- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Foarte bun manualul si foarte detaliat!
L-am studiat un pic si parerea mea ar fi ca zgomotul se aude din pompa de joasa (feed pump). Zgomotul acesta fantoma este un zgomot specific al unei pompe care intra in cavitatie (vacuum puternic insotit de aer). Suspectez acel filtru care este pus inaintea pompei de joasa, posibil ca acesta sa fie infundat de impuritati care au "scapat" din filtrul de motorina.
Legat de partea hardware, cred ca este destul de greu de desfacut si curatat. Se poate observa din manual ca la partea de "feed pump" se poate desface prin spatele pompei, dar nu stiu daca se poate ajunge la acel filtru pe acolo.
Poate fi bineinteles si un defect de proiectare al pompei cu totul, eu doar am dat cu parerea . Cert este ca zgomotul nu se aude la masinile noi, el aparand cam dupa 30-50.000km, deci ceva se intampla acolo.
Eu personal nu m-as apuca sa desfac pompa, decat daca ar avea probleme mai grave. Daca are cineva "curajul" sa merga la un service sa demonteze pompa si sa verifice acel filtru, ne putem edifica in aceasta directie.
L-am studiat un pic si parerea mea ar fi ca zgomotul se aude din pompa de joasa (feed pump). Zgomotul acesta fantoma este un zgomot specific al unei pompe care intra in cavitatie (vacuum puternic insotit de aer). Suspectez acel filtru care este pus inaintea pompei de joasa, posibil ca acesta sa fie infundat de impuritati care au "scapat" din filtrul de motorina.
Legat de partea hardware, cred ca este destul de greu de desfacut si curatat. Se poate observa din manual ca la partea de "feed pump" se poate desface prin spatele pompei, dar nu stiu daca se poate ajunge la acel filtru pe acolo.
Poate fi bineinteles si un defect de proiectare al pompei cu totul, eu doar am dat cu parerea . Cert este ca zgomotul nu se aude la masinile noi, el aparand cam dupa 30-50.000km, deci ceva se intampla acolo.
Eu personal nu m-as apuca sa desfac pompa, decat daca ar avea probleme mai grave. Daca are cineva "curajul" sa merga la un service sa demonteze pompa si sa verifice acel filtru, ne putem edifica in aceasta directie.
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
Eu am vorbit la un service specializat in repararea/reconditionarea pompelor de injectie, de fapt numai cu asa ceva se ocupa, mi-au spus ca repara si pompe Denso si cand le-am explicat in detaliu care e problema se cam scarpinau in cap. Bineinteles ca mi-au zis sa trec sa facem neaparat o diagnoza intai, ca altfel nu se pot pronunta, cu toate ca le-am zis ca nu are nicio alta problema. Doar motiv ca sa mai ia 100 de lei fara vreun folos real pt mine. Intre timp mai caut pe cineva cu adevarat profesionist.
- alre
- ****
- 1,660 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,660
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Nu cred ca pompa in sine este cea cu probleme. Pompa in cauza Denso HP-3 este montata inclusiv pe Toyota Avensis si Corola cod motor 1CD-FTV, 2 litri D4D. Am cautat pentru edificare dupa codul pompei.
Nu face sunetul de care vorbiti voi. Am vazut si mers cu masini cu aceasta pompa, avand si 200 de mii de km efectuati.
Nu face sunetul de care vorbiti voi. Am vazut si mers cu masini cu aceasta pompa, avand si 200 de mii de km efectuati.
- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,660 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,660
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Uite ca nu stiu. Eu am modelul mai nou de Avenis cod motor 1AD-ftv cu distributie lant, iar pompa nu e pusa pe distributie ci in capatul axei cu came. De a mea stiu sigur ca nu are pompa in rezervor. Daca ramai fara motorina actionezi cama de deasupra filtrului de motorina(cam ca la batrana Dacie). Ma interesez si de 1cd-ftv cel cu pompa Denso HP-3 si iti spun.
- alre
- ****
- 1,660 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,660
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
@alre e foarte probabil ca la masina ta sa nu patrunda aer in circuitul de motorina. Filtrul tau de combustibil e cumva capsulat si prins cu coliere de conducte?
Btw, exista si un buletin tehnic de la Vauxhall in care se spune ca sunetul acela specific doar masinilor echipate cu motoare cu cod Z17DTJ si Z17DTR (si singurele cu Denso HP3) e cauzat de aerul patruns in circuitul de motorina. Imi e greu sa cred ca nu pompa face acel sunet, cu toate ca in acel buletin nu se spune explicit care componenta il face. Doar ca e cauzat de aerul prins in circuit.
Cert e ca ceva il produce, iar in momentul in care circuitul e presurizat si e imposibil sa patrunda aer, cum a facut ionexu, sunetul nu se mai produce deloc.
Btw, exista si un buletin tehnic de la Vauxhall in care se spune ca sunetul acela specific doar masinilor echipate cu motoare cu cod Z17DTJ si Z17DTR (si singurele cu Denso HP3) e cauzat de aerul patruns in circuitul de motorina. Imi e greu sa cred ca nu pompa face acel sunet, cu toate ca in acel buletin nu se spune explicit care componenta il face. Doar ca e cauzat de aerul prins in circuit.
Cert e ca ceva il produce, iar in momentul in care circuitul e presurizat si e imposibil sa patrunda aer, cum a facut ionexu, sunetul nu se mai produce deloc.
- alre
- ****
- 1,660 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,660
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
La Toyota filtrul de motorina seamana cu cele de ulei folosite de Renault-dacia de exemplu. Se infileteaza simplu in corpul pompei de amorsare. Colierele folosite la furtunele tur retur sunt cele rapide cum a pus parca ionexu, nu cu clips ca la z17dtl, dth, dtj si dtr. Eu cand aveam astra am evitat sa scot acele mufe la schimbarea filtrului, mi se par fragile.
Poze daca ajuta
Poze daca ajuta
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
Multumesc pt lamurire, intr-adevar e cu totul altceva. Nici eu nu am scos conductele din capacul filtrului, dar sunt foarte rigide si in momentul in care s-a tras de capac pt a schimba cartusul filtrant cu siguranta s-au largit oringurile si imbinarea nu mai e etansa. Sincer m-as bucura sa nu fie pompa de vina pt sunet, dar nu vad ce ar putea fi.
- madaj
- **
- 123 mesaje
- din 20 Jul 2012
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
madaj
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2012
- Mesaj Privat
Salut. Am promis ca revin cu noutati. Saptamana aceasta am reusit sa inlocuiesc sorbul din rezervor cu o pompa de motorina de la o zafira 1.9 careia i-a fost inlaturata bila indicata de @ionexu. Rezultatul: in 30 de km am mers cu radio oprit si cu urechile ciulite, si am tot asteptat ca stiam cand trebuie sa apara fantoma. Insa fantoma nu a mai aparut. Acum mi se pare ciudat ca nu il mai aud . Pompa am luat-o de la dezmembrari - 250 lei si metoda Ionexu2 au realizat-o cei de la serviceul lui Maiandrei(service EDS) - manopera 300 lei la care s-a adaugat costul firelor de curent si al elementului filtrant, deoarece am trecut la sistemul ei original, renuntand la filtrul incapsulat. Nu stiu de unde sau cum au tras cei din service firele pentru ca nu am avut timpul necesar sa stau langa ei.
- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
- madaj
- **
- 123 mesaje
- din 20 Jul 2012
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
madaj
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2012
- Mesaj Privat
- Paulll
- ****
- 1,207 mesaje
- din 22 Mar 2007
- Corsa 2001
- Bucuresti
Paulll
- Mesaje scrise: 1,207
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2007
- Mesaj Privat
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
Salut, am vazut masina pe care o ai la vanzare si nu inteleg de ce ai vinde-o ca sa iei una cu un motor aproximativ identic dar cu alte potentiale probleme: filtru de particule, regulatorul de presiune care cedeaza dupa cateva zeci de mii de km, cutia de viteze cel mai probabil va fi M32 cu 6 trepte care are un rulment subdimensionat si care poate ceda. Sa nu mai spun ca masina ta e una foarte bine dotata.
- Paulll
- ****
- 1,207 mesaje
- din 22 Mar 2007
- Corsa 2001
- Bucuresti
Paulll
- Mesaje scrise: 1,207
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2007
- Mesaj Privat
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- madaj
- **
- 123 mesaje
- din 20 Jul 2012
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
madaj
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2012
- Mesaj Privat
- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
- mihai.astra.j
- *
- 9 mesaje
- din 26 Aug 2014
- Astra 2010 Z17DTR
- Danemarca
mihai.astra.j
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Danemarca
- Masina: Astra 2010 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2014
- Mesaj Privat
Va salut!
Am un astra j cu motorul z17dtr si am aceeasi problema cu zgomotul pompei. Am citit si rascitit topicul asta dar probabil ati mai vorbit si pe pvt ca nu gasesc chiar toate informatiile.
Am inteles ca am nevoie de o pompa diesel de zafira 1.9 de 150cp dar n-am inteles exact ce bila trebuie scoasa...
Poate cineva sa scrie pas cu pas metoda Ionexu? Mi-ar fi de mare ajutor atat mie cat si celor care deschid acest topic ulterior.
Puteti sa-mi recomandati un service auto la care ati aplicat aceasta metoda (adica cineva care stie direct cum sa faca improvizatia asta sa nu ma duc la unii care se uita ca broasca-n teava)?
Am un astra j cu motorul z17dtr si am aceeasi problema cu zgomotul pompei. Am citit si rascitit topicul asta dar probabil ati mai vorbit si pe pvt ca nu gasesc chiar toate informatiile.
Am inteles ca am nevoie de o pompa diesel de zafira 1.9 de 150cp dar n-am inteles exact ce bila trebuie scoasa...
Poate cineva sa scrie pas cu pas metoda Ionexu? Mi-ar fi de mare ajutor atat mie cat si celor care deschid acest topic ulterior.
Puteti sa-mi recomandati un service auto la care ati aplicat aceasta metoda (adica cineva care stie direct cum sa faca improvizatia asta sa nu ma duc la unii care se uita ca broasca-n teava)?