Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,549
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Daca termostatul e bun si vrei sa scurtezi perioada pana primesti caldura, primele 5-7 minute lasa ventilatia pe 0 si apoi o pornesti progresiv cate o treapta. La mine treaba asta o face calculatorul. Ventilatia intra pe treapta 2-3 (treapta sesizabila audibil) abia cand apa are 63 grade, dupa aproximativ 3-4 km.
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
livcro a scris:Daca termostatul e bun si vrei sa scurtezi perioada pana primesti caldura, primele 5-7 minute lasa ventilatia pe 0 si apoi o pornesti progresiv cate o treapta. La mine treaba asta o face calculatorul. Ventilatia intra pe treapta 2-3 (treapta sesizabila audibil) abia cand apa are 63 grade, dupa aproximativ 3-4 km.

Tot asa o sa-ti faca.Este una si aceeasi daca astepti sa se incalzeasca motorul sau daca dai rdumul manual si...astepti pana-ti vine caldura.Oricum cele 2 minute la care adaugi treapta redusa...Si la mine pe auto pleaca mai tarziu ventilatorul,dar asta pentru ca asa considera calculatorul ca nu este necesar sa-ti impinga aer rece pana nu atinge 60 de grade pe agent.Poti oricand sa treci pe manual.Sau cel putin la mine merge.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,549
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Daca iti impinge aer la 15-20 grade, pana la contactul cu pielea se raceste complet. Pe de alta parte, ca sa incalzeasca aerul de la 5 grade la 15-20 grade, se raceste antigelul si implicit se intarzie 'un pic' incalzirea motorului....'Pic-ul' ala poate insemna sa mergi in frig pana la servici sau sa ai ceva caldura ultimele 5 minute. :0
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Din punct de vedere tehnic,nu are cum sa-ti impinga aer la 5 grade dupa pornirea motorului si asteptarea "perioadei" de incalzire,recomandata.Daca te-ai suit,i-ai dat cheie si ai pornit caldura,este la mintea cocosului ac o sa-ti vina aerul de afara cu aceeasi temperatura,nu era necesara sublinierea.Nu mai adaugam cat de benefica este pornirea la rece si dat-ul talpei, motoruluiDiscutam despre conditia normala de lucru.Adica pornirea,asteptarea pana motorul revine la turatia de relanty,apoi punerea in functiune a incalzirii.Oricum calculatorul mareste sau scurteaza perioada de "incalzire"in functie de temperatura aerului aspirat si temperatura atinsa de motor.Ori in regim de 8 grade exterior,dupa numai 40 de secunde,temperatura motorului si implicit a agentului depaseste 20 de grade si devine o variabila in crestere,indiferent daca dai sau nu drumul la ventilatie,tot nu o sa-ti introduca in habitaclu mai putin de 15 grade,ceea ce este deja dublu decat ai avut in momentul initierii.Putin ,dar mai mult decat nimicul de care aminteai si progresiv ascensiv.Si aerul ala de care vorbeai,la 15 grade,nu se raceste pana sa atinga pielea comform legilor fizicii.Transferul energiei termice se face invers.Materia cu energia termica mai mica absoarbe energia termica mai mare,deci aerul cald introdus pierde energia in favoarea ambientului interior.Ideea ta e buna si perfect aplicabila,doar ca asa cum am spus,nu aduce nici o imbunatatire aambientala in acele 5 sau 7 minute de mers in ...frig,dupa care usor..Cum am spus,la mine dupa 5 minute chiar baga normal cadura ,dar si in primele5 imbunatatesc atmosfera.Lamurit?
Skip ads

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,549
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
1. U ai benzina, deci nu faci obiectul discutiei...cred ca te-ai prins dar iti place sa te bagi in seama.
2. Fa un sondaj si poti sa afli cati soferi lasa ventilatia pornita tot timpul, indiferent de temperatura.(vorbim de masina cu AC si ventilatie numai manuala, fara auto...iar nu faci obiectul, dar deee, revenim la pct 1)
Alte polemici nu cred ca isi mai au rostul...eu incerc sa impartasesc experienta mea si pe a altora, nu sa am posturi contradictorii fara nici un rost....la tine rostul o fi goana dupa stelute? Smile
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
livcro a scris:1. U ai benzina, deci nu faci obiectul discutiei...cred ca te-ai prins dar iti place sa te bagi in seama.
2. Fa un sondaj si poti sa afli cati soferi lasa ventilatia pornita tot timpul, indiferent de temperatura.(vorbim de masina cu AC si ventilatie numai manuala, fara auto...iar nu faci obiectul, dar deee, revenim la pct 1)
Alte polemici nu cred ca isi mai au rostul...eu incerc sa impartasesc experienta mea si pe a altora, nu sa am posturi contradictorii fara nici un rost....la tine rostul o fi goana dupa stelute? Smile


Mai inainte de toate tin sa-mi cer scuze de Off Topic.

1) Se DISCUTA despre termostat/caldura,nu despre diesel/benzina;pentru cultura ta generala,spre marea-ti surprindere,au si benzinarele,cred ca te-ai fi prins,dar nu urmaresti firul discutiei,doar al discordiei.Si tin sa te informez,ca ..."U" categoric nu ai sa cauti, z16xe este pe benzina.Surprinzator,nu?
2)Impartasim din experienta proprie pe care o argumentam,daca si cand suntem in stare,nu sfatuim sa se faca cum face"X" din ..auzite.Si impartasesc cand spun asta din experienta proprie cu masinile din gama Opel pe care le-am avut de-a lungul timpului,probabil mai multe decat ai tu... trepte de caldura cand esti pe..."manual".Nu am sustinut folosirea treptelor mari de ventilatie,treapta 2 este de ajuns la 0 scara de la 1 la 9 cum este la mine,sau 1 pentru 1-4/1-5,dupa incalzirea relativa macar a motorului.
...Dar sa revenim la pct1)(..?)..Ba nu!
3)Stelutele,tot pentru cultura ta generala,nu se mai acorda asa cum probabil te-ai obisnuit,dupa numarul de postari aruncate aiurea,deci poti s-o lasi mai moale,nu mai "progresezi"..(oricum nu cred ca ai facut-o vreodata vazand cat de deschis sugestiilor esti)
4)Daca ai pe viitor ceva de argumentat sau contraargumentat la o idee pe care nu poti/esti instare sa o sustii,te invit pe privat,nu mai indemna la "off topic".Arunca-ti inca o data privira la punctul..3.


Ultima modificare facuta de micky001 la Mar 25 Oct, 2011 5:39 pm, modificat de 2 ori in total
  • mumus

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
eu zic ca daca dai drumu direct ...iti baga numai aer rece..si este neplacut ...si eu dau mai intai pe nivelul 1 si doar pe parbriz...ca sa nu se abureasca...si in 5 minute dau si la picioare si la maini aer...ca e deja cald...si normal dau pe o treapta superioara...

Cred ca mai toti dau drumu foarte incet sau doar pe parbriz... cat e aerul rece... nu are rost...trece-ti la discutii despre termostat eventual... si DA daca lasi pe aer rece si nu cald...se incalzeste mai repede motorul.
Aduceti-va aminte ca vara daca de exemplu iti fierbe motorul din cauza unui termostat blocat pe inchis de exemplu se da drumu la ventilatie pe maxim si se da drumu la caldura pe cald maxim...si motorul se raceste.
  • cipin

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Salut!
La vectra c, y22dtr, unde este termostatul? (o poza, un desen, ar fi super) Se desface greu? Trebuie ceva chei speciale?
Multumesc!
Skip ads

  • Chosmin

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2009

  • Mesaj Privat
La Opel Astra G 1.6 Benzina 8v stie cineva unde este pozitionat termostatul ? Am inteles ca trebuie data distributia jos
  • clau 03

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2011

  • Mesaj Privat
daca puteti sa ma ajutati si pe mine cu un sfat am schimbat termostatul si senzorul de temperatura acum un an. a functionat perfect pana acum doar ca acum apa mi se incalzese pana la ap 90 de grade apoi scade la 80, iar se incalzeste iar scade si tot asa... astept sfaturi nu scade niciodata mai putin de 80 de grade
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,638
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Chosmin a scris:La Opel Astra G 1.6 Benzina 8v stie cineva unde este pozitionat termostatul ? Am inteles ca trebuie data distributia jos


Teoretic, trebuie sa dai jos distributia, practic se poate si fara. Cu o tubulara mai lunga, prin gaurile rotii dintate.
E in spatele rotii dintate de la distributie, sus. Daca nu ma insel e in capatul chiuloasei. Nu sariti la mine daca gresesc Mr. Green

P.S. Nu mai srie cu BOLD, vezi regulamentul.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
clau 03 termostatul este lenes la tine.
Skip ads

  • Batman

  • Mesaje scrise: 367
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B16SHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Am incercat sa citesc tot ce s-a scris, dar din pacate nu am avut timp, asa ca nu ma injurati daca s-a mai raspuns la aceasta intrebare: de vreo 2 saptamani am observat ca temperatura urca mult ma greu decat de obicei spre 90 de grade. Acum o saptamana mi s-a aprins pt prima data in bord becul de noxe. Am fost in service sambata trecuta si mi-au sters eroarea fara sa-mi spuna ce fusese. Luni mi s-a aprins din nou, motiv pt care m-am dus iarasi in service. De data asta am lasat masina pt constatare si le-am spus si de problema cu incalzirea greoaie a motorului. Verdictul lor a fost surprinzator pt mine: ambele avarii au drept cauza termostatul. E posibil? S-a mai aprins cuiva becul de noxe din cauza termostatului?

PS: motorul merge rotund si fara trepidatii, semn ca nu e sonda lambda defecta. Nici consumul nu s-a modificat substantial (nici nu prea am facut multi km de atunci, dar nu se vede nimic semnificativ. Eventual o mica crestere datorita mersului cu motorul rece).
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,638
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Nu sunt expert, dar nu imi dau seama ce legatura are termostatul cu becul de noxe. Personal nu stiu sa aiba senzor pe termostat.
  • Batman

  • Mesaje scrise: 367
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B16SHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Culmea e ca am mai avut acum 4 ani probleme cu termostatul, mult mai grave decat acum si nu mi s-a aprins nimic in bord.
  • cipin

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua!
Am o Vectra C GTS, 2003, Y22DTR. Am schimbat acum o luna antigelul. Dupa aceasta am observat ca nu se ridica temperatura apei (desi inainte acul urca la 90 de grade si ramanea acolo, cu mici oscilatii spre 92 de grade cand o solicitam intens). Am schimbat termostatul (care era blocat pe deschis) cu unul GM cu carcasa. Pe termostat scrie 92-105 sau 107 grade. Acum apa urca dar acul sta nemiscat undeva pana in 90 de grade (87,5-88 grade si numai daca o fortez cu acceleratii puternice sau merg cu 160-170 km/h se duce la 90 de grade, iar daca revin la mers normal acul iar scade la 87,5-88 de grade. E normal? Nu ar fi trebuit sa stea tot timpul la 90 de grade? La masina cealalta, Golf, acul sta nemiscat orice as face.
Multumesc!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La diesel asa se intampla, stai linistit.
  • G_S_C

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Salut
Dupa ce am vazut ca nu am caldura mai deloc, desi motorul ajunge la 87-88grd, am verificat turul si returul de la calorifer si am constatat ca turul e fierbinte si returul rece, asa ca prb e caloriferul.
Dupa ce am demontat caloriferul am pus un furtun in locul caloriferului sa circule apa prin el si sa vad daca e vreo prb cu returul, dar surpriza, s-au incalzit ambele tevi imediat, deci e clar de unde e prb.
L-am demontat, spalat de antigel cu detergent si apoi bagat solutie de apa cu sare de lamaie, 100gr la 1l de apa, dar nu e nici un rezultat dupa o ora de stat solutia in calorifer. am introdus apa cu presiune de la robinet si trece tot f foarte greu prin calorifer, in aceasta situatie sa incerc sa prepar solutia de apa cu sare lamaie mai concentrata sau risc sa distrug caloriferul, alte solutii de curatat mai stie cineva?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu ai spus motorul ca asta conteaza enorm, pot fi depuneri de ulei.
In mod normal daca ai depuneri de calcar poti incerca cu solutie foarte concetrata pentru cafetiere sau centrale termice.
  • G_S_C

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da, mea culpa; Y17DT
Nu se vad depuneri de ulei, dar ce e in calorifer e ca o mazga de culoare gri (am reusit de am luat de pe peretii caloriferului cu niste betisoare de urechi), probabil depuneri de la antigel si ce-o mai fi.
Daca nu fac nimic cu solutia de cafetiera, bag detartrant, ce-o fi o fi.
Am marit concentratia la sarea de lamaie, 150gr la 1l.
Cat timp trebuie tinuta solutia asta in calorifer?


Ultima modificare facuta de G_S_C la Lun 28 Nov, 2011 3:21 pm, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR