- Geo_G
- **
- 180 mesaje
- din 13 Jun 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
Geo_G
- Mesaje scrise: 180
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2011
- Mesaj Privat
Am sunat la dibas si mi-au spus ca e normala temperatura si ca la 113 grade intra electroventilatorul. Azi am testat si intr-adevar asa este daca stai pe loc si temperatura creste pana la 113 grade porneste minunea si raceste pana la 100 grade. Si mie mi se pare ca un motor care ajunge la tepraura asta .......nu prea are viata lunga. In fine ...o sa mai cercetez
- livcro
- ******
- 4,542 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,542
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- nele_crisan
- *
- 28 mesaje
- din 21 Mai 2011
- Corsa 2001
- Timis
nele_crisan
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2011
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,542 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,542
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- nele_crisan
- *
- 28 mesaje
- din 21 Mai 2011
- Corsa 2001
- Timis
nele_crisan
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2011
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,542 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,542
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- nele_crisan
- *
- 28 mesaje
- din 21 Mai 2011
- Corsa 2001
- Timis
nele_crisan
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2011
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 10 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2004
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,318 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,318
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Prin ambele circuite ,atat prin circuitul primar (motor-radiator frontal) cat si cel secundar (motor-calorifer) circula agentul de racire.Ambele radiatoare primesc energia calorica a motorului si o predau mai departe,unul in mediul extern,celalalt in habitaclu.Asa ca ambele,atat radiatorul frontal cat si caloriferul ,racesc motorul,in procentaje bineanteles, diferite.Radiatorul primeste aerul rece natural sau mecanic,racindu-se,acelasi lucru se intampla insa si cu respectivul calorifer intern.Am facut o mica descriere a circuitului de racire,fara dorinta de a atrage discutia in contradictoriu,doar pentru a face inteles de ce sesizam o usoara racire a motorului atunci cand folosim aeroterma pe o treapta superioara.Radiatorul frontal este racit in mod natural ,agentul stand insa blocat in circuit de catre termostat,care se deschide numai la valoarea termica presetata.Daca continua sa depaseasca aceasta valoare,atingand valoarea termica presetata a termocuplei electrice(la unele motoare este hidraulica),atunci intra in functiune ventilatia mecanica,respectiv electroventilatorul.In tot acest timp insa,agentul circula prin motor si calorifer,exceptie cazul in care se foloseste climatizarea pe treapta minima,caz in care exista un robinet ce inchide acest circuit.Folosirea aerotermei induce ventilatie mecanica a caloriferului,implicit o pierdere a energiei calorice a motorului.Fizica spune asta,nu eu,transferul de energie termica se face prin cedare.Deci,motorul "se raceste" (cedeaza energia termica) prin ambele circuite.
80 de grade nu reperezinta problema la drum deschis,intr-un anotimp rece.Depinde la cate grade este presetat termostatul,schimbul se face mult mai rapid,plaja de observatie fiind mai mica.In cazul in care ai atins valoarea de 80 de grade (chiar si mai putin,75), totusi in habitaclu nu-ti intra caldura,sau daca observi ca randamentul scade invers proportional cu treapta de ventilatie,atunci trebuie sa cauti in alta parte,la calorifer,in mod sigur celulele sunt infundate sau partial infundate,nepermitand agentului de racire(in acest caz,incalzire) sa circule,ori banalul clapet rece/cald a sistemului de climatizare nu lucreaza in cursa completa,trebuie cautat...
Sper ca nu am fost prea plictisitor impartasind informatie si sa te ajute in rezolvarea problemei,daca exista.Respecte!
80 de grade nu reperezinta problema la drum deschis,intr-un anotimp rece.Depinde la cate grade este presetat termostatul,schimbul se face mult mai rapid,plaja de observatie fiind mai mica.In cazul in care ai atins valoarea de 80 de grade (chiar si mai putin,75), totusi in habitaclu nu-ti intra caldura,sau daca observi ca randamentul scade invers proportional cu treapta de ventilatie,atunci trebuie sa cauti in alta parte,la calorifer,in mod sigur celulele sunt infundate sau partial infundate,nepermitand agentului de racire(in acest caz,incalzire) sa circule,ori banalul clapet rece/cald a sistemului de climatizare nu lucreaza in cursa completa,trebuie cautat...
Sper ca nu am fost prea plictisitor impartasind informatie si sa te ajute in rezolvarea problemei,daca exista.Respecte!
- nele_crisan
- *
- 28 mesaje
- din 21 Mai 2011
- Corsa 2001
- Timis
nele_crisan
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2011
- Mesaj Privat
multumesc dar e o mica neconcordanta in ce ma priveste sau nu am fost explicit.
radiatorul de caldura sigur nu e infundat fiidca apa trece prea bine prin el si prea multa incat raceste toata apa din circuitul mic. daca era infundat si nu trecea destula apa atunci nu imi baga caldura si nici nu scadea temp la agentul de racire pamna la 60 grade sau chiar mai jos.
eu asta intreb: e normal ca daca folosesc caldura pe treapta mare a3-a sau a4-a la motorul asta sa scada temp, chiar daca e in turatie ? ( cand normal produce cea mai mare caldura).
radiatorul de caldura sigur nu e infundat fiidca apa trece prea bine prin el si prea multa incat raceste toata apa din circuitul mic. daca era infundat si nu trecea destula apa atunci nu imi baga caldura si nici nu scadea temp la agentul de racire pamna la 60 grade sau chiar mai jos.
eu asta intreb: e normal ca daca folosesc caldura pe treapta mare a3-a sau a4-a la motorul asta sa scada temp, chiar daca e in turatie ? ( cand normal produce cea mai mare caldura).
- micky001
- ****
- 1,318 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,318
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Fiind un motor cu o capacitate cilindrica relativ mica,este posibil sa scada temperatura motorului folosind treapta superioara a aerotermei,chiar si in regim de turatie ridicata.La un motor mai mic,este normal ca si inertia termica sa fie mai mica,ori capacitatea caloriferului nu difera de la o motorizare la alta,cum este cazul radiatorului frontal,devenind supradimensionat,comportandu-se ca atare precum un pseudo-radiator.Regimul de turatie ridicata induce si un debit mai mare al agentului prin instalatia de racire,schimbul facandu-se mai rapid.Ori aerul rece de afara preia masiv caldura,caloriferul comportandu-se ca un radiator a carei ventola de racire a ramas blocata ,deci,este normal sa tina motorul la o temperatura mai joasa.Ai putea face urmatorul test,sa rulezi folosind sistemul de climatizare pe recirculare,evitand astfel contacul direct cu aerul rece de afara.Inconvenientul este in anumite cazuri aburirea parbrizului sau geamurilor laterale,efect produs de umiditatea interna recirculata la contactul cu sticla rece.Atunci insa nu ai mai avea pe inlet calorifer 6 sau 7 grade de afara,ci 22 sau 25 de grade,in functie de preferinta temperaturii interne dorite,reducand astfel racirea fortata a caloriferului.
Aseara mi-am amintit un fapt,un prieten acum cativa ani,cu o Astra F 1.6,avea probleme cu termostatul,mai exact deschidea prea lent,termostat puturos cum se mai spune,ori pe timp de vara,solutia pentru a tine motorul cat de cat in parametrii termici,a fost sa foloseasca la maxim aeroterma comutat pe caldura,asta cum am spus,pe timp de vara si la un drum de intoarcere Brasov-Constanta.Ori,a functionat ,de cate ori vedea ca temperatura urca peste 97 de grade,pornea aeroterma si cobora temperatura undeva aproape de 85.Deci este cert faptul ca participa activ si caloriferul la racirea agentului.
In cazul tau caloriferul este supradimensionat tipului de motorizare.Nu este o hiba,doar nu or sa construiasca astia calorifere mai mari sau mai mici in functie de capacitatea motorului sau regimului de turatii,tipului de carburant...Asa ca nu te speria,este normal.Oricum,nu vad rostul folosirii la maxim a aerotermei la drum intins,scade ramdamentul si pe timp de vara cand compresorul nu face fata la racirea volumul/debitul prea mare de aer cald indus,si pe timp de iarna cand caloriferul nu face fata la incalzirea aceluiasi volum mare de aer rece.Respecte!
Aseara mi-am amintit un fapt,un prieten acum cativa ani,cu o Astra F 1.6,avea probleme cu termostatul,mai exact deschidea prea lent,termostat puturos cum se mai spune,ori pe timp de vara,solutia pentru a tine motorul cat de cat in parametrii termici,a fost sa foloseasca la maxim aeroterma comutat pe caldura,asta cum am spus,pe timp de vara si la un drum de intoarcere Brasov-Constanta.Ori,a functionat ,de cate ori vedea ca temperatura urca peste 97 de grade,pornea aeroterma si cobora temperatura undeva aproape de 85.Deci este cert faptul ca participa activ si caloriferul la racirea agentului.
In cazul tau caloriferul este supradimensionat tipului de motorizare.Nu este o hiba,doar nu or sa construiasca astia calorifere mai mari sau mai mici in functie de capacitatea motorului sau regimului de turatii,tipului de carburant...Asa ca nu te speria,este normal.Oricum,nu vad rostul folosirii la maxim a aerotermei la drum intins,scade ramdamentul si pe timp de vara cand compresorul nu face fata la racirea volumul/debitul prea mare de aer cald indus,si pe timp de iarna cand caloriferul nu face fata la incalzirea aceluiasi volum mare de aer rece.Respecte!
- nele_crisan
- *
- 28 mesaje
- din 21 Mai 2011
- Corsa 2001
- Timis
nele_crisan
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2011
- Mesaj Privat
- deleted-21207
- **
- 90 mesaje
- din 02 Aug 2008
deleted-21207
- Mesaje scrise: 90
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
gabrield a scris:Greu de crezut asta.
Caldura din habitaclu vine din caldura motorului, daca nu ar ajunge in habitaclu, ci in atmosfera, inseamna ca motorul se raceste ?
Motorul se raceste doar cind aerul raceste radiatorul.
Atit.
Caldura din habitaclu vine din caldura motorului, daca nu ar ajunge in habitaclu, ci in atmosfera, inseamna ca motorul se raceste ?
Motorul se raceste doar cind aerul raceste radiatorul.
Atit.
se raceste pentru ca mai este radiatorul din habitaclu care este racit de ventilatorul de la aeroterma si deci e ca si cum ar merge ventilatorul din compartimentul motor...
daca ramai vreodata si da sa iti fiarba motorul ca s-a blocat termostatul tragi pe dreapta fara sa opresti motorul si dai drumul la caldura la maxim si cea mai mare treapta la ventilatorul din habitaclul si ai sa fi surprins ce se intampla cu acul la temperatura...
- livcro
- ******
- 4,542 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,542
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
chance a scris:Ce naiba mai e si "termostat mai fierbinte".Exista doar termostate cu temperaturi de deschidere diferite.Schimba termostatul si se rezolva problema cu temperatura
livcro a scris:Pai de obicei scrie pe carcasa termostatului temperatura de deschidere. Pentru acelasi model de motor gasesti si mai ferbinti si mai reci. Mai important e cat de repede ajunge la temperatura aia...ar trebui ca in 1-2 km sa dea caldura in masina, chiar daca acul inca nu se misca.
O ''prescurtare'' mai profana...scuza-ne pe noi muritorii de rand care nu folosim limbaj 100% tehnic
cmiui
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2011
- Mesaj Privat
mtk_daniel a scris:sal am s eu o intrebare.am avut cv probleme cu temp si mecanicul mia scos termostatul.in final am aflat k de fapt era radiatorul infundat.am pus unu nou totu ok am mers fara termostat cateva zile fara probleme.am hatarat s pun termostatul s de aici problemele.mentionez k e un tigra d 1,4 16 valve.acum imi creste temp f repede ajunge la 92 grade s ramane acolo oricat as merge
.aveti idee d c nu scade temp?
poate fi termostatul cel nou defect?
.aveti idee d c nu scade temp?
poate fi termostatul cel nou defect?
te rog spune-mi unde este termostatul la tigra...trebuie data distributia jos?
mersi
cmiui
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2011
- Mesaj Privat
- nele_crisan
- *
- 28 mesaje
- din 21 Mai 2011
- Corsa 2001
- Timis
nele_crisan
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2011
- Mesaj Privat
cmiui
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2011
- Mesaj Privat
- maddyunicat2011
- **
- 65 mesaje
- din 31 Jul 2011
- Insignia 2015 B20DTH
- Prahova
maddyunicat2011
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2011
- Mesaj Privat
Salutare.Am urmatoarea problema:ieri am schimbat termostatul pentru ca nu se ridica temperatura la bord.Problema e ca imi face la fel,adica dupa ce am pus termostatul nou,am dat o fuga cu masina prin oras si totul e ok,pe loc cu motorul pornit la fel totul ok,dar azi am iesit la drum intins si surpriza e ca nu se ridica acul de temperatura.Va rog daca ma puteti ajuta urgent,mentionez ca am cautat prin forum dar nu am gasit nimic sa pot solutiona problema .Multumesc.