Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
....si rog niste opelisti cu nervi tari sa ma indrume si pe mine cu citeva sfaturi in procesul meu ,,home made,, de a ,,descoperi,, motorul diesel cit si in ,,procesul vast,, de a-mi face primele verificari de rutina ....asta ca sa-mi pot stabili si eu vinovatul martorului mas+cheita aprins la 130km/h.
Imi cer scuze pentru intrebarile stupide .....
Apropo, am folosit ,,cautare,, dar sint topice intregi unde exista o adevarata controversa legate de unele lucruri simple si as vrea sa fiu sigur.

- masina - Astra G , y17dt - 2002

1- langa EGR si motor este acel calculator cu cele 2 mufe mari ( K si M) care am inteles ca e calculatorul pompei de injectie ....si care se numeste ..... ? ECU ? ...EDU ...? poate e stupid ce intreb dar am sesizat pe forum ca multi fac confuzie intre cei 2 termeni sau sint valabili ambii termeni ?....... Am dedus din discutiile de aici ca sub aripa fata stanga ar mai fi un calculator care cum se numeste si ce face ? Sau unu-i ECU si altu-i EDU ? ...sau .....

Ieri am desfacut mufele calc pompei de injectie si clar ....la mufa M baltea motorina. Am studiat problema pe forum si am inteles ca ar fi cauza un senzor aflat mai jos si pe care niste baieti romani si isteti l-au rezolvat prin demontare , taierea mufei mobile, lipirea celor 2 conductori si ingroparea lor in mufa fixa intr-o rasina. Asta am inteles , insa ce nu am inteles ar fi pe unde ,,urca,, motorina la mufa ? Aveam tendinta sa cred ca prin izolatia textila a cablajului prin ,,capilaritate,, insa la mine izolatia textila parea uscata ! Nu prea imi vine sa cred ca fenomenul poate aparea pe un conductor simplu, printre litzele de cupru sub izolatia din PVC ! Am gasit calc montat pe masina aparent cu literele ,,in cap,, .....M-ul si K-ul erau invers cum stai cu fata la motor. Asta e pozitia corecta ?

2- ca sa poti verifica tija westgate de la electrovalva turbinei cat si verificarea furtunasului vacum ce o comanda , trebuie demontat scutul masinii si privit/intervenit pe acolo ? Ca de sus, pe la capota n-am ce vedea .... Si cum verific daca axul turbinei are joc ? Trebuie desfacut acel furtun gros din capatul ei si sa-mi vir degetele pe acolo ?
Turbina nu se poate demonta decat cu galeria de evacuare si numai daca dau bara si traversa fata jos + radiator .....sau se poate cu chinuiala si fara toate astea ? Mentionez ca n-am AC/clima ( implicit nici compresor, nici racitor)

3 - debitmetrul e prima piesa situata pe conducta de aer/admisie dupa filtrul de aer cu o mufa electrica in el ....asa am inteles ...insa la mine pare a fi din plastic ....il pot curata/spala cu solventi ?

4 - m-am documentat despre EGR , urmeaza sa-l demontez/curat insa cei mai multi care au facut operatiunea asta si au postat-o pe forum au declarat ca galeria de admisie au curata-o cit au putut si cat au ajuns ....... E dificil de demontat toata galeria de admisie si curatata corespunzator ? Sau nu prea are rost facand un raport munca/timp/efecte benefice asupra motorului ?

Stiu ca sint intrebari stupid de elementare dar apelez la intelegerea voastra ....
Multumesc !
Skip ads

  • alina91

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Am avut ieri un mic incident, a trebuit sa ma dau jos din masina, si din cauza sperieturii am lasat-o pe R cu frana de mana trasa, normal ar fi fost sa o las pe N. Nu a stat mult asa, circa 2 min, dar cei care erau cu mine mi-au spus ca incepuse sa miroasa a ars (ambreiaj ars). Am plecat de-acolo, iar seara, la intoarcere am observat beculetul aprins. Se poate sa fie din cauza asta?
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
...@Alina ...pana apare cineva cunoscator in materie de cutii automate , sa incerc sa-mi raspund mie ! Se pare ca intrebarile mele sint prea stupide ca sa fie bagate in seama dar ma gandeam ca incepator sa evit o serie de lucrari aiurea.
Si atunci o iau prin eliminare ...
1 - Care-i ECU si care EDU sau cum se numeste calc de sub aripa ...in fond ce ma intereseaza pe mine ? Pot sa le numesc in continuare ,,ala de pe motor,, ....si ,,ala de sub aripa,, La fel cum nu ma intereseaza cum ajunge motorina in mufa calc pompei de inj ( ,,ala de pe motor,,) ...au incercat si altii sa stopeze fenomenul si nu s-au gasit decat 2 solutii : inlocuirea senzorului ( solutie temporara) , si ,,manarirea,, celui existent. Asa ca stiu ce am de facut.
Ca am gasit calc ,,ala de pe motor,, cu literele nu stiu cum ....mare filosofie ...l-am pus cum l-am gasit , masina merge .... de ce sa ma streseze intrebarea ca cea fost in capul fabricantului cand a scris pe motor ,,opel,, normal dar a sucit literele de pe calc ? E problema lor !

2 - ca nu vad de sus pe la capota, westgate , electrovalva si vacumul ! ...asa , si ? Pai daca nu le vad de sus , din laterale nici asa , clar , numai de jos am sa le vad si asta implica sa dau scutul jos. Hai ca n-a fost prea greu cu deductia. Iar daca nici de jos nu le vad inseamna ca am de-a face cu 3 posibilitati :
- nu le am
- le confund cu alte piese
- nu vad eu bine
Ramane de analizat.
Iar daca pot demonta turbina doar cu evacuare sau nu , sau doar daca desfac bara fata , traversa fata si radiatoarele ....pai o sa vad eu la momentul respectiv daca pot sau nu.

3 - da , debitmetru l-am identificat bine ...... pot incerca sa-l curat cu carbusol, benzina , betisoare cu vata , etc. Daca se intampla ceva cu el , nici o problema , ,,este la magazin,, .

4 - iar legat de EGR .... si asa majoritatea celor care l-au curatat au zis ca n-au simtit schimbari majore ....de ce sa ma hazardez si in demontarea galeriei ? Ca ar fi dificil sau nu, voi constata probabil singur ...

@Alina , ti-am trimis mesaj privat.
  • claudiu clauuu

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2012

  • Mesaj Privat
salut, am si eu un vectra b 97 motor de 16.16v x16exl si mi sa aprins becul de la OBD si nu merge motorul rotund , are o trepidatie dar mica si motorul mi se accelereaza normal dar la relalti numerge rotund si becu imi sta aprins ,,,, un sfat ce ar putea fi ? apropo asta sa intamplat dupa vreo 6km dupa ce am alimentat si dupa ce iam tras o pornire sportiva (distributia am schimbato de 1000km si bujii de 2000km bujiiile sunt originale de renault ca se potrivesc) datim un sfat va rog?
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Mergi la test si spune ce erori gasesti.
  • claudiu clauuu

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2012

  • Mesaj Privat
am fost la tester si mia dat supapa liniara egr .....asta dupa ce cand am ajuns la lucru am dat curpul clapeta jos lam curatat +motoras pas cu pas (masina trage foarte bine dar la relanti are asa o trepidatie mica si sta becul obd aprins aaa+ ca am schimbat azi bujiile si tot asa e)
  • claudiu clauuu

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2012

  • Mesaj Privat
sal am fost iara la test cu ya la alcineva tot aceeasi treba da (supapa liniara eger) am schuimbat supapa egr si tot asa merge motorul
  • serg1uu

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Dupa 20 km apare in bord martorul pt probleme la motor si se tureaza aiurea intre 800 si 2000 rpm iar daca sunt mai departe fiind nevoit sa revin la baza merge tot in hopuri deoarece alimentarea nu e controlata corect . Am pus testerul si a aratat valva egr si senzor axei cu came defecte, s-au inlocuit cu unele noi dar defectul nu a disparut, apoi s-a gasit regulatorul de relanti blocat s-a inlocuit dar defectul tot n-a disparut ci a mai aparut un martor in bord, abs.
Daca are cineva cunostinta sa ma ajute cu informatii caci de mecanici m-am saturat. Mi-au schimbat doar pisele ce au aparut defecte pe tester, am dus-o de 2 ori inapoi caci nu au eliminat defectiunile si in cele din urma am renuntat caci am vazut ca nu au interes.
Skip ads

  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Zi ce model de opel ai!
  • marius88_dan

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2012

  • Mesaj Privat
buna ziua, am un opel astra g 1.7 cdti din 2004 si de ceva vreme de cand cu caldurile astea cand pun conta\ctul sa pornesc masina , surpriza Martorul galben cu motorasul ramane aprins (palpaie putin ca si cum ar vrea sa se stinga dar ceva il opreste).Merg cu el aprins cativa km, opresc motorul iar dupa ce i dau cheie se stinge si nu se mai aprinde ceva vreme ... dupa vo 100 de km iar ramane aprins si tot asa acum e a treia oara cand se aprinde si credca o sa merg la un service sa vad carei baiul.Mentionez ca nu mi s-a aprins niciodata in mers si nici nu palpaie>\.
Rog pe cienva care a mai patit asa ceva si stie care ar fi problema sa-m idea niste sfaturi !multumesc
  • djemmy

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Vectra 1998 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
kostellyno_85 a scris:
danutzz0689 a scris:
sosocata1 a scris:
sosocata1 a scris:
Alin-Smith a scris:
sosocata1 a scris:Salut! Am si eu o Vectra B din 2000, motor X20DTH (1995cm3, 16V) si aseara s-a aprins beculetul celebru si la mine, in treapta 1,2 pana la 1500, 2000 de rotatii pe minut tragea greu motorul, dupa care se stingea beculetul si mergea ok, dar s-a intamplat ca de 2 ori sa nu se stinga dupa 2000 de rotatii si tragea greu si in treapta 3 si 4 si nu sarea mai mult de 2500, 3000 de rotatii oricat acceleram. A mai patit cineva simpomele astea, cam ce ar putea fi, ma poate sfatui cineva?
salut, aceasta problema o am si eu , nu am reusit sa-i dau de cap. am curatat toata admisia si EGR, verificat circuitul de vacum(nu trage aer). nu stiu ce sa-i mai fac. daca reusesti sa afli buba spune-mi si mie te rog. bafta


nici eu inca nu i-am dat de cap, curatat si verificat EGR si evacuarea si nimik, turbo merge, dar tot nu trage, o bag la un tester si ar mai fi 2 variante din ce mi-a spus mecanicul: sonda landa sau injectoarele sa trebuiasca sa le curat...sa vedem.


Dupa tester si identificarea problemei, acum e gata.
Era evident ceva legat de EGR, electrovalva care este inainte de EGR era busita, am schimbato si acum e ok.

Sfatul meu: testerul pe ea la cineva care chiar se pricepe si iti zice exact problema, eu am pierdut ceva banuti inainte sa pun testerul, cu intrebari si sfaturi de la mecanici cu experienta.


La mine aceasi problema doar ca eu am puso pe testar si mi sa spus ca este debitmetrul de aer Neutral o sa incerc am o electro valva de rezerva sa o inlocui sa vad daca mai face asa Smile bine ca nu am cumparat intai debitmetrul:DSmile

salut colegilor,problema la mine e ca nu da nimic pe tester,iam schimbat pompa de vacuum cu una de pe o masina care mergea in paramatri normali,dupa ce mia pus pompa de vacuum tot nu imi misca tija de la turbo,si mecanicu mia stranso de nu se mai misca desi am vazut la alte masini ca dupa ce pornesti motorul tija se trage imediat,am pus si o alta electrovalava tot de pe masina care functiona,dar degeaba,dupa ce am pus pompa numai scoate gram de fum,trage dar cand se aprinde martorul numai are viata daca o accelerez se stinge,ma dernajeaza ca daca merg constant la 90 sa zicem se aprinde,ce ar putea fi?am inlocuit si debitmetru degeaba....





Am si eu acceasi problema, Vectra b 98 X2.0 DTH 16 V ..... becul se aprinde uneori,si nu se mai tureaza deloc ... nu merge turometrul! Acum vreo 2 saptamani ,tot asa nu tragea,dar nu se aprindea martorul,si am fost cu ea la tester,nu a dat niciun cod de eroare , mi-a zis sa verific electrovalvele astea vaccum... le-am skimbat pe toate adik alea de langa baterie,si cea de pe motor (nu stiu exact cum se numesc) cred k e aia care controleaza turbo,si kiar la aia era problema ,ca numai facea vaccum,era membrana sparta , a mers pana acum 2 zile...acum se aprinde becul.ce sa mai verific ? Am curatat si galeria de admisie! Sa curat si supapa EGR si turbina ? Va rog un raspuns. ms
  • serg1uu

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2011

  • Mesaj Privat
cuculica a scris:Zi ce model de opel ai!


Opel Vectra B 1.6, 16v benzina, an fabricatie 1998.
Skip ads

  • claudiu clauuu

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2012

  • Mesaj Privat
pt cel cu turometru care nu functioneaza nu face numai cand ajunge apa la 90 de grade si mai mult de 80 de km/h nu merge si la relanti iti urvca si coboara turatia.......daca ai sintomele astea schimbati senzorul de turatie si iti merge dupa aia
  • sicilianul_haz

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2011

  • Mesaj Privat
salut am un opel astra h 19.cdti 120cp.zilele trecute am fost sa-mi schimb bateria la masina,si "baieti unde am schimbato.au facuto cu cheia in contact.si mi sa resetat computerul de bord.si mi sa aprins chech engine in bord si sta aprins.sunt probleme dc circul asa cateva zile pina ajung la Maia Andrei sa pun testarul pe ea?ms mult
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Depinde ce cod de eroare ai, fa-i testul cu pedalele(testul agrafa) si posteaza aici ce ai citit.
  • englezu_gt

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salut am facut un test si mia descoperit 6 coduri:1-P 1500=Valva control acceleratie.
2-P 1523=Control electronic acceleratie.
3-P 1122=Senzor pozitie acceleratie 1-2 corelare.
4-P 1120=Senzor pozitie pedala acceleratie (1)intrare joasa.
5-P 0120=Acceleratie senzor pozitie pedala intrerupator 1
6-P 0120=Acceleratie senzor pozitie joasa.
Acum ma poate lamuri careva ce trebuie schimbat ,totul tine de pedala de acceleratie ?
O alta problema in viraje stinga,dreapta viteza mica mise salta pedala de acceleratie in sus si se apasa greu ,ce poate fi?
Astept un raspuns pt rezolvarea problemelor ,va multumesc .Alexandru
  • englezu_gt

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Nu mai intra nimeni aici?sa-u vam blocat cu intrebarea mea !
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Curata clapeta de acceleratie si veifica atent furtunele care intra in ea si mufele clapetei.
  • englezu_gt

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc iulian pentru raspuns si indrumare.Prima problema a aparut exact dupa 1 zi de la curatarea clapetei de acceleratie,posibil sa fi montat ceva in graba si sa fie slab sa-u deranjat de la locullor ,am sa verific cu mai multa atentie .Multumesc inca o data ,drumuri bune sa ai .
  • Dj_XXX

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1996 X 16 XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Salut am si eu o mica nelamurire am un opel vectra B X 16 XEL 1.6 16 V care consta in faptul ca in mers mi se tot aprinde Check-ul si se stinge dupa o perioada si tot asa, in urma diagnosticari cu OP-COM afiseaza urmatorul cod:

P1405 - Linear Exhaust Gas Recirculation (EGR) Position
(00) - Present
Am testaat si in mers treaba asta si din Present se face Intermitent sau ceva de genu.
Se poate reseta dar la Refresh List apare din nou.
A-ti mai intalnit problema asta?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR