Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • meca

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 1998 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2013

  • Mesaj Privat
inainte de reparatia calculatorului aveam doar eroarea 1631 dupa instalarea calculatorului aveam 1630 si 1631,ceea ce nu inteleg foarte bine si ma baga total in ceata este ca cineva zice ca daca electrovalva este sub 2-3 ohmi este in scurt si altcineva spune ca e bun cu 0,4ohmi Question Va multumesc ,dar nu mai stiu s-o scot la capat.
Skip ads

  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
deci

acolo ai 2 electrovalve:

1 care are fire subtiri
1 care are fire groase

una trebuie sa fie sub 1 Ohm ca si rezistivitate
una trebuie sa fie sub 10 Ohm ca si rezistivitate

la tine se intrunesc ambele cerinte!

prin urmare - doar electronica din pompa a mai ramas! ori n-a fost bine reparata, ori n-a fost complet reparata!

spor
  • aurel01

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2011

  • Mesaj Privat
acum ca am rezolvat problema cu tranzistorul acela ars ar mai ramane de schimbat pompa cu totul Very Happy faceam si eu o gluma. multe discutii despre depanarea calculatoarelor dar despre pasii schimbari intregii pompe cam putine, daca cineva stie o asemenea discutie rog a ma indruma si pe mine ca eu nu gasesc mare lucru
  • adi_diaconu

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Parerea mea este ca tranzistorul acela ars este doar "efectul" problemei. Cauza este de fapt cu totul alta...
Tranzistorul acela comanda o electrovalva cu ajutorul unui solenoid (bobina)...
Electrovalva din cauza uzurii incepe sa se miste mai greu, implicit necesitand curent mai mare in bobina. Tranzistorul " se chinuie" sa asigure acel curent pana primeste feedback de la electrovalva, sursa care alimenteaza tranzistorul ii da din ce in ce mai mult curent pana tranzistorul cedeaza.
Rezolvarea problemei dupa parerea mea este:
-identificarea si inlocuirea electrovalvei
-inlocuirea tranzistorului
Skip ads

  • aurel01

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2011

  • Mesaj Privat
pai de exemplu daca eu am cumparat o "noua" pompa de la dezmembrari, se pot depista aceste probleme la un banc de probe, ma refer la acele electrovalve si ce o mai fi intr-o pompa. se merita sa o testez pe un banc sau sa risc sa o pun asa?
  • tomi01_2000

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Franta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2013

  • Mesaj Privat
adi_diaconu a scris:....
Rezolvarea problemei dupa parerea mea este:
-identificarea si inlocuirea electrovalvei
-inlocuirea tranzistorului


mai este ceva, la tranzistor - mai trebuie facut ceva.
sursa care ii da curentul initial se decalibreaza si ea ... necesita si asta schimbarea .
nu stiu insa ce este inainte de tranzistor. Ar putea fi o dioda ... asa cred ...

Dupa asta cred ca starea este ok.
  • meca

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 1998 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2013

  • Mesaj Privat
da este correct: de ce se arde tranzistorul? pt ca se arde bobina din electrovalva,si de ce se arde bobina? pt ca se arde tranzistorul..cred ca orice componenta are o durata de viata si cam asta ar fi..
  • tomi01_2000

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Franta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2013

  • Mesaj Privat
tomi01_2000 a scris:
mai este ceva, la tranzistor - mai trebuie facut ceva.
sursa care ii da curentul initial se decalibreaza si ea ... necesita si asta schimbarea .
nu stiu insa ce este inainte de tranzistor. Ar putea fi o dioda ... asa cred ...

Dupa asta cred ca starea este ok.

Corectie necesara:

Mai este ceva, la tranzistor - din cauza ca va lucra peste parametri normali, se impusca peretii interni ce participa la nasterea curentului pentru electrovalva.
Sursa care ii da curentul initial tranzistorului se decalibreaza si ea - pentru ca apare un curent suplimentar indus, datorat descarcarilor incomplete in electrovalva ( care de fapt impusca tranzistorul - si de asta se topeste firul de contact ce pleaca de la tranzistor spre unitatea centrala propriu zisa) ... Si de asta reparatiile/ interventiile asupra tranzistorului nu sunt fiabile, defectul reaparand .
Si aceasta sursa ce alimenteaza cu tensiune tranzistorul (probabil o dioda de tip zenner) necesita schimbarea .
Insa nu stiu exact insa ce este inainte de tranzistor.

legat de perioada de viata a unei componente,
- in cazul unui circuit electric in care starile sunt constante, sau mai exact stabile, nu putem discuta de uzura ca in cazul electrovalvei - unde apar calamina, etc.
Ce ar putea face producatorul pentru evitarea acestei probleme de care discutam?
- ar putea pune o siguranta de aproximativ 20 de amperi pe electrovalva (amplasata bineanteles in blocul de sigurante), pentru a proteja returul circuitului (adica sa limiteze curentul indus ce apare la intrarea in tranzistor), iar in caietul de service, ca interventie standard in aceasta varianta, la arderea sigurantei ar trebui trecut : verificare / curatare electrovalva. Fara a mai fi necesara toata interventia asupra unitatii centrale ...

- de ce nu pune Opel o protectie de tip fuzibil?
unitatea de control a masinii este BOSCH, functioneaza in regim de gazduire pe un sistem OPEL, si banuiesc ca BOSCH nu permite o interventie in unitatea de control. Desigilarea (aici ma refer la tandemul - schema electronica si circuit fizic) duce la pierderea oricarei garantii. Adaptarea fizica direct de catre BOSCH a unitatii centrale la fiecare marca de masina si mai ales la model - duce la un compost suplimentar (unitatea centrala este ansamblata industrial, cu o plaja de functiune, dupa care doar scrierea in cod masina se face pe tipuri de masini).

PS aceasta este o opinie neverificata, si are caracter de SF
Skip ads

  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
...
Corectie necesara:

Mai este ceva, la tranzistor - din cauza ca va lucra peste parametri normali, se impusca peretii interni ce participa la nasterea curentului pentru electrovalva.
Sursa care ii da curentul initial tranzistorului se decalibreaza si ea - pentru ca apare un curent suplimentar indus, datorat descarcarilor incomplete in electrovalva ( care de fapt impusca tranzistorul - si de asta se topeste firul de contact ce pleaca de la tranzistor spre unitatea centrala propriu zisa) ... Si de asta reparatiile/ interventiile asupra tranzistorului nu sunt fiabile, defectul reaparand .
Si aceasta sursa ce alimenteaza cu tensiune tranzistorul (probabil o dioda de tip zenner) necesita schimbarea .
Insa nu stiu exact insa ce este inainte de tranzistor.

legat de perioada de viata a unei componente,
- in cazul unui circuit electric in care starile sunt constante, sau mai exact stabile, nu putem discuta de uzura ca in cazul electrovalvei - unde apar calamina, etc.
Ce ar putea face producatorul pentru evitarea acestei probleme de care discutam?
- ar putea pune o siguranta de aproximativ 20 de amperi pe electrovalva (amplasata bineanteles in blocul de sigurante), pentru a proteja returul circuitului (adica sa limiteze curentul indus ce apare la intrarea in tranzistor), iar in caietul de service, ca interventie standard in aceasta varianta, la arderea sigurantei ar trebui trecut : verificare / curatare electrovalva. Fara a mai fi necesara toata interventia asupra unitatii centrale ...

- de ce nu pune Opel o protectie de tip fuzibil?
unitatea de control a masinii este BOSCH, functioneaza in regim de gazduire pe un sistem OPEL, si banuiesc ca BOSCH nu permite o interventie in unitatea de control. Desigilarea (aici ma refer la tandemul - schema electronica si circuit fizic) duce la pierderea oricarei garantii. Adaptarea fizica direct de catre BOSCH a unitatii centrale la fiecare marca de masina si mai ales la model - duce la un compost suplimentar (unitatea centrala este ansamblata industrial, cu o plaja de functiune, dupa care doar scrierea in cod masina se face pe tipuri de masini).

PS aceasta este o opinie neverificata, si are caracter de SF


ooooooooooohhhhhhhh!

scuza-ma ca te intreb, dar nu inteleg o "iota" din ce ai scris:
- care sunt cunostintele tale de electronica (micro electronica)?
- Sa inteleg ca pompa asta este montata doar pe Opel?

.
  • tomi01_2000

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Franta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2013

  • Mesaj Privat
se gaseste asa cum probabil stii pe mai multe marci (BMW, AUDI, VW,etc), si la fiecare marca pe diferite modele (nu stiu exact lista - insa ca sistem PSG5, ATENTIE - poti gasi toate masinile ce au partea electronica de care discutam, ...nu stiu daca neaparat si corpul pompei).

Legat de unitatea asta de comanda - concluzia mea era ca nu este destul sa schimbi tranzistorul ... mai trebuie sa verifici si daca tre' sa verifici cu ce tensiune "hranesti" tranzistorul. Atat este de retinut.

... experienta in micro ... nu este foarte vasta, insa ma ocup de sisteme informatice de prin 2001 (job principal ), iar ca hobby de prin 1993 (probabil / aproximativ).... interventii directe sa zicem ca fac de vreo 3 ani ... insa de pe la jumatea lui 2001, am fost parte intr-o echipa de mentenanta a statiilor auto de combustibil ... despre asta pot discuta in particular (nu este subiectul de baza aici).
intr-o prima postare am descris faptul ca ma documentez pentru un client ...


Ultima modificare facuta de tomi01_2000 la Joi 23 Mai, 2013 10:03 pm
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Mai baieti,nu va suparati,vorbiti numai aiureli,zau asa,nu mai va dati cu parerea ca sinteti departe de realitate.Bobina din electrovalvula nu o sa o gasiti arsa niciodata,poate in 1/10.000 cazuri,dar nici asa nu cred.
Tranzistorul se arde(doar piciorusul sursa) din cauza ca este imbatrinit,sau ca electrovalvula este blocata de ceva mecanic si nu mai lucreaza usor,iar asta face ca sa creasca curentul source-drain foarte mult.
Eu am gasit pompa care nu mai pornea cu cod avarie P1660,si era plina de mizerie,din cauza ca sa pus ulei peste limita la joja,si la bagat inapoi probabil pe la injectoare cu tot ce avea uleiul din motor,si dupa o baie sanatoasa a pompei, masina a pornit.
Mai este si alt aspect,tranzistorul nu se arde mereu,numai terminalul source se strapunge,si in cel mai rau caz,se incalzeste atit de tare incit se dezlipeste patratelul tranzistorului de pe Drain.
  • tomi01_2000

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Franta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2013

  • Mesaj Privat
bruttus a scris:...Mai este si alt aspect,tranzistorul nu se arde mereu,numai terminalul source se strapunge,si in cel mai rau caz,se incalzeste atit de tare incit se dezlipeste patratelul tranzistorului de pe Drain.

De acord 100 %

Adaug
de fapt "source" cedeaza pentru ca primeste un curent ceva mai mare din "gate". Iar in gate vine de fapt un curent "marit" la decizia senzorilor lambda de pe evacuare ... Decizia asta apartine tot unitatii centrale (si de asta spun ca mai trebe schimbata si sursa de tensiune a "gate-ului")




asta face cineva din argentina



Ultima modificare facuta de tomi01_2000 la Joi 23 Mai, 2013 10:27 pm, modificat de 3 ori in total
Skip ads

  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
@tomi- pai nu prea se vede - cel putin asta inteleg eu din postul tau precedent - cel in care am dat "citat"

1. corect - aceatsa pompa VP44 este folosita pe foarte multe marci nu numai Opel. Asa a gandit-o inginerul de la Bosch acum aproximativ ~ 20 de ani in urma. Sunt echipate multe marci toata gama VAG (Audi, VW, Sckoda etc), Ford, BMW, Opel, Dodge etc.

2. driverul (tranzistorul) de care vorbesti este unul de tip MOS - adica nu are nevoie de CURENT ca sa il multiplice la fel ca la BIPOLAR unde curentul de baza este scos afara prin multiplicare cu "beta" (castigul tranzistorului intrinsec dat de tehnologie). Acest tranzistor pentru a comuta are nevoie de curenti de ordinul nA (nano= 10 la minus 9) in cel mai rau caz uA (micro = 10 la minus 6).

Acest tranzistor se descide la tensiune de prag Vth care este mult mai mica decat tensiunea maxima la care lucreaza. Aceatsa tensiune este data de "uC integrat in electronica pompei" si nu conteaza daca are 5.7V sau 6V atata timp cat este sub tensiunea maxima admisa pe GRILA = GATE = POARTA. Cum electronica pompei lucreaza la 12 - 14V iar tensiunea maxima pe GRILA poate ajungela +/- 20V = concluzia o tragi singur!

3. Driver-ul este din SILICIU si acest material IMBATRANESTE! Da ai auzit bine imbatraneste - iar daca tinem cont de faptul ca lucreaza la curenti foarte mari 20-30 de Amperi in regim de PWM (Pulse With Modulation) adica On/Off/On/Off etc pe perioada cat motorul este pornit cu atat mai mult imbatranirea apare mai repede decat la alte dispozitive semiconductoare.

Prin urmare - orice dispozitiv semiconductor care lucreaza ori la TENSIUNE mare ori la CURENTI mari nu are o viata prea mare comparativ cu celelalte dispozitive folosite in "automotive". Am spus automotive pentru ca in regimul "consumers" nu se mai respecta aceste standarde - acolo durata de viata a uni dispozitiv este in medie de 5 ani - dupa care mai vedem.

Prin urmare postul tau (pe care l-am si citat anterior) chiar este "SF"!
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
tomi01_2000 a scris:
Adaug
de fapt "source" cedeaza pentru ca primeste un curent ceva mai mare din "gate". Iar in gate vine de fapt un curent "marit" la decizia senzorilor lambda de pe evacuare ... Decizia asta apartine tot unitatii centrale (si de asta spun ca mai trebe schimbata si sursa de tensiune a "gate-ului")


studiaza te rog principiul de functionare a tranzistorului MOS si apoi mai vorbim!

Tranzistorul MOS nu are nevoie de curent mare in GRILA= GATE=POARTA! Are nevoie doar de o anumita tensiune. Un tranzistor MOS il poti comanda cu cativa "CARTOFI" legati in serie! Si nu este o gluma!

Impedanta de intrare in GRILA unui tranzistor MOS este foarte MARE!
  • tomi01_2000

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Franta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2013

  • Mesaj Privat
imbatranirea de care aduci amintem datorata de fapt temperaturii este impiedicata cu gelul transparent.
Altfel - am putea masura in ore sau maxim in zile perioada de lucru ...

PS Multumesc pentru participare la discutie. Sunt constient ca am inca mari lipsuri. Insa trebuie sa imi completez golurile.
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Fratilor ati luat-o rau pe aratura...
De unde sonde lambda pe evacuare la x(y)20 dt(l)h?!?
Ulei prea mult in baie bagat inapoi pe la injectoare in instalatia de alimentare... Nu are nici o treaba nivelul de ulei cu motorina contaminata cu ulei,asta avand cu totul alta cauza.


Ultima modificare facuta de suspended-9452 la Joi 23 Mai, 2013 10:42 pm
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
...
imbatranirea de care aduci amintem datorata de fapt temperaturii este impiedicata cu gelul transparent.


iar gresesti - temperatura nu se disipa prin gel si nici nu impedica disiparea caldurii!

Tranzistorul este lipit din fabrica pe un radiator - daca o sa masori continuitate intre PAD-ul pe care este plasat tranzistorul nu vei gasi continuite cu nici un alt punct.

Puterea se disipa prin caldura - pentru asta iti trebuie radiator! Si cum DRIVERUL respectiv este fabricat in "tehnologie verticala" adica DRENA este comuna cu SUBSTRATUL si sunt conectati impreuna pe spatele plachetei rezulta ca radiatorul pe care este plasat tranzistorul trebuie sa fie complet IZOLAT, altfel faci scurt cu punctul cu care il legi.

Gelul are alt rol - dar nicidecum sa disipe caldura.

Exemplele tale din Argentina si Polonia sunt facute de amatori! Nimic mai mult!
  • tomi01_2000

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Franta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc Mariusnapcori!
legat de sonda lambda sunt aici niste discutii: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=3294 .
Nu stiu inca daca am dreptate ... insa de aici am facut legatura ca influenta in tensiunile interne poate veni datorita unei arderi neconforma cu standardul senzorului .... Am considerat ca toate motoarele de pe OPEL, au aceasta optiune ...

legat de gel, Mishu_B,
stiu (am citit mult legat de protectia termica, si am si testat) ca este un protector cu actiune in stratul superficial.
Daca vei curata componentele de gel, cu abur (astfel incat sa nu distrugi altceva), chiar daca vei avea unitate noua, nu cred ca iti va functiona mai mult de cateva mii de kilometri (din cauza imbatranirii agresive)... Si in general reuseste sa treaca de 150.000 km, asa cum a gandit-o fabricantul ... geluita!
Stiu ca oxidul de siliciu, este in fapt o structura casanta, cu un proces strasnic de imbatranire ... insa gelul este o componenta de origine / uz militar .... ....
Nu ar fi rau sa sintetizam o concluzie dupa ce ne punem de acord ...
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
@ tomi - gelul este pentru protectie mecanica in primul rand!

insa nu-ti voi spune mai multe - te las pe tine sa descoperi cu protejeaza mecanic electronica din acel calculator.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
De fapt este numai pentru protectie mecanica,nu are alt scop.
Vreau sa vad si eu pe cineva care scoate acel gel dupa circuit,si apoi sa imi spuna cite terminale mai ramin pe integrate.
Comanda pe Gate ca si intreg montajul,lucreaza la 5v,numai etajul final format din cei doi tranzistori folosesc cei 12v din alimentare.

@[editat],dupa cum am mai spus pe aici,nu sint mecanic,doar constat ce vad,si imi dau cu parerea.
Codul de avarie P1660,legat de electrovalvula de presiune(debit) a pompei.Rezervorul perfect curat,singura chestie care nu corespundea era nivelul de ulei mult peste maxim.
Filtrul de motorina negru ca si uleiul,ciudat tinind cont ca rezervorul era curat,asa ca am dedus ca ori sa umblat la masina,si cineva a facut vreo prostie,ori ca uleiul din motor a trecut pe linga garniturile injectoarelor,retene parca se numesc,si a ajuns in pompa prin returul de la injectoare.
Explicatia inca nu am gasit-o,rezolvarea insa a fost curatarea pompei cu motorina curata timp de 30 de minute,repunerea pe masina,si pornirea,care a fost perfecta.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR