alxgudea a scris:No fiti atenti sa va spun ce s-a mai intamplat....
Mai mult de gura nevestei (careia i-am spus ca ea plateste daca ma duc degeaba..) m-am dus cu masina la reprezentanta Opel-Ecomax cerand un specialist in electronica (la care am intrat si i-am spus toata povestea dintr-un capat in altul) pentru a-mi confirma sau nu problema...e ecm sau ce dracu o fi...
ei bine, dupa jumatate de ora ma reintorc si domnul ala care e sef de service sau ce o fi (usor arogant la inceput) imi spune ca problema mea e egr-ul...ca l-au curatat si ca trebuie sa il schimb.
Va dati seama ca am sarit in sus si nu m-am abtinut si i-am spus ca egr-ul e schimbat de nici un an si ca nu are de ce sa fie ala...el imi spune ca o fi piesa de afretmarket si ca de iaia nu tine mai mult de 1 an (btw e pierburgh, adica ce era si originalul cred)..la intrebarea mea de ce valva de purjare nu merge el imi raspunde ca astea merg mana in mana si daca nu merge una nu merg mai multe si povestea cu "intra in avarie" etc
Dupa ce mi-a vazut omul mutra si vazand ca ii pun niste intrebari tintite ma intreaba ce sunt de meserie () ii spun ca sunt medic veterinar si ca ma consider destul de documentat in problema (am impresia ca eu ii spuneam de coduri de eroare si el habar nu avea despre ce spuneam..) omul spune ca a observat ca stiu multe si ca ei raman la opinia ca e "egr-ul" care trebuie schimbat...cu unul original de la ei.... (zic eu malitios...6 milioane in magazin si 12 la voi? si culmea,omul confirma)....
Cert e ca am plecat de colo nu impacat, la final omul a incercat sa ma imbuneze, spunand ca totusi sa ei cred ca aia e...si ca sa ma duc sa vad cum merge masina.
Zis si facut, ma duc direct la iesirea din Cluj spre Oradea (acolo unde mi-au aparut matematic problemele) si incep si forjez..la 90 debraiez, nu se intampla nimic, la 100 la fel, la 110 la fel..ma intorc fac acelasi lucru..nimica, motorul mergea ok, repet de cel putin 4-5 ori si nimic...in zona nu pot merge mult cu viteza ca se intra imediat intr-un sat si e tare mult trafic..
Ma duc spre iesirea spre Zalau unde stiu ca e o portiune la lunga de "viteza" si forjez cum nu a mai fost forjata masina...debraieri repetate la 80, 90, 100, 110, 120 si mai mult nu am mai mers... am facut treaba de multe ori si masina a mers fara probleme.
Credeti-ma ca nu imi vine sa cred ca de la amaratul ala de egr sa fie asemenea probleme si mai ales faptul ca alti 2 mesteri nu au vazut sau nu au pus problema egr-ului....si va cer parearea voastra.....chiar asa sa fie?
dancuciureanu a scris:Da, poate fi de la EGR. La Z16SE, Z14XE si X16XE au fost chiar o campanie GM de anulare soft a lui ca erau satui de schimbat (ei nu curata).
Tu cind ai motorul turat EGR e deschis intr-un procent dependent de turatie si cind revii la ralanti el ar trebui sa se inchida dar fiind gripat ramine deschis, asa ai gaze arse in exces la amestec si hop misfire. De curatat e usor chiar banal, bagi solutie si impulsuri la sfirsit.
Acum alta belea ca altfel nu o pot numi. Opelscanner si OP-COM inclin sa cred ca exact la aceste motoare nu vad parametrii lui sau toate masinile testate de mine il aveau anulat soft. Daca intru pe test la el il deschid cit vreau eu (scade turatia si pe maxim moare motorul) dar parametrii lui de functionare numai 0% adica inchis.
Exact problema ca a lui alxgudea o am si eu: am simtit masina (motor z16xe) la 80 la ora (~3000 de ture in a 4-a) ca se smucea..au durat cateva secunde smuciturile. Apoi dupa 30 km, cand sa fac la dreapta intr-o intersectie, apas ambreiajul, dau sa rotesc de volan si bag a 2 , hop volanul se invartea greu ( motorul se oprise), ma uit in bord, va toate ledurile aprinse ( clar, motorul se oprise ). Spaima, m-a lasat masina in camp. Dau cheie, hac hac...2 secunde, nu porneste. Si mai mare spaima
. Ma uit la motor (am crezut ca m-a lasat cureau de accesorii si am mers pe baterie dar nu era asta), iar ii dau cheie, o ia greu dar merge. Am mai mers apoi 150 km, toate bune ( parca pornea uneori mai greu un pic ).
Mai e si urmatoarea presupunere: uneori poate nu ma uit in bord sa vad ca s-a aprins ceva. Daca nu luam curba respectiva ( sa simt ca volanul se invarte greu) si luam piciorul cum il iau de obicei usor de pe ambreiaj, avand viteza cred ca motorul se aprinde ( nu cred ca ii face bine si sper ca nu am facut niciodata asta). deci uneori poate sa se intample si sa nu iti dai seama efectiv.
In general folosesc frana de motor in curbe (ca sa am motorul turat pregatit in caz ca fuge fundu sa o pot o stapani), cand mi s-a intamplat beleaua, fiind drumu prost pe care faceam dreapta nu am mai luat piciorul de pe ambreiaj ca tineam pe frana
Erorile pe tester sunt:
Total number of fault codes: 5
P0230 - Fuel Pump Relay Voltage Low // asta era si cand am cumparat masina, acu ~16000 km
(04) - Present
P1530 - A/C Clutch Relay Voltage Low (Air Conditioning) //asta e de la AC..dupa ce il activez, o ia el dupa vreo cateva min
(04) - Not present
P0300 - Multiple Cylinder Misfire Detected
(00) - Not present
P0304 - Cylinder 4 Misfire Detected
(00) - Not present
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance (Closed Valve)
(0B) - Not present
Saptamana viitoare ma duc in service sa curat egr-ul. Am citit pe forum, sper sa nu fie ceva cu ECU ( nu ma incanta deloc). Sugestii ?
Multumesc