Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • ady_adrian

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2006 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Furtunele de la intercooler le-am verificat,unul din ele are o taietura unde se fixeaza colierul dar e superficiala,nu a gautir furtunul.Furtunasul care pleaca din pompa de vacuum spre turbina a fost schimbat(nu e original,are ambele capete de acelasi diametru nu precum cel original) si are si ala o taietura de la capac,a fost prin afara si de la caldura l-a topit dar nu l-a gaurit(cel putin asa mi-au zis la service-ca nu e de la el).Am observart prin fata,e langa radiatoare un furtun de vacuum alb,acela pare imbatranit si crapat(posibil de la el).La egr ce sa verific?ce tubulatura?pe la turbina nu am ajuns ca nu am acces,dar ma voi uita.
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
La egr sunt tuburile acelea metalice...
E posibil pe la garniturile metalice sa scape presiune...
  • hyross

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra 2005 Z19Dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2012

  • Mesaj Privat
hm raspuns de la mecanic cica debimetrul a fost obisnuit cu un anumit fulx de aer normal dupa o perioada ar trebui sa isi revina cu noul egr sincer nu cred dar o incerc si pe asta sa folosec masina asa momentan si peste o luna chiar sa fac un drum de italia roamnia cu ea in halu asta ,poate are dreptate din moment ce cu vechiul egr nu imi facea asa , o sa va anunt daca vor fi schimbari .Pt moment multumesc pt raspunsuri!
  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
tare explicatia...cica debitmetrul a fost invatat cu un anumit flux de aer Smile). doar nu-i cal sa fie invatat cu o anumita caruta Smile)

debitmetrul ala functioneaza in raportat la anumiti parametri pe care ii primeste, parametri care se schimba de mai multe ori si in timpul mersului. prin urmare el este "invatat" sa gestioneze orice flux de aer si se cere
Skip ads

  • ady_adrian

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2006 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2012

  • Mesaj Privat
@hyross Sa presupunem ca omul chiar crede ce zice,putea la fel de bine sa iti faca o resetare sau readaptare(pe unele testere in romana am vazut ca se numeste chiar invatare) a debitmetrului si il "dresa" Very Happy sa se comporte cum era inainte "sa se invate" aiurea.(Asta stiu ca e face cand se inlocuieste debitmetrul).
@Alin Bogdan foarte tare comparatia ta,am ras copios Very Happy
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Cand schimbati egr-ul verificati partea mecanica sa aiba aceiasi cursa cu ce-l defect daca nu corespunde nu-l montati, asa vor aparea fluctuatiile de putere la anumite turati.
  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
si cum sa masori acea cursa? diferenta poate sa fie de ordinul milimetrilor, nici macar nu poti sa bagi un subler acolo. si sa zicem ca reusesti cumva sa masori...crezi ca ti-l mai accepta vreun magazin inapoi pe motiv ca are alta cursa decat cel de pe masina? ma indoiesc.

in legatura cu "invatarea" debitmetrului de aer...am ras eu am ras dar vad ca e si un sambure de adevar...si daca este, mi se pare o aiureala sa "inveti" debitmetrul. el trebui sa stie cum sa gestioneze diversi parametri solicitati in timpul de functionare a motorului. bine ca nu trebuie sa ii citesc o carte despre cum am mers eu cu masina pana atunci si despre cum s-a comportat "stramosul" lui, vechiul debitmetru Very Happy - asta ca sa ne mai descretim fruntile incruntate probabil de problemele "fara numar" ale acestui motor.
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Poti compara punand partea mecanica noua langa cea veche diferenta la mine a fost aproape de 10 mm, mai mare la cel nou ,deci se deschide mai mult si astfel baga mai multe gaze in admisie combinat cu oxigen mai putin apare fenomenul de inecare adica da in nas simplu si logic,eu am rezolvat problema combinand partea mecanica veche cu cea electrica noua si am rezolvat -o simplu si fara sfaturi de la mecanici atotstiutori.La mine sacada intre2200si 3000 de turatii.(diferenta la cursa supapei se vsde cu ochiul liber)
Skip ads

  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
la mine nu sacadeaza intr-una in acel interval de turatie. face o data sau de doua aori cand apas acceeratia incet dupa ce am mers o perioada constant cu ceeasi turatie. daca accelerez de la bun inceput si trec rapid prin treptele de viteza, nu mai face. daca ar fi vorba despre deschiderea EGR, cred ca ar face indiferent cum accelerez...nu stiu, zic si eu...
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Bateti cimpii cu ,cursa si mai ales ...sacadarea la un EGR nou....voi aveti habar ce spuneti?
  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu prea avem habar, de-asta impartasim diverse experiente. Dar lumineaza-ne tu!
  • hyross

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra 2005 Z19Dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2012

  • Mesaj Privat
multa lume isi da cu parerea dar niciunul nu vine cu o solutie anume daca este vreunul care a rezolvat problema sa spuna pt ca pina la urma tot de la valva erg tre sa fie problema adica cu un egr care era pe masina cind a venit din germania nu aveam probleme de genul am schimbat egr-ul o data a facut la fel l-am refuzat la mecanic la adus pe al doilea si face tot asa.inca o intrebare al meu mecanic aicea in italia imi spunea sa mai incerc sa iau nulul o noapte de pe baterie inca nu l-am incercat imi tre o zi libera de la munca sa fac asta daca cineva a mai facut asa ceva si a dat randament ? daca cine stie
Skip ads

  • hyross

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra 2005 Z19Dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2012

  • Mesaj Privat
egr este la fel codurile corespund 100% inclusiv marca
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Nu bate nimeni campii pe aici eu am spus din experienta proprie: le-am schimbat de cateva ori intre ele, cel vechi avea parte electrica arsa masina mergea f bine dar era eroarea in bord si am luat egr nou original si cand l-am montat pe masina mergea sacadat la peste 2200 de ture .Asa am ajuns sa le compar si sa observ ca nu au aceasi cursa amandoua aveau codul si marca pierburg .
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Eu am avut EGR blocat (partea electrica nu mai actiona ) am cumparat unul nou de la un magazin care este aici pe site l-am montat si nu am probleme de 2 ani ..si nu am auzit sa mai fi avut cineva probleme cu piese cumparate de la ei...deci vedeti si piesele pe care le cumparati si mai ales cine si cum le monteaza pe masina .
  • cosmin stiuca

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
cosmin stiuca a scris:Salut
Am avut si eu sau mai precis am in continuare probleme cu masina mea...Din 2011 a inceput sa "traga in suturi".Am inceput prin a schimba EGR,apoi dupa o perioada de acalmie a inceput din nou.Am curatat clapeta de acceleratie(foarte multa mizerie si ulei in partea electonica) in 2012. In decembrie 2012 sa oprit motorul la semafor.A urmat un tester cu tec 2....surpriza:3 injectoare duse si geometria variabila blocata.Am reconditionat injectoarele(toate 4) la Endor Disel Buzau, am curatat turbina apoi clapeta de acceleratie din nou. Acum o saptamana din nou tras in suturi si oprirea brusca a motorului.Tec2 Verdict:clapeta de acceleratie.Schimbat clapeta cu una noua din magazin. Ieri...a inceput sa traga in suturi.Toate aceste operatiuni m-au costat pana acum 4000 lei.Voi ce ziceti?Sugestii ceva? Din nou Tec2, Remat, sa o vand, sa-i dau foc,etc? M-am cam saturat de Opel...

Revin cu un nou post pentru a va povesti ce sa intamplat in continuare:
Dupa acest episod in iunie 2013 s inceput sa dea cu fum.Am facut blind la EGR dar problema a persistat. Aveam si un zgomot metalic in sarcina intre 1500 si 2000 ture.Deja devenisem imun la toate aceste probleme.In august 2013 a inceput sa traga mai greu masina si sa apara beculetul check engine.M-am hotarat sa mai fac o diagnoza cu Tech2.Din pacate echipa de la serviceopel era in concediu asa ca am apelat la Opel Di Bas Fundeni.Verdict:DPF infundat.Am asteptat sa se intoarca cei de la servieopel din concediu si am facut DPF off.Dupa ce am dat DPF-ul jos am avut surpriza sa constat ca masina mea se transformase in tractor.Nu puteam sa merg cu ea din cauza fumului.O noua verificare si concluzia:injectoare moarte.Asta in conditiile in care le-am reconditionat in Dec.2012 la Endor Diesel Buzau. Ieri am fost cu injectoarele la Total Diesel. Alta surpriza:se pare ca cei de la Buzau doar le-au curatat nu reconditionat asa cum au spus(1600lei).MI-au montat alte injectoare pe masina de la ei si acum e altceva.Am rezolvat cu fumul si cu puterea scazuta. Im legatura cu trasul in suturi mai are un usor lag pana in 2000 ture dar nu asa rau.Cei de acolo mi-au spus ca aceasta problema vine de la cilindrul 3 care are 40 ture mai mult decat celalalte.Deci compresia pe cilindru e mai mica.Au zis ca pot merge asa cu ea mult si bine daca nu se inrautateste situatia. Asa ca o buna perioada de timp o sa stau linistit.Sau cel putin incerc. That"s all Folks!
  • andreigeo

  • Mesaje scrise: 369
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 a20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Eu am diminuat f mult simptomul, cu placuta gaurita la egr..dar.. Nu asta urmaresc..ci cauza..ca sa dispara efectul..banuiesc ca daca il blinduiesc, dispare de tot..dar asta sa fie rezolvarea? Adica nu mi se pare rezolvate sa scot din uz piese.. M-a-nebunit:)) ( asa se scrie!?)
  • ady_adrian

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2006 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2012

  • Mesaj Privat
@andreigeo vei fi surprins ce diferenta face lipsa acelei gauri la egr.Am incercat si eu cu o gaura cat sa nu mai dea eroare...dar nu m-a multumit si i-am pus din nou o tablita negaurita si raspunde instantaneu la acceleratie,imi face placere sa merg cu ea acum.
@cosmin stiuca,cu tech 2 mi-a facut si mie cineva o diagnoza si a observat ca vitezele pistoanelor in cilindrii 3 si 4 sunt ceva mai mici decat in cilindrii 1 si doi(la valorile injectoarelor,nr trei are o deviate de -1.60 si se presupune ca de acolo si diferenta de viteze a pistoanelor).Dar aceste valori se agaleaza in mare parte la turatii mai mari,si valoarea injectorului 3 revine la parametri normali.Si dupa cum am mai scris mai sus mai este si problema pierderii de presiune pe traseu,care sper sa o rezolv cat de curand.
  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
salutare,

am promis ca revin cu un feedback dupa interventia la masina mea. mai exact, verificarea jocurilor la supape. acum totul este in parametri stabiliti de "carte"...problema cu mersul in suturi persista insa. singura ameliorare o vad la pornire, o ia mai usor decat inainte. daca pana acum invartea de 3-4 ori pana o lua, acum este suficient 1-2 rotiri. mersul in suturi sau datul in nas, oricum ii ziceti, persista in plaja de turatii 1.500 - 2.000, doar pe accelerare lenta. trecerea rapida prin treptele de viteza evita mersul in suturi.

mecanicul (unul destul de priceput zic eu, din experiente proprii si auzite de la altii) a verificat mai multe: EGR, clapeta acceleratie (oricum au undeva la 15 - 20.000 km uzura fiecare si proaspat curatate), injectoare, turbina, debitmetru de aer, pompa vacuum...toate functioneaza in parametri. interesant este ca mai are 2 masini (vectra c facelift) cu motor de 120 si 150 CP cu aceleasi simptome. eu mi-am luat masina acasa si urmeaza sa ii fac schimbul de ulei si filtre...poate poate ceva, desi ma indoiesc.

auzite de la altii...cine de pe forum zicea ca plecand cu masina din tara si schimband motorina, a scapat de problema. la mine nu a avut efect, am mers pana in Grecia si am alimentat in tari diferite si benzinarii diferite, evident fara efect. am mai vb cu cineva de pe forum care are aceeasi problema, el avand inclusiv turbina schimbata de noua. si tot face. deci, am putea trage concluzia (pana la proba contrarie) ca nu turbina ar fi neaparat cauza.

eu vreau sa incerc treaba cu EGR off, sa vedem daca din soft sau cu placuta metalica. macar din curiozitate.

asteptam pe altii sa ne impartaseasca experientele lor, poate ii dam de cap.
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Ia spuneti-mi si mie cum e cu diferenta asta de ,,viteza ,, a pistoanelor? In viata mea nu am auzit sa fie diferenta intre viteza pistoanelor daca ele sunt toate prinse prin biele de arborele cotit care are viteza constanta pe toate manetoanele!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR