Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • rCiprian
  • OP
  • 225 mesaje
  • din 16 Mai 2010
  • Astra 2010 1.3 CDTI MT5 Versiunea Enjoy
  • Bucuresti
  • rCiprian

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 1.3 CDTI MT5 Versiunea Enjoy
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Merci pentru mesaje ! Nu conteaza ca s-a dezvoltat asa de aprins subiectul, aceste mesaje vor ajuta si vor informa si pe altii deci e ok.

Din cele citite pe aici. M-am lamurit si cu diesel-ul. O sa fiu mai atent la inceput apoi va fi totul ok !

Citisem pe forum pe aici ca se poate creste putin puterea motorului de la 95 cai la 100 si ceva, prin remapare sau ceva de genul acesta.
Concret cam ce presupune aceasta remapare si cam la ce pret ajunge ? Daca imi aduc aminte bine era scris ceva de genu' : 250 E ( numai stiu daca am vazut bine )

Se pierde garantia daca se face aceasta remapare ? ( presupun ca da, cum e pana la urma? )
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Nu e vorba de curse. E vorba de cum pleaca de la turatii mici un benzinar aspirat si cum pleaca diselul asta mic cu turbina mare.
http://www.youtube.com/watch?v=SrI7lFylk4s
Asa pleaca masina mea de la 20km/h si 1200 rpm in treapta2.
Sa puna cineva un film cu 1,3 in aceleasi conditii. trec secunde bune pana ajunge de la 1200 la 2200 rpm unde incepe sa traga.
Esti in oras, mergi in treapta 2 si incetinesti pana la 20km/h. Cand vrei sa pleci nu ai cu ce. Ori te rogi de ea vreo 6-7 secunde ori schimbi in treapta 1 in care ai 2500rpm la viteza aia si o duci pana in 3500 sa poti schimba inapoi a doua.
Daca mai dai drumul la AC si ai si cativa pasgeri s-a terminat smecheria.

La vechiul motor de 1,3 era mai complicata situatia cu remaparea. Trebuia desfacut ECU pentru a scrie noul soft si se vede. Nu se stie cum se va putea face cu asta nou. Probabil e aceeasi situatie.
Oricum, tot nimic nu vei obtine la turatii mici prin remapare, iar puterea nu cred ca va ajunge mai sus de 105 cai chiar daca unii tuneri sunt mai optimisti.
  • Spire

  • Mesaje scrise: 707
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1989 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
nu ar avea rost rciprian sa faci o remapare ! remapare este de fapt acel cip care iti schimba parametrii motorului si care nu prea e recomandat sa ii schimbi ! am un prieten care si-a facut "chip tuning " la un 1.6 16 valve diesel si intradevar se simtea o oarecare diferenta dar in 2 luni incepuse sa ii cam scoata fum masina ! asa ca ai grija de ea !
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
rCiprian
nu stiu daca mai are rost sa iti zic acum ca deja ai dat comanda ca motorul acela de l-ai ales e mic pentru masina e destul de grea
iti zic din propria experienta sunt un diesel-ar convins si au am luat-o cu motorul de 1.7 de 110cp si iti zic ca ala de 125 era mult mai prtrivit pentru masina 1500kg goala dar daca pui 3.4 persoane se duce la 2000kg si atunci o sa iti consume mai mult nu totdeauna un motor mic are si consum redus , eu daca stiam de la inceput ca are o tona jumate optam pt cel de 125 ca nu mi-l permiteam pe cel de 2L
Skip ads

  • rCiprian
  • OP
  • 225 mesaje
  • din 16 Mai 2010
  • Astra 2010 1.3 CDTI MT5 Versiunea Enjoy
  • Bucuresti
  • rCiprian

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 1.3 CDTI MT5 Versiunea Enjoy
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2010

  • Mesaj Privat
cristidb a scris:La vechiul motor de 1,3 era mai complicata situatia cu remaparea. Trebuia desfacut ECU pentru a scrie noul soft si se vede. Nu se stie cum se va putea face cu asta nou. Probabil e aceeasi situatie.
Oricum, tot nimic nu vei obtine la turatii mici prin remapare, iar puterea nu cred ca va ajunge mai sus de 105 cai chiar daca unii tuneri sunt mai optimisti.

Spire a scris:nu ar avea rost rciprian sa faci o remapare ! remapare este de fapt acel cip care iti schimba parametrii motorului si care nu prea e recomandat sa ii schimbi ! am un prieten care si-a facut "chip tuning " la un 1.6 16 valve diesel si intradevar se simtea o oarecare diferenta dar in 2 luni incepuse sa ii cam scoata fum masina ! asa ca ai grija de ea !


Aha, sa stiti ca nu prea are rost, pentru visul de a avea in plus cativa calutzi risc sa strict altceva Rolling Eyes ! De curiozitate astept sa vad ce mai zice lumea poate poate in viitorul indepartat !

lucio85 a scris:rCiprian
nu stiu daca mai are rost sa iti zic acum ca deja ai dat comanda ca motorul acela de l-ai ales e mic pentru masina e destul de grea
iti zic din propria experienta sunt un diesel-ar convins si au am luat-o cu motorul de 1.7 de 110cp si iti zic ca ala de 125 era mult mai prtrivit pentru masina 1500kg goala dar daca pui 3.4 persoane se duce la 2000kg si atunci o sa iti consume mai mult nu totdeauna un motor mic are si consum redus , eu daca stiam de la inceput ca are o tona jumate optam pt cel de 125 ca nu mi-l permiteam pe cel de 2L


Lucio eu m-am hotarat, pentru chestia asta cu 1.3 / 1.7 si caii putere. Masina va fi plina de prieteni si bagaje (si va urca pante de 10-15-20%) de putine ori pe an si atunci va face fatza cu siguranta, au zis-o multi. In rest (90-95% din an) masina va merge goala sau cu un pasager in dreapta deci nici un stres.

Nu crezi ca am cat de cat dreptate ? Very Happy Exclamation
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
treaba ta e alegerea ta o sa vazi tu dupa ca o sa vrei sa ai cativa caluti in plus si nu mai ai de unde
  • rubin

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z 17 DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Deci,
ca romanul incep !
Sotia are de serviciu un Astra H ci 1.4 90 cai - cea din reclama de pe prima pagina a forumului ! Am mers pana la Iasi si orice depasire a fost un chin - turata tare si a treia !
Masina aceea este cea mai mica, hac... si are 1250 Kg goala, eu cu sotia 160 kg fara bagaje !
Concluzia mea ? 90 cai total insuficient !
Inainte am avut un Cielo si e mai fasneata decat a sotiei !
Daca doresti sa mergi la drum lung si sa depasesti vreo Dacia 1300 sau cu mare chin o masina ce merge cu 100 la ora atunci nu vei avea neplceri !
1.3 motorina si 95 cai este probabil o mapare a celui de 1.3 si 90 cai ! E putin la Astra !
In oras merge dar afara depasirile la peste 100 la ora sunt nesigure.
Am Astra h SW cu 110, 1.7 dtj si nu mi se pare prea agila daca nu e turata corespunzator. sa merg bine in a patra trebuie sa trec de 3000 in a treia si ajunge abia la 2200 in a patra. SWul meu are 1425 goala iar eu am 105 in viu !
Am condus 19 -150 cai si acela este motorul de vis pt acest tip de Astra H sau oricare ! Fara complexe ! pur si simplu excelent dar cea testata de mine era cam veche si nu a fost sa fie ca avea unele semne de intrebare !
Aceasta este parerea mea si cunosc persoane cu 1.3 cdti si Corsa care considera si ele ca cei 90 cai nu prea sunt si Corsa nu e Astra !
Logan cu 1.5 dci trage bine dar trebuie turat bine si e 1.5 nu 1.3 !
Eu cred ca 1.3 este bun in oras, cu masina goala, pt a nu avea consum mare si fara pretentii de infigaret !
Daca mai zice cineva ca porneste AC si mai are si zvac cu acest motor eu zic -vise ! Idea
Chiar de nu am acum ca de nu poti sa le ai pe toate eu consider ca la compacte premium motorul diesel idel putere-consum-performante este 1.9 si asta indiferent de marca masinii !
Prieten cu 1.9 tdi Octavia a fost lovit si cu dauna totala a luat Octavia II cu 1.6 tdi - diferenta ? 1.6 nu urneste masina de pe loc fara 1500 turatie in timp ce 1.9 la 1000 easy -- cu cat motorul este mai mic de 1.9 cu atat se chinuie mai mult !
Crede cineva ca un benzinar de 1.2 si sa zicem 110 cai e mare scofala ? eu cred ca trage mai prost decat un 1.6 la aceeasi putere si consuma lafel.
Nu cred in miniaturizarea motoarelor ci cred ca producatorii fac orice ca sa scada pretul minim al unui model iar restul nu ii intereseaza. se pare ca Dacia a avut decenta sa nu puna 1.4 simplu pe varianta MCV dar a pus 1.2 pe Logan ! Laughing
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
http://www.youtube.com/watc...p;feature=channel
Atentie de la secunda 50. Asta se intampla cu orice motor din care se scot mai multi cai decat ar trebui.
Downsizing-ul asta e o tendinta tampita. Niciodata un motor mic si fortat nu se va conduce la fel de placut ca unul mai mare cu aceeasi putere. Pe hartie sta bine, in realitate situatia e alta.
"Specialistii" le vor considera minuni tehnologice dar nu e deloc asa.
Puterile si greutatile masinilor au crescut in timp. 1,2-1,4 sunt capacitati pentru masini din clasa mica. Pentru clasa compacta trebuie un motor de 1,6-2l, indiferent ca e aspirat sau turbo. Cel turbo se va comprta la fel sau chiar mai prost decat aspiratul de aceeasi capacitate pana face turbina presiune. Cu cat vrei sa scoti mai multi ca din el cu atat turatia de la care trage e mai sus. Graficele alea oficiale sunt cosmetizate.
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
http://www.youtube.com/watch?v=vHWOsKPZ0oY
La asta ma refer. Intre secundele 31-36 si 45-50 motorul se chinuie sa ajunga de la 40 la 60km/h in treapta 3, adica intre 1500-2000rpm.
Daca era la 1000rpm dura peste 10 secunde sa ajunga la 2200rpm unde incepe sa traga.
Asta se intampla pe o corsa D, cu 200-250 kg mai usoara decat Astra J, cu roti de 15" probabil. Mai puneti 200kg de masina, 150 kg pasageri si aer conditionat si aveti reteta perfecta pentru o masina dezastruos de lenta.
  • rstefan

  • Mesaje scrise: 456
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Daca mergi cu dizelul in treapta 3 cu 1500-2000 ture l-ai omorat.. Asa se comporta toate dizelurile... pana intra turbo sunt puturoase in comparatie cu o benzinara la aceeasi turatie. Tocmai de aia ziceam ca masina trebuie condusa in plaja de turatie de cuplu. Turezi pana la 3000 si apoi schimbi astfel incat in treapta superioara sa pici peste 2000 ture. Asa e si la mine la 1.7cdti. Tu daca ai condus 1.3 si ti sa parut lenes pana la 2000ture (in a 3-a, a 4-a) e pentru ca l-ai condus ca pe un benzinar. Repet ce am scris mai sus, daca stii sa il calci fuge bine (inclusiv cu aer conditionat). Pe Astra H cel putin il ajuta cutia cu 6 trepte.

Si da, pe de o parte ai dreptate, 1.3 e mult mai puturos ca 1.7 pana intra turbo, dar pentru ce are nevoie colegul nostru eu cred ca e suficient. Daca ar fi avut resurse financiare mai mari, intr-adevar 1.7 ar fi fost o alegere mai buna (consumul de carburant nu difera prea mult intre cele doua, practic vorbind).

PS: Daca mai prind pe mana Astra H 1.3cdti pe care am condus-o chiar o sa ii fac un filmulet sa vezi cum poate merge..
PS2: Uita-te la GTC-ul asta: http://www.youtube.com/watc...p;feature=related
  • Dan56

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2009

  • Mesaj Privat
cristidb a scris:
Esti in oras, mergi in treapta 2 si incetinesti pana la 20km/h. Cand vrei sa pleci nu ai cu ce. Ori te rogi de ea vreo 6-7 secunde ori schimbi in treapta 1 in care ai 2500rpm la viteza aia si o duci pana in 3500 sa poti schimba inapoi a doua.

Masina are 1,2,3,4,5,6 trepte de viteza, nu 2,3,4,5,6 Laughing
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pe Corsa D si astra H e aceeasi cutie M20 in 6 trepte si daca schimbi din 1 in 2 la 3000 rpm cade la 1700 unde nu se mai misca, trebuie sa schimbi la 3500 din 1 in 2 sa cada bine. Pe J e F17 in 5 trepte. Etajarea treptelor 1 si 2 cred ca e similara.
Nu toate dieselurile sunt asa, doar alea mici. Cele de 1,9-2.0 se comporta bine chiar daca nu au foarte multi cai. Y20DTH se misca incomparabil mai bine decat Z13DTH desi are doar 10 cai in plus.
Stiu sa conduc si diesel si benzinar. Dieselurile mici sunt cele mai nesuferite.
Skip ads

  • rstefan

  • Mesaje scrise: 456
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Corect, la turatii mici capacitatea cilindrica a motorului face diferenta. De aceea nu poti compara un 2.0 cu un 1.3
Am avut Vectra B Y22DTR remapat ~154CP. Pana si motorul asta mi se parea "puturos" pana intra turbo (la asta intra turbo la 1500rpm), cu toate ca avea cuplu foarte mare la pornirea de pe loc.. Sa fi vazut cum era cand mi-au curatat turbina si dobitocii de la service mi-au montat debitmetrul invers -> check engine si turbo mort, y22dtr abia tragea... cred ca ma facea si un Matiz Laughing ..
  • Dan56

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2009

  • Mesaj Privat
cristidb a scris:Pe Corsa D si astra H e aceeasi cutie M20 in 6 trepte si daca schimbi din 1 in 2 la 3000 rpm cade la 1700 unde nu se mai misca, trebuie sa schimbi la 3500 din 1 in 2 sa cada bine. Pe J e F17 in 5 trepte. Etajarea treptelor 1 si 2 cred ca e similara.

Niciodata n-o duc peste 3000 intr-a-ntaia, iar cand schimb (rapid Rolling Eyes ) nu cade sub 2000. E drept, eu nu stiu sa conduc diesel, am trecut pe diesel doar de 20 de ani incoace (primii 15 am condus benzina, nu prea erau dieseluri pe-atunci).
Adevarul e ca niciodata n-am stiut ce tip (cod) de cutie are masina (nici una din cate-am avut), nu m-a prea interesat. Erau in 4 sau 5 sau 6 trepte, si-atat. Ce m-a interesat (si ma intereseaza in continuare) este s-o conduc cu placere.
  • Viz

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Cristi, motorul de 1.3 este pentru deplasat din pct A in B in conditii normale si nu de formula 1, liniute, remorcat camioane etc.
Sentimentul acela de motor lenes/ mort la turatii mici (sub 1500) l-am avut si eu atunci cand am coborat de pe un benzinar si m-am urcat pe un diesel, nu de 1.3, nu 1.7 si unul de 2.0 - 100 de cai. Dupa mai multi km facuti cu acel motor de 2.0 mi-am schimbat parerea.
Chiar daca este incarcata masina, motorul nu se comporta asa cum zici tu. Intr-adevar, cu AC pornit se simte o lipsa de putere, dar nu este o tragedie, nu asa cum spui tu.

Scuza-ma ca iti spun, dar sunt doar remarci rautacioase.
Daca o sa au ocazia sa testezi ce au facut baietii aia de la TG, sa ne zici si noua ce ai constatat chiar si la motoare TD de capacitate cilindrica mai mare. Cumva, lipsa de putere la turatii mici? Smile
De curiozitate, in traficul urban, cu masina ta, nu ai procedat asa cum se spune aici?
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Parerea mea e ca o masina conceputa echilibrat se conduce identic, indiferent de tipul de motor utilizat... (masina"de oras", nu de competitie) Exclamation
Nu cred in "conducator de benzina" si/sau "conducator de diesel" decat daca acestia conduc masini "limita".
Adica ori un "tanc" cu un moto Diesel compresat la maximum, unde chinui motorul la turatie nefiresc de mare "ca sa nu moara", ori, la polul opus, o "americana" cu motor v8, unde poti sa pornesti in viteza a 4-a fara sa atingi acceleratia.
Din experienta, masinile cele mai echilibrate, mai placut de condus in stil normal si cu consumul real minim sunt cele cu motorul "din mijloc" al gamei (exista si exceptii)
In cazul de fata, intre motorul 1.3-1.7-1.9 eu l-asi alege pe cel de 1.7. Subliniez ca Nu am condus 1.3, e deci o opinie pur personala.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Abia astept impresiile unui posesor de J cu motorul asta.
Am mers cu J si mi s-a parut o masina grea. Nici macar motorul de 180 de cai cu care am mers eu nu reuseste sa-si arate bine muschii din cauza greutatii masinii, si a rotilor mari de care trebuie sa traga. Eu cred ca 125 de cai e un minim necesar pentru masina asta. E cea mai grea din clasa ei.
Toate dieselurile sunt slabe sub o anumita turatie. Diferenta dintre asta si aletele mai mari, de 2 litri, e ca alea totusi au suficient cuplu sa nu se forteze cand misca masina din loc si incep sa traga pe la 1500-1700, iar asta incepe sa traga pe la 2200, cum se vede si in film. Nici vorba de cuplu maxim de la 1700 cum il promoveaza ei.
  • Slash

  • Mesaje scrise: 1,057
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2008

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:Nu cred in "conducator de benzina" si/sau "conducator de diesel" decat daca acestia conduc masini "limita"


Iti prezint eu 2 specimene locale de "birjari", intocmai "conducatori de benzina" care si-au facut si isi fac praf diesel-urile in fiecare zi
Dau blana de la 1500 ture , schimba la 2500 ture maxim,turometrul coboara apoi undeva la 1700-1800 si imediat talpa iar pana la 2500 ture si tot asa...
Iti dai seama ca turbina aia nu mai duce inca 100.000 km, plus ca le consuma cat un benzinar si saracii se intreabau de ce
Unul a avut un Vito de a ajuns sa consume 14-15% si mergea ca draq, l-a vandut bineinteles si altul inca mai merge cu un Focus 2006 cu care nu face mai mult de 650 km cu un plin in stilul asta
Chiar conteaza ptr un diesel, ptr benzina mai putin...
  • rCiprian
  • OP
  • 225 mesaje
  • din 16 Mai 2010
  • Astra 2010 1.3 CDTI MT5 Versiunea Enjoy
  • Bucuresti
  • rCiprian

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 1.3 CDTI MT5 Versiunea Enjoy
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2010

  • Mesaj Privat
In primul rand merci pentru mesajele de pana acum, unele mi-au deschis ochi altele le mai stiam si eu.

Mai eu vreau sa lamuresc ceva, ca discutia s-a dus spre curse de masini aproape Smile nu foarte tare dar oricum....

Masina asta va putea sa mearga de la A la B cu 2-3 persoane in total in masina si sa mearga cand am chef cu 130-140 km/h (ma refer cand vreau sa depasesc ceva sau cand vreau pur si simplu sa merg mai repede) FARA STRES ? Eu zic ca poate fara nici o problema.

-Masina asta de cateva ori pe an(2-3 sau hai fie si 10 ori desi e putin probabil) sa zicem ca va fi full de bagaje si pasageri (maxim 5 persoane in ea cu tot cu sofer) ea VA FI IN STARE sa urce o panta de 10-15% in rest merge goala (cu mine dar nu sunt gras Very Happy ) !!!!!
Evident ca la orice masina se simte cand e in situatia asta si sa nu-mi spuneti ca 1.7 125 de cai va fi zmeu in situatia asta.
-Ca e o diferenta cat de cat e normal.

-Una peste alta cred ca masina e destul de OK. Am zis, va fi condusa in oras mai mereu, plus cateva drumuri pe E85 pana la Focsani ! Aici nu intra in discutie prea mult puterea (si cu 5 in ea tot poate), 120 km/h si hai fie 130-140 km/h duce lejer zic eu.

Nu zic ca nu e importanta puterea dar pentru ce sa merg cu 150-180 km/h etc. cand sunt prosti la fiecare pas si se gasesc ei sa depaseasca(sau sa schimbe benzile) fara se se uite in oglina si sa semnalizeze, iar la viteza aia e grav.

Acum daca mai e ceva de spus va rog sa CITITI BINE acest mesaj ! Daca ma insel in ce am zis spuneti. Multumesc !!!
  • DJINN

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Dupa parerea mea o sa te duca fara probleme. Sa o stapanesti sanatos.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Chestionar

Merita banii masina asta tinand cont de cele spuse mai jos?
DA 79%
NU 20%
62 voturi

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR