- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
tu te-ai interesat inainte exact ce si cum?
din cate stiu eu ca sa poti prinde acel arc de care vorbesti trebuie intai sa faci filet cu acel tarod care vine in trusa de care vorbesti si abia apoi sa pui arcul in gaura si sa prinzi bujia.
ATENTIE! bujia are filet de M10x1 nu de 10x1.25 ca nu te ajuta cu nimic...
Eu am 3 bucsi pe motor facute de un strungar si este super OK si nici nu am probleme daca vreau sa desfac vreuna dintre ele...
din cate stiu eu ca sa poti prinde acel arc de care vorbesti trebuie intai sa faci filet cu acel tarod care vine in trusa de care vorbesti si abia apoi sa pui arcul in gaura si sa prinzi bujia.
ATENTIE! bujia are filet de M10x1 nu de 10x1.25 ca nu te ajuta cu nimic...
Eu am 3 bucsi pe motor facute de un strungar si este super OK si nici nu am probleme daca vreau sa desfac vreuna dintre ele...
y0nu7z
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2013
- Mesaj Privat
Bujia are M10x1 dar pentru a adauga si acel arc care banuiesc ca o sa aibe nevoie de diametru putin mai mare au trimis tarodu de 1,25 si nu de 1 cum are bujia.Asa gandesc eu logic poate gresesc si nu am comandat ceea ce trebuia.Eu as dori sa fac decat filetu sa mearga in continuare bujia,dar si bucsa este o idee foarte buna.Problema mea ca aici nu se gasesc strungari iar daca o sa merg la service cu siguranta o sa schimbe toata chiuloasa si o sa ma incarce de vreo 5-600lire cu tot cu mana de lucru.
y0nu7z
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2013
- Mesaj Privat
Doar ce am primit trusa,bujia se infileteaza perfect in arc dar arcul e prea mare pentru gaura in chiuloasa sau nu am insistat eu cat trebuie.In trusa se mai afla si un burgiu pe care nu mi-as dori sa-l folosesc sa nu fac mizerie inauntru si un tarod care nu stiu dak o sa mearga in caz ca nu majorez gaura cu burghiul.Ramane de vazut,inca mai astept si adezivul si maine ma apuc de treaba.
- rolland
- **
- 433 mesaje
- din 23 Apr 2012
- Zafira 2001 Y20DTH
- Mures
rolland
- Mesaje scrise: 433
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2012
- Mesaj Privat
Parerea mea este sa o folosesti burghiul pt ca diametrul interior al filetului iti da burghiu. In plus daca nu vei folosi burghiu sunt doua variante : Ori vei rupe tarodul in chiuloasa pt ca adaosul de material este prea mare ori spirele de la filet vor fii proaste (rase) tot din aceeasi motive. Span oricum atat la filetare cat si la gaurire va ajunge in motor.
- Bunicu
- ****
- 2,223 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,223
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
y0nu7z
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2013
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,223 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,223
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- Ciprinhio
- **
- 465 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
Ciprinhio
- Mesaje scrise: 465
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
Auzi...tu daca ai comandat de 10 cu 1.25 nu e buna...trebuie de 10 cu 1 si sa iti dea tarodul de exterior..10 cu 1 e interiorul la helicoil la care de mai adauga 2 mm la diametru asta fiind diametru exterior..arcul avand o grosime de 1 mm da la diametrul exterior 2 mm in plus..
arcul are un teu daca ai si adeziv e bine..faci cum tia spus bunicu cu un dop ceva...eu mam gandit la o jumatate de bujie cu filet in locul filamentului ca sa o poti scoate afara..da iti trebe un helicoil de 10 cu 1
si tarodul special pt acest arc
arcul are un teu daca ai si adeziv e bine..faci cum tia spus bunicu cu un dop ceva...eu mam gandit la o jumatate de bujie cu filet in locul filamentului ca sa o poti scoate afara..da iti trebe un helicoil de 10 cu 1
si tarodul special pt acest arc
y0nu7z
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2013
- Mesaj Privat
Fara sa ma documentez si ascultand sfaturiile prietenului meu drag care mi-a stricat de fapt chiuloasa am comandat m10 x 1.25,care dupa 3-4 zile de lunga asteptare a sosit azi.Punand insertia pe bujie avea joc iar de intrat in chiuloasa nici numai vorbesc,deci pe scurt tzeapa.Citind despre caracteristicile bujiei am realizat ca m`am inselat ascultandu-i sfatul si de fapt trebuie sa mai comand o alta trusa m10x1 si sa astept inca 3-4zile. O seara buna,am ajuns deja la capatul asteptarilor dak nu reusesc nimic in scurt timp o sa`i aplic un surub pana ajung in tara si am terminat toata povestea.
y0nu7z
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2013
- Mesaj Privat
- marian poe
- *
- 2 mesaje
- din 31 Oct 2013
- Zafira 2003 Y20DTH
- Cluj
marian poe
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2013
- Mesaj Privat
Salut,
Am o Zafira A din 2004 diesel , motor Y20DTH cu o bujie rupta (nu se mai desfileteaza). Va rog sa-mi recomandati pe cineva din cluj sau din apropiere care poate rezolva problema. Am citit tot incepand cu prima pagina si am vazut ca nu a scris nimeni din Cluj. Din cate am inteles Bunicu e profesor in bujii dar e cam departe..Urziceni...., daca nu am de ales am sa merg si pana acolo, dar mi-ar prinde bine o recomandare mai din apropiere de Cluj. Aici in Cluj, am fost la Adam care are un service pe Str. Dambul Rotund - pe langa autogara, si mi-a recomandat pe un timp Feri de pe strada Iris, numai ca il sun si nu pot da de el.
Si l-as mai intreba pe bunicu ce marca de bujii recomanda pt o masina ca a mea: Beru, Bosch, NKG....
Toate cele bune, va multumesc dinainte!
Am o Zafira A din 2004 diesel , motor Y20DTH cu o bujie rupta (nu se mai desfileteaza). Va rog sa-mi recomandati pe cineva din cluj sau din apropiere care poate rezolva problema. Am citit tot incepand cu prima pagina si am vazut ca nu a scris nimeni din Cluj. Din cate am inteles Bunicu e profesor in bujii dar e cam departe..Urziceni...., daca nu am de ales am sa merg si pana acolo, dar mi-ar prinde bine o recomandare mai din apropiere de Cluj. Aici in Cluj, am fost la Adam care are un service pe Str. Dambul Rotund - pe langa autogara, si mi-a recomandat pe un timp Feri de pe strada Iris, numai ca il sun si nu pot da de el.
Si l-as mai intreba pe bunicu ce marca de bujii recomanda pt o masina ca a mea: Beru, Bosch, NKG....
Toate cele bune, va multumesc dinainte!
- Bunicu
- ****
- 2,223 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,223
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- marian poe
- *
- 2 mesaje
- din 31 Oct 2013
- Zafira 2003 Y20DTH
- Cluj
marian poe
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2013
- Mesaj Privat
cristea
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2005
- Mesaj Privat
Salut pe toata lumea! Sunt posesorul unui Opel Astra din anul 2000,cu motorul y 2.0 dth
Va rog sa-mi confirmati s-au infirmati urmatoarele:
La punerea contactului (la temp ext 15 grade) bujiile incandescente stau aprinse efectiv 20sec (nu vorbesc de martorul din bord) ci de masuratorile care l-am facut pe fiecare mufa a bujiilor,dupa aceaste masuratori am pornit motorul si am constatat ca tensiunea de alimentare a bujiilor variaza(pulseaza) inca aproximativ 30-40 secunde apoi se opreste alimentare lor (a bujiilor). Am mai masurat curentul pe fiecare bujie si am notat urmatoarele valori: in primele 5-6 sec de la alimentare curentul era de 18-19 amperi si doar aproximativ 1/3 din virful bujiei este inrosit,dupa inca 8-9 sec curentul se stabilizeza in jurul valori de 8-9 A si 95% din partea activa a bujie este inrosita . Multumesc ! Astept expertiza
Va rog sa-mi confirmati s-au infirmati urmatoarele:
La punerea contactului (la temp ext 15 grade) bujiile incandescente stau aprinse efectiv 20sec (nu vorbesc de martorul din bord) ci de masuratorile care l-am facut pe fiecare mufa a bujiilor,dupa aceaste masuratori am pornit motorul si am constatat ca tensiunea de alimentare a bujiilor variaza(pulseaza) inca aproximativ 30-40 secunde apoi se opreste alimentare lor (a bujiilor). Am mai masurat curentul pe fiecare bujie si am notat urmatoarele valori: in primele 5-6 sec de la alimentare curentul era de 18-19 amperi si doar aproximativ 1/3 din virful bujiei este inrosit,dupa inca 8-9 sec curentul se stabilizeza in jurul valori de 8-9 A si 95% din partea activa a bujie este inrosita . Multumesc ! Astept expertiza
- Bunicu
- ****
- 2,223 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,223
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
Rezultatele masuratorilor sunt corecte.
-prima oara curentul absorbit este mare pentru ca bujiile sunt reci. Odata cu cresterea temperaturii se mareste si rezistenta interna asadar curentul scade. Normal.
Apoi, odata cu pornirea motorului, curentul pulseaza pentru a mentine bujiile la o temperatura constanta, iarasi lucru normal.
Dar experimentul nu a mers pana la capat. Lipseste ultima parte si anume:
Odata ce masina s-a pus in miscare, bujiile nu mai primesc niciun fel de tensiune pana cand nu intervine frana de motor. La frana de motor, injectoarele sunt inchise deci nu mai intra motorina in cilindri. Cat timp injectoarele sunt inchise, bujiile primesc din nou curent pulsatoriu pentru a fi pregatite sa primeasca si sa aprinda urmatorul jet de motorina.
Asta se intampla pana cand temperatura motorului ajunge la 40 grade.
Dar ce legatura are experimentul d-tale cu topicul asta?
-prima oara curentul absorbit este mare pentru ca bujiile sunt reci. Odata cu cresterea temperaturii se mareste si rezistenta interna asadar curentul scade. Normal.
Apoi, odata cu pornirea motorului, curentul pulseaza pentru a mentine bujiile la o temperatura constanta, iarasi lucru normal.
Dar experimentul nu a mers pana la capat. Lipseste ultima parte si anume:
Odata ce masina s-a pus in miscare, bujiile nu mai primesc niciun fel de tensiune pana cand nu intervine frana de motor. La frana de motor, injectoarele sunt inchise deci nu mai intra motorina in cilindri. Cat timp injectoarele sunt inchise, bujiile primesc din nou curent pulsatoriu pentru a fi pregatite sa primeasca si sa aprinda urmatorul jet de motorina.
Asta se intampla pana cand temperatura motorului ajunge la 40 grade.
Dar ce legatura are experimentul d-tale cu topicul asta?
cristea
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2005
- Mesaj Privat
- Ciprinhio
- **
- 465 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
Ciprinhio
- Mesaje scrise: 465
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
- Ridick
- **
- 249 mesaje
- din 13 Jun 2005
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
Ridick
- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
- duhu_lampii
- *
- 26 mesaje
- din 08 Jul 2013
- Vectra 1997 x20DTL
- Bucuresti
duhu_lampii
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 x20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2013
- Mesaj Privat
Gutta
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2013
- Mesaj Privat