- rave
- ***
- 503 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Vectra 1992 C16NZ
- Cluj
rave
- Mesaje scrise: 503
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salut! Nu stiti cumva daca la un Vectra A GL, C16NZ din 1992 sunt trase firele pentru turometru in spatele bordului? (ceasurile de bord au codul w=1083) Pentru ca as vrea sa-mi montez un bord cu turometru.
De asemenea, se pot pastra doar contoarele de kilometri in caz ca sunt diferente mari intre bordul nou si cel vechi? As vrea sa schimb si vitezometrul deoarece cel actual cred ca este cam decalibrat (indica mai putin cu 15-20kmh la orice viteza din cate mi-am dat seama)
De asemenea, se pot pastra doar contoarele de kilometri in caz ca sunt diferente mari intre bordul nou si cel vechi? As vrea sa schimb si vitezometrul deoarece cel actual cred ca este cam decalibrat (indica mai putin cu 15-20kmh la orice viteza din cate mi-am dat seama)
- rave
- ***
- 503 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Vectra 1992 C16NZ
- Cluj
rave
- Mesaje scrise: 503
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
ravenation a scris:Salut! Nu stiti cumva daca la un Vectra A GL, C16NZ din 1992 sunt trase firele pentru turometru in spatele bordului? (ceasurile de bord au codul w=1083) Pentru ca as vrea sa-mi montez un bord cu turometru.
De asemenea, se pot pastra doar contoarele de kilometri in caz ca sunt diferente mari intre bordul nou si cel vechi? As vrea sa schimb si vitezometrul deoarece cel actual cred ca este cam decalibrat (indica mai putin cu 15-20kmh la orice viteza din cate mi-am dat seama)
De asemenea, se pot pastra doar contoarele de kilometri in caz ca sunt diferente mari intre bordul nou si cel vechi? As vrea sa schimb si vitezometrul deoarece cel actual cred ca este cam decalibrat (indica mai putin cu 15-20kmh la orice viteza din cate mi-am dat seama)
PS: am facut doua filme, poate ma ajuta cineva mai experimentat la volanul unei masini care indica corect viteza . In primul link, vitezometrul indica constant 50-52kmh pe tot parcursul clipului. In al doilea am inceput cu 30kmh si pana la sfarsit am urcat usor la 40kmh. Voi ce credeti? E cat de cat corect sau e reala acea diferenta de 20kmh pe care am masurat-o comparativ cu alta masina.
http://www.youtube.com/watch?v=_hIBuQo7A3c 50kmh
http://www.youtube.com/watch?v=WhR_bTgNHyA 30->40kmh
Scuzati muzica , nu am lasat-o sa ma dau mare
Va multumesc anticipat
pluciro
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2006
- Mesaj Privat
Da, firele sunt deja trase. Doar trebuie sa deconectezi mufa din spatele vechiului bord si sa o conectezi in noul bord.
Empiric, calibrarea se face astfel:
1. Scoti cuiul pe care se sprijina acul vitezometrului
2. Scoti acul vitezometrului
3. Inserezi din nou acul vitezometrului astfel incat varful lui sa indice spre punctul alb din coltul stanga-jos cadranului negru (e acolo un punct alb, care il vezi mai bine dupa ce dai jos masca de plastc transparent a bordului)
4. Montezi din nou cuiul astfel incat acul vitezometrului sa ramana desupra lui. Practic pana la 20km/h el se sprijina pe cui , fara cui ar avea tentinda sa coboare spre punctul alb (care indica 0)
5. Dai o tura cu un prieten care conduce alta masina in fata cu viteza constanta (50km/h si apoi 70km/h.
La mine a mers ok calibrarea, ulterior am verificat cand treceam pe langa panourile(radar) care afiseaza viteza.
Posibil ca kilometrajul sa aiba alt sistem de insertie in cutia bordului si sa nu-l poti pastra, eu de exemplu n-am putut.
Empiric, calibrarea se face astfel:
1. Scoti cuiul pe care se sprijina acul vitezometrului
2. Scoti acul vitezometrului
3. Inserezi din nou acul vitezometrului astfel incat varful lui sa indice spre punctul alb din coltul stanga-jos cadranului negru (e acolo un punct alb, care il vezi mai bine dupa ce dai jos masca de plastc transparent a bordului)
4. Montezi din nou cuiul astfel incat acul vitezometrului sa ramana desupra lui. Practic pana la 20km/h el se sprijina pe cui , fara cui ar avea tentinda sa coboare spre punctul alb (care indica 0)
5. Dai o tura cu un prieten care conduce alta masina in fata cu viteza constanta (50km/h si apoi 70km/h.
La mine a mers ok calibrarea, ulterior am verificat cand treceam pe langa panourile(radar) care afiseaza viteza.
Posibil ca kilometrajul sa aiba alt sistem de insertie in cutia bordului si sa nu-l poti pastra, eu de exemplu n-am putut.
- rave
- ***
- 503 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Vectra 1992 C16NZ
- Cluj
rave
- Mesaje scrise: 503
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
pluciro
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2006
- Mesaj Privat
- valy darie
- **
- 142 mesaje
- din 10 Sep 2007
- Vectra 1994 x16sz
- Buzau
valy darie
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2007
- Mesaj Privat
- rave
- ***
- 503 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Vectra 1992 C16NZ
- Cluj
rave
- Mesaje scrise: 503
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
Azi mi-am cumparat un bord cu turometru in sfarsit si am reusit sa il si montez . Merge Zeiss si turometrul si vitezometrul nou (cel vechi indica eronat). Atata doar ca am uitat sa verific daca se aprind becurile de la iluminarea cadranelor si cand am aprins farurile am observat ca merge doar unul (cel din zona indicatorului pt benzina/temperatura). Ciudat dar dupa ce am mers cativa km s-au mai aprins din ele . Nu toate, 2-3 din 4 din cate am observat, insa voi vedea mai bine la noapte.
A fost extrem de greu de demontat, spatiul fiind foarte mic dupa desfacerea suruburilor, insa cu putin mai multa rabdare a cedat.
@valy darie : eu am gasit din prima la dezmembrari. Avea chiar multe cu w=1083; primul care l-a adus avea rupta mufa de la cablul de kilometraj. Al doilea era ok, iar daca nu functiona a zis ca sa ma intorc si imi da altul. Ori am fost eu extrem de norocos, ori se gasesc destul de usor. A costat 100 RON si arata foarte bine, nezgariat, cu partea electrica buna si cadranele ca noi.
A fost extrem de greu de demontat, spatiul fiind foarte mic dupa desfacerea suruburilor, insa cu putin mai multa rabdare a cedat.
@valy darie : eu am gasit din prima la dezmembrari. Avea chiar multe cu w=1083; primul care l-a adus avea rupta mufa de la cablul de kilometraj. Al doilea era ok, iar daca nu functiona a zis ca sa ma intorc si imi da altul. Ori am fost eu extrem de norocos, ori se gasesc destul de usor. A costat 100 RON si arata foarte bine, nezgariat, cu partea electrica buna si cadranele ca noi.
- rave
- ***
- 503 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Vectra 1992 C16NZ
- Cluj
rave
- Mesaje scrise: 503
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
Da, a venit noaptea si totusi e destul de bine iluminat bordul. Se vad toate marcajele. Dupa ce o sa mi se vindece zgarieturile si taieturile de pe mana o sa ma apuc din nou sa-l desfac, folosind experienta acumulata, sa vad care e treaba cu becurile care nu merg. Si daca tot fac asta as vrea sa schimb si culoarea lor. Se gasesc becuri identice colorate pe piata? Ar mai fi varianta cu led-uri dar nu stiu ce improvizatii si adaptari trebuie facute. Daca e prea complicat ma multumesc si cu becurile albe, doar sa mearga toate pe cat posibil
- bogdan88col
- *
- 25 mesaje
- din 02 Oct 2008
- Vectra 1992 C20NE
- Covasna
bogdan88col
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Covasna
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2008
- Mesaj Privat
ca sa poti scoate cablul de kilometraj mai usor scoate si blocul de lumini(mai desfaci un surub)si prin locul de unde ati scos blocul de lumini bagati mana si e mult mai lejer...iar pt scoaterea mai usoara a bordului din spatele volanului mai decuplati si blocul de semnalizare si stergatoare poarbriz...mie mi-a fost mult mai usor asa...si app de ceasuri cu turometru...vreau si eu sa schimb bordu de pe vectra A si am gasit unul doar ca are in plus in spatele turometrului un suport de plastic cu ceva beculete pe el si park si o mufa pe plasticul respectiv...iar eu nu am asa ceva pe al meu...oare se potrivesc?
- giurgiu nicu
- **
- 58 mesaje
- din 25 Feb 2009
- Zafira 2000
- Alba
giurgiu nicu
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2009
- Mesaj Privat
cel mai simplu e sa scoti cablu de kilometraj din cutia de viteze, atunci nu mai trebuie sa desfaci blocu de lumini si blocu de la stergatoare . poti lucra dupacea foarte lejer, eu asa am procedat. Eu cred ca ti se potriveste bordu daca au acelasi cod W=1083 si acel suport de becuri (cred ca sunt 6 becuri) nu cred ca ai nevoie de ele .