Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Aia o aveam dar msds-ul nu il gasesti sub nici o forma.
Skip ads

  • gemini

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
M-am cam lamurit.
Probabil e la fel cu majoritatea 5w40, baza grupa 3 + aditivi. Pretul e insa de grupa 4 Smile
MOS2 adaugat nu justifica pretul, sunt uleiuri la 1/2 din pretul TRIAX cu baza 3+ MO + inca vreo 3 aditivi importanti.
Din pacate la capitolul full sintetice mai raman doar cateva 0w40.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Nu am dat pe net sa vad cat costa triax-ul respectiv dar eu nu sunt de acord ca un ulei nu isi justifica pretul daca contine MoS2 sau/si Bor (scoatem din discutie triax-ul). Personal prefer un ulei de calitate grupa III aditivat cu MoS2+bor+ceva esteri, fata de un PAO aditivat doar cu zinc. Acum fiecare stie ce are nevoie si trebuie sa aleaga in cunostinta de cauza.

Full sintetic PAO mai este si Castrol Edge 0w30 dexos 2, 50% PAO mai contine si Petronas Syntium 7000 0W30 DM, si Mobil1 0w30 ESP este jumate PAO, jumate grupa III+, exemple mai pot fi.
  • gemini

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
0W30 chiar nu as pune. fie el si full. Ramane de vazut care 5w40 mai contine "ceva esteri", desi nici un "PAO cu zinc" n-ar fi de aruncat Smile
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Vorba vine 0w30, pentru ca daca te uiti la vascozitatile lor, sunt 5w30 in toata regula.
  • 20lxu

  • Mesaje scrise: 260
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Salut ! Urmeaza sa fac si eu primul schimb la Astra mea si as vrea un sfat concret daca se poate, ce ulei sa iau. Motor Z19DTH, aproape 240 de mii de km, cu filtru de particule, an 2005. Ma gandeam la Mobil 1 ESP Formula 5w30 ?!
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
baga http://www.valvolineeurope....e_xl-iii_c3_5w-30
merge frumos motorasul cu el.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
20lxu a scris:Salut ! Urmeaza sa fac si eu primul schimb la Astra mea si as vrea un sfat concret daca se poate, ce ulei sa iau. Motor Z19DTH, aproape 240 de mii de km, cu filtru de particule, an 2005. Ma gandeam la Mobil 1 ESP Formula 5w30 ?!


Varianta ce ti-a spus-o si liberlamare, Fuchs Titan GT1 PRO C3 5w30, Mobil1 ce l-ai specificat si tu, Petronas Syntium 7000 DM 0w30 (e defapt un 5w30), Eneos Premium Ultra 5w30, Shell Helix Ultra Ect 5w30, etc.
Skip ads

  • 20lxu

  • Mesaje scrise: 260
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2014

  • Mesaj Privat
S-a notat, multumesc mult!
  • RaresAlex

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Astra H Z18XE
Valvoline SynPower 5x40
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Va salut .
Sunt din nou in dilema . Trebuie sa fac schimbul de ulei ( a 3-a oara anul asta , ianuarie, aprilie si acum) la opelas , an 2001 , Z16SE (195 000 km ) , ulei nu papa mult , cateva sute de ml la schimb adica la ~ 8000 , mers cam 70 % exterior . Acum am Valvoline Synpower 5w40 la care imi sta pe retina flash point-ul de 204 (astm D93) .
Avand in vedere ca am nevoie de masina sa tina multi km de acum incolo , care e mai bun:
acualul Valvoline Synpower 5w40 sau SHELL HELIX ULTRA 5W40 ? Parca ultimul e mai interesant la specificatii & aprobari , dar si un pic mai scump .
Multumesc.
OFFtopic : la cati km se schimba distributia si pompa de apa la Z16SE ?Le-am schimbat acum 3 ani , deja am facut `~55 000 .
  • gemini

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Daca schimbi asa des mai bine pui WOLF PI 5w40 sau MANNOL ELITE, nu sunt mai slabe decat SYNPOWER sau SHELL si nu ai probleme nici cu flash Smile in plus, nu-ti ataca nici buzunarul.

elite

wolf
Skip ads

  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc gemini pt raspuns .
La acel Wolf nu imi place faptul ca e ACEA C3 . Ramane sa ma decid intre Valvoline-ul actual , SHELL HELIX ULTRA 5W40 si acel Mannol Elite 5w40 .
Referitor la flash pointul de la Valvoline , medota de testare este ASTM D93 , iar celelalte sunt testate cu D92 . Am mai citit pe forumuri , unii zic ca acelasi ulei testat cu ambele metode ar avea o diferenta de cateva grade (5) , iar altii zic ca ar fi diferenta de 20 de grade (ultima afirmatie am gasit-o pe forumul bobistheoilguy sau ceva de genul) .
Cred ca flash point este un punct important pt un ulei folosit intr-un motor pe benzina+gpl la care termostatul deschide la 92 de grade si mai vede si talpa , depasiri , dar si mers bara la bara .

Stie cineva care e diferenta de grade la flash point intre cele 2 metode pt acelasi ulei ?
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Diferenta e intre 5 si 10 C°, la cele doua metode de testare. D93 (Pensky-Martin) da valoarea mai mica. Pentru un benzinar aspirat e ok valoarea de 200 C°.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
@borsy Multumesc pt rasp . Aici pe forum s-a spus de multe ori ca un ulei ca sa fie cat mai ok trebuie sa aiba flash point in jur de aprox 230 de grade , daca e mai jos inseamna ca are baza proasta si ca va face depuneri pe punctele "incinse" , gen pistoane . Nu as vrea niste segmenti de ungere blocati Very Happy .
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Nu face nici o depunere la cat detergent si dispersanti se folosesc in uleiurile din ziua de azi (cel putin la cele de calitate). Imi mentin parerea, intr-un benzinar aspirat e ok un FP in plaja de 200-210 C°, mai ales cele care au si aprobare Porsche A40.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Dar cum ne explicam faptul ca desi uleiurile de acum au in compozitie mult detergent si dispersanti totusi sunt o gramada de motoare de 1.6 care consuma ulei pt ca au segmentii de ungere blocati ?...N-or fi schimbat toti uleiul la 30 000 km ...
  • gemini

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Nu numai unele motoare de opel 1.6 consuma ulei.
Conteaza cam toate proprietatile si oricand e de preferat la un benzinar un flash de 230 fata de 200 - 220 chiar.
Vascozitatea conteaza si ea, una mai mare nu duce neaparat la stoparea/reducerea consumului.
Culmea e ca pe o benzinara insetata de ulei, cel mai mic consum de ulei l-am scos intr-o vreme cu Valvoline Synpower 5w30, avea GM--LL--A/B parca.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Marius Popescu a scris:Dar cum ne explicam faptul ca desi uleiurile de acum au in compozitie mult detergent si dispersanti totusi sunt o gramada de motoare de 1.6 care consuma ulei pt ca au segmentii de ungere blocati ?...N-or fi schimbat toti uleiul la 30 000 km ...


Conteaza foarte mult intretinerea, dar sunt motoare care consuma ulei ca asa le place Smile. La VAG e cunoscut motorul turbo din anii 2000 ca e predispus sa faca namol, sau alte exemple.

Plus de asta, multi ce au un motor 'gurmand', ii baga un 10w40 sau 15w40, care e ulei mineral, care are mai putin detergent si dispersant, il schimba la 10/15k km si ala lasa in urma reziduri, nu faptul ca a avut un FP de 200 C°.

De ex. Valvoline MaxLife are mai mult detergent si dispersant fata de Durablend sau SynPower, si in general uleiurile ce sunt pentru motoare 'batrane' au in compozitie mai mult detergent si dispersant.

Nu vreau sa fiu inteles gresit, nu spun ca e mai bun un ulei cu un FP de 200 C° fata de unul cu 230 C° facut de acelasi producator, doar ca nu vad asa mare problema daca se alege in cunostinta de cauza si cel mai important, se schimba la timp, pentru ca multi poate merg cu uleiul oxidat si apoi se plang de namol in motor sau alte lucruri.

Asta e parerea mea si rog a fi luata ca atare.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Va multumesc pt raspunsuri . O sa raman pe Valvoline atunci . Iar iarna cand o fi ger cred ca o sa pun iar Mobil 1 New Life , apoi primavara pun iar Valvo.( nu am diferente de consum de ulei intre M1 si Valvo, poate cu 100 ml la schimb) .
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Chestionar

Ce ulei folositi?
GM 27%
Valvoline 6%
Castrol 16%
Mobil1 10%
Motul 11%
Ravenol 5%
Liqui Moly 8%
Shell 1%
Aral 4%
Total/Elf 0%
Wolf 2%
Fuchs 0%
Eneos 0%
Q8 0%
Havoline 0%
Schaeffer/RedLine/Bardahl/Renewable/Amsoil/Penrite, etc 1%
Altele 2%
369 voturi

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR