Asta este valabil atat pentru ce zic eu cat si pentru ce zici tu.
Omule, hai sa spunem lucrurilor pe nume.
1. Stii ce nu imi place la unii ca tine? Voi nu o sa recunoasteti in ruptul capului ca nu va permiteti o masina noua. Nu fac caz din asta si nu o considera ca o aroganta. Un om isi cumpara masina pe care si-o permite, in functie de bugetul disponibil. Stim cu totii ca veniturile romanilor sunt asa cum sunt si nu oricine isi permite sa dea o caruta de bani pe o masina noua. Eu nu inteleg, cum mama naibii iti place Opel Astra, il cumperi SH dar nu ai cumpara aceeasi masina care iti place, noua si din Romania.
Am mai vazut discutii de genul asta nou din Ro vs sh din vest, toti veniti cu acelasi slogan: masini facute pentru Est. Genul asta de discutie a fost si pe clubford, forum pe care activez de foarte mult timp. Acolo lucrurile au fost simple. Mondeo al meu luat de nou din Ro, varianta de echipare Trendline. Am invitat oricare posesor de Mondeo cu aceeasi echipare adus SH din vest sa punem masinile una langa alta si sa comparam. Unu singur nu s-a oferit sa faca asta, chiar daca am zis ca sunt disponibil sa vin cu masina oriunde in tara.
Am invitat oricare posesor de masina adusa din vest sa mergem la cel mai apropiat dealer si sa comparam calitatea masinilor lor cu cele din showroom. Nici asa nu s-a gasit nimeni disponibil.
2. Toti adeptii sh - vest cred ca nu aveti habar de ce inseamna management. E unul din domeniile mele de activitate si chiar daca fac postul de un km, o sa dezvolt putin.
Europa de est, vreti sau nu reprezinta o piata destul de buna pentru orice producator. Luam exemplu Insignia. Masina asta este facuta la o singura fabrica, in Germania. Fabrica din Germania are contract cu anumiti furnizori de piese. Daca aveti acces la un program de service, o sa vedeti ca toate piesele au acelasi cod sau part number. Si asta indiferent daca introduceti VIN-ul unei masini din est sau din vest, repet, la acelasi nivel de echipare.
In plus de asta, aveti idee cat reprezinta folosirea unui material mai ieftin in pretul final de cost? Luam exemplul tapiteriei. De obicei pretul materiei prime este doar o mica parte din pretul final. La pretul materiei prime se adauga costurile cu croitul, cusutul, controlul calitatii, transport si logistica, forta de munca, taxe si impozite, etc, etc, etc. Aceste preturi aditionale sunt aceleasi indiferent de ce material folosesti. Ajungi in final ca o tapiterie cu material de calitate sa coste cu cateva procente mai mult decat una cu materiale mai ieftine. Si asta raportat la cat costa o tapiterie inseamna o economie de cativa euro doar. Sa nu mai vorbim de faptul ca iti impoavarezi gestiunea cu produse similare cu calitate diferita, produse pe care va trebui sa le identifici cumva, deci un alt cod pentru a evita confuziile. Si tocmai aceste coduri diferite nu se gasesc in programele de service la care si noi mai avem acces pe diferite cai.
Nu mai discut de reputatia firmei. Sunt si in est destui care au bani si isi permit masini noi. Eu ca manager nu o sa incerc sa te conving sa cumperi masina asta acum. Eu incerc sa iti vand brandul, caut sa te fac data viitoare sa cumperi tot de la mine ca ma omoara astfel concurenta.