Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • sorente

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Mie mi se pare mai buna si mai simpla cea prin care comanzi tu manual releul ce aprinde bujiile, decat sa pacaleasca ECU, pentru ca deja acum am experienta, stiu cand e nevoie sa "ajut" motorul, chiar nu are sens sa bage mereu bujiile.
Din pacate nu prea am avut timp sa ma ocup de modificarea asta.
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
De obicei e mai bine sa alterezi intrarea (adica sa pacalesti ecu) decat iesirea (adica sa comanzi releul), astfel riscul e mai mic.

devil_boy avea deja ultima versiune de soft.
  • gxg1313

  • Mesaje scrise: 374
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2016 Z14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Salut. si eu am problema asta insa nu am o diploma in fizica nucleara si chiar nu ma pricep sa reproduc desenul din paint sub capota masinii mele.
Eu am motorul Y22DTR, daca e cineva care stie sa imi monteze si mie "gizmo" acela smecher as fi mai mult decat fericit sa platesc pentru acest lucru.

Va multumesc si sper ca nu insult pe nimeni cu lipsa mea de cunostinte in domeniul electric.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
gxg1313, presupun ca ai citit cel putin primul mesaj din subiectul asta si ai facut testele de acolo. Daca da si problema ta nu e dezamorsarea, te pot ajuta cu un montaj (il printez din paint si-l bagam sub capota Very Happy).
Masina prietenului pe care am pus un asemenea montaj porneste de atunci la fel de repede ca in tineretea ei, la orice temperatura.
Skip ads

  • gxg1313

  • Mesaje scrise: 374
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2016 Z14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2009

  • Mesaj Privat
murzick a scris:gxg1313, presupun ca ai citit cel putin primul mesaj din subiectul asta si ai facut testele de acolo. Daca da si problema ta nu e dezamorsarea, te pot ajuta cu un montaj (il printez din paint si-l bagam sub capota Very Happy).
Masina prietenului pe care am pus un asemenea montaj porneste de atunci la fel de repede ca in tineretea ei, la orice temperatura.



Am incercat pasul 1 si 2, mai putin cel cu senzorul de temperatura deoarece nu stiu care e. Dar citind ce scrie pe aicea tind sa cred ca problema se poate rezolva cu acea schema.

Acuma sunt plecat dar ma intorc saptamana viitoare, paote intre timp gasesc si mufa aia de la senzor si daca nici asa nu merge o sa te contactez sa vad cum ai si tu timp liber.
O zi buna
  • McKussic

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2008

  • Mesaj Privat
mai baieti .. urmaresc aceasta discutie de cand mia`m cumparat masina. acuma 2 ani cel putin. lam sunat pe maiandrei .. si mai nu mo sfadit la telefon ca de ce nu am citit tot topicu.. insa lam citit si am facut ce o zis el.. am skimbat mai tot la ea furtunase bla bla bla. motoru meu e y22dtr in seara asta no mai mers ceea ce a mers 2 ani la rand Smile adica sa pornesc masina cu norisoru de fum in spate si sa invarta electromotoru 3 4 secunde in plus in seara aceasta nu o mai vrut nici cum sa mearga.. parca siar da sufletu, tin sa precizez ca vara nu facea la fel.. cand era mai cald afara nu aveam proble .. doar daca o lasam vreo 5 zile in soare si nu o porneam. dar tot pornea la prima cheie.. azi kiar o murit ... nam mai putut sa o pornesc, motorina e tot aceiasi ce bag am schimbat la el si releu bujii nui aia.. altcevA?.. acuma ma intreb ce am de verificat ... fiind incepator am inceput sa verific bateria.. bun imi arata 19... ceea ce era sa ard aparatu de masura Smile) in fine.. bujiile mior fost schimbate la reprezentatna opel din cluj anul trecut toate si rectificata garnitura la quiloasa si alea alea.. termostat nou. senzor nou. ceea ce mai mio ramas de facut e sa fac schema aia descrisa de voi.... cu pacalirea bujiilor.. intrebare: nu ar trebui sa intre preincalizirea la bujii sa o ia mai rapid ? tinand cont ca afara is 2 grade ?chem maine un specialist. ce tebuie sa i zic dansului ma nu merge.. daca vad ca nu stie ce sai zic? de unde pot face rost de schema aia de montare a unui butonash in limba romana mo ta mo ?la ce costuri se ridica .. tinand cont ca urmeaza pe 24 nunta unui prieten. sunt din bistrita care e mai aproape si ma poate ajuta ?va rog ajutati`ma nu vreau sa imi fac o parere gresita despre clubopel ca deja e al 3 -lea an cand doar citesc si nu rezolv nimica la acest capitol. astept raspunsuri assap . pls
  • McKussic

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2008

  • Mesaj Privat
din punctul meu de vedere problema sa rezolvat.. am cumparat baterie noua.. o aveam cea veche de la opel adika avea 8 ani de zile .porneste la sfert indiferent de temperatura.. acuma astept si temperaturille mai scazute. da nu cred ca o sa fie probla ... in sfarsit dupa 2 ani de zile gasesc simpla solutie..(la masuratoare imi arata 14 cu motoru pornit.. de aia nu am exclus posibilitatea bateriei. dar se pare ca ea o fost de vina din mare cauza)
  • sorente

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
O sa masor voltajul bateriei pana sa pornesc masina, dupa ce a stat mai mult de o zi oprita, sa vad daca e scazut. Poate o fi din asta, desi greu de crezut. Chiar nu am avut timp sa ii pun butonul... Sad
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
claudiu_opel a scris:salutare! nu stiu ce a mai facut colegul de la sibiu mihai(sbxxsme)dar la vectra mea dupa 7500 km de la reparatie daca intra bujiile porneste instant, iar daca nu intra bujiile in maxim 3 secunde porneste, fiind vorba despre prima pornire dimineata.


Am reusit sa schimb toate duzele de injector si conductele ce duc la injectoare (una mi s-a rupt saptamana trecuta si m-a lasat in drum... dar asta e alta poveste). Din pacate insa si la mine pornirea este tot asa. Azi dimineata au intrat bujiile si masina a pornit la a doua invartire a motorului deci foarte bine. Deci nu poate fi vorba de dezamorsare pentru ca masina a stat pe loc de aseara de la ora 21.30 pana azi dimineata la ora 7.45 deci pana atunci trebuia sa se simta. Cand insa nu intra bujiile invarte cam 4-6 secunde si porneste scotand putin fum de la motorina nearsa.
Ce trebuie eu sa mai fac este sa schimb bateria ca este cea originala si cred ca e pe duca. La fiecare pornire mi se aprinde becul de ABS care se stinge dupa ce porneste masina. Daca cititi in manualul de utilizare acolo scrie ca asta se intampla si la tensiunea de baterie mica. Asa ca luna viitoare o sa schimb si eu bateria sa vad daca se simte vreo schimbare. Eu presupun ca va fi si s-ar putea sa fie una din posibilele solutii de rezolvare a problemei. Concluziile peste o luna... sper sa ma mai tina pana atunci... Wink
Salutari lui Claudiu si multumesc pentru ajutorul din vara. Sper sa gasesc timp sa fac si tutorialul ala odata....
  • Sorin Claudiu

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2000 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Deconectind mufa de la bulbul ce masoara temperatura lichidului refrigerant am depistat ca se aprind bujiile si porneste imediat ;a mea da probleme de pornire intre 14-3° C . Cine stie daca acest bulb exista si cu alte temperaturi de comanda ? Parerea mea ar fi ca dupa un anumit nr. de km compresia scade si nu reuseste sa mai ajunga in temperatura de explozie in camera de ardere deci are nevoie de preincalzire vectra mea are 240000km si de vreo 20000 de km imi da problema asta .
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Crying or Very sad La mine a cedat pompa subit iar acum cu noua pompa porneste la sfert de cheie fara bujii, motor cald /rece u name it nu compresia iti face probleme ci pompa obosita

desi m-a usturat reparatia : pompa ; oringuri njectoare si capac motorina nou + o patina distributie +manopera si TVA= 5800 RON; pompa care a cedat la 192k km

Sfatul meu este sa incepi cu ce e mai ieftin adica :

furtunase retur; capcac filtru motorina; oringuri injectoare si in final daca nu ai nici un rezultat vinde masina cat mai porneste Laughing sau alta pompa
  • mihaipalade

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2009

  • Mesaj Privat
tu pana sa schimbi pompa ai facut aceste operatiuni? furtunase retur, capcac filtru motorina, oringuri injectoare!
Skip ads

  • Sorin Claudiu

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2000 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2009

  • Mesaj Privat
O intrebare: dar filtrul de motorina are un arculetz in capac ,ii lipseste ceva de acolo ?O bila de exemplu?
Sau ce rol ar putea avea acel arc care iese din capac si apasa pe filtru?
  • mihaipalade

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2009

  • Mesaj Privat
buna intrebare,m-am tot gandit daca cumva nu este o masa la preincalzire!cu toate ca nu cred
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
mihaipalade a scris:tu pana sa schimbi pompa ai facut aceste operatiuni? furtunase retur, capcac filtru motorina, oringuri injectoare!


incepusem cu furtunasele de retur si o supapa unisens sa "evit" aerul pe la capac si cu tot cu astea puse noi de ceva vreme, a mers bine un timp insa cu porniri de 3-4 secunde dimineata cand nu intrau bujiile, stiam de pe aici ca e "normal " la acest motor cu ceva km la bord , acum s-a rezolvat cu aceste porniri dimineata fara bujii
  • mihaipalade

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2009

  • Mesaj Privat
eu sunt programat la schimbat oringuri injectoare,restul le-am facut(furtunase retur, capcac filtru motorina,supapa unisens,capac filtru schimbat)sper sa nu fie pompa ca o dau la fier vechi Very Happy
  • Julian

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2007

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:... numai ca alti useri probabil cunosc mai bine situatia.

pompa obosita, presiune scazuta la rece, uzura motor, compresie scazuta, electromotor obosit, turatie insuficienta, temperatura in camera de ardere insuficienta pentru autoaprindere.


dupa cum scria cineva aceste probleme apar chiar dupa 50-60000 km. La ce scrii mai sus, daca obosesc toate acele componente la asa putini km, trebuie sa spun ca o bicicleta e mai fiabila.
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
regret, dar tin sa contrazic tot ce s-a zis mai sus.
conduc y 20 dth din 2005 luna iulie.
am avut numai s.h-uri si am fost si sunt extrem de multumit de toate.
actual in familia mea am 2 zafire cu exact 570.000km ambele.ambele masini sunt super ireprosabile.
consider ca intretinerea este cea mai importanta .
invit pentru cine doreste sa dea o tura cu y20dth-ul meu [actual 354.000km] si se va convinge de fiabilitatea acestui motor.[ in afara de volanta si rulment de presiune,totul este original pe masina]
am observat niste idei preconcepute pe acest forum privind modul de intretinere a dieselului ,cu care nu pot sa fiu de acord.
un motor se mai curata,un sistem de injectie de asemenea,un rezervor la fel,un tratament de motor [de calitate nemteasca] si altele.
cu modestie
al vostru
victor galati
  • Julian

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2007

  • Mesaj Privat
daca ar fi asa roz precum scrii, n-ar mai fi atatea probleme peaici. bafta
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
cer scuze ca am deranjat cu interventia anterioara.

revenind exact pe subiect:
zafira a . an 2001 y20 dth. actual 217.800km. posesor : mama mea [61 ani,face zilnic 50-60 km urban]
are aceeasi problema ultracunoscuta : Daca nu intra martorul bujii , dupa 4-5-6 ore de stationare, porneste in 5-8 secunde cu motorina nearsa [fum] ,de rigoare.
la rece :porneste sfert.
la cald: porneste sfert.

fiind un bun cunoscator al motorizarii respective, am Verificat si Schimbat [unde a fost cazul], absolut TOT,TOT,TOT.
explicatie pornire greoaie dupa 5-7 ore:
cum se stie de fapt: domnia sa : ECU
se pare ca ar fi o boala a anilor 2000-2002 la y20dth.
dupa cum observati cei cu y20dth dupa 2003 ,nu se plang de aceasta problema.
rezolvare: am cautat sa ignor aceasta pornire greoaie ,spunandu-i mamei sa nu o mai bage in seama.
baterie buna ,bujii bune ,motorina cat mai plin si La Drum Frate.
daca o cauti prea mult in fund [ stiind ca absolut totul e pus la punct si verificat], ajungi sa schimbi tot motorul.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR