gmcgt
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2011
- Mesaj Privat
@bluetux vad ca recomanzi foarte mult uleiurile Wolf si in special cel 0w 40 care pentru masina mea pe benzina este destul de vascos la rece. Eu acum am in motor Mobil 1 0w 40 american dar cum am scris mai demult nu prea imi place la rece cand aud tachetii cum bat (masina are doar 47000 km). M-am tot invartit pe toate site-urile de uleiuri am citit tot felul de specificatii si am constatat ca Wolf Masterlube Synflow GSB SAE 5W30 ar fi cat de cat mai ok (la 40 grade are viscozitatea 67.1 si 12,2 la 100 grade) si are si specifictia GM-LL-A-025. Tu cati km ai cu uleiul Wolf si cum se comporta motorul: zgomot, consum ulei, culoare ulei. Ce parere ai despre uleiul prezentat? M-as bucura sa aud si parerea lui @dancuciureanu despre acest ulei sau ce ar fi mai potrivit. Multumesc.
bluetux- Suspendat
- 1,386 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Alta tara
bluetux- Mesaje scrise: 1,386
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
poti sa incerci Wolful respectiv, desi nu pare prea rezistent si in ciuda unui V.I. foarte mare are vascozitatea la temperaturi scazute mai mare decat altele cu V.I mai scazut, TBN f mic.
Ravenol VSI 5W40 cred ca as pune totusi, se pare ca asigura o lubrifiere mai rapida si e mai rezistent oricum cu TBN 10.
Wolf 0w40 se comporta bine in continuare pe benzina, consum insesizabil de ulei, consum scazut de benzina, destul de curat la 3000 km aproape; partea cu tachetii e subiectiva, nu mi se pare zgomotos motorul si in plus nu cred ca uleiul are rol de "amortizor" de zgomot (afara de ceva aditivi antifrictiune).
Din pacate formula noua de Wolf 0w40 nu mai are norma VW 503.1 (benzina, supraalimentate) care ma asigura ca e intradevar rezistent in conditii grele (nici la Mobil 1 0w40 new life n-am mai vazut-o) .
503.1 mai au Pennasol Superline 0w30 si Pennasol Hightec 0w40
ambele ar putea fi o alegere...
http://www.pennasol.de/pen/.../gid,832/lang,en/
Ravenol VSI 5W40 cred ca as pune totusi, se pare ca asigura o lubrifiere mai rapida si e mai rezistent oricum cu TBN 10.
Wolf 0w40 se comporta bine in continuare pe benzina, consum insesizabil de ulei, consum scazut de benzina, destul de curat la 3000 km aproape; partea cu tachetii e subiectiva, nu mi se pare zgomotos motorul si in plus nu cred ca uleiul are rol de "amortizor" de zgomot (afara de ceva aditivi antifrictiune).
Din pacate formula noua de Wolf 0w40 nu mai are norma VW 503.1 (benzina, supraalimentate) care ma asigura ca e intradevar rezistent in conditii grele (nici la Mobil 1 0w40 new life n-am mai vazut-o) .
503.1 mai au Pennasol Superline 0w30 si Pennasol Hightec 0w40
ambele ar putea fi o alegere...
http://www.pennasol.de/pen/.../gid,832/lang,en/
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
gmcgt probabil ai o benzinara twinport (Z10-12-14XEP). Astea asa fac la pornire 1 minut, daca pui ulei gros 5-10W40 tacane pana se incalzeste uleiul adica vreo 5 minute, daca pui prea subtire gen 5W30 tacane la cald de inebunesti.
Si seria anterioara care nu sunt pe admisie twinport fac asa dar mai putin. Chestia e ca la pornire ECU baga mai multa benzina, imediat ce se incalzeste lambda1 se inchide bucla si ai liniste.
Si seria anterioara care nu sunt pe admisie twinport fac asa dar mai putin. Chestia e ca la pornire ECU baga mai multa benzina, imediat ce se incalzeste lambda1 se inchide bucla si ai liniste.
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
bluetux- Suspendat
- 1,386 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Alta tara
bluetux- Mesaje scrise: 1,386
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
se coloreaza de la ce ai in motor (ex. ceva depuneri de la GM 5w30)
de consumat, se consuma, dar diferit - e un parametru numit volatititate, masurata prin NOACK Volatility Test, ASTM D-5800 si arata pierderea prin evaporare a uleiului in serviciu; sunt valori sub 5 % (uleiuri f bune), pana la 13-16 % (majoritatea).
de consumat, se consuma, dar diferit - e un parametru numit volatititate, masurata prin NOACK Volatility Test, ASTM D-5800 si arata pierderea prin evaporare a uleiului in serviciu; sunt valori sub 5 % (uleiuri f bune), pana la 13-16 % (majoritatea).
- lucio85
- ******
- 4,965 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,965
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
gmcgt mai poate fi o cauza referitor la tacaneala pornire, verifica strangerea suruburilor la axe came. La seria veche 1-1,2-XE mai rar acest defect, la 1-1,2-1,14-XEP foarte des, citeste la sectiunea Corsa ax came rupt. Problema a fost recunoscuta de Opel si exista rechemare in service pentru remediere, adica 'zeama de E10'.
O alta posibila problema este ceva tacheti murdari de la fostul ulei.
Nu trebuie de exclus si admisia cu palete si tije dar asta face mai mult zdangaleala decat tacanit, vezi admisie Corsa.
Mergi pe ulei 0W40 ca asta place la motoarele noi cum e cazul tau.
Acum referitor la GM 5W30 si depuneri/inegrire. Depuneri va face fara doar si poate ca e cam slabut dar sa nu uitam si faptul ca reprezentatele/service il schimba la 15,000km. Exista varianta de neschimbat ulei si/sau filtru desi tu il ai pe deviz, sau nu il lasa la scurs de ai ulei vechi in motor. Ultima smecherie e ca o pune pe elevator, da drumul la ulei, verifica cu ghilimele una-alta, pune buson, lasa masina jos si abia acum schimba cartusul filtrant (filtru ulei), ei bine uleiul vechi din el pleaca in baie. Smecheria e ca mecanicul face rost asa de ulei.
O alta posibila problema este ceva tacheti murdari de la fostul ulei.
Nu trebuie de exclus si admisia cu palete si tije dar asta face mai mult zdangaleala decat tacanit, vezi admisie Corsa.
Mergi pe ulei 0W40 ca asta place la motoarele noi cum e cazul tau.
Acum referitor la GM 5W30 si depuneri/inegrire. Depuneri va face fara doar si poate ca e cam slabut dar sa nu uitam si faptul ca reprezentatele/service il schimba la 15,000km. Exista varianta de neschimbat ulei si/sau filtru desi tu il ai pe deviz, sau nu il lasa la scurs de ai ulei vechi in motor. Ultima smecherie e ca o pune pe elevator, da drumul la ulei, verifica cu ghilimele una-alta, pune buson, lasa masina jos si abia acum schimba cartusul filtrant (filtru ulei), ei bine uleiul vechi din el pleaca in baie. Smecheria e ca mecanicul face rost asa de ulei.
gmcgt
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2011
- Mesaj Privat
Multumesc dancuciurenu pentru raspunsuri. Sincer nu pot sa spun daca acest zgomot de tacheti il aveam si inainte de a pune acest ulei. Oricum acest zgomot care este destul de slab in intensitate(se aude doar cu capota ridicata) dureaza cam un minut cand motorul este rece. M-am mai linistit dupa ce mi-ai spus ca acest zgomot e prezent la motoarele XEP (eu am Z 12 XEP), dar ma cam ingrijoreaza problema suruburilor de la axele cu came. Voi ramane pe uleiul Mobil 1 0w 40. Apropo de uleiul GM Dexos 2 care l-am avut in primavara pot spune ca dupa 1000 de km uleiul era negru ca la un motor diesel si mirosea puternic a benzina.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
gmcgt pune mana si da capacul jos, strange suruburile daca ti se par slabite. Atentie ca e vorba de cuplu mic, mana pe clichet nu pe coada cheii !
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=17874
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=38751
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=17874
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=38751
- blue ray
- **
- 147 mesaje
- din 30 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Dolj
blue ray
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2008
- Mesaj Privat
E vreo problema daca amestec Mobil 5W40 Synt S cu Mobil 5W40 Super 3000?
Tre sa fac schimbul de ulei si mai am de la schimburile anterioare cate 1 litru si ceva de ulei din cele aratate mai sus. Ma bate gandul sa mai cumpar un litru, sa amestec si sa pun in motor. Uleiurile sunt in termenul de garantie. Unii spun ca Super 3000 e acelasi ulei ca si Synt S (ca s-a schimbat doar eticheta). Altii zic ca sunt diferite. Sa-ncerc?
Tre sa fac schimbul de ulei si mai am de la schimburile anterioare cate 1 litru si ceva de ulei din cele aratate mai sus. Ma bate gandul sa mai cumpar un litru, sa amestec si sa pun in motor. Uleiurile sunt in termenul de garantie. Unii spun ca Super 3000 e acelasi ulei ca si Synt S (ca s-a schimbat doar eticheta). Altii zic ca sunt diferite. Sa-ncerc?
bluetux- Suspendat
- 1,386 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Alta tara
bluetux- Mesaje scrise: 1,386
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
Sir_John
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2010
- Mesaj Privat
- All4Opel
- **
- 292 mesaje
- din 16 Jan 2010
- Astra 2008 Z17DTL
- Ilfov
All4Opel
- Mesaje scrise: 292
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2010
- Mesaj Privat
- Decebalus
- **
- 407 mesaje
- din 11 Nov 2008
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
Decebalus
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2008
- Mesaj Privat
alinsev- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1998 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2010
- Mesaj Privat
bluetux- Suspendat
- 1,386 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Alta tara
bluetux- Mesaje scrise: 1,386
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
alinsev- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1998 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2010
- Mesaj Privat
valvoline sae 10w-40 asa scrie pe bidon...a fost 90 de lei bidonul de 5 litri , deh criza de bani ,m-am gandit ca e mai bun ca GM-ul care era 80 de lei 5 litri daca aveam luam ceva mai bun ma gandesc ca fiind mai subtire o sa inceapa sa il pape motorul desi inainte nu imi consuma ulei am motor X18XE , se poate sa am si vreo defectiune probabil senzorul ax cu came si clapeta curatata ca eu am curatat-o doar ce am putut fara sa o desfac de pe masina
- Decebalus
- **
- 407 mesaje
- din 11 Nov 2008
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
Decebalus
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2008
- Mesaj Privat
alinsev- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1998 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2010
- Mesaj Privat
are aproximativ 170.000 acum nu stiu sigur daca sunt reali dar nu mananca ulei ma gandesc ca sunt cei reali, nu am incercat 5w-40 sau 5w-50 probabil o sa incerc la urmatorul schimb, oricum dupa parerea mea se simte bine motorul cu un ulei cu vascozitate mai mare asta de l-am pus acum parca e prea subtire oricum va multumesc pt sfaturi