Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • feri

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturi.Clapeta e curata,admisia e curata (si implicit teava pana la EGR),deci ramane sa curat EGR-ul (si mai ales sa-l testez dupa cele descrise in acest topic).Cand ma gandesc ca are doar un an si jumatate (10.000km)...
Skip ads

  • feri

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Am curatat astazi EGR-ul si cu ocazia asta am descoperit si o posibila problema: tensiunea de alimentare pentru bobina,masurata intre pinii 1 si 5,cu contactul pus, este doar 8,63V din moment ce pe baterie am 12,2V.Tensiunea de referinta este ok, 4,9V. Pistonasul de pe EGR functioneaza bine,l-am probat in timpul curatarii asa cum a recomandat si dl.Dan Cuciureanu,cu un bec legat in serie si impulsuri scurte.
Deci va cer din nou ajutorul: de ce am doar 8,63 V intre pinii 1 si 5 pe mufa pentru EGR,in loc sa am 12V cat este pe baterie? O fi problema din ECU?
  • feri

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2011

  • Mesaj Privat
In afara de problema de mai sus a aparut alta: dupa aprox. 5km de mers in oras mi s-a aprins becul check engine si am o eroare 0130,care cred ca tine de sonda lambda de sus.Am verificat mufa de la sonda si e ok,nici n-am umblat la ea,tot ce am facut e sa curat EGR-ul.Mentionez ca masina merge la fel de prost ca inainte de curatare (motorul tremura,nu are demaraj,"da in nas" la schimbarea vitezelor).Deci ce legatura ar avea EGR-ul cu martorul din bord si cu eroarea 0130?Va rog sa ma ajutati si in problema din postarea precedenta.Multumesc.
  • valiczc

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Nu cunosc problemele cu voltajul si de ce ti-ar arata doar 8,63... nu stiu daca e normal sau nu...
Si eu am o eroare...0141 care apare si dispare cam din 300 in 300 km...acum s-a aprins din nou la mine si vad ca nu mai dispare...
Eu cand am curatat EGR nu am verificat cu multimetrul si nici nu i-am dat impulsuri, pur si simplu l-am curatat, am miscat tija cu un varf de pila si cam atat...
Cred ca ar trebuii sa mergi la un tester si sa vezi exact cam care e treaba...

Vand ca eroarea ta apare de 5 ori...nu cumva se refera la debimetru aceasta eroare?
P0130 O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1)
P0130 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 1)
P0130 O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 1)
P0130 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 1)
P0130 O2 sensor circuit malfunction (Bank 1 Sensor 1)
Skip ads

  • feri

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Asa m-am gandit si eu... Mai dau un ban si sper sa se rezolve.Ieri am dat jos borna de la baterie ,dar dupa ce am pus-o azi inapoi,fara sa pornesc masina,mi-a si aparut eroarea 0130.Becul check engine a aparut dupa 10km de mers in oras,motorul trage la fel de rau,cred ca si consumul e mai mare.Sunt pur si simplu disperat,dupa cati bani si cata munca am bagat in masina asta...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Tensiunea de 8,6V e ok. P0130 poate sa apara de la antigel, adica nu ai inlocuit garnitura EGR.
  • feri

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Am pus garnitura nou-nouta,doar ca n-am pus silicon pe ea (are niste nervuri care probabil se turtesc si sigileaza perfect).Pe cea veche era silicon rosu la greu.Si pana la urma daca ar scapa,as pierde antigelul in evacuare,nu-i asa? As incerca totusi o sonda O2 din dezmembrari
(nu stiu daca e o idee buna),dar nu cumva sa am probleme cu catalizatorul (masina are 200 mii km).
  • valiczc

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Da...nu mai dispare eroarea 0141 ce e de facut? Am curatat EGR...am pus aceeasi garnitura...oare el sa fie devina?
Pe langa asta consuma foarte multa benzina de la un timp si imi afuma toba parca ar fi disel...
Ce sa fac?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cumpara cele 2 garnituri de EGR ca belesti motorul asa.
Cu P0141 poate fi sonda, contacte sau chiar ECU. Sonda ar fi bine noua, second gasesti la cocosai (vezi publicitate).
  • valiczc

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc! Am sa cumpar garniturile...
si sa vad si sonda....dar nu stiu care este...imi poate arata cineva pe o poza unde este situata? Multumesc mult!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sonda lambda2 este pe teava evacuare cam sub schimbator, masoara mai intai ce ai pe firele albe, este scris.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Buna seara !
O sa va prezint cat mai pe scurt problema cu care ma confrunt.
Masina e un astra g 2004 Z16XEP-103CP.
Acum 4 luni de zile in timpul iernii cred ca prin decembrie a inceput sa de-a niste"suturi" la turatie mica adica intre 2000 si 2250 , pierdere a puterii cateodata la drum lung, ezitare cand acceleram intre 2000-2500 rpm.Am curatat admisie , clapeti Twinport ,EGR aceeasi manifestare , schimbat filtru benzina , la fel facea.In bord nu mi se aprindea nici nu bec, am mers 3 testere nici unul nu a vazut vro eroare.Am mers cu testerul pus la drum nici o eroare.La un moment dat indemnat de dany.c din Iasi am scos mufa de la EGR si am mers cu ea scoasa nu mai dadea acele suturi, puneam mufa iar dadea suturi.Am vorbit cu dany.c la telefon si am decis sa merg la Iasi pentru a face schimb de EGR cu el avand aceeasi motorizare , cu EGR-ul lui masina mea mergea bine iar masina lui cu EGR-ul meu mergea in suturi.
Am schimbat EGR-ul cu unul nou Pierburg exact ca cel care deservise masina mea 160.000 km .
Au trecut cate saptamani si totul mergea bine pana azi cand la ralanti a inceput sa varieze din cand in cand.Dupa 20 minute de mers prin oras s-a oprit din mers , am repornit , iar s-a oprit.Am pornit-o din nou si am lasat-o pornita la ralanti intr-o parcare 20 min . Am oprit-o si imediat la urmatoarea pornire s-a aprins motorasul in bord.Am mers la service , se vedea o pierdere de putere pe drum .
La service P1405 EGR-valve malfunction - inginerul de acolo a incercat sa o testeze cu scanerul dandu-i comenzi sa se deschida dar nu raspundea.A spus ca dupa parerea lui valva e inchisa sau deschisa si ori baga prea multe gaze ori deloc in admisie si ca oricum trebuie schimbata.
Am mers acasa , am luat EGR-ul vechi l-am masurat dupa schema de la pag. 1
dancuciureanu a scris:


MASURATORI :
Inainte de a ne apuca de desfacut mai intii masuram caci poate nu mai avem ce curata si trebuie cumparata alta noua.
Rolul potentiometrului este ca ECU sa stie daca se deschide, cit se deschide (adica pozitia pistonasului).
Pin 1 Masa controlata bobina
Pin 2 Masa potentiometru
Pin 3 Alimentare cu tens. ref. potentiometru
Pin 4 Cursor potentiometru, iesire semnal
Pin 5 Alimentare bobina

Bobina 7.5-8.5 ohm valoare tipica 8 ohm.
Potentiometru 2.4-5.6 kohm valoare tipica 4 kohm.
Daca le avem incepem sa vedem daca si restul e in regula .
Deconectam valva si punem contact, fara motor. Masuram pe 1 si 5 daca avem 12V valoarea bateriei (valva este deschisa maxim ptr ca la pornire gaze nearse sunt la greu). Masuram intre pin 2 si 3 daca avem referinta 4.5-5.2V.
Conectam valva, pornim motor si cind este la temperatura de lucru masuram. La ralanti pin 1 si 5 sa fie 0V si daca acceleram creste pina la 5V aprox. Masuram intre pin 4 si sasiu (nu masa pin 1) , la ralanti min. 1.1V si daca acceleram creste pina la 3V.
[/size]

Valva EGR veche e in parametrii descrisi mai sus de Dan Cuciureanu.Am masurat si tensiunea la mufa care intra in EGR aceasta fiind deaseamena in parametrii descrisi mai sus de Dan Cuciureanu.
Am pus mufa pe valva EGR veche nemontand-o pe masina si am pornit , becul din bord s-a stins.
Am demontat EGR-ul nou si l-am masurat intre pinii 1-5 adica bobina am obtinut valoarea de aproape 11 ohmi dupa cinci minute 10,6 ohmi dupa inca 5 minute 9.9 ohmi dupa inca 5 minute 9.6 ohmi . Am masurat intre 2 si 3 si am obtinut o valoare parametrii de mai sus.
Cred ca problema mea e la bobina dar nu stiu daca trebuie sa fie dependenta rezistenta acesteia de temperatura pentru ca pe masura ce se racea valva EGR aveam valori din ce in ce mai mici.
Am montata valva pe masina si surpriza mergea normal fara erori in bord dupa un tur de oras am luat-o de la capat se oprea in mers etc.
Am masurat iar intre pinii 1 si 5 si iar am obtinut 10,6 ohmi.
As vrea sa stiu daca se mai pot face masuratori pentru a vedea daca intr-adevar valva e dusa sau ar trebui sa ma gandesc la cablaj , ECU.
Rezistenta bobinei valvei EGR trebuie sa fie dependenta de temperatura?
Exista vro siguranta sau releu situata in alta parte care ar putea sa influenteze functionarea valvei EGR ?Pentru ca eu cred ca masina mea "arde" EGR-urile si daca imi cumpar altul mie frica sa nu-l strice.
Va multumesc pentru rabadare!
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eu am montat un EGR pentru ca a zis baiatul de la Opel ca indica o eroare si trebuie schimbat (masina a venit din Germania pe roti si a mai facut ceva km si pe aici fara surprize dar am inghitit galusca precum si la aprindere ca deh...e omul cu aparatul oficial, cata dreptate a avut vom vedea dupa ce piesele ajung pe mana cui trebuie). In bord si in mers nu aveam treaba dar parca pisca un pic la consum (cam 1 litru/suta). Am montat prima bucata noua si originala Pierburg si din prima am avut beculet aprins dar culmea... mergea rotund si destul de OK. Dupa mai multe explicatii privind cererea mea de inlocuire a urmat si o a 2-a bucata tot nou care a mers din prima fara figuri. De atunci am mai avut un bec aprins dupa o ploaie zdravana iar la test indica sonda lambda 2 pe care am schimbat-o anul trecut. Niciodata nu o sa mai dau crezare unui bec aprins in perioada ploioasa. Astept cateva zile pentru ca acel bec s-a stins singurel. Nu stiu daca te ajuta cu ceva ce am scris eu.

2kappa a scris:L-am schimbat cu unul nou ptr ca am zis ca este vechi si nu mai functioneaza in parametrii. Iata si eroarea

Am sa revin cu imagini de pe laptop de aseara in care se specifica eroarea.


2kappa a scris:Multumesc frumos ptr. ajutor dar revin cu precizarea ca cel vechi nu face aceasta figura. Iata si mortul, l-am schimbat aseara si vad ca nu a mai aparut nici o eroare.

  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Sper sa nu patesc ca tine sa schimb 2 EGR-uri . Chestia e ca totusi si in cazul meu si in cazul tau nu trebuie sa ramana acel bec aprins .Daca ar mai fi si alta eroare prezenta as putea da vina pe ECU dar cum 1405 e singura ...tare imi este firca ca dintr-un motiv pe care nu l-am descoperit inca EGR-ul meu se strica si ca sa il schimb degeaba asa ca vreau sa fiu sigur ca e EGR-ul defect inainte sa il trimit la garantie.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Sa fie rezistenta bobinei dependenta de temperatura? am masurat astazi la un opel la fel ca al meu aceeasi motorizare si am gasit urmatoarele :
rezistenta bobinei cu motorul cald e de 10,6 ohmi la fel ca a mea dar in acelasi timp are aceeasi eroare in bord ca si mine singura masuratoare diferita a fost la mufa care intra in EGR unde in loc de 12 V cat e normal si cat am si eu la opelul meu, la acea masina am gasit numai 8.2-8.5V .
Din cate am citit este o siguranta de 15A care e "vinovata" de acesta anormalitate dar nu o gasesc ma putei ajuta?
Si daca mai este vreun coleg cu Z16XEP care nu da eroare in bord si functioneaza normal care urmareste discutia si are un aparat de masura daca ar putea sa masoare EGR la pinul 1 si 5 la rece si dupa un drum la cald sa aflu si eu ce valoare are nu trebuie dat jos doar urmarita schema de mai sus si putina indemanare.
Va multumesc!
  • feri

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2011

  • Mesaj Privat
1.Rezistenta (impedanta) bobinei nu prezinta variatii in functie de temperatura.Asta sigur.
2.Ai incercat sa alimentezi EGR-ul dupa indicatiile d-lui Cuciureanu (in impulsuri scurte si cu un bec in serie pentru limitare de curent) ca sa vezi daca lucreaza pistonasul?
3.La mine,cu contactul pus,tensiunea prezenta pe pinii 1-5 este de doar 8,3 V desi pe baterie am 12,3V.Am avut dubii daca este bine sau nu,dar acelasi domn Cuciureanu mi-a confirmat ca este ok (vezi mai sus),si ce e cel mai important: nu am avut si nu am coduri de eroare referitoare la EGR. Eu am umblat la EGR pentru a mai elimina o posibila cauza a problemei pe care o am la Corsa C 1.0,si anume faptul ca nu mai trage ca inainte.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Inseamna ca eu am amadoua EGR-urile de pe cele 2 masini de care am mentionat mai sus sunt stricate daca nu trebuie sa fie variabila in f-ctie de temperatura ambele variaza in f-ctie de temperatura si au cam aceleasi valori ,iar cele 2 masini se comporta diferit totusi.
L-am alimentat pe ala vechi dar fara bec asa pur si simplu si desi "lucra"- dadea impulsuri totusi masina nu tragea cum trebuie cu asta nou a mers bine cam 3-4 saptamani dupa care a inceput sa faca mai rau ca ala vechi.
feri a scris:3.La mine,cu contactul pus,tensiunea prezenta pe pinii 1-5 este de doar 8,3 V desi pe baterie am 12,3V.Am avut dubii daca este bine sau nu,dar acelasi domn Cuciureanu mi-a confirmat ca este ok (vezi mai sus),si ce e cel mai important: nu am avut si nu am coduri de eroare referitoare la EGR. Eu am umblat la EGR pentru a mai elimina o posibila cauza a problemei pe care o am la Corsa C 1.0,si anume faptul ca nu mai trage ca inainte.

Si totusi am 2 astra G cu 2 val diferite la una 12V la cealalta 8.3-8.5V valorile au fost masurate in 2 momente diferite , una ce-a cu 8,3 la rece iar cealalta 12V cu motorul cald sa conteze?
La mine valoarea bateriei cu motorul oprit are 12,7V iar cu el pornit 14,3V.
  • rlacika

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2009

  • Mesaj Privat
feri a scris:1.Rezistenta (impedanta) bobinei nu prezinta variatii in functie de temperatura.Asta sigur.

Legile fizice te cam contrazic...
Orice conductor electric are o rezistivitate diferita la rece fata de cald! Deci este foarte normal sa masori diferite valori la rece fata de valorile la cald. Din pacate multe piese aftermarket sunt facute din cu totul alte materiale din care ar trebui. De exemplu daca bobina de actionare originala este facuta din sarma de cupru, cele facute prin alte garaje sunt bobinate cu sarma de aluminiu cuprat. Asta in sine nu ar fi un mare bai...dar capetele sarmei de aluminiu nu sunt lipite ca cele de cupru ci sunt capsate/sertizate, locuri unde contactele imperfecte (mai ales la variatii mari de temperatura) apar repede. De asta se intampla sa masori valori ok si totusi sa nu functioneze! Fiindca la curentul infim al aparatului de masura contactul va indica continuitate, dar la cei cativa amperi de actionare a electromagnetului prin acesta nu va trece tot curentul necesar actionarii! Si se mai intampla ceva nasol la bobinajele facute din sarma de aluminiu cuprat! La temperatura mai ridicata, sub actiunea curentului electric cuprul de pe sarma se difuzeaza prin stratul subtire de lac si creaza mici punti de scurtcircuitare intre spire ceea ce duce in timp la nefunctionarea electromagnetului sau a senzorilor, fiindca si acestea in majoritate tot niste bobine sunt.
  • feri

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2011

  • Mesaj Privat
N-am vrut sa intru in detalii deoarece variatia ar trebui sa fie si ESTE neglijabila si in primul rand bobinajul nu a fost proiectat sa-si schimbe valoarea odata cu temperatura.Daca ar fi atat de grav precum ai descris ,asta ar insemna ca orice amarat de transformator ar iesi automat din parametri daca s-ar utiliza la alta temperatura decat cea la care s-a efectuat bobinarea lui (20 C).
  • ferypetcov

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2002 Z 12 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2012

  • Mesaj Privat
La opel corsa 1.2 benzina,75 CP, se curata sau se schimba EGR-ul? Mecanicul a zis ca doar la diesel se curata. Unde as putea gasi la pret bun, nou sau second un EGR? In timisoara ? Model Z 12 XE.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR