Motto-ul sub care s-a desfãșurat salonul auto de la Frankfurt a fost: "Zukunft ist jetzt - Viitorul este acum". Spre plãcuta mea surprindere, atât producãtorii de autovehicule cât și cei care susțin cu componente și software industria auto sunt pregãtiți pentru acest pas încã din 2009 în fazã experimentalã, pentru ca în 2017 sã expunã modele perfect funcționale, adaptate cerințelor de trafic actuale.
Am avut ocazia sã experimentez atât hibrid cât și electric iar impresia (limitatã strict la demonstrație) a fost una pozitivã. Observ totodatã și numãrul crescut de mașini în traficul din zona central europeanã care afișeazã pe caroserie sigla corespunzãtoare pentru propulsia hibridã, cât și cea electricã.
Problema de infrastructurã menționatã se referã strict la vehiculele electrice, pe când la cele hibrid se pare cã eficiența consumului de carburant necesar generãrii energiei de deplasare nu este tocmai un punct forte.
La acestea din urmã rãmâne de analizat și o evoluție a costurilor pe durata exploatãrii.
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)