presupui.
hai sa nu ne mai intindem iar pe inca 158 de pagini cu discutiile astea. Spune-mi te rog, banuiesc ca ai desfacut tu un alternator cumparat nou - reconditionat, ce punte + releu avea? Spune-mi concret, nu ca .... presupui.

multumesc,
  • CHIRIAC

  • Mesaje scrise: 289
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2008

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:verificare releu,inseamna sa ai un alternator defect in fata, si sa trebuiasca sa hotarasti daca inlocuiesti releul sau nu... si asta in cunostinta de cauza,adica sa-l inlocuiesti doar daca e defect... Sunt foarte curios ce iti mai -arata masina-,in aceasta situatie...? De aceea am spus ca metoda ta e,"beton"...

pentru ,,meseriasi,,masina arata doar cit incarca ca si voltaj si cind bagi consumatori vezi si tu daca se redreseaza incarcarea adica revine spre maxim macar 14 v dar eu sunt curios cum reusesti tu sa verifici asta la un alternator care il ai in brate ...esti tare daca poti asta,eu am zis in postarile de sus ale mele ca nu toate releele noi sau sh se pupa cu calculatorul masinii chiar daca il vede ca si cod piesa si da excitatie de porneste incarcarea nu da impulsuri corect la releu si releul nu stie cit si cum sa incarce sau sa recupereze atunci cind intra in sarcina si consumatorii, deasta zic ca am avut si relee noi care doar porneau incarcarea dar in rest mergeau haotic dar si releu tot nou care mergea beton cind intra regenerarea filtrului de particule si alti consumatori in paralel ,de la 14.2 v pica la 13.7 v si in citeva secunde urca iar la 14.0 v,asta iti arata si masina in setarile ascunse sau cu un op-com .deci rezulta ca se imperecheaza bine cu calculatorul masinii ,dar multi sunt multumiti doar ca se stinge beculetul in bord ca porneste incarcarea si se duce dracului bateria in 2 ani.
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Salut, la alternatorul meu BOSCH de 100A am regulatorul defect si foarte posibil cateva diode. Am scos puntea,un coleg electronist mi-a masurat diodele , la unele da balarii, la altele OK. Releul e sigur terminat, nu are continuitate si de curios i-am si desfacut capacul prins in 3 nituri de plastic si l-am pus sub microscop. Are un scurt evident si trei fire dezlipite de pe placa.
Deci, in concluzie, releul va fi cumparat(am gasit BOSCH) iar despre diode am gasit doar Mobiletron sau Huco despre care aud ca n-ar fi chiar stralucite, asa ca v-asi intreba daca stiti ce fel de diode sunt? Nu le gasesc individual la magazine de electronice? Alternator am cumparat SH cu 250RON, montaj facut de mine, e OK, incarca bine, dar am sa-l reconditionez si pe cel defect si nu vreau sa arunc 100-120RON pe rahaturi..
Atasez si poza cu circuitul regulatorului.

Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
CHIRIAC a scris: eu sunt curios cum reusesti tu sa verifici asta la un alternator care il ai in brate ...esti tare daca poti asta
Poate face verificarea oricine,cu conditia sa cunoasca principiul de functionare al alternatorului,schema functionala,si sa aiba o minima dotare,incepind cu o sursa de tensiune reglabila... De fapt,se creeaza conditiile unei functionari simulate a releului de tensiune,mod in care se pot face masuratori,in urma carora se ia hotarirea daca se impune inlocuirea sau nu...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Lucian_X a scris:de unde sti tu ca pe alternatoarele reconditionate - Bosh, Hella, GM sunt aceleasi diode si relee pe care le punem noi? adica Cargo sau Mobiletron?
eu cred ca presupui.
hai sa nu ne mai intindem iar pe inca 158 de pagini cu discutiile astea. Spune-mi te rog, banuiesc ca ai desfacut tu un alternator cumparat nou - reconditionat, ce punte + releu avea? Spune-mi concret, nu ca .... presupui.

multumesc,

Am avut eu pe Vectra B 1.7TD un alternator Hitachi de 100A reconditionat de catre DRI (astia asta fac, vand alternatoare originale reconditionate si tu predai alternatorul tau defect, complet si reparabil). E un business si sunt cateva firme care il practica. Din ce-am vazut eu, exista ceva diferente :
- ei îti schimba si rulmentii la reparatie (ai mei au fost schimbati amandoi)
- schimba si statorul sau rotorul, daca este afectat
- schimba o-ringul de etansare dintre pompa de vacuum si corp alternator, si semeringul care retine uleiul sa nu ajunga in alternator
- puntea de diode nu este una ordinara ,,made in China,, cea care se vinde in Europa de Est (dar nu este nici cea originala Hitachi, ci una de o calitate as zice eu medie)
- releul nu este unul ordinar ,,made in China,, cel care se vinde in Europa de Est (dar nu este nici cel original Hitachi, ci unul de o calitate as zice eu medie)
- iti pune un actibild cu o serie dupa care poti gasi pe site-ul lor informatii despre alternator (eu am gasit fabrica si data cand a fost reconditionat, al meu avea 5ani si jumatate cand a cedat si partial a fost din vina mea ca am dat curent la alta masina cu motorul pornit)

Astea reconditionate cum am avut eu pe masina se vand si in DE, AT, sau alte tari de prin Europa, acolo unde nu concepe nimeni sa te tina un alternator 1-2ani.

L.E:
Daca va tine sa cumparati un releu sau o punte de diode buna, luati de pe eBay unele de firma care se potrivesc in alterntorul original al masinii. Dar astea costa destul cat sa te gandesti de doua ori inainte sa cumperi. Am vazut si unele BERU, ceva mai ok la pret, dar nu stiu cat sunt de bune si daca se potrivesc fizic in alternatorul original.

BOSH reconditioneza alternatoare Hitachi, dar nu cu piese BOSCH (asa mi-a spus un electrician auto).
HELLA cred ca vinde doar alternatoare noi (nu reconditionate) la fel ca si Valeo.
  • Lucian_X

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2005 17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2007

  • Mesaj Privat
salut ahappyuser,

iti multumesc, mi-ai intarit convingerea, asa banuiam si eu.

"acolo unde nu concepe nimeni sa te tina un alternator 1-2ani" - eu cred ca este strigator la cer cum procedam noi, punem Mobiletron pentru 1-2 ani, toata treaba se intinde pe 158 de pagini, pierzi timpul sa le citesti si cand tragi linie - nu afli nimic. realizezi ca de fapt ai pierdut timpul.

adica dam 17000 euro sau 8-9000 euro pe masina SH si ne caciulim la niste alternatoare, dam 200 ron sa-l reparam.
mda.

multumesc,,
  • Lucian_X

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2005 17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2007

  • Mesaj Privat
si apropo,

toate sunt reconditionate.
numai cel de 4500 ron este nou.
iti spun despre alternatorul de pe astra H 1.7 CDTI.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Stai putin, ca mai e ceva.

Electricianul mi-a spus ca daca vreau sa ma tina cu punte Mobiletron si releu Cargo trebuie sa menajez alternatorul. Aici intra urmatoarele :
- sa nu dau curent la alta masina cu motorul pornit
- sa nu exagerez cu consumatorii imediat dupa pornirea masinii

Si eu am pe Vectra alternator Hitachi de 100A cu punte Mobiletron si releu Cargo si deja am 4 ani de la reparatie, totul e ok cu alternatorul. Drept e ca nu am DPF, nu am servodirectie electro-hidraulica, farurile nu-mi pornesc automat, nu am climatronic sau alti consumatori mari care intra imediat dupa pornirea la rece. Daca mergeti pe piese aftermarket vandute pe la noi nu ai alta solutie decat sa menajezi alternatorul (sa reduci consumatorii cand turatia e mica). Fiti cu ochii si pe baterie, daca e slaba ajunge sa se defecteze alternatorul. Daca e aproape descarcata bateria folositi un redresor, nu porniti masina cu cabluri si apoi sa lasati in seama alternatorului sa va incarce bateria ca piesele astea aftermarket sunt slabe si cedeaza aproape sigur alternatorul.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Dum 03 Jan, 2016 12:00 am
  • Lucian_X

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2005 17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Smile
asa procedez si eu, dar am numai 11 luni cu Mobiletron, deci nu prea putem trage concluzii pentru ca ele oricum tin 1-2 ani si se ard de obicei iarna.
dar asa procedez si eu ...

iti multumesc,
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Sper sa n-ajung in situatia voastra ca anul asta am cumparat si o Astra G 1.7cdti, care e pe mâna nevestei Razz . Oricum, macar i-am facut instructajul ca la relanti sa porneasca cati mai putini consumatori (ex. dimineata in stationare, cand da drumul la A/C sa dezabureasca repede parbrizul sa nu mai porneasca niciun alt consumator).
  • florinelu07

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2012

  • Mesaj Privat
salutari

cu ocazia gerului de zilele trecute, dupa pornire a inceput sa imi palpie display-ul de pe consola (masina este un astra h - z17dth).

am intrat in meniul "secret" si imi fluctueaza incarcarea (si ralantiul in acelasi ritm) intre 14.2v si 15.1v (cand urca spre 15.1v intra si motorul in sarcina si dupa o fractiune de secunda "cade" la 14.2/14.3v) (la fel cu motor cald sau rece).

masina o am de 4 ani, imediat dupa achizitie a picat puntea de diode, releul si statorul, remedierea facuta in regie proprie a functionat perfect pana anul trecut in iulie cand a picat releul. am inlocuit releul (tot in regie proprie) si pana acum cateva zile nu am avut surprize decat cu incingerea bornei de "+", pe care am rezolvat-o rapid prin re-sertizarea papucului - incarcarea a fost timp de 6 luni la 14.4-14.5V stabila.

ultimele 3-4 zile a continuat palpairea display-ului si fluctuatia ralantiului, dar de ieri (dupa incalzirea temperaturii pe afara) problema a disparut - astazi de dimineata, parca a facut cateva minute dupa care a disparut.

bateria este din iunie 2013 (Caranda) si nu a facut figuri pana in prezent.

recomandari & sfaturi?
Skip ads

  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
da,,,faza de preincalzire,,la rece face sa palpaie luminile,,bujiile absorbind un curent mare,,,
dupa pornire,,releul lucreaza in impulsuri,,un timp pana cand motorul se incalzeste
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris: Drept e ca nu am DPF, nu am servodirectie electro-hidraulica.
De ce, de cind si pe ce considerente,afirmati ca DPF este un consumator (printre cei mai mari),de curent electric...?!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu am zis ca este un consumator mare, l-am adaugat in enumerare pentru ca are atasata o sonda care si ea este alimentata cu curent, si am mai uitat sa mentionez injectia (care si ea este un consumator electric). Toti consumatorii astia enumerati de mine necesita un alternator care sa poata sa sustina consumul de curent atunci cand esti cu motorul la relanti (si motorul ESTE de multe ori la relanti daca faci km preponderent oras si te opresti de 'n' ori impreuna cu coloana de masini din cauza aglomeratiei).

Poate ca tot din aceiasi cauza esti sfatuit in manualul de utilizare al masinii sa te pui in miscare imediat dupa pornirea motorului (motorul sa urce in turatie si alternatorul sa poata sa incarce mai mult decat cer consumatorii masinii). Piesele astea aftermarket (gen punte de diode Cargo made in China, Mobiletron made in England) si alte chinezarii facute de firme producatoare de componente auto ieftine (sa le zicem piese auto din categoria ,,Dai/Nai,, ce se vand prin Europa de Est) nu vor rezista in timp daca sunt exploatate aproape de limita de functionare (ex. cu multi consumatori la turatie mica de incarcare).
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
eu zic sa nu exageram cu chestiile astea...
sunt consumatori permanenti pe masina fara de care masina nu ar fi putut porni (ecu, injectoare electronice, calculatoare pompa injectie, bobina, instrumentele, etc)
pe astia parerea mea e ca trebuie sa-i luam in calcul in scenariul "fara consumatori" pentru ca ei trebuie sa fie alimentati in permanenta de alternator.
consumatorii sunt cei pe care putem sa-i oprim sau ii opresc fara vointa noastra computerele masinii...
  • Lucian_X

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2005 17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Bun.
Atunci de ce se tot ard diodele?
  • Lucian_X

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2005 17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Jgyprime?
Așteptãm un rãspuns.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
dupa ce ai sa inveti sa folosesti functia "edit" si sa nu mai postezi consecutiv la 5 minute unul dupa altul poate o sa-ti raspund...
  • Lucian_X

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2005 17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Nu ești pregãtit sã-mi rãspunzi.
Ok.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR