Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eu zic ca cel mai bine e sa tii motorul intr-o turatie cat mai apropiata de cea de cuplu maxim, zona de consum specific minim cam pe acolo se afla...
Skip ads

  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
zona de consum minim - DA

dar zona de performanta maxima sau de uzura minima NU
  • Bogdan1974

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Pentru Octav_bz

La 3.000 ture cred ca am vreo 130-140 la ora
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
4EST a scris:zona de consum minim - DA

dar zona de performanta maxima sau de uzura minima NU

*
Auzi, matale nu o sa fii multumit niciodata... Laughing Laughing Laughing
Profu' de optimizare zicea acum circa N_factorial ani ca "si lanoasa, si laptoasa si devreme de la pascut acasa nu se poate" Rolling Eyes
Skip ads

  • styx

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2005

  • Mesaj Privat
octav_bz a scris:...Mi-a curatat esapamentul acum zboara!!!...


cum adica tzi-a curatzat eshapamentul... adica ce tzi-a curatzat? shi cu ce?
  • octav_bz

  • Mesaje scrise: 1,048
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2009 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Adica mi-a dat jos esapamentul de la galerie la toba finala.A curatat catalizatorul,tobele si sitele din ele,le-a batut.A iesit mizerie multa din ele.Inainte nu puteam sa plec cu demaraj.Daca o turam pe loc se auzea ca si cum ar fi fost infundata.
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Sa nu fi batut de tot catalizatorul??????
  • remusnrs

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Hello ! super intersant subiectul ! Ingineru e pe subiect clar Wink uite .. de ceva vreme si eu ma tot perpelesc cu Z18XE sa-mi dau seama pe la ce turatie ii place. Nu sunt de meserie dar, la a mea cel putin, sub 2000rpm o simt ca nu-i nu-i place - ca sa nu mai vorbim ca daca vrei sa accelerezi si-i dai pedala, cam fortezi motorul.
Asa ca .. 2500-3000 asa de relaxare ... si consum.
Ee cand e vorba de apasat butonul sport - fata 3500 nu faci nimic Razz - normal - nu te mai uiti la consum !
Ce parere ai inginere ?
Skip ads

  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Se pare ca pana la urma este o problema legata si de tipul motorului; cert este ca la motoarele cu 4 supape pe cilindru nu ai nici un avantaj din faptul ca mergi la turatii f. mici pt. ca distributia este gandita a.i. sa avantajeze turatiile mari (vezi cuplul maxim la 4 sup./cil. se situeaza in medie cu 1000 de ture mai sus ca la cele cu 2 supape). Toata treaba e sa gasesti cuplul optim (care coincide cu randamentul maxim) si care nu este acelasi cu cuplul maxim. Parerea mea este ca in general turatia de mers optima (ma refer la mersul constant) este aceea la care ai cam 80-90% din cuplul maxim (valabil pt. benzina). La turbo-diesel treaba sta un pic altfel, acolo dezvoltarea de cuplu este f. abrupta asa ca cu cat mergi la o turatie mai mica, cu atat mai bine (cel putin in teorie...).
  • remusnrs

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ia ca am dat intamplator peste un articolo .. cei ce stiu engleza ...

http://www.cartoday.com/con...details.asp?id=48

Articol partial:

In practice, this means that any chosen valve timing only works really well at one particular air speed, which translates into one particular engine speed. This speed will correspond to the best degree of cylinder filling, which must result in maximum torque being developed at this point. Engineers use this fact to give an engine the torque characteristics required for the job in hand. For example, if the intake valves open at top dead centre on the intake stroke, and close at bottom dead centre at the start of the compression stroke, and the exhaust valves follow a similar mild timing pattern, gas flow will be at its optimum at an engine speed as low as 1 000 r/min. This will be the maximum torque speed, making the engine suitable for a tractor.

With valve timing for an average family saloon, the opening and closing angles are large, so the opening and closing times are quite far away from top and bottom dead centre. Such an engine should develop maximum torque at about 2 500 r/min, because the fact that the intake and exhaust valves are open at the same time for about 20 degrees means that, at engine speeds less than this value, some exhaust gas will flow back into the intake manifold.
  • rdancila

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Salut!
Am de curind un Vectra B II ( Y22DTR) Very Happy .Ma puteti ajuta cu urmatoarele:
1.Pe la cit schimb in oras pentru un consum optim... motor cam mare...
2.Pe unde este cuplul maxim?Citit, auzit... Question
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
nu am inteles nimic,dar un singur lucru a mea daca merg in treapta 4 cu 45 - 50 km pe ora mere prost,duduie si vibreaza,nu este in regula!asa ca merg in oras cu treapta 3 si cind depasesc 2500 de rpm schimb.in rest de consum nu stiu cred ca 7.5 in oras!!! mult rau !!!
Skip ads

  • vladro

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Si eu cum imi dau seama la a mea cu ce viteza trebuie sa merg, tinand cont n-am turometru si imi consuma in jur de 15l/100km in oras si cam 8 in exterior.Eu cred ca nu o turez indeajuns: treapta1- pana in 20 km/h, treapta2- undeva pe la 30-40, a 3-a pana in 50 si apoi a 4-a(asta in oras) ... cand plec la drum lung, merg cu a 4-a pana la 100 km/h iar apoi a 5-a.

De asemenea am observat o vibratie a volanului la relanti.
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
poi sa vezi meream cu unu cu un seat leone,si merea cu a 5 -a la 50kmh.eu iam zis la bou ba spargi motoru,el nu dmle ca nu consuma si uite consum instantaneu 6l la suta.bine zic ia dai a 3-a,da omu treapta respectiva si aleluia ce sa vezi 2500rpm si saracia de com ce zice consum 4,8l la sutaaaaaaaaaaaaa! deci? tragertzi voi concluzia~
  • vladro

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Eu nu merg asa pentru consum, ci pentru ca ma gandeam ca nu trebe sa fie motoru foarte turat(habar n`am mecanica). Smile
N-am nici computer de bord Smile dar o sa incerc sa o turez mai mult, oricum viteza maxima la care am ajuns a fost de 150 km/h.
O sa incerc s-o turez mai mult si sa vad si consumul atunci.
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
vladro a scris:N-am nici computer de bord Smile dar o sa incerc sa o turez mai mult, oricum viteza maxima la care am ajuns a fost de 150 km/h.
.

Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked
La motorul ala de 90 de cai, care se zice ca e ideal montat pe vectra (raport cai putere/greutate) ar trebui sa treci de cam 170 fara probleme. Eu cu motor de 1.4 pe Astra am avut o viteza maxima de 155km/h cu 4 pers in masina si super bagaj.

Eu personal merg cum a recomandat constructorul :la moment de cuplu maxim....chiar daca este turata masina.Adik....ex meu....am cuplu maxim la 3000 de ture....merg cu ea in 3000 de ture...asta insemnand cam 56 de Km/h cu a 3a .
  • vladro

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Dar cum imi dau eu seama cand e cuplu maxim, doar din sunetul motorului? Smile
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
nu stiu
  • Ioan S.

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Cautam un link (caracteristci motoare Opel - inca nu l-am gasit) si dau peste acest topic.

Scuze ca intervin, dar vreau sa reaprind discutia ... pentru ca ceea ce s-a spus aici mi se pare discutabil (fara intentia de a supara pe cineva).

Am luat cartea tehnica a masinii si am gasit (referitor la schimbarea vitezelor - redau din memorie) ca recomandare sa trec intr-o treapta inferioara atunci cind motorul incepe sa mearga neregulat. Numai ca la masina mea (Astra Clasic II - 1,4 twinport) acest lucru se intimpla pe la circa 1500 rot/min in treapta a V-a ... nu stiu la treapta a IV-a ... dar in treapta a III-a merge si cu turatie de relanti daca drumul nu este in rampa.
Insa nu am gasit referiri la mersul subturat - in sensul de a-l evita (singura referire fiind la mersul cu pina la 2/3 din viteza maxima pentru a mentine consumul in limite rezonabile). De fapt nici nu este definit in cartea tehnica, fiecare intelege ce vrea prin asta ... si uite ca de asta cautam link-ul cu motoare sa vad intre ce turatii motorul meu ofera 90 sau 95% din cuplul maxim, pentru ca in aceasta plaja de turatii nu cred ca se poate vorbi de mers subturat.

Concret, acceleratia este destul de lenesa daca pornesti de la turatii atit de joase ... asa ca evit sa cobor turatia sub 2000 in treapta IV si V (in treaptele II si III ar merge chiar mai jos). Pe de alta parte (nu am BC) banuiesc ca la acceleratiile pornind de la turatii joase consumul instantaneu creste destul de mult asa incit cred ca mersul subturat nu prea avantajeaza consumul redus.

Insa (si aici nu prea sunt de acord cu ce s-a scris pina acum in topic) schimbul la turatii apropiate de cea de cuplu maxim mi se pare un pic exagerat - mai ales in treptele inferioare de viteza.
Concret masina mea poate furniza 125 Nm la 4000 rpm, respectiv 90 CP la 6000 rpm.
Insa in cele mai multe din cazuri eu nu am nevoie de atita cuplu (pentru a inviti roata), respectiv de atita putere (pentru a invinge rezistenta la inaintare). Rezulta ca ce produc in plus (ca energie) se pierde. Asta pentru un mers normal, linistit si economic. (Nu am luat in calcul aici mersul sportiv, liniutele etc..)

Pe de alta parte cred ca trebuie sa fie o turatie (sau o plaja de tuaratii ?!?) la care randamentul combustiei este optim. Iata ca deja intervin doua variabile turatia motorului (pentru a produce energia minim necesara), randamentul combustiei la turatia respectiva ... probabil ca acestea sunt influientate de incarcarea masinii (asta a fi a treia) ... si uite ca problema se complica. Pe mine ma depaseste ... poate ne poate lamuri cineva ?
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Se intampla uneori, rar desigur, (si nu noua Very Happy ) sa trecem in treapta a 5-a in loc sa trecem in a 3-a atunci cand avem 50 km/h. Cred ca atunci putem spune ca motorul trece intr-un regim subturat, atunci cand simtim ca "da in greu", ca tremura, intr-un cuvant ca nu este intr-un regim normal de functionare. In rest putem vorbi de regimuri normale de functionare, numai ca la turatii joase sau ridicate. Cum este mai bine sa functioneze motorul? O sa fac si eu ceva presupuneri asa cum facem cu totii de vreo 2 ani incoace de cand a inceput topicul.
Din punct de vedere fizic eu sunt convins ca functionarea la turatii joase a motorului il uzeaza mai putin decat la turatii ridicate: sa ne gandim ca folosim orice piesa a masinii de 1500 ori pe minut in loc sa o folosim de 3000 de ori pe minut, gandindu-ne ca toate piesele in miscare ale masinii cu subansamblele lor (pompa de apa, de ulei, alternator, curele, etc) sunt mai solicitate la turatii mari decat la turatii joase. Sunt convins, deasemenea ca pompa de ulei trimite suficient ulei in motor pentru orice turatie a acestuia si nu trimite insuficient la turatii joase si suficient la turatii mari si astfel motorul e mai protejat in forja decat in relanti. Acelasi lucru sunt convins ca se intampla si in sistemul de racire si in toate sistemele auxiliare ale masinii.
Cred ca poate aparea o problema atunci cand se incearca trecerea de la turatii joase la turatii mari intr-o treapta de viteza care nu prea permite treaba asta, in viteza a 4-a, de exemplu, atunci cand la 1500 rotatii/minut se calca brusc pedala de acceleratie. In momentul asta cred ca in camerele de ardere intra ceva mai mult carburant decat poate fi ars pentrul regimul de functionare al motorului, arderea este incompleta si se produc ceva depuneri care duc la cocsare de segmenti, la infundare de catalizator si altele, banuiesc. Dar cati dintre noi fac asta? Mai cred, deasemenea, ca daca accelerarea se face progresiv si nu brusc de la turatii mici asta nu afecteaza intr-un mod negativ motorul.
Din punct de vedere al consumului, si nu al afectarii motorului, am observat ca la tuartia de 2050-2100 rot/min computatorul de bord imi da cel mai mic consum instantaneu, mai mic decat la 1800 rot/min sau la 2400 rot/min (nu stiu de ce-i asa, dar asa indica).
Oricum, eu sunt adeptul mersului in turatii joase, v-ati dat seama deja, avand grija sa nu trec la turatii mari brusc daca treapta de viteza nu-mi permite. Ca exemplu, nu stiu daca bun, am vandut Dacie pe care o folosisem 178 000 km in turatii joase dupa cum mi-e obiceiul, fara sa umblu la motor, si va jur ca functiona foarte bine si "manca" maxim 200 ml de ulei la 5000 km cand faceam schimbul. Si merge si in ziua de azi, o mai vad din cand in cand in alta localitate unde-i este "casa" acum.
In concluzie, consider mult mai importanta maniera de a conduce decat functionarea motorului in turatii joase sau ridicate.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR