Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Da, am "csenoane", insa le am de 4 ani si problema a aparut abia acum.
Un prieten priceput a desfacut ceasurile mele si concluzia a fost clara: nu a fost o problema electrica, placa de baza era distrusa din cauza condensului. Atentie asadar la acest aspect, la mine problema a aparut exact in timpul unei zile in care era o ninsoare uda si sticla ceasurilor s-a aburit pentru cateva minute.
Momentan merg cu o pereche de ceasuri carpite, din 2 bucati mi-a facut unu functionala (tot acest prieten), insa turometrul si vitezometrul indica aiurea.
Maine voi primi inca un set de ceasuri, functionale, si sper sa pot folosi doar placa de baza de pe acestea si restul de la ceasurile mele.
Skip ads

  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Umiditatea a favorizat acest lucru, dar doar din cauza umiditatii, sunt povesti.
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Te rog sa nu vorbesti in necunostinta de cauza, daca nu crezi o sa pun o poza cu placa de baza si vei vedea exact urmele lasate de apa.
Nu contest ca ceasurile se ard si din cauza xenoanelor, insa in cazul de fata nu asta e problema.
  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Ok, succes tie si specialistilor tai Smile
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Off topic,sorry!
Nici eu,sincer nu vad legatura intre ceasurile de bord si xenonul after.Am montat xenon pe 5 masini pana acum.Inclusiv la mine,niciuna cu probleme pana acum,timpul trecut deja,3 ani.Alimentarea se face direct din vechea alimentare a halogenului,care n-are nici o treaba cu ceasurile de bord,alimentarea lor se face de comanda data switch-lumini,prin releu.Chiar sunt curios,da si tu o explicatie tehnica,cum si cu ce ar afecta.Poate ne scapa ceva si avem de invatat.
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Se produc anumite pulsatii de tensiune care dau niste reactii in ceasuri, cum ar fi picarea acelor pentru cateva secunde, dupa care acestea isi revin. Problema se tine sub control prin schimbarea sigurantei pentru faruri cu una de amperaj mai mare.
Nu imi cere detalii tehnice, nu e domeniul meu.
Totusi (ma vad nevoit sa ma repet), in cazul meu nu de aici a aparut problema Laughing.
  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Explicatii clar nu dau, dar sa rezolvi o pb. cu montarea unei sigurante de amperaj mai mare! pentru ce? sa taie din spike-urile care apar in urma montarii unui xenon aftermarket? aberant Smile ...sa inteleg ca nu-ti mai pica acele de la ceasuri dupa ce ai pus o siguranta de valoare mai mare?
Cu tine nu am personal nimica, chiar mi-ar face placere sa te ajut, daca pot face asta, dar imi pare rau ca ai o sursa de informatii cu carente.
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Revin cu lamurirea promisa: da, se poate schimba placa de baza din ceasuri model vechi in cele model nou. Din fericire eu n-am mai facut asta, am gasit alte ceasuri identice cu ale mele. Acum am o pereche in plus.

Scanx, poti sa intelegi ce vrei, eu am spus mai sus ceea ce toti cei care monteaza xenon recomanda. Tu poti continua sa fii ignorant si sa te consideri superior, sau poti asculta si alte pareri, pe care apoi alegi sa le ignori sau nu. Cat despre faptul ca nu vrei sa dai explicatii: la toti ne e foame!
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Ai facut si un calcul de scurtcircuit daca ai pus siguranta mai mare? Si e circuitul ok, compatibil cu rezultatele? Sa vedem cine e ignorant ...
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Hai ca-ti raspund eu,daca nu te superi... La un cablaj de 2.5mm multifilar , Cu ,sarcina normala de lucru este pana la aproximativ 15 amperi, iar punctul de ignitie (aprinderea cablajului ,sau mai exact aducerea lui la stare de incandescenta) este la o urcare de aproximativ 55 amperi.Adica poti face un scurtcircuit fara probleme ( Smile ) ,ca siguranta aia de 20 se va arde deschizand circuitul cu mult inainte de a se aprinde cablajul.Ori,nici consumatori cu un cumul de 15 Amperi nu cred sa fie pe un circuit de iluminat normal,chiar si cele mai benga halogene cu consum ridicat.Fa un calcul, becuri fata,55W x 2 ...Unde mai pui ca sigurantele lumini deobicei nu au si alti consumatori sub sarcina.

Calculul normal este J=1mm (diametru ) ca valoare admisa a curentului

-Pentru reostate si rezistente de balast J=6-10A/mm^
-Pentru electromagneti, sonerii, relee (aparate cu functionare de scurta durata) J=4-5A/mm^
-Pentru transformatoare pina in 75W J=2-3A/mm^ pentru trafo 75-300W J=1,5A/mm^
-Pentru sunturi si rezistente aditionale la aparate de masura J=1A/mm^
-Pentru aparate de incalzit in functie de materialul sirmei si conditiile de functionare J=8-20A/mm^
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Cum sa ma supar, imi face placere sa vorbim de electrice. Pacat ca poluam topicul. Putem vorbi mai tarziu si de armonici generate de deschiderea si inchiderea rapida a tranzistorilor dintr-un balast electronic si efectele lor in sistemul electric auto.

Cablajul catre faruri normale are fix 1 mm patrat pe fiecare bec. Rezistenta la scurtcircuit este data in principal de izolatia conductorului, in cazul nostru materialul este unul ieftin, PVC. Curentul de scurtcircuit este de aproximativ 30 de ori capacitatea bateriei, tu zici de suprasarcina pe circuit, eu zic de scurtcircuit. Valoarea maxima a curentului nu e data de tipul consumatorului, ci de posibilitatea conductorului de a disipa caldura generata prin trecerea curentului fara a se depasi in general 75 grade celsius temperatura izolatie (PVC), pentru XLPE se poate ajunge si la 90 de grade. Marirea sigurantei are ca efect mentinerea conductorului alimentat in scurtcircuit pentru un timp mai lung. Mai exact vorbim de energia I2t sau A2s, necesara inceperii procesului de pre-ardere a sigurantei (valoare data prin cataloage), o fi verificat cineva asta.

Cu alte cuvinte, mai trebuie calculat pe ici pe colo, si proiectantii aia stiau ce fac ei.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Daca desfaci ,de curiozitate,tabloul de sigurante,si ai sa te uiti in spate,la cablaj,ai sa constati cu surprindere sper,ca are 2.5 mm fix.Cand am spus punct de ignitie,m-am referit la rezistenta cablajului ,dar banuiesc ai inteles asta,doar te faci ca nu ,similar cu scurtcircuitarea.Rezistenta cablajului normal ca variaza,dar in nici un caz nu depinde de tipul izolatiei.Cine ti-a spus tie treaba asta?In care manual?Daca-mi spuneai lungime,ignoram dorinta asta a ta,acerba,de a te contrazice.Precum si prostia aia cu 75 de grade...Tot de curiozitate,arunca o privire sub capota motorului.Ai sa fii surprins,categoric,cate zeci,sute chiar de cablaje trec prin zona compartimentului motor.Orice novice stie ca parametrii termici de lucru ai motorului ,sunt in jurul a 90 de grade.Pai cablajele care-ti trec spre senzorii motor,crezi ca au ventilatie? Smile...Numai vara,cu motorul oprit si tot ai 50 ,60 ori mai mult in habitaclu,daca sta masina in soare.Omul suporta normal la atingere, temperaturi pana-n 60 grade.Nu te-ai fript niciodata vara de pielea scaunului?Acum fa socoteala cate cablaje trec prin acelasi habitaclu.Pai,dupa afirmatia ta,am fi toata ziua cu instinctoru-n mana...
Ti-am dat un calcul din niste manuale pe care le-am studiat acum 20 de ani,dar daca vrei sa le rescrii,treaba ta,succes chiar!
Dar ,asa cum bine se observa,darul de a te contrazice ,ori de a aduce remarci paralele cu subiectul,te obliga la iesirea din anonimat.Scuza-ma,dar nu acesta este subiectul topicului,nici rezistenta materialelor la expunere termica,intindere,forfecare,rupere ori mai stiu eu ce,nici locul unei dispute.Ai o idee,o parere ori solutia efectiva,fii subiectiv,n-o mai da in" barfe",nu suntem nici la "stiati ca?",nici la "daca stii,castigi!".
Asa ca ,hai sa ne vedem de ... ceasurile noastre!

Scuzele de rigoare participantilor discutiei pentru OffTopic !
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Am desfacut de curiozitate doua tablouri de sigurante, m-am uitat in spate la cablaj (apropo, sunt si poze puse de mine pe aici pe forum) si ce sa vezi, surprindere mare, cablajul dupa siguranta are fix 1 mm patrat. Si ca sa adaug la surpriza, toate schemele prin care m-am uitat, au tot 1 mm patrat conductor cu izolatie galbena.

Si sa inteleg mai bine, acum tu vorbesti de rezistenta conductorului, aia masurata in ohmi? Cred ca n-am fost foarte atent, nu stiu cand am vorbit de ea in acest topic.

Da, cablajul de la motor are o izolatie rezistenta la o temperatura mai mare, aici ai dreptate, dar din cate am mai desfacut eu pe la masina mea, cablajul catre faruri cam evita motorul. Vrei manual zici? Uite un link, conductor auto, facut pentru 70 grade temperatura ambianta.
http://www.tycab.com.au/aut.../single-core.html
Mai sunt si pentru 125 grade si de tot felu.

Ma opresc aici altfel ies din anonimat si cam sunt paralel cu subiectul. Cel mai bine, unde au fost sigurante de 15A, montati de 30A, dublati tot, nu e problema.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Laughing ...nu ma pot abtine!.... Liviule frate,nu esti numai din "alta tara", ci si de pe... alta planeta!Treci asa de rapid de la stanga la dreapta,nici tu nu mai stii pe care parte se circula!... Batman,Batman,da-i inainte...! Laughing
Eu ti-am raspuns la intrebare.Acum ,raspunde si tu ,ai auzit de : Pcalcul= Kcer*ΣPi [W] ? Asa?Ei ,bine,asa se uita si rama la bordura!
Ma gasesti pe privat,sau deschide tu un topic cu: "Hai sa ne contrazicem !"Ies de aici,nu de alta,dar sunt nefumator si aici ,deja ,cu atatea fumuri,o dam de la una la alta,ajungem daca continuam ,la discutii despre Salam,Guta,Vijelie... si nu ma pricep,iar aerul devine infect.
Dar tu poti ramane,poate,cine stie,dai de jucaria pe care nu ai avut-o in copilarie !(sau de manualul de fizica din anul III de liceu ? )

Respect baieti,ma retrag!
  • gigicodet

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2001 z18xz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
sal daca poate cineva sa ma ajute
Am o vectra b, 2001, cutie automata, 1,8 benzina acela de 125 cp
si as vrea sa schimb afisajul din bord din mile in km.
daca stie cineva cunm se face astept un raspuns
merci
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Laughing Cauti SH sau la dezmembrari ceasuri cu km, si-l schimbi.... Smile
  • macelaru.daniel

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2013

  • Mesaj Privat
micky001 te rog ajutama si pe mine ,am vazut ca te pricepi.Am fost sa schimb luminile la bord cu leduri panglica,la un electrician gasit pe un site mi le-a pus,se aprind dar nu mai merg ceasurile [vectra b2 2001 z16xe] si nici afisajul la km parcursi sa-ti spun ca a facut operatia cu bornele puse a zis ca nu e problema,sa uitat la sigurante ,la mufa din spatele ceasurilor,a curatat tot nimic. De 4 ori a pus bordul pe pozitie si luminile se aprindeau dar ceasurile si afisajul km nu. m-am luat de el si ridica din umeri. apropo sa uitat si la relee mentionez ca mid-ul functineaza,am pus bordul in 2 suruburi si am plecat de la el. te rog un stat ,sau un meserias ,un nr de tel.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Sincer,cam dificil sa te pot ajuta cu ceva,i-mi pare rau.Maine am avion,plec in voiaj,ori pe nava avem numai mail,asa ca nu putem schimba pareri,pana-n vara...Sa inteleg ca a schimbat si luminile instrumente,adica a demontat ceasurile de bord.Depinde acum,ce a facut el pe acolo,nimeni nu poate sti,ce a atins,poate a facut vre-un scurt ceva,ori poate doar este vre-un cablaj panglica intrerupt in urma operatiunii.Am patit si eu o treaba din asta,dupa ce am schimbat luminile cu leduri,sa nu-mi mai indice acul la temperatura motorului,ori era intrerupt cablajul pe folia circuite.Daca a umblat la ceasuri deci,tot acolo trebuie cautat.Nu-mi pot face o alta idee atata timp cat nu stiu efectiv ce a facut,cum a facut montajul ledurilor,de unde si-a luat alimentarea lor,cum si-a luat-o,adica ce lipituri si pe unde.
  • macelaru.daniel

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Micky001 oricum iti multumesc ptr raspuns,daca nu ma ajuta cineva pana la vara,vin la Constanta si poate o rezolvi tu. [contra cost]
  • macelaru.daniel

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Baieti gata am rezolvat cu ceasurile la bord, am fost colegul catalinpav66 bun meserias are aparatura si rabdare si foarte saritor il recomand .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR