Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Inca un vot de la mine pentru benzina. Mai ales daca nu faci multi km.
Daca faceai vreo 40 000 pe an parca incepe sa se merite. (ar fi 1000 euro diferenta)

Consumul la diesel e singurul lucru care ma incanta. Daca faci km putini nu e relevant => BENZINA! (turbo daca se poate) Evil or Very Mad
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Slash a scris:
dodo_13 a scris:
Cat despre cei 20% in plus la un 1.8 125CP, iti cumperi si 20% mai multa putere, 20% mai putin din timpul 0-100km/h si vreo 20% mai putini decibeli la semafor.


Gata, cu argumentele astea m-ai convins.
Cred ca toata lumea ar trebui sa ia in calcul decibelii si timpul de 0-100 km/h cand isi cumpara o masina pe benzina.
O sa-i transmit si lu' tata , poate-l conving sa nu-si vanda benzinarul, ca nici nu stie ce mari avantaje are.


Daca tatal tau are 1.8 125CP pe care vrea sa-l dea pe un 2.0DTI 100CP si nu-i trebuie plusul ala de putere, nu-l deranjeaza zgomotul de diesel, dar il atrage consumul atunci da, ar trebui sa faca schimbul. Sa-ti iei un benzinar de 1.8 125CP cand te multumeste si un 1.7DTI 75CP e echivalent cu a-ti face o vila de 2 etaje cu 7 camere cand esti doar tu si cu nevasta.

Eu cand mi-am luat masina m-am uitat si la 0-100km/h si la decibeli. Consumul a fost un bonus bine venit. Daca asta ma face idiot, asta e.
  • Slash

  • Mesaje scrise: 1,057
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Eu vroiam sa discut serios pe marginea acestui subiect
N-am zis ca esti idiot nici un moment.
Am cautat doar niste argumente mai aproape de realitatea de zi cu zi si mai aproape de necesitatile oamenilor.
Argumente in care sa se poate regasi cat mai multi oameni.
Si m-am pomenit cu argumentul ca face 100 km mai repede...Asta conteaza la masini sport
Nu la masini clasa medie, break ,eventual de familie, ca nu te apuci sa faci liniute cu cartofii in spate pana in fata blocului
Pe cati posesori de benzina ii intereseaza chestia asta ? e asa absolut necesara ?
Ok, tu esti unul dintre ei, dar nu sunt toti asa.
Pe oameni ii intereseaza cat platesc RCA, cat vine la impozit, cat costa revizia, cat ulei intra, cat ulei papa etc etc.
Argumentele trebuie regasite in alte directii, nu toti care au benzina sunt amatori de liniute si nu la toti le creste pipota cand schimba a III la 150 km/h.
Daca dai la o parte artificiile astea, pe unii ii poti convinge, pe altii, mai maturi poate, nu. Si atunci cu ce sustii ?
Cu vesnica teorie ca daca nu faci 30.000 km nu se merita diesel ?

cat despre benzina Turbo, sa fim seriosi, nu prea e o alegere pentru pulime.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Poate pentru tine sunt artificii, dar adevarul e ca exista un motiv pentru care intr-o oferta de vanzare apar caii putere, cuplul motor, timpul 0-100km/h si viteza maxima. Si daca ar fi dupa mine, as pune si nivelul de zgomot din interior, cel din exterior si distanta de franare 100-0km/h. Dar daca tot ai hotarat ca toate emisiunile auto din lume se ocupa cu ceea ce e mai putin important (acceleratie, franare, nivel de zgomot, manevrabilitate, aspect), atunci hai sa votam si care e cea mai buna masina din lume. Eu votez cu Spark de 0.8litri si 54CP. Consuma 6l/100 in oras, are taxe extraordinar de mici, intra doar 2.5litri de ulei, placutele sunt in jur de 100ron iar amortizoarele sunt 100ron unul. Ok asa?
Skip ads

  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Topicul era despre consum 1.8 vs 2.0 D
Ce consum are 1.8-ul la 120-130 km/h dar diesel-ul?
  • Slash

  • Mesaje scrise: 1,057
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2008

  • Mesaj Privat
1.8 consuma 7,5%- 8% si 2.0 DTH consuma 5,2 % - 5,5 %
Dar n-auzi ca nu conteaza asta. Faptul ca e consumul mai mic la diesel e un real dezavantaj.
1.8 benzina este mai bun pentru ca face 100km/h mai repede si ptr ca este silentios.
Ca sa nu mai zic de un alt dezavantaj al 2.0 DTH, faptul ca are distributia pe lant.
Concluzia mea finala.
1.8 consuma cu muult mai mult decat 2.0 DTH in orice treapta, la orice viteza , la orice ora, pe orice suprafata, in orice tara, in orice sezon, daca adaugi si costul distributiei se aduna o suma frumusica, nici nu bagi de seama ca poate mai recuperezi 100 lei pe an din impozit si consumabile.
  • pika1460

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2008

  • Mesaj Privat
dezavantaj ca e pe lant? de ce?
  • deleted-18718

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Slash a scris:1.8 consuma 7,5%- 8% si 2.0 DTH consuma 5,2 % - 5,5 %
.

Astra DTH sau DTI( nu mai stiu ce era) de 101 cp motor 2.0 pe ruta Cluj-Mamaia a comsumat 5,7%,
Vectra 1.8 (140cp) pe acceias ruta in acceias regim de condus a papat 7,1%
1.8 la mers constant 120-130km/h consuma 6,2-6,7%
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Diferenta reala de consum intre diesel si benzina la puteri similare e de 20%. Nu mai exagerati cu chestia asta ca nu o sa consume dieselul jumatate fata de benzina in niciun regim.
Benzina e mai silentioasa, mai putin pretentioasa la stilul de condus, nu-ti bati capul cu vacumurile infundate, uleiul din intercooler, bujii incandescente, EGR, pompa de injectie, injectoare. Se strica rar si in general se repara ieftin.
Iarna se incalzeste in 5 minute, nu zdrangane cat e motorul rece si nici nu trebuie sa-i acorzi vreo atentie deosebita cat e rece, doar sa n-o turezi excesiv in primii 1-2 km.
Distributia se schimba totusi la 60-100 000km, adica la cativa ani, si costa cateva milioane. Nu-i o mare belea.
In general, motoarele pe benzina iti dau mai putine batai de cap. Sunt mai simple si mai fiabile.
Motorul pe benzina e mai placut de condus. Trage mai linear, raspunde mai bine. Pe un SUV de 2 tone de care mai legi si o remorca se potriveste mai bine un diesel, dar in general nu cari greutati si nu pui remorci dupa o masina compacta sa ai nevoie de cuplu mare.
Fiecare alege in functie de nevoile lui. Daca mergi foarte mult e avantajos dieselul. Daca faci 15 - 20 000km an, sau multe drumuri scurte prin oras unde dieselul nu are timp sa se incalzeasca, nu se justifica dieselul.
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Si pana la urma iti bagi picioarele in ele de avantaje si dezavantaje si iti iei ce vrei => pana la urma e o chestie de gust

Eu am 2.0DTI si fac cam 13-14 k km anual si constient de acest fapt am luat totusi diesel pt ca mi-a placut , nu prea merg cu ea in Bucuresti din cauza aglomeratiei, nervilor, a locurilor de parcare, ( si a metroului care e cel mai avantajos si rapid,) ma incanta sa merg cu 100-110 si sa citesc consum instant 4.4- 4.6 , imi place ca am senzatia ca pot tracta un camion fara probleme, confortul distributiei pe lant la porniri prin tractare Very Happy sau remorca atasata...

Puncte slabe : pompa de injectie; si daca ar fi sa iau o masina diesel mai noua nu as mai avea curaj din cauza volantei cu masa dubla, commorail si alte ghidusii care au dus "dieselul" in jos la aceasta ora , prea multa tehnologie strica.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Corect, cel mai bine e sa-ti iei ce-ti place mai mult, nu sa faci calcule pentru ca realitatea probabil nu va corespunde calculelor facute pe hartie.

Un 1,6 benzina de aceeasi putere si din aceeasi generatie consuma 5-5,2 la 100-110.
De cate ori ai tractat un camion sau ai mers cu remorca?
Daca aveai benzina nu era nevoie sa o pornesti tractata Twisted Evil
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
cristidb a scris:Corect, cel mai bine e sa-ti iei ce-ti place mai mult, nu sa faci calcule pentru ca realitatea probabil nu va corespunde calculelor facute pe hartie.

Un 1,6 benzina de aceeasi putere si din aceeasi generatie consuma 5-5,2 la 100-110.
Mai pune pana la 6.5

De cate ori ai tractat un camion sau ai mers cu remorca?

Am tractat de 2 ori : Zafira de 1560 kg si o trageam si cu 70 km/h, cam 20 de km prin Bucuresti- si o dacie pe ultimul drum la Remat vreo 80 km cu 70-80 km/h cu motorul oprit ( se intelege ca la dacie era motorul oprit ) . Cu dacia in spate nu am avut curaj sa urc dar cred ca 120 km/ h era destul de lejer Very Happy . Cred ca pierdea vreo roata ...

Daca aveai benzina nu era nevoie sa o pornesti tractata Twisted Evil

Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
consumul este influentat si de caroserie.un 1,6 pe vectra consuma mai mult decat pe astra sau corsa. deci irelevant in discutie. si da un 1,6 poate consuma si 5 asa cum un 2000 benzina poate lua 6,5 la drum intins.
eu optez pt benzina.intretinere si batai de cap mult mai mici.
am impresia ca orice topic devine benzina vs motorina.
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Cum naiba consuma un 1.6 benzina 5 % la 110 km/h cand abia y17dt are consumul ala la aceeasi viteza?
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
A mea atat are consumul instantaneu la 100km/h, 4,8-5,2.
120km/h 7
140km/h 8,5
160km/h 10
180 km/h 12,8
200km/h 19,2

Cred ca si 1,8 are consumuri similare pe G.

De obicei consumul extraurban e cam 7,2-7,5 pentru ca merg destul de tare daca am loc, mai putin cand merg la mare, cand e cam 9.
In oras consuma 13.
In aceleasi regimuri de condus, cu corsa D 1,3 90 de cai am avut consumuri de 6,8 extraurban, 7,5 pana la mare si inapoi, 11 in Bucuresti. Clar nu era exploatata in regimurile pentru care a fost gandita.
La 160 pe autostrada consumul instant era 9-10.
In concluzie nu luati motoare mici daca aveti de gand sa le alergati pentru ca nu vor consuma putin la viteze mari.
  • DJINN

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
cristidb a scris:Diferenta reala de consum intre diesel si benzina la puteri similare e de 20%. Nu mai exagerati cu chestia asta ca nu o sa consume dieselul jumatate fata de benzina in niciun regim.
Benzina e mai silentioasa, mai putin pretentioasa la stilul de condus, nu-ti bati capul cu vacumurile infundate, uleiul din intercooler, bujii incandescente, EGR, pompa de injectie, injectoare. Se strica rar si in general se repara ieftin.
Iarna se incalzeste in 5 minute, nu zdrangane cat e motorul rece si nici nu trebuie sa-i acorzi vreo atentie deosebita cat e rece, doar sa n-o turezi excesiv in primii 1-2 km.
Distributia se schimba totusi la 60-100 000km, adica la cativa ani, si costa cateva milioane. Nu-i o mare belea.
In general, motoarele pe benzina iti dau mai putine batai de cap. Sunt mai simple si mai fiabile.
Motorul pe benzina e mai placut de condus. Trage mai linear, raspunde mai bine. Pe un SUV de 2 tone de care mai legi si o remorca se potriveste mai bine un diesel, dar in general nu cari greutati si nu pui remorci dupa o masina compacta sa ai nevoie de cuplu mare.
Fiecare alege in functie de nevoile lui. Daca mergi foarte mult e avantajos dieselul. Daca faci 15 - 20 000km an, sau multe drumuri scurte prin oras unde dieselul nu are timp sa se incalzeasca, nu se justifica dieselul.


Cel mai corect spus pana acum. Sunt total de acord
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Doar 5.5l/100km la 130km/h cu Y20DTH? Cred ca e o mare gluma... Cartea zice 4.6l/100km la 90km/h. Cum naiba sa consume numai 1 litru in plus la 130km/h? O fi avand Cx de 0.2... Eu zic ca un 5.8-6.0 ar fi mai realist.

Si ca sa comparam mere cu mere, AstraG 1.6i 100CP consuma 5.9l/100km la 90km/h. Si poti sa tractezi si cu asta o Zafira, ca doar cuplul la roata e aproximativ acelasi cu cel de la Y20DTH. Chestie demonstrata si de 0-100km/h mai mic cu 0.5sec la benzina.

AstraG 1.8 125CP consuma 6l/100km la 90km/h. Asta asa, ca idee.
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Atentie aici ca va duceti la viteze mici 90- aici as zice cel mai mic consum la cea mai mare viteza posibila si la benzina si la diesel , unde cutia benzinarului il tine la turatie mica :

-daca comparam consum de benzinar la 90 Km/h atunci aici dieselul 2.0 DTI ajunge la consum de 4 % si il cipuim ca sa il putem compara la consum cu 1.8 si de aici e diferenta de 2 litri % in favoarea dieselului

- eu nu cred faza cu, cuplu identic la roata cand motoarele au au cupluri diferite la volanta, amandoua pierd la fel putere pe transmisie, iar discul de ambreiaj la Y 20 DTH e cat gura unei galeti iar la benzinar e cat o farfurie, si sunt ferm convins ca la 1250 kg astra pe benzina si cu 1600 de kg in spate ( zafira) trageai de ea ca de un cal mort

Pana la urma fiecare cu junghiul lui. Chiar stau si ma intreb de ce au inventat astia dieselul la cate dezavantaje are si mai ales ca si benzinarul scoate acelasi consum, are valori de CP su NM ca si dieselul, e mai silentios ... serios acum toti cei care ati luat diesel sunteti rugati sa vindeti masina si sa luati pe benzina Very Happy

PS
Garantez ca acest topic o sa ajunga la fel ca Golf IV vs Astra
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Drogas a scris:- eu nu cred faza cu, cuplu identic la roata cand motoarele au au cupluri diferite la volanta, amandoua pierd la fel putere pe transmisie, iar discul de ambreiaj la Y 20 DTH e cat gura unei galeti iar la benzinar e cat o farfurie, si sunt ferm convins ca la 1250 kg astra pe benzina si cu 1600 de kg in spate ( zafira) trageai de ea ca de un cal mort


Am mai calculat si pentru alte benzine vs diesel (1.8 140CP vs 1.9CDTI 150CP) deci pot sa calculez si pentru 1.6i 100CP vs. 2.0DTI 100CP. Dar sunt convins ca e acelasi cuplu la roata. Cat despre discul de ambreiaj, ca si cutia de viteze de altfel, trebuie sa suporte cuplul motor nu cuplul la roata.

Daca ajunge la chipuit...deja trecem in alte zone.
  • calin1945

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2005 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Off topic la off topicul vostru....
Ce imi plac discutiile voastre, dar ati uitat un lucru esential.... Turbo... de ce marii fani de diesel nu compara TURBO-disel-urile cu motoare de aceeasi cilindree, pe benzina, dar turbo.... ?

Un important avantaj al motoarelor pe benzina este ca pot funtiona onorabil si fara turbina sau compresor, ce inseamna un diesel aspirat?...un cotet pe roti.... vezi cazul SDI... totul in legatura cu performantele... daca vreti consum mic, puteti opta pentru 1 cal sau 1 asin, ala merge cu un snop de tulei si o vadra de apa pe zii.... Smile))

Bafta.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR