Off
Aoleu! Chit ca o sa mi-o iau pentru postare repetata,dar nu ma pot abtine!Este 5 dimineata:vad /gandesc mai clar?Am recitit ultima ta postare,si mi-a sarit o chestie-n ochi care m-a facut sa-mi amintesc o "poveste" cu vecinul meu,electrician auto.Vine un tip cu o Octavia,ca nu se aprind ambele stopuri de frana.Dan,vecinul,schimba becul(asta pe strada,noi ..."spargeam seminte",duminica fiind.) apoi i-l pune pe tip sa verifice,el stand in spatele masinii:"Calca frana,asa...,da-i drumul,asa...,aprinde pozitia,da...,acum tine frana calcata si calca ambreiajul,asa... da drumul la ambreiaj,asa....,da drumul la frana,da....,hai ca e bine!"Se intelege cu tipul la lovele,ala pleaca,apoi,normal,ma bag in seama,nedumerit,ce legatura are ambreiajul cu frana?..."Nici una!"-mi raspunde Dan."Doar ca asa-i verific pe astia cat de tolomaci sunt,ca sa stiu cum sa-i taxez!"Am ras atunci,rad si acum!
Senzori ABS ai pe fiecare roata.Patru la numar.(rezerva nu are...)Senzori la diferentiar avem noi ,astia cu propulsie spate.Daca se" buleste" unul,in pomul de craciun din spatele volanului,se aprinde un globulet pe care scrie ABS.Sistemul ABS se "dezarmeaza".De la senzorii ABS centrala ABS calculeaza impulsurile primite ,determinand si viteza,si transmite mai departe prin Odometer Signal informatia ceasurilor de bord,servotronic-ului,CC-ului,ECU,clima... etc.Pe cutie,acest sistem este prezent in echiparea Dacia,cu un senzor tip sarma multifilar,care pleaca din cutie si se roteste pana-n ceasurile de bord,mai exact la acel calculator cu un display tip ac variabil,ce da un impuls acului intre 0 si 120 km/h(restul pana la 160,sunt asa,"la oha"),numit VITEzometru.Aveau si la Opel sistemul asta pana-n anii 80...Tehnica a evoluat,Dacia ...nu!Cam asa sta treaba.
Si,... DA! Daca apas pedala de frana ,doar cat sa se aprinda becurile semnalizare frana si simultan accelerez,accelerez bine-merci,fara nici o problema,afara doar de uzura cat de cat a placutelor.Testat,verificat!
Cred ca ar trebui mutata discutia asta la "Sa ne descretim fruntile"... nu?
On
Switch-ul frana,este intradevar monitorizat de CC ,Tempomat,Pilot,cum vrei sa-i spui,fiind conditie in functionarea respectivului sistem,pe langa switch-ul pedalei ambreiaj, sau pozitie maneta in cazul cutiei automate.Functie de tehnica folosita,ele pot fi in starea stand/by permanent deschise sau permanent inchise.La noi,la frana avem permanent deschis,iar la ambreiaj permanent inchis.Actionarea pedalelor schimba /modifica pozitia switch-urilor respective,dezactivand sistemul "pilot automat".Pilotul poate fi de doua tipuri:integrat ECU,la echiparile cu pedala acceleratie electronica,sau cu modul actuator,in echiparile cu cablu de acceleratie(fara legaturi la ECU).In primul caz,ECU monitorizeaza switch-urile sus amintite pentru functiile activare/dezactivare CC.In celalalt caz,modulul face aceasta monitorizare.Daca se "buleste" switch-ul pedala frana,si totusi pedala este actionata,CC-ul va continua sa "accelereze" motorul in incercarea de a compensa rezistenta la inaintare aparuta si a mentine viteza presetata.Daca se "buleste" in sensul ca ramane inchis(lumini frana aprinse) toata baza de a pilota masina,ramane in tine ...