Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@rCiprian
este ff corect cea ce ai spus
sa intelegeti mai bine cum sta treaba cu aceste turbocompresoare
am pus un material
Un turbocompresor este instalat pe colectorul de gaze arse al motorului. Gazele evacuate din cilindri invart turbina, care functioneaza ca si un motor cu turbina pe gaz. Turbina este legata de un ax la compresor, care este localizat intre filtrul de aer si distribuitor. Compresorul ridica presiunea aerului care intra in pistoane.



Gazele de evacuare de la cilindrii trec prin lamele turbinei, si le fac sa se invarta. Cu cat mai multe gaze trec printre lame, cu atat mai repede se invart.



La celalalt capat al axului pe care este atasata turbina, compresorul pompeaza aer in cilindrii. Compresorul este un fel de pompa centrifuga – absoarbe aerul in centrul sau si il expulzeaza in exterior in timp ce sa invarte. Pentru a rezista la viteze de pana la 150.000 rpm, axul turbinei trebuie sa fie sustinut foarte bine. Majoritatea rulmentilor ar exploda la viteze asa de mari, prin urmare majoritatea turbucompresoarelor folosesc un rulment fluid. Acest tip de rulment sustine axul pe o pelicula foarte subtire de ulei care este mentinuta constant in jurul axului. Acest lucru se face cu doua scopuri: raceste axul si unele dintre celelalte componente si permite axului sa se invarta fara sa se produca prea multa frictiune. Exista un “schimb” cand vine vorba de producerea unui turbocompresor pentru un motor. Se poate renunta la unele aspecte pentru functionalitate sau performanta. Mai departe vom vedea care sunt aceste compromisuri si cum afecteaza ele performanta.
Skip ads

  • cosjudah

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 1.4 100cp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2010

  • Mesaj Privat
interesant
  • rCiprian
  • **
  • 225 mesaje
  • din 16 Mai 2010
  • Astra 2010 1.3 CDTI MT5 Versiunea Enjoy
  • Bucuresti
  • rCiprian

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 1.3 CDTI MT5 Versiunea Enjoy
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Da, cam asta-i cu turbinele... simplu zic eu... ! Bine ca s-au gandit altii sa o creeze ! Smile

P.S. - Tare semnatura ta cosjudah Smile E la fel de delicata ca o turbina ca sa fim totusi ontopic !
  • cosjudah

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 1.4 100cp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2010

  • Mesaj Privat
@rCiprian mersi,mersi:)) prietena mea n-ar zice acelasi lucru, dar nu stie ea ce prostii scriu eu pe forumuri:D
apropo cu turbinele bugatti veyron are un w16 de 16 litri, patru turbine si 8 sau 6 radiatoare:D. cam atat iti trebe pt 1001 cp. ce vroiam sa zic e faptul ca clarckson de la top gear, mergea cu el pe autostrada 130km/h si folosea 50 cp, i-au mai ramas 950:)). deci treaba asta cu caii e direct proportionala cu rpm
Skip ads

  • rCiprian
  • **
  • 225 mesaje
  • din 16 Mai 2010
  • Astra 2010 1.3 CDTI MT5 Versiunea Enjoy
  • Bucuresti
  • rCiprian

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 1.3 CDTI MT5 Versiunea Enjoy
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2010

  • Mesaj Privat
@cosjudah - Adevarat... Sigur prietena n-ar zice acelasi lucru... sigur nici a mea... totusi tot eu revin si zic, sa ne rezumam la dragostea de masini asta sigur exista fara nici o indoiala...

- Referitor la partea a doua a mesajului Bugatti e ceva de vis, doar ne uitam si inghitem in sec...
- Da asa e cu caii, de asta se zice si oficial de exemplu la 4000 rpm folosesti X cai ! Oricum nu e nimic nou, se stie de mult timp.
  • cosjudah

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 1.4 100cp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2010

  • Mesaj Privat
@rCiprian pai da, faza e ca nu stiu cat de bine e sa mergi cu ea tot in 4000
  • rCiprian
  • **
  • 225 mesaje
  • din 16 Mai 2010
  • Astra 2010 1.3 CDTI MT5 Versiunea Enjoy
  • Bucuresti
  • rCiprian

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 1.3 CDTI MT5 Versiunea Enjoy
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2010

  • Mesaj Privat
@cosjudah - Am precizat "de exemplu" , puteam sa zic la fel de bine si 2000 rpm ai x cai. Mergi si cu 4000rpm constant fara probleme zic eu, depinde care cat e graba de mare...
  • ecstrim

  • Mesaje scrise: 335
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2008

  • Mesaj Privat
rCiprian a scris:Baieti referitor la turbina m-am ducumentat putin in urma unui search si iata ce zice cineva si nu numai el si inclin sa cred ca e foarte logic ce zice.

"turbina se invarte tot timpul fiind pusa in miscare de gazele de vacuare , doar ca la turatii mari -creste si turatia axului turbinii si presiunea aerului introdus in cilindrii"

"La orice masina turbosuflanta merge incontinuu, doar cand ea devine eficienta se simte concret pe la 2200. "

Din punctul meu de vedere motorul pare fortat (se descurca motorul, nu trebuie sa ne facem griji) fix de chestia cu presiunea aerului introdus in cilindri si restu aspectelor din primul rand scris in mesajul asta. Logic...

In concluzie motorul beneficiaza mereu de turbina dar se simte diferit in functie de turatie...

Alte aspecte :
- Nu poti merge cu orice turatie cu ea. De regula din ce am citit pe forum trebuie mers pe la 2000-2200 si schimbat pe la 3 mii motivele sunt mai sus. Nu trebuie calcata pedala la fund cand esti de exemplu intr-a 4-a cu 50 km/h.

P.S. : Sper sa nu fi gresit ceva pe aici (stau de vorba cu prietena in acelasi timp)
Poate n-am pus intr-o ordine chiar buna randurile scrise... cititi tot cu atentie si corectati mesajul daca e cazul.


In primul rand, parerea mea despre afirmatiile gen "din punctul meu de vedere motorul pare fortat": daca ar zice asa un inginer de la Mercedes (sau orice alta marca) despre motorul Opel, i-as putea da dreptate. Motoarele sunt proiectate de persoane competente si cu experienta, apoi sunt testate - nu vine vrajitoarea intrepinderii cu bobii si gata scoate motorul. Noi, cei care nu avem pregatire si experienta, trebuie sa ne limitam la fotbal si politica.

In al doilea rand, despre turbina: poti sa mergi linistit la ce turatie vrei; important este ca turatia motorului sa fie adecvata sarcinii (adica sa nu se mearga cu motorul supraturat). De exemplu, daca ai 2 tone greutate in masina si urci pe Transfagarasan in treapta a 6a la 1.000 de ture = subturezi motorul. Daca in schimb esti in coborare nu se intampla nimic daca mergi in treapta a 6a la 1.000 de ture. Asta teoretic pentru ca in practica e mai dificil Smile

Important este ca atunci cand incepi sa accelerezi motorul sa se afle la turatia de cuplu maxim sau in apropierea ei. De exemplu, a mea are cuplul maxim pe la 1750rpm iar pe la 1.500rpm are aprox. 85% din cuplul maxim; turatia "de croaziera" in afara orasului este 1.500rpm pentru mine pentru ca motorul are suficienta putere pentru marea majoritate a situatiilor de trafic, inclusiv pentru depasiri lejere. Vechea masina, Corsa D 1.3cdti 75cp, era moarta complet la 1.500 de ture si din cauza asta o tineam pe la 2.000.

Turatia maxima... Corsa am chinuit-o in mii si mii de km de autostrada la 4.000rpm in treapta a 5a (la 5.000 incepea rosu), de multe ori am ajuns intr-a treia si la rosu cu turatia. Dupa trei ani si cam 90.000 de km motorul mergea excelent. Singura grija pe care am avut-o a fost sa nu o calc pana nu se incalzeste motorul si dupa ce o alergam sa parcurg ultimii km conducand relaxat pentru a lasa turbina sa se raceasca.

My 2 cents.
Skip ads

  • kylerul

  • Mesaje scrise: 715
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2010

  • Mesaj Privat
are cineva vreo solutie pt zgarieturile de pisici? probl e ca sunt foarte adanci si cu polish nu ar acoperi tot Sad are cineva vreo idee, sfat, ceva ?
  • mariusy

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 1.6T
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2010

  • Mesaj Privat
kylerul a scris:are cineva vreo solutie pt zgarieturile de pisici? probl e ca sunt foarte adanci si cu polish nu ar acoperi tot Sad are cineva vreo idee, sfat, ceva ?


ce vrei sa spui prin foarte adanci? ca daca s-a luat vopseaua nu mai ai ce sa-i faci.

eu am folosit o crema speciala pt zgarieturi de la Turtle Wax si dupa am aplicat polish tot de la ei si sunt cat de cat multumit de rezultat.
  • rCiprian
  • **
  • 225 mesaje
  • din 16 Mai 2010
  • Astra 2010 1.3 CDTI MT5 Versiunea Enjoy
  • Bucuresti
  • rCiprian

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 1.3 CDTI MT5 Versiunea Enjoy
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2010

  • Mesaj Privat
@ecstrim - Am incercat sa explic cum am putut eu mai bine dupa o documentare scurta... Am si precizat daca o fi ceva gresit sa fiu scuzat. Nu trebuie sa creada cineva ca ce am zis eu e sfant. Ca idee asa zic eu ca am postat bine si destul de documentat nu doar ce cred eu. Nu sunt inginer pe la Mercedes. Ai dreptate ca motoarele sunt testate si iar testate de asta ies din fabirica si sunt in niste norme europene / mondiale. E logic, nu am vrut sa accentuez asta desi pt. unii poate trebuie.

In fine si mesajul tau e bun, ai dat niste exemple foarte bune.

Salutari...
  • kylerul

  • Mesaje scrise: 715
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2010

  • Mesaj Privat
mariusy a scris:
kylerul a scris:are cineva vreo solutie pt zgarieturile de pisici? probl e ca sunt foarte adanci si cu polish nu ar acoperi tot Sad are cineva vreo idee, sfat, ceva ?


ce vrei sa spui prin foarte adanci? ca daca s-a luat vopseaua nu mai ai ce sa-i faci.

eu am folosit o crema speciala pt zgarieturi de la Turtle Wax si dupa am aplicat polish tot de la ei si sunt cat de cat multumit de rezultat.


pai sa cam luat vopseaua cand dai cu unghia te agata
Skip ads

  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@kylerul

daca se vede alb se scot la polish orice pasta de polish cu granulatie fina si insistat pe zona respectiva daca sunt adanci pana la grund atunci ia creon corector + polish
eu am avut cateva zgarieturi (se vedea alb)pe care le-am scos azi cu o pasta de polish inainte de a aplica ceara
  • ecstrim

  • Mesaje scrise: 335
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2008

  • Mesaj Privat
rCiprian a scris:@ecstrim - Am incercat sa explic cum am putut eu mai bine dupa o documentare scurta... Am si precizat daca o fi ceva gresit sa fiu scuzat. Nu trebuie sa creada cineva ca ce am zis eu e sfant. Ca idee asa zic eu ca am postat bine si destul de documentat nu doar ce cred eu. Nu sunt inginer pe la Mercedes. Ai dreptate ca motoarele sunt testate si iar testate de asta ies din fabirica si sunt in niste norme europene / mondiale. E logic, nu am vrut sa accentuez asta desi pt. unii poate trebuie.

In fine si mesajul tau e bun, ai dat niste exemple foarte bune.

Salutari...


In nici un caz nu am vrut sa sune ca si cum as avea ceva cu tine, am priceput ca ideile din mesajul tau sunt impresiile cu care ai ramas dupa ce ai citit pe internet (bw felicitari pentru ca ai avut initiativa de a te informa, sunt foarte multi cei care vorbesc fara sa se documenteze). Mesajul tau nu este gresit, nu am vrut sa-l corectez sau sa para ca eu sunt mecanic la Opel - am expus doar parerea mea si experienta cu motoarele cdti.
  • burtal

  • Mesaje scrise: 904
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
salut.
sunt nou pe aici si as vrea sa ma lamuriti cu cateva chestii
am fost azi sa ma interesez de noul astra ... din pacate 1.4T nu se mai poate lua prin rabla, asa ca mi s-a propus 1.6T Enjoy la un pret final de aproape 13000 dupa toate taxele. Nu e rau dar parca as fi vrut 1.4 pt un consum un pic mai mic RCA si asigurari mai mici (cu cat ma costa mai putin sa o ploua si o ninga pe strada cu atat mai bine).

dealeru mi-a zis ca ar fi bine sa pun si pachetul enjoy : climatronic (moft dupa mine...nu imi cade mana sa dau din buton), volan piele (aici nu stiu ce sa zic), computer bord (ok,util) si faruri ceata (nu stiu cat de folositoare).....685 euroi pt astea 3 chestii.

daca tot am fost acolo am dat si o tura cu un 1.7 110 cai Cosmo care a fost chiar ok in 5-10 km facuti pe splaiul dambovitei.....

acum parca m-ar tenta si un diesel costurile cu asigurari si restu hangararelor ar creste prea mult

intrebarea mea e cum se face ca computer de bord nu e standard pe mine ma depaseste ....adica enjoy are standard cruize control si nu are CB? mi se pare cam aiurea asa. sau computer de bord vrea sa zica computer avansat de bord...din ala care sa iti zzica mai multe decat consum si restul chestiilor basic

ce am uita sa mai intreb la dealer.....daca nu ai sistem din ala flexi ride de iti schimba culoarea la ceasuri care e culoarea default? sper ca e aia pe alb...rosul ala mi se pare obositor.

dupa ce am ajuns acasa si m-am uitat si pe foaia cu preturi de la dealer am vazut o motorizare noua pt mine 1.4 NEL 88kw/120 cai care ar costa cu 200 euroi mai putin.

voi ce ziceti 1.6T sau ceva mai mic si mai dotat?

la ce dealer recomandati sa merg ? la radacini si gtt au acelasi preturi de lista .....si banuiesc ca aceasi reducere standar de 17%.
sau poate stiti un agent de vanzari mai darnic Very Happy Evil or Very Mad

cum e cu acr-ul asta? cat te costa cotizatia pe luna?
  • Okta43

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2010

  • Mesaj Privat
eu unu nu am vazut nici-un 1.4 de 120 cp.. daca gresesc sariti pe mine
  • burtal

  • Mesaje scrise: 904
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
pai nici eu nu am vazut pe net pe nicaieri treaba asta cu 1.4 120 cp dar vad ca pe oferta asta care cuprinde toate motorizarile si variantele de echipare apare Shocked 1.4 NEL 88kw/120cp si 1.4NET 103kw/140cp


o parere ceva legat de ce am zis mai sus?
  • optzeci

  • Mesaje scrise: 793
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Motorul cu turbo de 120 CP a fost lansat o data cu lansarea Sport Tourer pt Astra J.

Parerea mea ca e vraja faza ca nu mai poti lua 1.4T prin progrramul Rabla.

Eu iti recomand Radacini. La GTT platesti mai mult la schimbul din euro in lei, deoarece fac schimbul la cursul de vanzare BRD, deci cu vreo 300 lei vechi mai mult decat cursul BNR. In plus fetele de acolo mi s-au parut prea putin customer oriented. Le-am spus ca voi cumpara sigur masina si ca vreau sa fac test drive, dar mi-au spus ca e sambata si ca sunt prea multi clienti si nu-si permit sa piarda timpul. Le-am urat o zi buna.
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@burtal
ce pot sa iti zic de 1.7 sde 110 asigurarea obligatorie e undeva la 700pe tot anul
revizia nu iti pot spune acum dar nu cred ca va fi mai mult de 600-700 tinand cont ca are acelasi motor ca si astra h asta cat e in garantie ca apoi e undeva la jumate
culoarea bordului e alb
doar daca optezi pentru flex-ride vei putea schimba si culoarea bordului
in rosu si eu unu pot sa iti zic ca nu e deloc obositor

avand si buton de reglaj al intensitatii si daca e la minim e un rosu sters

de motorizarea de 120cp
nu am auzit pana acum si nu stiu ce sa zic ma documentez
au scos-o pe cea de 100?
1,6 t daca ai bani de benzina si vrei putere poti sa o iei
eu iti recomand un diesel daca nu 1,7 ala de 2.0 are si putere si consum decent in comparatie cu o benzina
oricare ar fii ea si in timp iti amortizezi diferenta de bani
chestia cu nu poti lua 1,4turbo prin rabla cred ca e vrajala

n-joy are cb standard
iar legat de acr
e 300 parca pe tor anul
se plateste o data
si esti membru iar anul urmator daca mai vrei
  • rCiprian
  • **
  • 225 mesaje
  • din 16 Mai 2010
  • Astra 2010 1.3 CDTI MT5 Versiunea Enjoy
  • Bucuresti
  • rCiprian

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 1.3 CDTI MT5 Versiunea Enjoy
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2010

  • Mesaj Privat
@ecstrim - OK acum am lamurit orice aspect din mesajul tau. Intr-adevar aveam un dubiu micutz ca ai zis-o asa direct pt mine si ai avea ceva Smile dar acum e totul in regula !

Sper ca s-a inteles cum sta treaba cu turbina si turatia pentru cine va mai citi. Eu stiam astea, ma bagasem in seama in urma unor posturi pe aici in topic.

P.S. - Are idee cineva daca pot vedea in CB concret consumul ? De curiozitate intreb doar, nu-mi place sa las impresia ca sunt disperat de consum.
- Mai exact ar fi cam asa : La loganul unui prieten ii arata in CB cat consuma dupa o resetare : ex. 12.4 L consumati de cand a plecat de pe loc.
- Exista asa ceva in CB-ul de pe Astra J, eu am butonat pe acolo si nu am dat de asa ceva.


A nu se face confuzie cu consumul mediu al masinii. Nu asta ma intereseaza.

Salutari si km fara probleme !
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR