kagula
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1998 18,16v gl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2008
- Mesaj Privat
sa stiti ca problema mea se aseamana mult cu a lui CosmineLis.pana in 3000 de turatii se inneaca de parca merge in 3 bujii si cateodata da si cate un rateu scurt .sunt curios sa vad daca reuseste sa faca masina CosmineLis si poate sa imi zica si mie de unde a fost .o sa scot maine mufa la sonda lambda si apoi o sa scriu aici cum s-a comportat masina .
- CosmineLis
- **
- 359 mesaje
- din 13 Aug 2008
- Astra 2003 y17dt
- Iasi
CosmineLis
- Mesaje scrise: 359
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2008
- Mesaj Privat
- CosmineLis
- **
- 359 mesaje
- din 13 Aug 2008
- Astra 2003 y17dt
- Iasi
CosmineLis
- Mesaje scrise: 359
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2008
- Mesaj Privat
kagula
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1998 18,16v gl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2008
- Mesaj Privat
kagula
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1998 18,16v gl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2008
- Mesaj Privat
- titro
- ***
- 686 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Vectra 2003 Z22SE
- Timis
titro
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
victorniculescu a scris:
unii uita sau nu stiu care e scopul sondei lambda - acela de a reduce poluarea(controlul O2-ului in emisii) - de a proteja catalizatorul - de al tine la temp optima de funct. a lui , insa intr-adevar exista situatii cand sonda lambda da semnal airea la ECU si acesta modifica amestecul de combustibil facandu-l prea sarac sau prea bogat si atunci mere naspa motorul din cauza ei.
unii uita sau nu stiu care e scopul sondei lambda - acela de a reduce poluarea(controlul O2-ului in emisii) - de a proteja catalizatorul - de al tine la temp optima de funct. a lui , insa intr-adevar exista situatii cand sonda lambda da semnal airea la ECU si acesta modifica amestecul de combustibil facandu-l prea sarac sau prea bogat si atunci mere naspa motorul din cauza ei.
In nici un caz nu cele amintite de tine sunt scopurile pentru care se foloseste sonda lambda ci acestea sunt doar niste efecte pozitive date de faptul ca semnalul de la sonda lambda este folosit ca element de masura in regulatorul de lambda din sistemul de alimentare al motorului, si astfel acest coeficient se poate mentine tot timpul in jurul valorii 1.
Tu ca sofer reglezi cantitatea de aer care sa intre in motor si in functie de asta si de valoare lambda-ului ECU-ul pt injectie regleaza in bucla inchisa cantitatea de benzina injectata in asa fel incat valoarea coeficientului lambda sa fie tot timpul 1.
Daca senzorul se strica, controlul va trece pe unul in bucla deschisa, deci injectia se va face bazat pe niste mape care au fost invatate in timpul functionarii corecte a masinii. De aici deducem ca fara sonda lambda vei avea o functionare mai proasta a motorului, dar totusi va merge. Problemele descrise de tine ar indica si o alta defectiune, trebuie investigat mai mult pt a afla care este
kagula
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1998 18,16v gl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2008
- Mesaj Privat
hai mai bine sa povestesc totul pe scurt.am masina de 2 ani si de cand am cumparato se inneca foarte putin la fiecare schimb de viteza .apoi am facut un drum de spania -romania ,romania -spania totul insemnand cam 7000 km.masina are 115 cai si in afara de faptul ca se inneca foarte putin timp de o fractiune de secunda nu aveam ce sa ii reprosez (avea forta totul era ok).in romania in bucuresti m-i s-a aprins becul in bord cel cu check engine si din acest moment mergea ca fiind in 2 bujii deci foarte prost ca nu mai stiam daca sa merg cu ea sa caut service sau sa chem ajutoare.am fost la un service prin bucuresti si era aproape ora inchiderii dar cineva de acolo s-a oferit sa ma ajute si a venit cu un aparat si a intrat in calculatorul masinii si mi-a zis ca singura problema e RFR din cate retin eu .mi-a si aratat piesa fiind langa clapeta de acceleratie ,rolul piesei fiind mai pe romaneste (socul).cand motorul este rece dimineata face ca turatiile sa fie in cca 1200 timp de 1 min pana ce motorul se incalzeste.si mecanicul a zis asa :nu este ceva grav si ca piesa mi-o poate aduce maine daca vreau si mi-a zis ca o a doua solutie ca as putea avea norocul sa mearga doar daca o demontez si ii voi da cu un spray special si ca una noua ar costa 180 euro.nu imi mai amintesc exact ce valoare mi-a zis ca i-a dat pe calc ceva de 0,20 si ca trebuia peste 0,40 ,in fine cand am plecat de acolo in circa 2 minute si-a revenit masina fara ca eu sa fac nimic .apoi la o sap am venit inapoi in spania si in ungaria surpriza .mi-a picat catalizatorul practic din cauza temperaturii s-a crapat carbunii in ea si s-a astupat gaura de iesire a gazelor.am fost ca service autorizat opel si cum piese nu le au pe stoc mi-a anulat catalizatorul .apoi am ajuns in spania fara nici o problema mergea masina ceas .doar ca intrerupea la fel foarte putin .intr-o zi mi-a venit in cap sa verific bujiile dupa atatia km facuti iar inainte nu verificasem din motivul ca cel care a avuto inainte mi-a zis ca a cumparat bujiile noi cu 2 sap inainte.si aici surpriza o bujie era crapata spre varf dar practic statea fixa acolo.am scos-o si cand am strans-o putin in mana a cedat.si am mers fara catalizator timp de vreo 5 luni ca nu am vrut sa cumpar nou fiind si o masina din 98 si am asteptat momentul sa o gasesc in dezmembrari.l-am gasit era ca si nou foarte curat in interior totul era nou .l-am montat si il am pana in ziua de azi.inainte cu 2 sap sa vina ziua sa ma duc la inspectie cu ea hop problema masina a inceput sa se innece foarte tare,des iar masina nu mai are forta deloc (numai cand turatiile se gasesc undeva intre 1000-2500 apoi dupa 2500 in sus isi revine).a venit ziua sa merg la inspectie si acolo mi-a zis ca singura problema ar fi ca ii cam poluez si mi-a dat dioxidul de carbon parca 0,630 si maxima admisa era 0,330 parca .in orice caz mi-a zis ca este dublu la mine si m-a intrebat daca nu cumva am si consumul foarte mare .intradevar din 7 litri\100km acum aveam cam 10litri\100km si mi-a zis ca ar fi ceva pe la catalizator dar nu poate sa imi confirme ceva sigur(o banuiala).in fine am trecut testul dupa care m-am hotarat sa ma duc la un service opel sa o bag pe calculator sa vad ce imi gaseste.i-am povestit mecanicului de problema mea cu innecatul masinii si ca dioxidul de carbon este dublu si in cele din urma mi-a zis ca a verificat tot si ca singura ce ar fi este sonda lambda care nu mai functioneaza deloc.am luat masina ramanand ca intr-o alta zi daca vreau sa imi fac programare ptr a remedia problema.am ajuns acasa m-am enervat si am dat toata toba jos din saxofon pana in spate .deci anulat sonda lambda+catalizator si masina facea exact la fel fara nici o diferenta.cu toate ca sonda lambda mi-a zis ca este defecta nu m-i s-a aprins niciodata becul cu check engine ceea ce si mecanicul s-a mirat .bunnn....acum de la ce poate fi ? sa fie oare numai sonda lambda de vina ?sau sonda lambda si inca altceva ?sau e numai altceva si nu sonda lambda ?inca nu am cumparat sonda lambda dar eu unul ma indoiesc sa fie de acolo sau cel putin numai sonda.apoi am luat de la un prieten imprumut o sonda lambda de la un fiat brava tot motor 1,8 benzina ,16 valve si masina merge la fel ca inainte doar ca s-a aprins becul la check engine si nu se mai stinge .diferenta care ar fi dupa ce am pus cele 2 sonde pe un aparat de masura .si sonda mea nu indica nimic pe cand cealalta indica un curent de 1volt si ceva .in concluzie :am cumparat bujii noi ,am probat debitmetru de aer ,am verificat filtrul de aer,clapeta de acceleratie (este ca si noua in interior)filtrul de benzina era curat .deci toate cele spuse acum se afla in buna stare .mi-a mai ramas sa verific toate furtunasele legate de aer ca am gasit unul foarte infundat si cu greu l-am desfundat.(chiar in spatele delcoului -langa el -se afla o piesa mica ce este electrica si are doua orificii ceva legat de aer intr-un orificiu vine un furtunas de la clapeta de acceleratie mai jos un pic si altul pleaca din piesa asta si duce undeva in dreapta masinii si asta era infundat.)din motivul asta am sa desfac toate furtunasele de aer de la orice piesa . am povestit tot cu lux de amanunte ptr ca sfaturile voastre sa fie cat mai utile si v-as ruga ca in cazul in care imi spuneti de AGR ..etc sa imi si spuneti exact unde se afla ca nu prea le am cu astea ..imi cer scuze....astept sa imi da-ti noi sfaturi cu ce as putea face.multumesc!
kagula
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1998 18,16v gl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2008
- Mesaj Privat
si inca ceva :am curatat si RFR-ul cu un spray special si am constatat ca garnitura era putin rupta si am hotarat sa fac una din carton .am pus-o acolo si totul pare sa fie ok.cand e rece se aude un bazait semn ca functioneaza si turatiile se ridica timp de un minut la 1200 rot\min.ar putea fi ceva de aici in legatura cu innecatul masinii?
- thrill
- ***
- 864 mesaje
- din 29 Jul 2008
- Vectra 2003 z18xe
- Constanta
thrill
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2008
- Mesaj Privat
- adytzu_rds
- *
- 10 mesaje
- din 23 Nov 2008
- Vectra 1996
- Iasi
adytzu_rds
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2008
- Mesaj Privat
Romika
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1997 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2008
- Mesaj Privat
- breackerasul
- *
- 17 mesaje
- din 12 Aug 2008
- Astra 1993 1.6
- Constanta
breackerasul
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1993 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2008
- Mesaj Privat
zdo
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1989 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
colegu problema ta am intilnit-o la mai multe masini si cred ca este debimetrul, nici pe tester nu il da ca defect vezi ca se afla pe admisie pe linga filtrul de aer si are o mufa cu 4 sau 5 pini il scoti si vezi ca daca este murdar senzorul, poate sa faca simtomele care zici sau fa o proba cu altul si vezi rezultatele chestia asta am patit-o eu sper sa rezolvi problema
- adytzu_rds
- *
- 10 mesaje
- din 23 Nov 2008
- Vectra 1996
- Iasi
adytzu_rds
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2008
- Mesaj Privat
kagula
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1998 18,16v gl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2008
- Mesaj Privat
cosminpdg
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
- cont-sters-23186
- **
- 124 mesaje
- din 22 Sep 2008
cont-sters-23186
- Mesaje scrise: 124
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2008
- Mesaj Privat
Ally90
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat
valutzu
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1996 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2009
- Mesaj Privat
am un opel vectra b, an fabr 1996, motor de 1800 benzina, si mi se aprinde becul din bord, cel portocaliu, adica probleme motor, am bagat masina pe tester si mi a dat sensor ax cu came, am schimbat senzorul, dar degeaba, am verificat si cablul pana la calculatorul motor, e bun, simptoma e urmatoarea accelerez si cand ajunge la 4500 de turatii imi da in nas, si nici nu mi trage, daca iau contactul si l pun imediat se reseteaza si merge brici, are cineve vreo idee ce poate sa aiba? ca am ajuns la capatul rabdarii, astept un raspuns va rog frumos.
- razvan ovidiu
- **
- 162 mesaje
- din 24 Sep 2007
- Vectra 1996 x18xe
- Prahova
razvan ovidiu
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2007
- Mesaj Privat