Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • marcus24007

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Ai schimbat si filtru de benzina?
eu am cam aceeasi prob se mai intrerupe la relanti...
problema ...bobina de inductie. mom nu am dinero sa o schimb.


sisif1986 a scris:sal am astra g 1.6 16 valve
si am intarzieri in acceleratie nu am nici un bec aprins in bord
masina aparent merge normal doar daca ii dau a doua la 30 asa se aude ca si cum ar trage aer fals brr
si accelereza mai greu dupa nu ai treaba
daca acclerezi tare din prima a 1 2 3 nu ai probleme ?
sa fie din aprindere ,bujii?

Skip ads

  • akaght

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Tigra 1996 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor
Detin o opel Tigra 1997, 1.4 16 Valve , Z14XE, am cumparat masina acum 3 saptamani pt sotia mea, careia ia placut mult acest model, in fine sa sarim peste chestiile neesentiale.
Am schimbat asa:
- TOT CE TINE DE SUSPENSIE, TRAPEJI COMPLET, BUCSI, TELESCOAPE, ETC, la suspensi e noua tot
- BUJII NGK
- DISTRIBUTIE, ulei, filtre, lichid racire, lichid frana si servo

Este cu CUTIE AUTOMATA
Masina merge bine, sunt relativ multumit, dar am o problema ce persista si ma scoate din sarite:


- relantiul fluctueaza, cateva secunde sta frumos la 800-900 si apoi pica aproape de 600-650
mi se si aprinde checkul in mers pe la 1700-2000 rpm in mers constant, nu neaparat in sarcina, daca o tin intre 1700 si 2300 sigur se aprinde, iar dupa ce o turez de 2-3 ori se stinge
pe OPCOM mi-a dat sonda lambda defecta, am sa o schimb maine, dar nu sunt sigur ca numai acea sonda e defecta.
- relantiul merge neregulat parca din cand in cand ( cam la 2 secunde ) ar taia alimentarea/scanteia pe 1 cilindru
- am facut test de compresie, valoriile sunt 12.7-14-14-14 de la stnga la dreapta pe cilindrii ( de la distributie )
- poate fo o problema cu ECU? sau BOBINA DE INDUCTIE? diferenta de compresie este dar poate influenta asa de tare?
-- totodata, daca o las in viteza si franez, franeaza in valuri, exact cum merge si motorul neregulat, ca si cum motorul ba ar avea putere ba nu
- mas mira sa fie de la EGR, problemele sunt la turatii sub 1300,
- LARECE SAU CALD PORNESTE LA SFERT DE CHEIE
daca nu am fost clar sau doriti alte informatii cei care ma pot ajuta datimi un pm, sau cereti si va scriu.
Am tot studiat acest forum de 2 zile, si deja m-am pierdut cu atata informatie, mentionez ca vreau sa schimb si fisele, cu fise marca BERU, cele bosch nu mi-au placut, in plus era distanta intre fisa si gaura in care intra sus in chiuloasa, asa ca merg pe original


Rog cei dornici sa dea o parere, doresc sa rezolv problema cat mai repede sa pot lasa masina la sotie, momentan umblu eu cu ea pana i scot miticii de sub capota

Va multumesc
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
alxgudea a scris:No fiti atenti sa va spun ce s-a mai intamplat....

Mai mult de gura nevestei (careia i-am spus ca ea plateste daca ma duc degeaba..) m-am dus cu masina la reprezentanta Opel-Ecomax cerand un specialist in electronica (la care am intrat si i-am spus toata povestea dintr-un capat in altul) pentru a-mi confirma sau nu problema...e ecm sau ce dracu o fi...
ei bine, dupa jumatate de ora ma reintorc si domnul ala care e sef de service sau ce o fi (usor arogant la inceput) imi spune ca problema mea e egr-ul...ca l-au curatat si ca trebuie sa il schimb.

Va dati seama ca am sarit in sus si nu m-am abtinut si i-am spus ca egr-ul e schimbat de nici un an si ca nu are de ce sa fie ala...el imi spune ca o fi piesa de afretmarket si ca de iaia nu tine mai mult de 1 an (btw e pierburgh, adica ce era si originalul cred)..la intrebarea mea de ce valva de purjare nu merge el imi raspunde ca astea merg mana in mana si daca nu merge una nu merg mai multe si povestea cu "intra in avarie" etc

Dupa ce mi-a vazut omul mutra si vazand ca ii pun niste intrebari tintite ma intreaba ce sunt de meserie () Evil or Very Mad ii spun ca sunt medic veterinar si ca ma consider destul de documentat in problema (am impresia ca eu ii spuneam de coduri de eroare si el habar nu avea despre ce spuneam..) omul spune ca a observat ca stiu multe si ca ei raman la opinia ca e "egr-ul" care trebuie schimbat...cu unul original de la ei.... (zic eu malitios...6 milioane in magazin si 12 la voi? si culmea,omul confirma)....

Cert e ca am plecat de colo nu impacat, la final omul a incercat sa ma imbuneze, spunand ca totusi sa ei cred ca aia e...si ca sa ma duc sa vad cum merge masina.

Zis si facut, ma duc direct la iesirea din Cluj spre Oradea (acolo unde mi-au aparut matematic problemele) si incep si forjez..la 90 debraiez, nu se intampla nimic, la 100 la fel, la 110 la fel..ma intorc fac acelasi lucru..nimica, motorul mergea ok, repet de cel putin 4-5 ori si nimic...in zona nu pot merge mult cu viteza ca se intra imediat intr-un sat si e tare mult trafic..

Ma duc spre iesirea spre Zalau unde stiu ca e o portiune la lunga de "viteza" si forjez cum nu a mai fost forjata masina...debraieri repetate la 80, 90, 100, 110, 120 si mai mult nu am mai mers... am facut treaba de multe ori si masina a mers fara probleme.

Credeti-ma ca nu imi vine sa cred ca de la amaratul ala de egr sa fie asemenea probleme si mai ales faptul ca alti 2 mesteri nu au vazut sau nu au pus problema egr-ului....si va cer parearea voastra.....chiar asa sa fie?




dancuciureanu a scris:Da, poate fi de la EGR. La Z16SE, Z14XE si X16XE au fost chiar o campanie GM de anulare soft a lui ca erau satui de schimbat (ei nu curata).
Tu cind ai motorul turat EGR e deschis intr-un procent dependent de turatie si cind revii la ralanti el ar trebui sa se inchida dar fiind gripat ramine deschis, asa ai gaze arse in exces la amestec si hop misfire. De curatat e usor chiar banal, bagi solutie si impulsuri la sfirsit.
Acum alta belea ca altfel nu o pot numi. Opelscanner si OP-COM inclin sa cred ca exact la aceste motoare nu vad parametrii lui sau toate masinile testate de mine il aveau anulat soft. Daca intru pe test la el il deschid cit vreau eu (scade turatia si pe maxim moare motorul) dar parametrii lui de functionare numai 0% adica inchis.



Exact problema ca a lui alxgudea o am si eu: am simtit masina (motor z16xe) la 80 la ora (~3000 de ture in a 4-a) ca se smucea..au durat cateva secunde smuciturile. Apoi dupa 30 km, cand sa fac la dreapta intr-o intersectie, apas ambreiajul, dau sa rotesc de volan si bag a 2 , hop volanul se invartea greu ( motorul se oprise), ma uit in bord, va toate ledurile aprinse ( clar, motorul se oprise ). Spaima, m-a lasat masina in camp. Dau cheie, hac hac...2 secunde, nu porneste. Si mai mare spaima Very Happy . Ma uit la motor (am crezut ca m-a lasat cureau de accesorii si am mers pe baterie dar nu era asta), iar ii dau cheie, o ia greu dar merge. Am mai mers apoi 150 km, toate bune ( parca pornea uneori mai greu un pic ).

Mai e si urmatoarea presupunere: uneori poate nu ma uit in bord sa vad ca s-a aprins ceva. Daca nu luam curba respectiva ( sa simt ca volanul se invarte greu) si luam piciorul cum il iau de obicei usor de pe ambreiaj, avand viteza cred ca motorul se aprinde ( nu cred ca ii face bine si sper ca nu am facut niciodata asta). deci uneori poate sa se intample si sa nu iti dai seama efectiv.

In general folosesc frana de motor in curbe (ca sa am motorul turat pregatit in caz ca fuge fundu sa o pot o stapani), cand mi s-a intamplat beleaua, fiind drumu prost pe care faceam dreapta nu am mai luat piciorul de pe ambreiaj ca tineam pe frana Very Happy

Erorile pe tester sunt:

Total number of fault codes: 5

P0230 - Fuel Pump Relay Voltage Low // asta era si cand am cumparat masina, acu ~16000 km
(04) - Present

P1530 - A/C Clutch Relay Voltage Low (Air Conditioning) //asta e de la AC..dupa ce il activez, o ia el dupa vreo cateva min
(04) - Not present

P0300 - Multiple Cylinder Misfire Detected
(00) - Not present

P0304 - Cylinder 4 Misfire Detected
(00) - Not present

P0400 - Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance (Closed Valve)
(0B) - Not present

Saptamana viitoare ma duc in service sa curat egr-ul. Am citit pe forum, sper sa nu fie ceva cu ECU ( nu ma incanta deloc). Sugestii ?

Multumesc
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cu oprirea la scos din viteza e P0400 responsabil, EGR de curatat (daca stii cum) sau schimbat, dupa caz. Exista si varianta de anulare EGR din soft dar tot asa, sa stii pe la cine apelezi.
La P0230 ai defect ECU, merge manarit si ai rezolvarea pe forum, de preferat e sa nu mergi asa cu ea.
Skip ads

  • andi_cimpean

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@dancuciureanu, dacã eu merg cu mufa de la EGR, scoasã, afecteazã cu ceva?
Am eroare în bord dar în rest, mi se pare cã se comportã normal.
Cu mufa montatã, deºi am curãþat EGR-ul, pe banc, când îi dãdeam impuls de pe baterie, funcþiona, odatã pus pe maºinã, mi se oprea motorul la decelãrãri.
Am ajuns la concluzia cã EGR-ul meu este defect, pentru cã am avut posibilitatea sã montez un alt EGR de la un prieten ºi nu mi-a mai fãcut probleme.

P.S. Prin zona mea, cunoaºteþi pe cineva care sã se ocupe cu anularea din soft? Un EGR costã 500 de lei ºi poate treaba respectivã, m-ar costa pânã în 100 de lei.
  • alexandru vaslui

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Meriva 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2012

  • Mesaj Privat
este cineva online?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
andi_cimpean tu ai doua posibiltati :
-EGR nou si il cureti la 6 luni ca asa papa ele ulei
-anulare din soft dar uita ca se face cu 100lei, minim 100euro dar e mai ieftin decat un EGR care il speli de termini filetul
La tine in zona nu cunosc cine face anulare EGR, in Bucuresti gasesti.

LE
Cu mufa scoasa poti circula dar sfatul meu este sa nu o lungesti, faci ce vrei.


Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Lun 14 Mai, 2012 9:24 am
  • andi_cimpean

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Dar cu mufa scoasã, momentan, motorul merge în limp mode sau îmi afecteazã cu ceva?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
alexandru vaslui asta nu e chat !

andi_cimpean ai LE
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc de sfat Dan.

Am inteles ca daca se anuleaza soft EGR-ul se duce catalizatorul mai repede. Si un catalizator nou e o caruta de bani(~ cat un EGR original). Si creste si poluarea masinii. Deci prefer varianta sa curat EGR-ul Smile eventual sa il schimb daca nu se rezolva, dar atunci o sa trebuiasca sa ma gandesc bine daca pun de 6 milioane (neoriginal) sau de 12 milioane (original)
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Un EGR de Z14XE/16XE Pierburg deci echipare de origine este cam 500lei.
Daca faci resoftare depinde de mapa, daca e una proasta poate afecta catalizatorul la modul ca ... hop ca detalii top secret nu mai dau. Daca mapa e buna mergi mult si bine.
  • KING20

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut Dl. Dan, legat de curatarea corp clapeta accleratie este un orificiu mic cand il intorci, ala e infundat daca se desfunda este vro problema si daca da care anume?Multumesc !
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
ala trebuie sa fie desfundat
  • KING20

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Thx omule.Intr-o discutie purtat intre Dan si un coleg de a nostru era o alta idee ceea ce m-a dus in eroare.
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Cu oprirea la scos din viteza e P0400 responsabil, EGR de curatat (daca stii cum) sau schimbat, dupa caz. Exista si varianta de anulare EGR din soft dar tot asa, sa stii pe la cine apelezi.
La P0230 ai defect ECU, merge manarit si ai rezolvarea pe forum, de preferat e sa nu mergi asa cu ea.



Inca nu am apucat sa ma duc in service sa curat EGR-ul, doar am sters erorile. Am mai mers 250 de kilometri si erorile P0300, P0304, P0400 nu au mai aparut. Oare e posibil sa fie din cauza benzinei ?

@Dan: care sunt repercursiunile negative ale lui p0230 ? Ma poate lasa masina in drum ? Am cautat pe forum, dar nu am gasit rezolvarea.

Multumesc
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mai cauta ca sunt destule subiecte.
  • KING20

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
mihaiadrian de unde alimentezi din Galati?!
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Salut KING20,

Cand s-a intamplat problema de care am descris mai sus am alimentat de la automatul de la Kaufland si de la OMV-ul de la iesirea spre Vanatori, nu stiu daca e vreo legatura (teoretic nu).

Mai alimentez si de la MOL-ul de la iesirea spre Vanatori ca au pompa de aer pt anvelope.(sunt printre putinii care o au functionala)
  • KING20

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Momentan si eu alimentez cu Mol de la Eternitatea dar vreau sa ma mut inapoi la Petrom de pe Saturn ca nu e nicio diferenta, de asta te-am intrebat eram curios, la intalnirea de pe 03.06.2012 iti faci prezenta?!
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Imi pare rau, nu sunt in Romania pe 3 iunie. Sper ca data viitoare Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR