Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • mahumarius

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2011

  • Mesaj Privat
incearca cu otet incalzit sau cu detartrant dar atentie sa nu il manince daca il lasi prea mult
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca depunerea e gri si se ia pe deget atunci este ulei+antigel, caz frecvent la Y17DT sau DIT de la termoflot sau camasa injectoare sau ... Curata cu carbusolv sau decarbusolv cum o fi pe raft denumirea lui.
  • G_S_C

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am bagat si decarburol, asta am gasit, dar din pacate e degeaba, nu face nimic, nu se duce sa circule prin calorifer, si daca suflu nu iese aer deloc pe celalalt orificiu, e infundat destul de rau, nu cred ca mai merge desfundat.
  • petricavlad37

  • Mesaje scrise: 553
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Meriva 2009 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2010

  • Mesaj Privat
sal. in orcare obiect in care are loc un schimb de caldura se depune calcar,deci in gluma sau in serios pune cilitbang,pentru ca este un detartrant bun,eu am folosit la Dacia care am avut-o.
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Nu prea au dat roade solutiile de curatat...Eu am avut o problema similara pe care am rezolvat-o intr-un final prin schimbbarea caloriferului.Calgon cam 15-20 minute,dar sunt reticent si cu solutia asta,nu face decat sa topeasca depunerile de calciu neuniform si in mare duce la infundarea cu ele a intregului circuit.Daca totusi mai ai ceva celule prin care circula agentul,le va elibera.In mod cert nu va trece prin celulele infundate.Ai putea totusi incerca prin repetarea procedurii,solutie ,20 minute,spalat,apoi solutie din nou.Umpli caloriferul(daca este infundat,nu va intra cine stie ce in el..)apoi obturezi conductele si-l lasi in pozitie orizontala sa permita solutiei sa "circule "mai departe".De preferat ar fi conectarea la capete a unor bucati de furtun.Pui caloriferul pe un scaun,in pozitie orizontala,un capat mai sus prin care torni solutia,si un capat al furtunului mai jos,prin care recuperezi solutia,dar si vezi ce rezultate de eliberare ai.Nu-ti garanteaza insa nimeni ca daca incepe sa circule agentul,toate celulele sunt eliberate.In interiorul caloriferului ai inlet/outlet ce comunica prin aceste celule,tubulaturi.Asa cum am mai spus,si eu am incercat,cu radiator flush,calgon,dar nu am fost satisfacut de rezultat.Tot nu incalzea normal.Poate nu am insistat indeajuns...
  • G_S_C

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da, se pare ca au fost epuizate toate variantele, am incercat si cu clagon, mai incerc acum cu niste cilit, asa sa ma aflu in treaba, evident ca nu voi desfunda nimic, toate celulele sunt infundate cu o mazga, cum spunea si dancuciureanu, provine de la ulei+antigel.
Deja am inceput sa caut alt calorifer.
  • cristyanddr

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Salut! Am un Astra H 1,7 cdti, 101Cp. In urma cu aproape o luna am schimbat termostatul, deoarece nu eram multumit de temperatura la care ajungea apa din motor (70-80 grade). In prima zi in care a fost mai frig (-8 gr.)dupa 35 km. temperatura apei era de aprox.50gr.(caldura in interior doar cat sa nu inghete geamurile). Am apelat la improvizatia cu cartonul in fata radiatorului, pe drumul de intoarcere, dar apa nu a urcat mai mult de 78 grade. Concluzia celor pe care i-am solicitat (mecanici) a fost unanima - TERMOSTATUL DEFECT. Drept urmare sambata am inlocuit termostatul (montat in urma cu o luna)cu unul nou -piesa de origine. Duminica dimineata devreme (-7gr.)dupa aprox 25 km. apa la 38 grade, frig in masina, consum de motorina mai mare decat era normal, adica o mare surpiza neplacuta. Am apelat din nou la carton pentru restul . Astazi am verificat termostatul pe care l-am demontat sambata si am constatat ca nu are nici o problema, deci in mod clar nu termostatul este de vina. Si aici m-am blocat. Orice parere aveti despre cauza problemei mele va rog sa nu ezitati sa o spuneti. Multumesc!
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,638
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Ceva nu e clar, un termostat bun deschide circuitul mare la 89-92 depinde de termostat. Nu inteleg ce iti tine motorul atat de rece incat nu apuca sa se incalzeasca. Question

Ai testat cu mana radiatorul dupa cinci minute de rulare? Daca ramane rece atunci termostatul e bun.
Skip ads

  • cristyanddr

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu sunt intr-o mare ceata. Nu am pierderi, elecroventilatorul nu a ramas cuplat, ce-i pe care i-am consultat pana acum, deja dau din umeri. Cu cartonul in fata radiatorului la o temperatura exterioara de 5-6 grade, a urcat pana pe la 80 grade. (in oras). Dar sincer nu vad in carton o solutie pe temen lung.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,542
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Nu cumva trebuie sa inlcouiesti si scaunul termostatului (carcasa)? Sau ai omis (meseriasul a omis) sa puna o garnitura la noul termostat astfel incat acesta nu etanseaza si scapa apa dincolo?
  • cristyanddr

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2010

  • Mesaj Privat
L-am schimbat eu si am pus garnitura. Dar daca nu era perfect etans nu ar fi trebuit sa am pierderi de antigel acolo? La carcasa nu prea m-am gandit pana acum - e de studiat.
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,753
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2010

  • Mesaj Privat
La cateva minute dupa ce pornesti motorul verifica daca furtunul din imediata apropiere a termostatului este cald. Daca da, insemna ca ori nu inchide bine, ori scapa antigel pe langa.
Skip ads

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,542
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Ma referam ca la unele tipuri de termostat, pe scaunul acestuia e o garnitura , pe care calca clapeta termostatului si etanseaza...
La alte tipuri, apare uzura la scaun si apa scapa spre radiator (nu in exterior) anuland efectul termostatului.

Sfat :...iei un termostat de lada 1100, ii gauresti corpul cu un burghiu de 1-1.5 mm si il pui pe furtun, fixat cu un colier pe exterior. Termo de Lada are corpul exterior oarecum cilindric si se preteaza a fi fixat pe furtun cu un colier Smile...asta a fost o solutie temporara de compromis la fostul meu x16sz, la care termostatul este sub distributie.

Oricum, in prima faza trebuie sa te lamuresti daca etrmostatul etanseza prin metoda descrisa de @alex1402
  • cristyanddr

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Da e posibil. Nu am pierderi la exterior, dar el nu este etans la interior. Maine demontez si studiez problema in amanunt. Shocked Multumesc de sfat.
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,753
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Daca nu e etans la interior si permite apei sa circule pe langa el, e normal ce sa nu dea randament.
  • cristyanddr

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Corect. E ca si cum ar fi deschis tot timpul, lichidul de racire circula prin radiator si daca e si foarte frig afara completat de curentul de aer care loveste radiatorul in mers, nu mai vad eu motorul cald......... Crying or Very sad
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,753
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Vezi ca ar trebui sa existe doua garnituri. Una pentru carcasa si una care etanseaza efectiv termostatul (am insemnat cu rosu in imagine)

  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,638
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Eu am pus termostat de Dacia si a mers perfect pana am vandut masina. Nici nu trebuie sa-i faci gaura.
  • Geo_G

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salutare

Am un astra H z16xep si am observat ca temperatura indicata in aceasta perioada pe autostrada este intre 95 si 102 grade. In oras in aglomeratie temperatura a ajunssi la 111 grade. Stie cineva daca este in regula comportamentul acesta?
Multumesc
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,638
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Nu. Nu e normal sa treaca peste 100 grade.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR