Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,753
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2010

  • Mesaj Privat
pantosdaniel a scris:

Rolling Eyes De cand si pana unde Opel-ul e echipat cu electromotor Hitachi?!

Si alternatorul tot Hitachi e.
Skip ads

  • pantosdaniel

  • Mesaje scrise: 131
  • Locatie: Arad
  • Masina: Calibra 1992 c20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Question
Sunt mai ieftine decat Bosch-urile?! Laughing
  • pantosdaniel

  • Mesaje scrise: 131
  • Locatie: Arad
  • Masina: Calibra 1992 c20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
mihaiadrian a scris:Tie la diesel iti trebuie amperaj mare, recomand pe cea de 75.

Rombat e cea mai ieftina de pe piata ( sau cel putin era, nu stiu acum cum mai sunt preturile dar a mea a costat in jur de 250 ron ). Eu am un rombat de 2 ani si 3 luni pe masina si inca merge. (Desi incarcarea alternatorului la mine e deficitara, am 13.4 13.8 in loc de 14.4v). Totusi, inainte , acum 2 ani si 3 luni, cand am cumparat masina, tot rombat era pe masina, am incercat sa o resuscitez eu , sa o incarc cu redresorul, dar nu am reusit sa o aduc la viata, dupa 2-3 saptamani de la redresare. iar porneam greu masina. Am cumparat iar rombat fara sa imi dau seama, am ales ce era mai ieftin.

Daca nu te zgarcesti , cumpara ce iti recomanda Marius.



Stai linistit, alternatorul nu e deficitar! De unde ai scos tu valoarea asta? (14,4); 13.8 e maximum valorii normale.
Asa mi s-a ars un element, la baterie noua!, cu 14.8V la-ncarcare!
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,753
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2010

  • Mesaj Privat
14.2V e valoarea optima.
Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
La o incarcare normala valoarea tensiunii este in plaja 13.8-14.2 V
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,753
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Releul de tensiune al autovehicului trebuie sa fie reglat in plaja 13.6 - 14.4 V (cu si fara consumatori).
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Eu din cate am discutat cu unii si cu altii am tras concluzia ca alternatorul incarca ok daca cu toti consumatorii porniti (inclusiv bujiile la diesel dimineata) tensiunea primita de baterie sa nu fie sub 13.8 recomandabil este 14.00 V dar nu mai mult de 14.4V cel putin la Y20DTH pe Astra G. La Asta F de exemplu incarcarea normala e aproape de 14.7 V si e considerat rau sub 14 V...
  • marius.marius.2013

  • Mesaje scrise: 335
  • Locatie: Gorj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2012

  • Mesaj Privat
alexx1402 a scris:
pantosdaniel a scris:

Rolling Eyes De cand si pana unde Opel-ul e echipat cu electromotor Hitachi?!

Si alternatorul tot Hitachi e.


Eu am bosch Smile
Si referitor la acumulator ,

Care-i mai bun?
Am gasit un bosch cu 74 Ah, nou cu 300 de lei (ceea ce mi se pare putin )
Skip ads

  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:Eu din cate am discutat cu unii si cu altii am tras concluzia ca alternatorul incarca ok daca cu toti consumatorii porniti (inclusiv bujiile la diesel dimineata) tensiunea primita de baterie sa nu fie sub 13.8 recomandabil este 14.00 V dar nu mai mult de 14.4V cel putin la Y20DTH pe Astra G. La Asta F de exemplu incarcarea normala e aproape de 14.7 V si e considerat rau sub 14 V...

In carte este dat undeva de la 13.5-14.4 ca ar fi parametri ok.
Eu zic ca daca pornesti , faza scurta , dezaburire, pozitii , incalzirea , bujiile de dimineata la diesel o sa ai mai putin de 13.8, valoare va urca pe moment ce opresti din aceste elemente. La mine am facut un test dimineata imediat dupa pornire- bujii, sistem de preincalzire, dezaburire ,ventilatie clima pozitii, faza scurta , incalzirea in scaune partea mea , dc-playerul , imi arata pe volmetru 13.6V-13.7V , am stat asa cateva minute(2 min) si am inceput sa opresc . Prima data dezaburirea , a urcat la 13.8, apoi incalzirea in scaune, si am ramas cu celelate - sistem de preincalzire, pozitii si faza scurta , ventilatie clima, cd si imi arata pe volmetru 13.9 , apoi am oprit si sistemul de preincalzire si imediat a urcat in 14.0-14.1 V cu celelalte pornite. Deci sunt consumatori destul de mari si maninca curent , ideea este ca tb sa mergem cel putin o anumita distanta ca bateria sa isi revina la capacitatea ei. Eu mi am luat un volmetru care se baga la bricheta , nu stiu cat de bun este dar pus si cu aparatul de masura am vazut ca imi da valori exacte ,nu ar fi diferente , dar cel putin la astra g am un cat de cat control asupra incarcarii.
Am observat ca cel putin la 3 dieseluri(2 motor de 1.7 si unul de 1.9) dupa ce au schimbat puntea de diode si releul de incarcare cu unele mobiltron incarcarea nu sare mai mult de 13.9-14.0 asta fara consumatori.. Inainte au avut originalul punte si releu bosch, in schimb cei care au folosit panarama de cargo incarcarea este este de 14.2-14.3v. Deci de aici trag si eu concluzia ca si cele mobiltron sunt panarame .
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Tocmai minunea telhnicii romanesti luata in vara dupa o saptamana pe dreapta nu a pornit astra h-ul
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,080
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Putin Off: In cazul in care este nevoie de o interventie asupra Alternatorului la Astra H? pe ce perte se scoate afara? sub masina ?

Eu de cand am masina, pe BC nu am vazut mai sus de 13.9 la rece, si cand motorul e cald are 13.5 - Baterie noua de 5 luni de zile Energizer
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Probabil ai probleme cu incarcarea sau ai avut ghinionul sa primesti un produs folosit. Ai garantie la baterie ? Bizonii de vanzatori sunt unii care nu vor sa iti de-a garantie, fie ca ai tensiunea prea mica, fie ca o ai prea mare. Eu nu am garantie la a mea, vanzatorul a masurat si a zis ca e prea putin 13.4 - 13.8 cat aveam eu si mi-a recomandat sa ma duc sa imi repar incarcarea si sa ma intorc sa mai faca o masuratoare sa imi de-a garantie . Numai ca eu nu m-am dus nicaieri, am lasat-o asa, si de 2 ani si 3 luni merge.

Bateria mea a si trecut odata pe langa moarte ( cand aveam probleme cu ecu-ul si i-am dat multe chei, pornea si se oprea imediat dupa cateva secunde motorul datorita combinatiei imo + chip + ecu ) si la un moment dat nu a mai pornit motorul ( daca ii dai multe chei si nu apuca sa se incarce e normal sa se intample asa ). Masor tensiunea pe baterie, aveam 9 v. Repede, am pus redresorul pe baterie, am lasat-o o noapte si si-a revenit.

Alta data, iarna pe la -20 de grade mi s-a intamplat si mie sa nu porneasca, si tot asa era dupa vreo 4-5 luni de cand o cumparasem. Roteam cheia, se auzea un clant si atat, nimic mai mult. Am mai incercat de vreo cateva ori, la fel ( nici macar nu invartea electromotorul). Am lasat-o vreo 5 minute ( timp in care datorita consumatorilor - becurile din usi, bateria s-a incalzit un pic in interior, probabil a crescut tensiunea ) si a pornit imediat si masina.
Skip ads

  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
nu, am dus-o cica era descarcata chiar sub limita in care mai sta in garantie, ciudat, nu am umblat la masina in toata saptamana trecuta doar ieri, am luyat ceva din portbagaj.
O sa o pun la incarcat si ma duc maine la ei sa vada daca nu am ceva consumatori, m-as mira.
Deci inainte de a duce o baterie la verificare trebuie incarcata, daca e descarcata tare se scoate din garantie.
Incarcarea sta bine mersi pe 14.1 14.2, doar masina o am de noua si are abia 60.000 de km.
Am garantie, ca am luat-o de la reprezentantul Rombat din Cluj-Napoca.
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Rombatul de pe masina mea a ajuns la a treia iarna...pana acum fara nici o problema. Sa vedem cat mai rezista Rolling Eyes
  • 1_driver

  • Mesaje scrise: 97
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1998 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2012

  • Mesaj Privat
edwin in cazul tau e o exceptie , eu am avut rombat care m-a lasat dupa 1an si 9 luni bine ca era pe vechea dacie m-a dus la un atelier autorizat de ei a masurat-o un domn , a facut un x pe ea si cei de la reprezetanta lor nu au mai comentat nimic si mi-au dat alta noua bineinteles aia cu garantie numai 6 luni , din cite imi amintesc nu cred ca m-a tinut nici 2 ani , dupa aceea nu am vrut sa mai aud de rombat , am gasit in schimb cam la acelasi pret marca blackhorse sarbeasca din ce am vazut eu si am fost foarte multumit de ea si inca o marca care mi-a parut mie a fi foarte bune e Banner , am lucrat la taxi si in regim de taxi sa te tina 3 ani o baterie eu zic ca e ceva
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Si la mine urmatoarea iarna este a 3 a iarna. Si sunt sigur ca o sa o trec cu rombat-ul care il am pe masina (apropo, a mea e de 72 ). Si daca imi face probleme, o pun pe redresor, o las o noapte si gata. Mi se pare ca scrie si in manualul masinii ca se recomanda incarcarea bateriei pe redresor odata la ceva timp ( nu mai stiu cat scria in manual )

O sa consider ca nu mai e buna in momentul cand trebuie sa o pun pe redresor odata pe luna.

Chiar daca se zice ca e baterie fara intretinere, nivelul acidului din interior scade. Se completeaza fiecare camaruta in parte cu apa demineralizata pana ajunge la nivelul normal si gata. Eu am facut deja asta odata ca scazuse mult nivelul, chiar am impresia ca am pus prea multa apa. Atentie, NU SE COMPLETEAZA CU ACID sau alte prostii de substante chimice sau aditivi, riscul e sa ii creasca prea mult tensiunea.

Bateria singura va crea acid in momentul cand se incarca.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Electrolitul in momentul in care acumulatorul ajunge la capacitatea maxima,incepe sa degaje H din acidul sulfuric continut in electrolit acesta se pierde scazand tocmai densitatea optima (1,28 densitate climat rece-1,26 densitate climat cald),completarea se face dupa caz,la intervale de timp gen 1 an de zile daca a scazut nu-i problema se reface,dar daca s-au degajat gaze in timpul incarcarii pe redresor ori datorita supraincarcarii pe masina,exclusa solutia cu doar completat H2O atunci se verifica starea placilor,se masoara densitatea electrolitului ,se schimba pentru ca sigur ajunge la 1,20 si se poate reconditiona acumulatorul,daca e sulfatat ,placi in scurt depuneri pe placi si deja are 5 ani de serviciu e bine de dat al fiare vechi nu merita efortul.
Sfatul meu incercati sa determinati cu un densimetru calitatea electrolitului si daca nu e 1,28 nu mai pierdeti vremea cu incarcarea periodica schimbati direct acidul.....incarcarea periodica se face numai cand acumulatorii se afla depozitati,curentul de incarcare nu trebuie sa depaseasca 5% din capacitatea acestuia pentru a nu degaja Hidrogenul prin stiuta 'fierbere'.
Exista o relatie directa intre densitate electrolit si performante la rece cea de climat cald 1,26 -1,24 din fabrica face figuri sub 0 si e pa la temperaturi de -10 in jos.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
gabiopel a scris:[...] Am observat ca cel putin la 3 dieseluri(2 motor de 1.7 si unul de 1.9) dupa ce au schimbat puntea de diode si releul de incarcare cu unele mobiltron incarcarea nu sare mai mult de 13.9-14.0 asta fara consumatori.. Inainte au avut originalul punte si releu bosch, in schimb cei care au folosit panarama de cargo incarcarea este este de 14.2-14.3v. Deci de aici trag si eu concluzia ca si cele mobiltron sunt panarame .

Amândoua sunt 'panarame' cum le zici tu, dar ar fi de retinut urmatoarele:
- cei cu alternatoare Hitachi cand afla cat costa o punte+releu... ambele Hitachi, pe original... li se taie respiratia (preturile in Februarie 2012 erau urmatoarele : punte de diode 2.500lei, releu 1.228lei, iar alternatorul de 100AMP costa 3.200lei nou pe original).
- deci nu ai ce face si mergi pe piese aftermarket... electricianul recomanda CARGO, sau mai nou Mobiletron. Puntea de diode CARGO incarca mai bine si mai repede bateria, dar in timp tine mai putin decat cea Mobiletron - mie electricianul mi-a spus sa iau punte Mobiletron si releu CARGO si exact asa am facut.
Le-am montat si am vazut ca dimineata imediat dupa pornire, numai cu postincalzirea+incalzitorul de motorina (nimic altceva in plus) alternatorul e deja lesinat, urca chinuitor de lent tensiunea de incarcare... ajunge pe la 13.6 dupa 1min si 20sec de la pornire. Am baterie Varta Blue de 74 A/h, daca ma duce 4 ani e suficient.

Pentru alternatorul meu HITACHI 100Amp manualul de reparatii spune ca la turatia de 3.000rpm tensiunea de incarcare trebuie sa fie intre 13.5 si 14.5volti. O plaja de tensiune destul de larga, insa nu vreau sa o turez dimineata sa verific ca asa e imediat dupa pornire.

Un plus pentru cei cu alternatoare BOSCH ar fi daca puntea de diode BOSCH are un pret suportabil si se poate pune pe original.

L.E
Daca stie cineva cat consuma incalzirea in ambele scaune fata (ma refer la cele originale de Opel) ?
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Puntea de diode la alternatorul bosch este 150 lei , iar releul 240 lei . Am jurat ca altceva in afara de bosch nu voi mai lua sa pun pe masina . La alternatorul pe care l am avut inainte cel de 100A le am schimbat cu cargo , asa mi au fost aduse la mecanic , si nu am mai stat sa le schimb dar daca la cel nou de 140A se vor duce , cu siguranta voi pune punte de diode si releu bosch . Oricum acum am ramas cu cele cargo si cu toate ca se potrivesc si pe alternatorul de 140 A , voi incerca sa le dau iar cu ceva diferenta voi lua bosch.
Incalzirea in scaune ar tb sa nu consume mai mult de 5A pe rezistenta !
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca doar 150lei este o punte BOSCH si doar 240lei un releu BOSCH... rog daca stie cineva de vanzare un alternator BOSCH cu pompa de vacum incorporata sa imi faca o oferta de pret. Vreau sa trec si eu pe BOSCH cu alternatorul de la Vectra mea, cu mentiunea sa fie de minim 100Amp.

Cu siguranta bateria va rezista mai multi ani pe masina daca ai un alternator BOSCH, care se pare ca incarca corect bateria imediat ce ai pornit motorul la rece.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR