Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • tet_catalin

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Referitor la ulei...doar atat pot sa spun, la z16xe, care e mancator de ulei... pana acum foloseam Mobil 1, pe care-l manca cel mai putin fata de restul... Castrol.... etc. Acuma de cand am schimbat tacehtii si uleiul, am pus GM 5w30, am plecat in concediu, si am facut pana ieri cca 2000km, vreau sa spun ca nivelul e la fel ca la inceput. Am mers in regim si de drum normal, ma refer aici la viteze pana in 100km/h, drum european, pana in 120-130km/h, si inclusiv autostrada , unde am mers constant si cu 160km/h. Fata de celelalte uleiuri, pentru prima data cand il incerc, am ramas uimit ca nu a mancat deloc. Precizez ca la schimbul de ulei am pus si un Duralube SR3. Ganditi-va... poate e bine, poate nu. Motorul asta a fost conceput totusi cu un scop sa pape ulei ( sa aiba o uzura mai mica ), dar acuma, ramane de vazut pana la schimbul urmator, cat o sa manance, insa un lucuru e totusi bun: Inainte daca faceam 500-700 km, trebuia neaparat sa am grija sa nu raman cumva fara ulei ( deoarece manca aproape 1 litru pe aceasta distanta ), acuma nu mai stau cu aceasta grija....
Cu stima.
Skip ads

  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
@tet_catalin : Se pare ca mancatul uleiului are loc de la caz la caz. La mine de exemplu, incepe sa manance dupa ~2000 km dar atunci incepe sa manance bine.

Din ce am vazut pe forum, Dan Cuciureanu recomanda Castrol ca marca de ulei.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Z18XE , Z10ZE , Z12XE , Z10XEP, Z12XEP, Z14XEP si eltele nu papa de regula ulei, daca papa e de la masiv este de la motor care a stat + ulei prost + schimbat la 30,000km.
Papatoare de ulei sunt de regula Z14XE, Z16XE, X16XEL.
Nu mai amestecati motoarele si metehnele din fabricatie ca nu iese nimic din discutie.
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,657
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
mihaiadrian a scris:@tet_catalin : Se pare ca mancatul uleiului are loc de la caz la caz. La mine de exemplu, incepe sa manance dupa ~2000 km dar atunci incepe sa manance bine.

Din ce am vazut pe forum, Dan Cuciureanu recomanda Castrol ca marca de ulei.


In fond castrol e un ulei ok,dar castrol recomanda pentru Opel in felul urmator,nu cum multi baga 10w40 sau 5w40 la orice motor :






  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Acolo la z16xe spune 0w30 . Deci pana la urma cum e bine la z16xe, 0w30 , 5w40 sau 0w40 ?
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,657
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Nu ma pronunt la Z16XE din simplu fapt ca e mancator de ulei,dar la mine clar (1.4 twinport) nu o sa mai vada in viata lui motorul castrol magnatec 5w40,o sa vada mobil 1 0w40 sau castrol edge 0w30 cum zic ei
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Bogdanna a scris:nu-ti recomand 0W40 este prea subtire,eu am folosit 45 mii km de la castrol uleiul si de fiecare data imi lipsea ulei destul de multicel , incearca GM 5w30 eu zic ca e perfect ,eu il am in motor de 5 mii de km si e la fel ca la inceput ,tin sa precizez ca motorul e z18xe


Si eu am acelsi tip de motor si folosesc de peste 70.000 km 0W40 , dar de la Mobil1 si nu imi papa deloc, nu completez nimic intre schimburi. Schimbul il fac la 1 an sau la 10.000km. Asa ca, la motorul Z18XE recomand 0W40 care e bun si vara si iarna, am pornit la -30 grade fara nici o bataie la tacheti si a fost fugarita in Grecia la tempraturi de peste 40 grade cu 160-180 si uleiul a fost ok.Dar am bagat Mobil1 , nu am folosit Castrol, si nici nu am de gand sa-l folosesc.
  • indiboy

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2011

  • Mesaj Privat
salut,
rog putin suport profesional in a identifica o problema la un corsa C din 2006: la rece bat tachetii cam 1-2 secunde. Am ulei castrol 5W-40 schimbat de vreo 3-4000 km. nivelul la ulei e pe maxim....nu stiu de ce, probabil a pus mecanicul mai mult ulei. Umblu mai des prin oras si circul normal cu masina.
Ce ar putea fi? masina are 120000km.....sa fie un semnal ca ma ajunge distributia? Daca da, ce presupune ca si costuri si munca schimbarea distributiei.Multumesc de intelegere.
  • Bogdanna

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Dariescu Claudiu a scris:
Bogdanna a scris:nu-ti recomand 0W40 este prea subtire,eu am folosit 45 mii km de la castrol uleiul si de fiecare data imi lipsea ulei destul de multicel , incearca GM 5w30 eu zic ca e perfect ,eu il am in motor de 5 mii de km si e la fel ca la inceput ,tin sa precizez ca motorul e z18xe


Si eu am acelsi tip de motor si folosesc de peste 70.000 km 0W40 , dar de la Mobil1 si nu imi papa deloc, nu completez nimic intre schimburi. Schimbul il fac la 1 an sau la 10.000km. Asa ca, la motorul Z18XE recomand 0W40 care e bun si vara si iarna, am pornit la -30 grade fara nici o bataie la tacheti si a fost fugarita in Grecia la tempraturi de peste 40 grade cu 160-180 si uleiul a fost ok.Dar am bagat Mobil1 , nu am folosit Castrol, si nici nu am de gand sa-l folosesc.



Poti specifica km masinii te rog !? Si sa stii ca sunt de acord cu tine ca e ok la motor ca randament,insa nu ai auzit niciodata cum pe la 140 km/h auzi motorul prea clar ,cum sa iti explic ca auzi fiecare piston cum bate ,asta e rezultatul care il ai la 0w40 si ai sa ai marea surpriza ca ai sa il arunci si dupa mai vb,, si la castrol iti garanteaza 35 de mii km sau un an , nu am folosit niciodata mobil 1,, doar ca la un moment dat incepe sa ti-l arda , fac si eu km destul de multi cu viteza destul de mare sunt cam in aceeasi situatie ca si tn , insa nu il recomand , ,,nu are cum sa nu iti lipseasca ulei de la schimb la schimb pt ca din fabrica e facut sa iti ia 60 ml la mie deci ....Ultimul schimb l-am facut la Opel si mi-a bagat 5w30 GM si am vre-o 5 mii facuti cu el si e ok ....

PS : vezi ca a postat vallyyy fisele cu ulei recomandat pt. opel
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,657
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Dar si Mobil1 0w40 e Long Life, se schimba la 25 000 de km ( desigur nu cred ca in Romania se aplica regula asta) si apoi are norma GM deci teoretic ar trebui sa fie ok pentru toate motoarele Opel (diesel si benzinare),acum ca unele sunt mancatoare de ulei e partea doua,dar la fel de bine ti-l poate manca motorul si pe Castrol 0w30 ...........e cu dus si intors oricum ai da-o.
Mobil 1 0w40 are si aprobare VW si se descurca destul de bine pe 2.0 TFSI (adica un motor care vede ture),pe al meu de 1.4 (neconsumator de ulei) ar trebui sa se descurce excelent
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
@vallyyy : Offtopic: nu am condus TFSI, nu sunt prea in tema, nu mi-as lua asa ceva pana nu li se dovedeste fiabilitatea, dar stiu ca motoarele supraalimentate au cuplul mai jos, asemanator cu al dieselul. In concluzie, mai mult de 3000 - 3200 de ture nu vad rostu sa ii dai, decat daca te tine buzunarul la benzina si vrei sa o consumi inutil.


  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am aproape 190.000 km la bord, si nu se aude nici o bataie la pistoane peste 140km/h. Sunt super multumit de Mobil1 si nu am de gind sa-l schimb , motorul e curat, nu papa deloc, l-am schimbat intotdeauna la 10.000km sau 1 an ;dar in motor nu mi-as pune niciodata ulei GM. Merita sa vii la o intilnire, si o sa vezi mai multe Z18XE care merg cu 0W40 de la Mobil1 folosite la drumuri lungi si te convingi singur. Nu am de ce sa laud masina pentru ca nu vreau sa o vand, sau sa-i fac reclama,si cei ce imi stiu masina pot confirma .Fiecare isi alege ce ulei vrea sa-si puna in motor.
Dar bine ar fi sa revenim la discutia despre bataie la tacheti, discutii despre ulei sunt destule pe site.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
indiboy la tine poate fi distributia, uleiul, filtrul ulei, depunerile din sorb.
Toate informatiile le vei gasi la sectiunile Corsa si Agila (acelasi motor), pe Astra nu prea ca e rar la astea. Cine citeste ... nu ai timp atunci plateste si iti fa nervi cu maimutele.
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:La Z16XE uleiul este 5W40 sau 0W40 daca ai bani. Schimbul se face la 7,000km mers urban si 10,000 extern. De consum sanse mici sa scapi, doar sa scada putin. Incearca la schimb si un engine flush, rau nu face, bine daca faci si doua cruci poate-poate.


Daca incerc un Castrol 15w-40 sau Mobil 1 10w40 High Mileage acum cand vine frigul, inafara de bataia la tacheti cand motorul e rece, care ar fi alte efecte negative ? Are rost sa incerc acum sau astept la primvara ? Ma gandesc ca poate se curata mai bine motoru daca tin mai putin uleiul si pun ulei high mileage si poate mai scap de consumul de ulei.

Cand zici engine flush , te referi sa verific ca nu e infundat cu murdarie canalul din zona pompei de ulei sau sa incerc aditivi ? ( eu nu cred ca aditivi ajuta )
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Un ulei gros nu va asigura ungere, nu fi criminal cu posirca de 15W40 care e mineral, nu ai de unde sti ce iarna o sa fie ca sa mergi pe 10W40. Pune 5W40. La schimb ulei engine flush, vezi ca este tutorial cu film cu tot.
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 821
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
@dancuciureanu - La un x16xel care trebuie sa iasa de la segmentat ce vascozitate ai recomanda ? Mecanicul mi-a spus sa merg pe 5w30, eu ziceam un 5w40...
Astept o parere.

Multumesc.
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc Dan.

Am gasit tutorialul de care ziceai aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=88837
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
gabytzuxxl pune 5W40
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Salut! Va rog ca in masura in care stiti si doriti, sa ma sfatuiti cu urmatoare problema.

Am Z12XE si imi bate un tachet. Adica, motorul facea ca toti dracii, din motiv de distributie, Am schimbat distributia, cand am ridicat masina, sa cad din picioare de ce urat facea un tachet. Numai cand il apuca pe el, la rece, la cald, nu conta.

Mecanicul care a schimbat distributia mi-a zis ca pentru ca tachetul se incarca si descarca cand vrea, nu a putut afla care e, drept pt care nu l-a schimbat. Nu s-a apucat sa-i scoata. Mi-a zis sa merg asa ca e posibil ca tachetul ori sa taca, ori sa bata permanent, moment in care sa ma intorc la el ca in acest caz va fi evident cel stricat.

Am facut atunci imediat un drum lung, uleiul era nou, ceva GM Dexos2 5W40 (care din ce am citit pe aici, nu e grozav si l-as schimba deja), tachetul a tacut.
Au trecut de atunci 4000 de km. S-o mai fi uzat uleiul, o mai fi curs apa pe Dunare, dracu stie, ideea e ca tachetul a inceput acum sa bata din nou, dar mai discret. Pe masura ce se incalzeste, din ce in ce mai incet, dar nu mai tace de tot.

Intrebarile mele:

-Presupunand ca imi fac curaj sa il schimb eu, trebuie sa dau axele cu came jos? Adica si lantul de distributie iar si tot? Sau am acces de sus pe langa axe?

-Daca desfac capacul chiuloasei si ii bag bobina inapoi, il pot porni fara capac? Sa aud care bate? As putea oare sa ma prind asa?

Multumesc!
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,203
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Ca sa ai acces la tacheti trebuiesc date jos axele cu came.
Daca pornesti motorul fara capacul de la chiulasa o sa ai o mare balta de ulei (daca ai presiune suficienta si motorul e in mintile lui) de o sa te doara capu'
Tachetul buclucas se descopera fara artificii ,se demonteaza capacul de la tacheti se ridica pe rand pistoanele in PMS(punct mort superior) si atunci fiecare tachet trebuie sa fie incarcat si sa opuna rezistenta in functie de uzura la apasare cu o surubelnita sau un calibru bagat intre el si cama,o sa ia surpriza sa gasesti unul cu distanta mai mare sau care nu e incarcat .
Sfatul meu este sa masori la un service presiunea de ulei,sa golesti si sa cureti fiecare tachet in parte si cel care are arcul supapei din interior slabita sa-l inlocuiesti...o sa ai alt motor orice altceva ,de genul schimb ulei,vascozitate mai mare,aditivi o sa lungeasca si o sa agraveze problemele sa nu ziuc de bani aruncati aiurea.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR