gabiopel a scris:[...] Am observat ca cel putin la 3 dieseluri(2 motor de 1.7 si unul de 1.9) dupa ce au schimbat puntea de diode si releul de incarcare cu unele mobiltron incarcarea nu sare mai mult de 13.9-14.0 asta fara consumatori.. Inainte au avut originalul punte si releu bosch, in schimb cei care au folosit panarama de cargo incarcarea este este de 14.2-14.3v. Deci de aici trag si eu concluzia ca si cele mobiltron sunt panarame .
Amândoua sunt 'panarame' cum le zici tu, dar ar fi de retinut urmatoarele:
- cei cu alternatoare Hitachi cand afla cat costa o punte+releu... ambele Hitachi, pe original... li se taie respiratia (preturile in Februarie 2012 erau urmatoarele : punte de diode 2.500lei, releu 1.228lei, iar alternatorul de 100AMP costa 3.200lei nou pe original).
- deci nu ai ce face si mergi pe piese aftermarket... electricianul recomanda CARGO, sau mai nou Mobiletron. Puntea de diode CARGO incarca mai bine si mai repede bateria, dar in timp tine mai putin decat cea Mobiletron - mie electricianul mi-a spus sa iau punte Mobiletron si releu CARGO si exact asa am facut.
Le-am montat si am vazut ca dimineata imediat dupa pornire, numai cu postincalzirea+incalzitorul de motorina (nimic altceva in plus) alternatorul e deja lesinat, urca chinuitor de lent tensiunea de incarcare... ajunge pe la 13.6 dupa 1min si 20sec de la pornire. Am baterie Varta Blue de 74 A/h, daca ma duce 4 ani e suficient.
Pentru alternatorul meu HITACHI 100Amp manualul de reparatii spune ca la turatia de 3.000rpm tensiunea de incarcare trebuie sa fie intre 13.5 si 14.5volti. O plaja de tensiune destul de larga, insa nu vreau sa o turez dimineata sa verific ca asa e imediat dupa pornire.
Un plus pentru cei cu alternatoare BOSCH ar fi daca puntea de diode BOSCH are un pret suportabil si se poate pune pe original.
L.E
Daca stie cineva cat consuma incalzirea in ambele scaune fata (ma refer la cele originale de Opel) ?