Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • dzomba

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2009

  • Mesaj Privat
ah deci ti-au luat banii de pomana si te-au trimis acasa. Nu e normal, dar se intampla buna asta ... Sa nu fie vreo termocupla cum zicea si@nicunicu care declanseaza ventilatorul.. da o fuga la EDS cand ai timp.

http://www.aa1car.com/libra...c_cooling_fan.htm
Skip ads

  • lurker

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Salut,am si o vectra b z18xe 1.8, imi urca temperatura p rosu,mentionez-termostat inlocuit
Termocuple inlocuite
Pompa de apa inlocuita,toates noi.
Dar ce am observat ventilatorul pleca undeva la 98-102.dar imi pleca decat un ventilator cel de pe radiatorul d antigel,cel din fata de la radiatorul d ac nu pleca,pleaca doar cand am ac pornit.cand este pe a 2 linie rosie ma-am uitat in vasul de espansiune nu fierbe,nu pierd antigel,nu stiu c sa i mai fac am duso in tot felul de servisuri nui gasesc rezolvare,varog daca aveti idee de la cer mai fi sau un service bun,sunt din ploiesti,si va las si nr de tel 0723055966. Pe tester arata temp care o indica si acul nu are eroare,va rog mult de tot daca ma puteti ajuta sunatima ca nu este nici o problema,va multumesc frumos pentru tot sprijinul acordat.salut
  • dzomba

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2009

  • Mesaj Privat
http://www.serviceopel.ro/
suna si fa-ti rezervare.
  • mitUU

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2009

  • Mesaj Privat
am o vectra c si temperatura de lucru e de la 95 la98 e normal sa-u nu .motorul e de 150hp din 2006,eu stiu ca dizelul lucreaza in jur de 87-90 si atitce e ma-i mult nu e bine.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Iarna nu-i ca vara Laughing
Pe temperaturi de peste 30grdC benzinarele mai ales dar si cele diesel trec de 90grd, merg lejer la 100 in conditii de trafic urban aglomerat. Evident ca nu trebuie excluse si cauze gen solutii minune puse in antigel, in ulei, antigel care e mai mult apa chioara, palete lipsa la pompa de apa, silicon pus in exces pe undeva si a plecat la obturat canale etc.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cu "antigel care e mai mult apa chioara",drept cauza,nu sunt deacord.Transferul termic este net superior in cazul "apei chioare"(fara saruri,calciu,etc),comparativ cu al unui agent termic format din 50%antigel concentrat si 50% apa distilata.In urma unor cercetari se precizeaza ca folosirea antigelului,poate reduce capacitatea de racire a agentului termic cu 50%,dar se foloseste ca un compromis,pentru perioada rece.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Transferul termic este mai prost dar solutia de antigel(etilenglicol cu apa) fierbe mai tarziu si impiedica formarea de dopuri de aer...ceea ce ar insemna daune majore.In majoritatea motoarelor moderne temperaturile ajung frecvent la 100 Gr si pot aparea surprize ,un antigel corect diluat si de oarece calitate ajunge la 115 fara probleme in instalatie presurizata sta cuminte si mai sus.
Sustin recomandarea lui Dan este corecta......as adaunga doar ca in mod paradoxal antigelul protejeaza atat iarna cat si vara asa ca atentie epoca Dacia 1300 vara apa iarna antigel a apus de mult.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Sunt de parere ca colegul @big_electro61 are dreptate in ceea ce a afirmat, chech this out 1, 2, 3.

La o masina care constructiv are racire buna (ex. Astra G 1.7DTi/CDTi) e ok sa mergi tot anul cu 50% / 50% amestec apa/antigel. Dar la motorul meu X17DT pus de Opel pe Vectra nu e ok, pentru ca vara merge prea cald prin oras (ventilatorul din fata radiatorului functioneaza mai mereu) chiar si inafara daca o tii tot in depasiri e la fel, si atunci e de preferat sa-mi drenez ceva lichid de racire la intrarea in primavara si sa adaug apa distilata pâna la un 25% / 75% amestec apa/antigel , iar la intrarea in iarna sa drenez iar ceva lichid de racire apoi sa completez doar cu antigel pur pana la 40% / 60% amestec apa/antigel.

Nu e scump nici antigelul, nici apa distilata, nici prea multa munca nu e si o pot face eu. Procentul de amestec antigel/apa este unul estimativ pe vara (îl fac dupa regula de 3 simpla, pe volum de lichid drenat/adaugat) nu am vre-un densimetru-ceva dar va trebui sa-mi iau unul ca la fiecare intrare in iarna merg la un service la tester ca sa fiu sigur ca amestecul pentru iarna rezista la -25grade C.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Transferul termic este mai prost dar
Eu am punctat concret, clar si precis cu ce nu sunt deacord in speta respectiva.Ce urmeaza dupa "dar"iti apartine,as putea comenta contradictoriu,cu argumente,dar cred ca as fi plictisitor...
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Da foarte plictisitor.
  • manelu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1996 x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2014

  • Mesaj Privat
salut
am si eu un corsa B din 96 motor x12sz benzina
la ce temperatura trebuie sa fie apa normal?
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
cand am montat intalatia gpl, cei de la "garaj" au scos solutie din borcan, cca 1L s-a scurs si la completare au folosit apa de la robinet.
acum va intreb cum este mai bine sa procedez? sa scot 1L si sa pun 1L de antigel curat, sau sa-l schimb pe tot?
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Daca nu l-ai schimbat niciodata nu te sfii sa-l schimbi tot.
  • shiftfan

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2014 a12xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Salutare

Am si eu o dilema in legatura cu temperatura de functionare a motorului A12XER . Aparent opel s-a decis ca la modelul corsa D un indicator de temperatura costa prea mult si ca atare nu-l mai pun. M-am uitat in meniul ascuns dupa ce am oprit motorul si temepratura antigelului era pe la 100 / 102 grade si ventilatorul de racire nu avea nici o tentativa de pornire. Din cunostiintele generale despre masini, stiam ca este o termocupla care porneste ventilaorul pe treapta 1 la o temperatura x spre exemplu 92 si pe treapta 2 la o temp Y , la 105 grade sau ma rog .....
Stie cineva care sunt valorile minune la care porneste ventilaorul de racire a motorului?

Multumesc
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Stimati colegi, am nevoie de un pic de ajutor.
La masina din semnatura am urmatoarele probleme:
- mers prin oras, in jur de 11-12 Km, apa ajunge la 92-95 grade;
- daca merg mai mult, apa ajunge la 100 de grade si ramane acolo;
- la exterior simptomele se mentin ca cele descrise mai sus
DAR
- radiatorul nu se incalzeste deloc;
- ventilatoarele cupleaza la 92-95 de grade (cred), si se invart de nebune, chiar si dupa ce opresc motorul (cam un minut);
- am schimbat termostatul (am zis ca e blocat pe inchis), simptomele au ramas aceleasi;
- am mai cumparat unul, si l-am schimbat, nu s-a modificat nimic;
- am scos termostatul, l-am lasat pe "direct", radiatorul s-a incalzit dupa cativa Km, se pare ca nu este infundat, doar ca motorul nu se mai incalzeste numai in oras, in aglomeratie (ajunge undeva la 80 de grade);
Ce problema credeti ca ar putea sa fie? Eu unul am ramas fara idei. Sau o fi garnitura de chiulasa?
Ca idee, nivelul uleiului este constant, cel al antigelului la fel, nu am spuma pe busonul de la ulei.

Multumesc!
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Pompa de apa poate sa fie de vina.
Daca nu face presiune din diferite motive ( verifica intinzatorul+cureaua, fulia pompei de apa, poate avea palet rupt in interior...),chiar daca termostatul deschide ea nu poate face circuit.
Cand ai dat jos termostatul si ai pus pe direct s-a incalzit radiatorul datorita circulatiei naturale a apei calde.
Parerea mea.
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Da, am uitat sa scriu.
Am verificat tot ce tine de circuitul de racire: pompa apa, curea, furtune... Totul este in regula.
De aceea spuneam ca am ramas fara idei.

Multumesc!
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Studiaza circuitul unde poti pune un manometru pe instalatie inainte de termostat. Daca ai presiune pe circuitul „mic” (cum ii mai spune) ramane sa verifici furtune si radiator pe circuitul „mare” care intra in functie dupa deschiderea termostatului.
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Si uite asa, am revenit.
Probleme descrise mai sus persista la masinuta mea. Ce am facut de la ultimul post?
1. Am schimbat radiator. Nici o modificare.
2. Schimbat garnitura de chiulasa. Nici o modificare. De fapt, este o modificare majora, si anume, nu mai baga ulei in instalatia de racire!
Acum circul tot fara termostat, numai ca la mers normal apa sta in jurul valorii de 92-95 grade, iar daca o calc, apa creste in jurul valorii de 100. Daca merg mai mult timp "cuminte", apa scade usor la 90. Ventilatoarele cupleaza, zic eu, normal. Radiatorul se incalzeste, dar nu foarte mult, este doar calin. Cum ar trebui sa fie? Aproape de temperatura motorului? Ar trebui sa pot tine mana pe el, cand am temperatura in bord la 98? Pe motor nu pot tine mana, asta e clar.

Multumesc! Sarbatori fericite!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Circuitul mare,de racire,este aproape blocat(nu circula corect lichidul de racire).Neavind termostat,temperatura motorului=temperatura radiatorului,dar cum la tine nu e,trebuie cautata cauza lipsei de circuit corect...Apropo,cum ai verificat pompa de apa...?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR