dzomba
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2009
- Mesaj Privat
lurker
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2014
- Mesaj Privat
Salut,am si o vectra b z18xe 1.8, imi urca temperatura p rosu,mentionez-termostat inlocuit
Termocuple inlocuite
Pompa de apa inlocuita,toates noi.
Dar ce am observat ventilatorul pleca undeva la 98-102.dar imi pleca decat un ventilator cel de pe radiatorul d antigel,cel din fata de la radiatorul d ac nu pleca,pleaca doar cand am ac pornit.cand este pe a 2 linie rosie ma-am uitat in vasul de espansiune nu fierbe,nu pierd antigel,nu stiu c sa i mai fac am duso in tot felul de servisuri nui gasesc rezolvare,varog daca aveti idee de la cer mai fi sau un service bun,sunt din ploiesti,si va las si nr de tel 0723055966. Pe tester arata temp care o indica si acul nu are eroare,va rog mult de tot daca ma puteti ajuta sunatima ca nu este nici o problema,va multumesc frumos pentru tot sprijinul acordat.salut
Termocuple inlocuite
Pompa de apa inlocuita,toates noi.
Dar ce am observat ventilatorul pleca undeva la 98-102.dar imi pleca decat un ventilator cel de pe radiatorul d antigel,cel din fata de la radiatorul d ac nu pleca,pleaca doar cand am ac pornit.cand este pe a 2 linie rosie ma-am uitat in vasul de espansiune nu fierbe,nu pierd antigel,nu stiu c sa i mai fac am duso in tot felul de servisuri nui gasesc rezolvare,varog daca aveti idee de la cer mai fi sau un service bun,sunt din ploiesti,si va las si nr de tel 0723055966. Pe tester arata temp care o indica si acul nu are eroare,va rog mult de tot daca ma puteti ajuta sunatima ca nu este nici o problema,va multumesc frumos pentru tot sprijinul acordat.salut
dzomba
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2009
- Mesaj Privat
mitUU
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Iarna nu-i ca vara
Pe temperaturi de peste 30grdC benzinarele mai ales dar si cele diesel trec de 90grd, merg lejer la 100 in conditii de trafic urban aglomerat. Evident ca nu trebuie excluse si cauze gen solutii minune puse in antigel, in ulei, antigel care e mai mult apa chioara, palete lipsa la pompa de apa, silicon pus in exces pe undeva si a plecat la obturat canale etc.
Pe temperaturi de peste 30grdC benzinarele mai ales dar si cele diesel trec de 90grd, merg lejer la 100 in conditii de trafic urban aglomerat. Evident ca nu trebuie excluse si cauze gen solutii minune puse in antigel, in ulei, antigel care e mai mult apa chioara, palete lipsa la pompa de apa, silicon pus in exces pe undeva si a plecat la obturat canale etc.
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Cu "antigel care e mai mult apa chioara",drept cauza,nu sunt deacord.Transferul termic este net superior in cazul "apei chioare"(fara saruri,calciu,etc),comparativ cu al unui agent termic format din 50%antigel concentrat si 50% apa distilata.In urma unor cercetari se precizeaza ca folosirea antigelului,poate reduce capacitatea de racire a agentului termic cu 50%,dar se foloseste ca un compromis,pentru perioada rece.
- mecaNIK
- ****
- 2,204 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,204
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Transferul termic este mai prost dar solutia de antigel(etilenglicol cu apa) fierbe mai tarziu si impiedica formarea de dopuri de aer...ceea ce ar insemna daune majore.In majoritatea motoarelor moderne temperaturile ajung frecvent la 100 Gr si pot aparea surprize ,un antigel corect diluat si de oarece calitate ajunge la 115 fara probleme in instalatie presurizata sta cuminte si mai sus.
Sustin recomandarea lui Dan este corecta......as adaunga doar ca in mod paradoxal antigelul protejeaza atat iarna cat si vara asa ca atentie epoca Dacia 1300 vara apa iarna antigel a apus de mult.
Sustin recomandarea lui Dan este corecta......as adaunga doar ca in mod paradoxal antigelul protejeaza atat iarna cat si vara asa ca atentie epoca Dacia 1300 vara apa iarna antigel a apus de mult.
- ahappyuser
- *******
- 6,684 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,684
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Sunt de parere ca colegul @big_electro61 are dreptate in ceea ce a afirmat, chech this out 1, 2, 3.
La o masina care constructiv are racire buna (ex. Astra G 1.7DTi/CDTi) e ok sa mergi tot anul cu 50% / 50% amestec apa/antigel. Dar la motorul meu X17DT pus de Opel pe Vectra nu e ok, pentru ca vara merge prea cald prin oras (ventilatorul din fata radiatorului functioneaza mai mereu) chiar si inafara daca o tii tot in depasiri e la fel, si atunci e de preferat sa-mi drenez ceva lichid de racire la intrarea in primavara si sa adaug apa distilata pâna la un 25% / 75% amestec apa/antigel , iar la intrarea in iarna sa drenez iar ceva lichid de racire apoi sa completez doar cu antigel pur pana la 40% / 60% amestec apa/antigel.
Nu e scump nici antigelul, nici apa distilata, nici prea multa munca nu e si o pot face eu. Procentul de amestec antigel/apa este unul estimativ pe vara (îl fac dupa regula de 3 simpla, pe volum de lichid drenat/adaugat) nu am vre-un densimetru-ceva dar va trebui sa-mi iau unul ca la fiecare intrare in iarna merg la un service la tester ca sa fiu sigur ca amestecul pentru iarna rezista la -25grade C.
La o masina care constructiv are racire buna (ex. Astra G 1.7DTi/CDTi) e ok sa mergi tot anul cu 50% / 50% amestec apa/antigel. Dar la motorul meu X17DT pus de Opel pe Vectra nu e ok, pentru ca vara merge prea cald prin oras (ventilatorul din fata radiatorului functioneaza mai mereu) chiar si inafara daca o tii tot in depasiri e la fel, si atunci e de preferat sa-mi drenez ceva lichid de racire la intrarea in primavara si sa adaug apa distilata pâna la un 25% / 75% amestec apa/antigel , iar la intrarea in iarna sa drenez iar ceva lichid de racire apoi sa completez doar cu antigel pur pana la 40% / 60% amestec apa/antigel.
Nu e scump nici antigelul, nici apa distilata, nici prea multa munca nu e si o pot face eu. Procentul de amestec antigel/apa este unul estimativ pe vara (îl fac dupa regula de 3 simpla, pe volum de lichid drenat/adaugat) nu am vre-un densimetru-ceva dar va trebui sa-mi iau unul ca la fiecare intrare in iarna merg la un service la tester ca sa fiu sigur ca amestecul pentru iarna rezista la -25grade C.
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,204 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,204
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
manelu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1996 x12sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2014
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
shiftfan
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2014
- Mesaj Privat
Salutare
Am si eu o dilema in legatura cu temperatura de functionare a motorului A12XER . Aparent opel s-a decis ca la modelul corsa D un indicator de temperatura costa prea mult si ca atare nu-l mai pun. M-am uitat in meniul ascuns dupa ce am oprit motorul si temepratura antigelului era pe la 100 / 102 grade si ventilatorul de racire nu avea nici o tentativa de pornire. Din cunostiintele generale despre masini, stiam ca este o termocupla care porneste ventilaorul pe treapta 1 la o temperatura x spre exemplu 92 si pe treapta 2 la o temp Y , la 105 grade sau ma rog .....
Stie cineva care sunt valorile minune la care porneste ventilaorul de racire a motorului?
Multumesc
Am si eu o dilema in legatura cu temperatura de functionare a motorului A12XER . Aparent opel s-a decis ca la modelul corsa D un indicator de temperatura costa prea mult si ca atare nu-l mai pun. M-am uitat in meniul ascuns dupa ce am oprit motorul si temepratura antigelului era pe la 100 / 102 grade si ventilatorul de racire nu avea nici o tentativa de pornire. Din cunostiintele generale despre masini, stiam ca este o termocupla care porneste ventilaorul pe treapta 1 la o temperatura x spre exemplu 92 si pe treapta 2 la o temp Y , la 105 grade sau ma rog .....
Stie cineva care sunt valorile minune la care porneste ventilaorul de racire a motorului?
Multumesc
- bbmt
- ***
- 516 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
Stimati colegi, am nevoie de un pic de ajutor.
La masina din semnatura am urmatoarele probleme:
- mers prin oras, in jur de 11-12 Km, apa ajunge la 92-95 grade;
- daca merg mai mult, apa ajunge la 100 de grade si ramane acolo;
- la exterior simptomele se mentin ca cele descrise mai sus
DAR
- radiatorul nu se incalzeste deloc;
- ventilatoarele cupleaza la 92-95 de grade (cred), si se invart de nebune, chiar si dupa ce opresc motorul (cam un minut);
- am schimbat termostatul (am zis ca e blocat pe inchis), simptomele au ramas aceleasi;
- am mai cumparat unul, si l-am schimbat, nu s-a modificat nimic;
- am scos termostatul, l-am lasat pe "direct", radiatorul s-a incalzit dupa cativa Km, se pare ca nu este infundat, doar ca motorul nu se mai incalzeste numai in oras, in aglomeratie (ajunge undeva la 80 de grade);
Ce problema credeti ca ar putea sa fie? Eu unul am ramas fara idei. Sau o fi garnitura de chiulasa?
Ca idee, nivelul uleiului este constant, cel al antigelului la fel, nu am spuma pe busonul de la ulei.
Multumesc!
La masina din semnatura am urmatoarele probleme:
- mers prin oras, in jur de 11-12 Km, apa ajunge la 92-95 grade;
- daca merg mai mult, apa ajunge la 100 de grade si ramane acolo;
- la exterior simptomele se mentin ca cele descrise mai sus
DAR
- radiatorul nu se incalzeste deloc;
- ventilatoarele cupleaza la 92-95 de grade (cred), si se invart de nebune, chiar si dupa ce opresc motorul (cam un minut);
- am schimbat termostatul (am zis ca e blocat pe inchis), simptomele au ramas aceleasi;
- am mai cumparat unul, si l-am schimbat, nu s-a modificat nimic;
- am scos termostatul, l-am lasat pe "direct", radiatorul s-a incalzit dupa cativa Km, se pare ca nu este infundat, doar ca motorul nu se mai incalzeste numai in oras, in aglomeratie (ajunge undeva la 80 de grade);
Ce problema credeti ca ar putea sa fie? Eu unul am ramas fara idei. Sau o fi garnitura de chiulasa?
Ca idee, nivelul uleiului este constant, cel al antigelului la fel, nu am spuma pe busonul de la ulei.
Multumesc!
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Pompa de apa poate sa fie de vina.
Daca nu face presiune din diferite motive ( verifica intinzatorul+cureaua, fulia pompei de apa, poate avea palet rupt in interior...),chiar daca termostatul deschide ea nu poate face circuit.
Cand ai dat jos termostatul si ai pus pe direct s-a incalzit radiatorul datorita circulatiei naturale a apei calde.
Parerea mea.
Daca nu face presiune din diferite motive ( verifica intinzatorul+cureaua, fulia pompei de apa, poate avea palet rupt in interior...),chiar daca termostatul deschide ea nu poate face circuit.
Cand ai dat jos termostatul si ai pus pe direct s-a incalzit radiatorul datorita circulatiei naturale a apei calde.
Parerea mea.
- bbmt
- ***
- 516 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- bbmt
- ***
- 516 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 516
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
Si uite asa, am revenit.
Probleme descrise mai sus persista la masinuta mea. Ce am facut de la ultimul post?
1. Am schimbat radiator. Nici o modificare.
2. Schimbat garnitura de chiulasa. Nici o modificare. De fapt, este o modificare majora, si anume, nu mai baga ulei in instalatia de racire!
Acum circul tot fara termostat, numai ca la mers normal apa sta in jurul valorii de 92-95 grade, iar daca o calc, apa creste in jurul valorii de 100. Daca merg mai mult timp "cuminte", apa scade usor la 90. Ventilatoarele cupleaza, zic eu, normal. Radiatorul se incalzeste, dar nu foarte mult, este doar calin. Cum ar trebui sa fie? Aproape de temperatura motorului? Ar trebui sa pot tine mana pe el, cand am temperatura in bord la 98? Pe motor nu pot tine mana, asta e clar.
Multumesc! Sarbatori fericite!
Probleme descrise mai sus persista la masinuta mea. Ce am facut de la ultimul post?
1. Am schimbat radiator. Nici o modificare.
2. Schimbat garnitura de chiulasa. Nici o modificare. De fapt, este o modificare majora, si anume, nu mai baga ulei in instalatia de racire!
Acum circul tot fara termostat, numai ca la mers normal apa sta in jurul valorii de 92-95 grade, iar daca o calc, apa creste in jurul valorii de 100. Daca merg mai mult timp "cuminte", apa scade usor la 90. Ventilatoarele cupleaza, zic eu, normal. Radiatorul se incalzeste, dar nu foarte mult, este doar calin. Cum ar trebui sa fie? Aproape de temperatura motorului? Ar trebui sa pot tine mana pe el, cand am temperatura in bord la 98? Pe motor nu pot tine mana, asta e clar.
Multumesc! Sarbatori fericite!
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat