Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...
  • Kspic

  • Mesaje scrise: 216
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Orice benzinar care vede liniuta rosie la turometru papa ulei. Daca vede des liniuta rosie papa si mai mult ulei.
La benzinar daca ai cuplu la 4200 rpm schimbi la 5000 rpm.
benzinarul turbo Very Happy Alta viata. Sunt motoare care au cuplu maxim de la 1800rpm la 4800rpm.
Skip ads

  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Depinde de fiecare bloc motor in parte .de la masina la masina ..etc.
Ieri am vazut un G'u 1.7 cu 400mii in bord(nu am crezut pana nu am vazut) reali, omu a luat masina de la 29 mii si a spus ca NU a umblat la motor deloc, exceptie facand clima nu ii merge deloc.
Eh asta nu stiu ce sa cred ca a umblat sau nu,dar motorul se auzea grozav de bine ,chiar mai frumos decat la 1.3 meu.
Caroseria binteles ca avea probleme pe ici colo dar nimic grav.
Ii scoate un cosum de 5.5%si merge foarte fin cu ea, o pastreaza
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Kspic a scris:Orice benzinar care vede liniuta rosie la turometru papa ulei. Daca vede des liniuta rosie papa si mai mult ulei.
La benzinar daca ai cuplu la 4200 rpm schimbi la 5000 rpm.
benzinarul turbo Very Happy Alta viata. Sunt motoare care au cuplu maxim de la 1800rpm la 4800rpm.



Dupa cum am zis nu consuma ulei,in viata cotidiana cand ies din localitate nu vede des liniuta rosie pentru ca nu are nevoie,vede des 4500 rpm si nu plange crede-ma.
  • Kspic

  • Mesaje scrise: 216
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2010

  • Mesaj Privat
N-are treaba la 4500rpm. La rosu sau aproape de rosu incepe sa pape ulei. Cantitatea de ulei papata variaza in functie de uleiul bagat in motor. Daca ii dai aral luat din carefour, dupa cateva ture cu liniuta rosie ai sa vezi ca trebuie sa mai pui ceva ulei.
La benzinar e sanatos mersul turat, nu foarte turat . El este facut sa lucreze la turatia la care are cuplul maxim.
Skip ads

  • S.Andrei

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 y17td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Kspic, tu vorbesti din auzite sau ai cunostinte temeinice de mecanica ca sa sustii ceea ce afirmi? Spune te rog cateva motive pentru care un benzinar dus in zona rosie consuma ulei.
Si mai sus ai spus ca trebuie sa schimbi in 5000 ca sa fie bine pentru benzinar, de acolo mai ai pana in zona rosie...
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Consumul e identic pe cursa pistonului. La turatii mari se simte mai bine intrucat se fac mai multe curse in unitatea de timp.
  • Kspic

  • Mesaje scrise: 216
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Cea mai mare parte a motoarelor BMW benzinare din seria e36 si e46 daca vad des liniuta rosie papa ulei. Daca mergi normal cu ele nu papa ulei. Daca le dai ulei de top, LM top tec 4100 consuma si mai putin ulei la liniuta rosie.
Am sa te rog sa imi dai un citat in care eu am spus ca trebuie sa schimbi la 5000rpm.


Ultima modificare facuta de Kspic la Sam 19 Apr, 2014 5:42 pm
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Ce treaba au motoarele de BMW cu cele de Opel ? De ce crezi ca ar trebui sa se duca un benzinar mereu la liniuta rosie ca sa se faca o depasire ? Uleiul de unde il cumperi ?
Skip ads

  • Kspic

  • Mesaje scrise: 216
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Eu ti-am dat un exemplu. Motivul nu il stiu si chiar nu ma intereseaza. Ceea ce conteaza pentru mine e ca la turatie maxima marea parte a motoarelor pe benzina papa ulei. Sa nu te astepti ca dupa o prima liniuta rosie sa iti haleasca 100g ulei.

Benzinarul e un motor de turatie. Motoarele de 1.6 de pe astra g, vectra b ( cele vechi 2000-2004 ) ating cei 100cp la 6000rpm. La 3600 rpm au cei 150nm cuplu deci cand vrei sa faci o depasire, teoretic, trebuie sa schimbi cu 1000rpm mai sus ca atunci cand treapta superioara intra in actiune masina sa aiba parte de cuplul maxim.

Eu am condus un daewoo leganza cu motor 2.0i ( cel pus si pe opel ). Masina aia abia la 3800 rpm se trezeste. Daca eu schimb la 4000 rpm masina are parte in treapta superioara de o turatie la care motorul are cuplu mic si trage greu. Daca eu ii schimb la 5000, masina se duce bine pentru ca eu am deja 4000rpm, turatie la care masina se duce bine.


Ultima modificare facuta de Kspic la Sam 19 Apr, 2014 5:51 pm
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Cine ti-a spus ca ce-a mai mare parte la bmw modelel alea consuma ulei?
Cand aveam e36ele nu consuma...si era 2.5 turbo..doar 7000 ture vedea..ai cei care umblau cu mine cu aceleas masini nu consumau...
Iar vorbim ca am auzit vazut eu odata?...
  • S.Andrei

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 y17td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Kspic a scris:
La benzinar daca ai cuplu la 4200 rpm schimbi la 5000 rpm.


Nu folosi un motor sau cateva motoare pentru a generaliza motorul pe benzina. Opel are motoare care consuma ulei fara sa fie conduse turate.
Inca nu ai dat argument pentru consumul de ulei. Fara argumente ramane doar o parere.


Ultima modificare facuta de S.Andrei la Sam 19 Apr, 2014 5:55 pm
  • Kspic

  • Mesaje scrise: 216
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Am spus ca uleiul face diferenta. Toate motoarele de 1.9i 8v si 2.0i 16v de pe e46 papa ulei daca vad liniuta rosie.
Acel e 36, cu ulei bagat in Ro, castrol parca, la liniuta rosie incepea sa il pape. Cu LM top tec 4100 nu avea treaba.
Asta am citit si eu pe BMW forum.

Legat de opel, am tras si eu cu urechea la ceea ce zicea un tip cu 1.6i din generatia veche ( 2000-2004) Spunea ca daca merge normal cu ea ii papa cam 700ml ulei la 1k km si daca ii da talpa la greu ii ia si 1.1l la 1k km.
Skip ads

  • S.Andrei

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 y17td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Corect Kspic, ai citit pe BMW si e posibil sa fie o problema la acele motoare, nu cunosc. Insa de la cateva motoare care consuma ulei sa spui ca orice merge pe benzina consuma e cale lunga. Nu uita ca exista si motoare diesel care consuma ulei.

Legat ce consumul mai mare de ulei la condus mai turat, se aplica formula spusa de colegul Daniel.
  • Kspic

  • Mesaje scrise: 216
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Da, dar eu am mai spus ca uleiul face diferenta. Un ulei prost e foarte repede mancat de motor in timp ce un ulei bun nu.
La polo 9n am avut si ulei 0w si nu a mancat din el ( castrol facut in UK cu norma VW ) in timp ce alti posesori de 1.2 9n cu 5w- ( ulei ieftin mai completau din cand in cand cu ulei.

N-are treaba cu partea auto dar mi s-a parut foarte ciudat. La o masina de tuns gazonul, am pus ulei castrol luat din carefour. Dupa ceva vreme masinuta mea scotea fum albastru la pornire si in sarcina. Fiind o porcarie de budget am zis ba gata s-a dus jucaria chinezeasca. La urmatoril schimb de ulei am pus HONDA si s-a schimbat treaba. Gata cu fumul albastru la pornire, gata cu fumul albastru in sarcina.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,686
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
pirvu_daniel a scris:Consumul e identic pe cursa pistonului. La turatii mari se simte mai bine intrucat se fac mai multe curse in unitatea de timp.

La turatii mari iti creste temperatura motorului, se dilata mai mult blocul si segmentul raclor este mai deschis (ma refer la fanta segmentului, unde nu se sterge 100% complet uleiul folosit la ungere, segmentul nu acopera 360grade cilindrul motor). In plus, in chiuloasa pe tija supapei nu e segment raclor sunt doar niste banale garnituri din cauciuc care nu fac fata la fel de bine la turatii mari, mai scapa ulei si pe acolo care ajunge tot in procesul de ardere.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
ahappyuser, nu creste nicio temperatura daca ai sistemul de racire curat si bun.
Partea cu tija supapei sunt povesti de mecanici din spatele blocului.
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Kspic a scris:Eu ti-am dat un exemplu. Motivul nu il stiu si chiar nu ma intereseaza. Ceea ce conteaza pentru mine e ca la turatie maxima marea parte a motoarelor pe benzina papa ulei. Sa nu te astepti ca dupa o prima liniuta rosie sa iti haleasca 100g ulei.

Benzinarul e un motor de turatie. Motoarele de 1.6 de pe astra g, vectra b ( cele vechi 2000-2004 ) ating cei 100cp la 6000rpm. La 3600 rpm au cei 150nm cuplu deci cand vrei sa faci o depasire, teoretic, trebuie sa schimbi cu 1000rpm mai sus ca atunci cand treapta superioara intra in actiune masina sa aiba parte de cuplul maxim.

Eu am condus un daewoo leganza cu motor 2.0i ( cel pus si pe opel ). Masina aia abia la 3800 rpm se trezeste. Daca eu schimb la 4000 rpm masina are parte in treapta superioara de o turatie la care motorul are cuplu mic si trage greu. Daca eu ii schimb la 5000, masina se duce bine pentru ca eu am deja 4000rpm, turatie la care masina se duce bine.


Eu cred ca tu esti obisnuit cu turometrul ala de diesel care are cifre lipsa, 5000 la un motor pe benzina iti pare a fi in zona rosie ? Nu stiu de ce consideri tu ca un benzinar se chinuie la o depasire,ca trebuie dus pe rosu, iti zic,in viata de zi cu zi,in afara orasului,benzinarul se simte foarte in largul lui la depasiri,chiar daca vede numai 5000 pe turometru,nu ii e greu,nu il chinui nici pe el si nici pe tine si nici nu o sa-ti manance ulei pentru faptul asta.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,686
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ati uitat ca atunci cand creste turatia motor iti creste si presiunea de ulei (implicit si volumul de ulei in chiuloasa). Pe tija supapei e o garnitura din cauciuc care isi pierde elasticitatea in timp se deformeaza si scapa ceva ulei in camera de ardere. Prin cresterea turatiei creste volumul de ulei pe semeringurile de pe supape si asa iti ajunge mai mult ulei in camera de ardere.

Sa nu mai spun ca prin frecarea dintre cauciuc si metal daca cauciucul se intareste dupa un numar de sute de mii de km iti lasa ceva urme pe metal (cel mai bun exemplu este cand schimbi un semering de pe un ax care se roteste, se vede o uzura pe metal) si acele urme in timp isi vor face iar loc in noile semeringuri de la ghidurile supapelor.

Deasemenea, orice etansare la motor daca nu mai e perfecta, odata cu cresterea presiunii uleiului in motor va lacrima mai mult ulei decat la turatii de motor medii (garnitura capac motor, semering arbore cu came, garnitura baie ulei, garnitura etansare pompa de vacuum).

La masini noi o fi cum ziceti voi.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Cresterea presiunii de ulei in chiuloasa la turatie este doar teoretica fiind vorba de motoare vechi cu depuneri mari pe canalele de ungere si chiulasa fiind locul cel mai indepartat unde trebuie sa ajunga uleiul.
Uzura de la nivelul tijei exista si la relanti si la 6000 rpm. Deci consumul de ulei/cursa tija e acelasi.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,686
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu am scris ca in chiuloasa creste volumul de ulei, nu ai presiune de ulei in chiuloasa, din chiuloasa uleiul se scurge liber inapoi in baie prin cadere libera folosind doar gravitatia. La relanti piesele din chiuloasa sunt doar stropite cu ulei cat sa fie film de ulei, la turatii mari acolo deja se inunda cu ulei pastilele/scaunele/tachetii ce sunt acolo, la turatii mari deja e un punct de relativa stationare a uleiului sus in chiuloasa. De aceea exista un semn de minim de ulei pe joja, pentru ca la turatia maxima o parte din ulei este rulat prin motor si nu ajunge sa coboare suficient de rapid in baie pentru a fi aspirat din nou si pompat de catre pompa de ulei.

3bari presiune de ulei la pompare din relanti, 5bari la turatie maxima iar uleiul trebuie sa coboare liber inapoi in baie sa nu se intrerupa tot acest ciclu.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Sam 19 Apr, 2014 7:14 pm
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR