Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • adrian_g86

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16Xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Salutare,

Pentru cei care mai intilnesc simptomele pe care le voi descrie mai jos mai mult ca sigur este de vina electromotorul.

De la un timp cand incercam sa pornesc masina (vectra b1 '9Cool , dimineata pornea fara probleme dar daca mai incercam inca o data la scurt timp nu mai facea nimic. Dadeam la cheie si nu invartea.
Dupa cum spun unii colegi pe forum , am luat si eu cauzele mai usoare de verificat : borne baterie oxidate (le-am curatat si nimic), baterie descarcata sau defecta (am testat-o era in perfecta stare) si ultima varianta electromotorul.
Am fost cu masina pe o rampa in campus la Politehnica si am schimbat carbunii si bucsele. (electromotorul la vectra b 1 este situat in spatele motorului jos langa cutia de viteze)
Dupa remontare a pornit la sfert de cheie fara probleme (am facut testul de pornire de cateva ori).
Carbuni + bucsi + arcul de sustinere carbuni = 28 ron

In concluzie, daca aveti simptomele de mai sus descrise si ceva timp liber puteti sa va reconditionati singuri electromotorul si sa rezolvati problema.

Sper as va fie de folos postarea.
Skip ads

  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
am si eu o problema la vectra c 1.9 cdti 88kw. de ceva vreme electromotorul invartea cam greu. am tot zis ca ma duc sa-l repar, dar nu am avut timp. in sensul ca , daca statea masina mult nepornita, invartea cam 5-6 secunde pana sa porneasca. motorul cald, pornit instant, desi electromotorul se auzea ca invarte obosit

azi dimineata, am pus cheia, s-au stins martorii, am dat, a invartit un sfert dupa care mi s-a stins bordul. am pus din nou contactul, si au inceput sa palpaie toate becurile cd playerul nu s-a aprins etc. am pus niste cabluri de la alta masina, fara contact pus, toate merg ok, radio, inchidere usi... cand pun contactul, suge curent la modul ca de la 12.2 scade pana la 7.5 volti si incepe iar sa faca bordul asa, chiar si cu cablurile puse cu alta sursa de curent.

e posibil ca electromotorul sa fi crapat de tot, si sa-mi dea la masa cand pun contactul intrun fel sau altul ? de invartit acum nici vorba, dau de cheie si nu se intampla nimic. mentionez ca nu l-am reconditionat niciodata, e al masinii (din 2005, peste 200k km). stiu ca e timpul sa-l repar, dar voiam sa va intreb daca e posibil ca pe contact sa fure atat de mult curent
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Baterie terminata, posibil alternator defect.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
alternatorul e nou ... schimbat acum 6 luni, cu toate piesele noi inclusiv colector, rulmenti, carbuni, punte diode, regulator. electromotorul in schimb nu a fost reparat niciodata. bateria o fi terminata, dar dupa cum spuneam , nici cu cabluri nu se intampla nimic notabil (nu invarte deloc). am mai vazut punti de diode impuscate care consuma curent, dar ca voltajul din bateria cum spui terminata (desi are 12.2-12.3 dupa o noapte de stat nepornita masina) scade la 7.5 volti cand PUN contactul, nici vorba sa invart. ce se alimenteaza cand pun contactul, alternatorul sau electromotorul in standby ?
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Deci nu vrei sa ma crezi, ok.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
am mai schimbat alternatorul de 3 ori pana acum de cand am masina, si niciodata nu s-a comportat asa, pur si simplu mi s-a aprins martorul de baterie si sanatate. ce incerc eu sa spun, este ca pana aseara cand am ajuns cu masina acasa, bateria nu a dat niciun semn de oboseala, alternatorul s-a comportat perfect (14.2 la incarcare, il verific destul de des). astazi nici macar nu am reusit sa o pornesc, astfel incat alternatorul sa intre cumva in functiune, pur si simplu a invartit cred maxim 0.5 secunde si a fost mort tot dupa.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Pana nu ai sa pui baterie buna pe masina, nu o sa porneasca. Poate sa fie si de la electromotor, nu te contrazic, dar am mai vazut cazuri cand la cablu masina nu porneste. Pur si simplu rezistenta cablurilor e prea mare si contactul la cleme nu e suficient de bun pentru a lasa sa treaca cele cateva sute de amperi necesari.
  • dnbejays

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Y17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2014

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:
MrRoberto a scris:

Si am testat masina cu bateria unui prieten si a pornit la prima cheie ...
Toata discutia se rezuma la propozitia de mai sus.Incarca 100% bateria si daca nu merge,inlocuieste-o...


Salutare, am patito saptamana trecuta cu Astra H 2005, Y17DTH, uitasem cheia in contact in pozitia 1, nu zero (fara sa se aprinda martorii in bord). A stat vreo ora si cand dau sa pornesc masina...a invirtit de 2-3 ori si gata. Am mai incercat de cateva ori sa o pornesc pana probabil s-a descarcat si bateria...ca se auzea doar un "tzik-it". Am chemat pe cineva si am transferat de la bateria lui cu clesti (crocodil) si a pornit fara probleme..A functionat vreo cateva zile..pana cand ieri dupe ce am pornit masina dimineata fara probleme si mers vreo 50 km, ajung acasa am oprit motorul si peste 30 min dau sa pornesc masina iar face figuri...la pornire invirte de 2-3 ori si alea alene..pana moare total...si iar acelasi "tzik" se aude si atat. De data asta n-am mai avut cheie in contact sau muzica pornit nimic..Am incarcat toata noaptea bateria...dimineata nimic...acelasi "tzik" se aude si din ce in ce mai slab....Farurile se aprind fara probleme, muzica functioneaza tot...geamurile functioneaza. Batteria habar nu am de cand e..ca am adus anul acesta masina de peste hotare...Ce ar putea fi baterie? Sau electromotor?
Skip ads

  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
dnbejays a scris:... Am chemat pe cineva si am transferat de la bateria lui cu clesti (crocodil) si a pornit fara probleme ...
In acest caz bateria este defecta. Incearca o incarcare lenta pe redresor, poate isi revine.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
@dnbejays
Cand treci de primul service mai de doamne ajuta intra si testeaza bateria+incarcarea.
Daca pe tester bateria e OK si incarcarea buna repari electromotorul.
Daca nu e OK schimbi bateria si ai o iarna linistita....
  • dnbejays

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Y17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Salut baieti. Merci oricum de sfaturi. A fost pana la urma electromotorul problema, bateria pana nu a venit iarna e buna inca... S-au dus carbunii si a agatat o "pala colectoare" de pe rotor...asta ma costat cel mai mult. Asa ca un sfat..daca dati la cheie si se invirte greoi nu mai incercati..Poate fi si bateria dar mai degraba se duc carbunii...Mai bine o duci in service sau daca poti o desfaci si singur si ii schimbi...Bafta!
  • GrecuJr

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 1992 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Am o problema la opelu meu astra f 1.7 motor de isuzu de astazi cand pun contactu nu se aprinde nici un bec ca de obicei (frana de mana , baterie , si inca ceva ) pornesc bine mersi , nu se ridica nici un ac nici motorina nici apa nici turometru nici vitezometru nici nimic ,cand e motoru pornit becu de la baterie sta aprins nu se stinge cand turez ca de obicei ... mi.a zis cineva ca ar fi de la electromotor voi ce credeti ?
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Siguranta arsa sau circuit intrerupt pe alimentarea cu plus a instrumentelor de bord...
  • danutdinca12

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Salut am un opel vectra c 2006 19 cdti 120 cp si am o problema care mia dat de cap deci ma duc sa o pornesc bag cheia in contact invirt de cheie se aprind toate becurile din bord mai putin cecul motor si rezistenta la bujii si nu se aude nimicsi nici pompa de motorina nu se aude nu porneste inpinsa sau trasa invirt de mai multe ori de cheie cam 15 20 de minute si atunci se aprinde cecul motor si rezistenta de bujii si se aude pompa din rezervor atunci porneste si sfert o opresc si las cheia pusa pe contact si o las 2 ore porneste la sfert daca opresc contactul si las cheia 5 secunde tot in contact se aude ceva care dcupleaza si iar nu mai porneste. ( Eu sm schimbat toate relele de la capota linga baterie si sub torpedou si din portbagaj ) Va rog frumos ajutatima daca are cineva ideie ce are va multumesc
  • danutdinca12

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Va rog frumos astept raspuns
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Boala veche asta cu strigatul dupa ospatar ca nu mai vine berea....
Are CIM?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Are,doar e 2006 si e delicata problema...
  • Dragosak47

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2004 Z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Am un vectra c si dimineata invarte foarte greu..de abia porneste de cand a venit frigul .ma poate ajuta si pe mine cineva?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Masurat acumulatorul,densitate electrolit daca-i mai putin de 1,28 mai exact intre 1,26-1,24 ala e motivul si astepata-te sa moara de tot la geruri mari.Daca acumultaorul este vechi,a fost sulfatat nu merita,daca e destul de nou sub 2 ani schimba-i electrolitul si treci fara grija iarna cu investitie 30lei.
Inainte verifica daca se incalzesc bornele in sarcina...sa nu fie ceva oxid pe acolo.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Asta mi-a placut..."daca e destul de nou sub 2 ani schimba-i electrolitul si treci fara grija iarna cu investitie 30lei. " Dar ce face colegul daca electromotorul are probleme grave...? Eu zic sa caute cauza reala a problemei si sa o rezolve corect.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR