- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
- violafinest
- *
- 39 mesaje
- din 27 Dec 2006
- Astra 1994
- Timisoara
violafinest
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2006
- Mesaj Privat
Eu merg pe mana diesel-ului, eu am o serie de avantaje cum ar fi: consum mic cam 6% in oras si 4,5-5% in afara, imi procurez motorina la un pret de 25.000 chiar de la statiile peco prin cineva binenteles si fac circa 18-20.000km pe an cu masina, am o Astra F 1,7D cumparata acum un an, pana acum am bagat in piese in ea de circa 70 RON, in curea de distributie,curea alternator,bucse,ulei+filtru,etc..nu cred ca e o suma prea mare pt un an de zile...
Cred ca Astra G 1,7CDTI e cel mai bun diesel pe piata privind raportul pret + calitate+ performante.
Cred ca Astra G 1,7CDTI e cel mai bun diesel pe piata privind raportul pret + calitate+ performante.
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,463 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,463
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- andrei006
- ***
- 897 mesaje
- din 16 Mar 2006
- Astra 2010
- Bucuresti
andrei006
- Mesaje scrise: 897
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,444 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
andrei006 - chiar ar fi bine sa-ti raspunda cineva tot cu astra G, eventual si din ac. an si localitate.... asa vom putea face o comparatie mai exacta.
cel mai corect ar fi insa sa luam consumurile teoretice - in cazul tau de exemplu - si sa vedem (functie de oras si de stilul de condus al ACELUIASI SOFER) cu ce procent creste consumul real.
Acelasi procent va trebui aplicat si variantei diesel. Pornind de aici putem sa incepem dezbaterea legata de consum.
P.S. Am votat benzina si ramin fidel...
cel mai corect ar fi insa sa luam consumurile teoretice - in cazul tau de exemplu - si sa vedem (functie de oras si de stilul de condus al ACELUIASI SOFER) cu ce procent creste consumul real.
Acelasi procent va trebui aplicat si variantei diesel. Pornind de aici putem sa incepem dezbaterea legata de consum.
P.S. Am votat benzina si ramin fidel...
- andrei006
- ***
- 897 mesaje
- din 16 Mar 2006
- Astra 2010
- Bucuresti
andrei006
- Mesaje scrise: 897
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
Eu stiu mai multe masini cu motor de 1.6, diverse marci care consuma peste 10-11 in orsa. de asemenea stiu si o ibita 1.9 100 hp care la fel consuma peste 11% in oras ... procent dat de proprietar.
Am mai multi prieteni cu diverse masinsi ... si diesel si benzinare ... si consumul difera f mult in functie de stilul de mers si de dorinta de a spune adevarul 100%.
Cunosc o persoana cu skoda octvaia 1 1.9(110 cai) ce spune ca are 7-8% in oras in regim "sportiv" si altul cu o skoda octavia 2, tot 1.9 (nu stiu exact cati cai) si un consum genial de 14% ... pe computerul de bord.
In fine ... sunt convins ca un diesel e mai economic insa nu cred ca 2 masini de aceeasi putere (cai putere ) vor putea fi atat de diferite (diesel, 100 cai spre exemplu, 6% si benzina 13%).
Cand lucrurile vor fi asa ... promit sa renunt la benzina instant. Pana atunci ... traiasca omv carrera 100 )
Am mai multi prieteni cu diverse masinsi ... si diesel si benzinare ... si consumul difera f mult in functie de stilul de mers si de dorinta de a spune adevarul 100%.
Cunosc o persoana cu skoda octvaia 1 1.9(110 cai) ce spune ca are 7-8% in oras in regim "sportiv" si altul cu o skoda octavia 2, tot 1.9 (nu stiu exact cati cai) si un consum genial de 14% ... pe computerul de bord.
In fine ... sunt convins ca un diesel e mai economic insa nu cred ca 2 masini de aceeasi putere (cai putere ) vor putea fi atat de diferite (diesel, 100 cai spre exemplu, 6% si benzina 13%).
Cand lucrurile vor fi asa ... promit sa renunt la benzina instant. Pana atunci ... traiasca omv carrera 100 )
- zafirul
- ****
- 1,444 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
tocmai asta vreau sa demonstrez fanilor diesel, ca exista un prag de rentabilitate sub care dieselul nu poate concura.
Marea majoritate (subliniez "marea majoritate", nu am zis "toti") vad doar consumul ca si criteriu.
La noi - din pacate- achizitionarea unei masini se face in primul rind dupa criteriul pret. In afara se iau in calcul mult mai multe:
-impozitul anual
-costul asigurarii
-pretul reviziilor
-nr de km. estimati anual
Deci, va rog, cei care doriti dati-mi citeva date (ma intereseaza o comparatie directa astra G 1,6/16V 105CP contra astra G 1,7DTI 80CP :
cit a costat masina DDP,
cit este impozitul,
cit va costa CASCO,
cit este revizia (atentie, ma refer la o revizie in garantie, la dealer si nu una in care imi cumpar cele mai ieftine consumabile si mi le schimb singur)
Ultima modificare facuta de zafirul la Vin 12 Jan, 2007 10:47 am
Marea majoritate (subliniez "marea majoritate", nu am zis "toti") vad doar consumul ca si criteriu.
La noi - din pacate- achizitionarea unei masini se face in primul rind dupa criteriul pret. In afara se iau in calcul mult mai multe:
-impozitul anual
-costul asigurarii
-pretul reviziilor
-nr de km. estimati anual
Deci, va rog, cei care doriti dati-mi citeva date (ma intereseaza o comparatie directa astra G 1,6/16V 105CP contra astra G 1,7DTI 80CP :
cit a costat masina DDP,
cit este impozitul,
cit va costa CASCO,
cit este revizia (atentie, ma refer la o revizie in garantie, la dealer si nu una in care imi cumpar cele mai ieftine consumabile si mi le schimb singur)
Ultima modificare facuta de zafirul la Vin 12 Jan, 2007 10:47 am
- andrei006
- ***
- 897 mesaje
- din 16 Mar 2006
- Astra 2010
- Bucuresti
andrei006
- Mesaje scrise: 897
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,444 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
da, imi cer scuze, inainte sa apara astra H cu motorul 1,7 CDTI de 100 CP, comparatia era si mai dezavantajanta pt diesel (sau alegeai sa compari cu 1,7 de 80 CP- deci 20 cp mai putin, sau comparai cu 2.0 DTI de 100CP -caz in care dieselul sta mai bine din anumite pcte de vedere insa cu o diferenta de pret f. mare la achizitie)
deci voi edita postul...
andrei, cit e dat in carte consumul si cit scoti in realitate?
si inca o treaba, citi km ai pina acum?
Ma uit acum pe lista de preturi la astra H. La acelasi nivel de echipare
1,6 /105CP e 15340 DDP si 1,7/100CP e 17340 DDP. O diferenta de 2000.
cam maricica pt a putea fi acoperita doar din diferenta de consum.... chiar si la 4 litri la suta de km (ceea ce e super exagerat)
o sa revin cu date...
deci voi edita postul...
andrei, cit e dat in carte consumul si cit scoti in realitate?
si inca o treaba, citi km ai pina acum?
Ma uit acum pe lista de preturi la astra H. La acelasi nivel de echipare
1,6 /105CP e 15340 DDP si 1,7/100CP e 17340 DDP. O diferenta de 2000.
cam maricica pt a putea fi acoperita doar din diferenta de consum.... chiar si la 4 litri la suta de km (ceea ce e super exagerat)
o sa revin cu date...
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Am avut diesel (1.7DTI) si acum am benzina (1.8 16v). Imi place dieselul dar gasesc mai interesant benzinarul: acceleratie constanta, reprize lungi, start de pe loc lejer, greutate mai mica.
Stiu ca motoarele diesel sunt mai avansate tehnologic dar si motoare pe benzina nu sunt mult in urma. Spre exemplu: TFSI la VW, 1.5 turbo la FIAT, 1.6 turbo la Opel, VVT-urile in general. Deja vorbim de consumuri de non-turbo pe masini turbo, cu avantaj clar fata de diesel: cuplu mare pe plaje largi de turatie.
As mai adauga ca pretul benzinei are o tendinta de scadere fata de motorina. Nu este un secret ca cererea determina pretul si, cu cat balanta preferintei se inclina spre masinile diesel, cu atat mai mare va deveni pretul la motorina fata de benzina.
Bottom line: cata vreme am sa-mi permit benzina, am sa raman pe benzina. Urmatoarea masina sper sa fie un 1.6Turbo.
Stiu ca motoarele diesel sunt mai avansate tehnologic dar si motoare pe benzina nu sunt mult in urma. Spre exemplu: TFSI la VW, 1.5 turbo la FIAT, 1.6 turbo la Opel, VVT-urile in general. Deja vorbim de consumuri de non-turbo pe masini turbo, cu avantaj clar fata de diesel: cuplu mare pe plaje largi de turatie.
As mai adauga ca pretul benzinei are o tendinta de scadere fata de motorina. Nu este un secret ca cererea determina pretul si, cu cat balanta preferintei se inclina spre masinile diesel, cu atat mai mare va deveni pretul la motorina fata de benzina.
Bottom line: cata vreme am sa-mi permit benzina, am sa raman pe benzina. Urmatoarea masina sper sa fie un 1.6Turbo.
- andrei006
- ***
- 897 mesaje
- din 16 Mar 2006
- Astra 2010
- Bucuresti
andrei006
- Mesaje scrise: 897
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 989 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 989
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
Masina mea a costat 12.036 euro DDP. Consumul urban este de cca. 10l/100km; schimb la 2500 - 3000 ture. Extraurban, dupa metoda plinului: 120 km/h - 6.2 l/100 km, 2 persoane; 140 km/h si masina incarcata la maxim - 8l/100 km. Aceste valori au fost calculate cand masina avea 4500 km. Acum are 10.000 km; zic eu ca a mai scazut.
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Citat din BMW release press:
"118i: New four-cylinder engine with High-Precision Direct Injection and Bi-VANOS technology achieves zero to 62mpg in 8.7 seconds (8.8 seconds for five-door) before going on to a top speed of 130mph. Output is 143hp (up 14hp) while peak torque is now 190Nm (up 10Nm). Combined fuel consumption is 47.9mpg (improves by 24 per cent), CO2 emissions are 140g/km (down 20.5 per cent)."
47.9mpg inseamna 5%. Eu zic ca oricine ar prefera o benzinara de 145CP cu consum de 7% in oras unui diesel care consum 6%.
Articol complet:
http://www.globalautoindex.com/news.plt?no=1712
Se poate citi si faptul ca aceleasi tehnologii aduc imbunatatiri mai mari la benzina, la aceeasi cilindree: 25% benzina fata de 19% diesel.
"118i: New four-cylinder engine with High-Precision Direct Injection and Bi-VANOS technology achieves zero to 62mpg in 8.7 seconds (8.8 seconds for five-door) before going on to a top speed of 130mph. Output is 143hp (up 14hp) while peak torque is now 190Nm (up 10Nm). Combined fuel consumption is 47.9mpg (improves by 24 per cent), CO2 emissions are 140g/km (down 20.5 per cent)."
47.9mpg inseamna 5%. Eu zic ca oricine ar prefera o benzinara de 145CP cu consum de 7% in oras unui diesel care consum 6%.
Articol complet:
http://www.globalautoindex.com/news.plt?no=1712
Se poate citi si faptul ca aceleasi tehnologii aduc imbunatatiri mai mari la benzina, la aceeasi cilindree: 25% benzina fata de 19% diesel.
- Daniel
- ****
- 2,832 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,832
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Ingineru a scris:Vad ca nu raspunde nimeni la chestia cu ITP-ul...daca imi aduc aminte peste 1 an o sa reinviu topicul asta sa vedem atunci daca entuziasmul mai e asa mare la "dieselari"...
eu am facut itp in vara la masina din semnatura. a trecut testul cu brio fara nici o spaga.
mai am un amic cu un pejo din 1998 tot diesel. nici el nu a avut probleme.
dar masinile sunt ingrijite.
- G.i.M.
- **
- 377 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
Eu am cumparat-o in vara "de la Germania" si am facut RAR-ul extrem de corect (in afara de triunghi, trusa si stingator pe care le-am luat de la cineva de pe Dacie, astea nemtesti nu e bune, nu e omologate). Sa vedem cum o sa iasa ITP-ul peste doi ani (dupa drumuri si mecanici romanesti care acum fac parte din UE).
Eu sunt "un linistit" de fel, nu-i "dau in goarna", nu-mi plac motoarele turate si daca nu o sa am belele mari cu ea insensul unor stricaciuni costisitoare probabil ca o sa raman fidel masinilor pe motorina.
Eu sunt "un linistit" de fel, nu-i "dau in goarna", nu-mi plac motoarele turate si daca nu o sa am belele mari cu ea insensul unor stricaciuni costisitoare probabil ca o sa raman fidel masinilor pe motorina.
axl666
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Eu cand am luat-o pe a mea - Astra G 1.7 DTI - m-am gandit sa tin si eu cont de urmatorii factori:
-masina second hand (am apreciat ca un diesel peste 100000km este mai rezistent decat un benzinar peste aceeasi limita de km)
-numarul de km pe care ii fac pe an (in jur de 20000 - 25000km)
-si cam atat
E drept ca la banii care i-am dat pe diesel (approx 9000 euro cu toate cele achitate), poate ca imi luam un benzinar mai nou (cu mai putini km). Dar am ales pana la urma diesel-ul.
Oricum treaba cu alegerea masinii tine de fiecare in parte, cred eu de cat de influentat este de ceea ce aude in jurul lui (prieteni, mass media..etc) si la o adica este si o chestiune de gust. Ca unii prefera pe benzina ca nu sunt zgomotoase iar altii diesel ca au nu stiu ce cuplu la turatii mai scazute....ma rog. La noi, in Romania nu exista inca educatia care exista in afara, unde unul din Germania, de exemplu, isi ia diesel tinand cont ca isi va amortiza investitia facand multi km pe an, si mai tine si un benzinar in garaj pentru weekend.
La noi se fac investitii in masini diesel pentru ca tot romanul crede ca daca consuma putin asta e...merge mai mult cu masina. Bineinteles ca nu e asa, dar va mai trece ceva timp pana vom avea si noi, romanii, spiritul de economie german, si vom intelege la ce foloseste o masina diesel si una pe benzina.
Poate ca odata cu aderarea asta la UE se va mai scimba putin mentalitatea de pe la noi, dar mi-e tare teama sa nu-i corupem si pe aia cu ideile noastre.......
-masina second hand (am apreciat ca un diesel peste 100000km este mai rezistent decat un benzinar peste aceeasi limita de km)
-numarul de km pe care ii fac pe an (in jur de 20000 - 25000km)
-si cam atat
E drept ca la banii care i-am dat pe diesel (approx 9000 euro cu toate cele achitate), poate ca imi luam un benzinar mai nou (cu mai putini km). Dar am ales pana la urma diesel-ul.
Oricum treaba cu alegerea masinii tine de fiecare in parte, cred eu de cat de influentat este de ceea ce aude in jurul lui (prieteni, mass media..etc) si la o adica este si o chestiune de gust. Ca unii prefera pe benzina ca nu sunt zgomotoase iar altii diesel ca au nu stiu ce cuplu la turatii mai scazute....ma rog. La noi, in Romania nu exista inca educatia care exista in afara, unde unul din Germania, de exemplu, isi ia diesel tinand cont ca isi va amortiza investitia facand multi km pe an, si mai tine si un benzinar in garaj pentru weekend.
La noi se fac investitii in masini diesel pentru ca tot romanul crede ca daca consuma putin asta e...merge mai mult cu masina. Bineinteles ca nu e asa, dar va mai trece ceva timp pana vom avea si noi, romanii, spiritul de economie german, si vom intelege la ce foloseste o masina diesel si una pe benzina.
Poate ca odata cu aderarea asta la UE se va mai scimba putin mentalitatea de pe la noi, dar mi-e tare teama sa nu-i corupem si pe aia cu ideile noastre.......