- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Eu dupa un rezervor si jumatate de benzina efix m-am ales cu eroare valva EGR + sonda lambda.
Este posibil sa fie pura coincidenta, valva sa fi fost din inainte destul de colmatata si ca si consecinta
sa fi afumat si sonda lambda. Dupa curatarea EGR-ului si un drum mai lung am scapat de erori.
Utilizand rar efix si de aceasta data o cantitate mai mare, ma gandesc ca aceasta sa fi dizolvat si antrenat
diversele gume din rezervor si conducte pe care sa le fi ars grabind sfarsitul EGR-ului si afumand sonda.
Daca asa s-or fi petrecut lucrurile merg mai departe cu rationamentul si incerc o explicatie:
- folosita pt. prima data sau ocazional sunt sanse ca gunoaiele dizolvate de efix prin ardere sa ,,reuseasca" sa
afume sondele lambda denaturand informatiile catre ECU si de aici si consumurile mari;
- pe de alta parte, folosita constant sau la autoturisme noi, benzina efix nu mai are ce mai curata de prin
rezervor & canalizatii rezultand consumuri normale.
Tot ce am afirmat sunt doar presupunerile mele si nu critic in niciun fel marca de benzina respectiva.
Este posibil sa fie pura coincidenta, valva sa fi fost din inainte destul de colmatata si ca si consecinta
sa fi afumat si sonda lambda. Dupa curatarea EGR-ului si un drum mai lung am scapat de erori.
Utilizand rar efix si de aceasta data o cantitate mai mare, ma gandesc ca aceasta sa fi dizolvat si antrenat
diversele gume din rezervor si conducte pe care sa le fi ars grabind sfarsitul EGR-ului si afumand sonda.
Daca asa s-or fi petrecut lucrurile merg mai departe cu rationamentul si incerc o explicatie:
- folosita pt. prima data sau ocazional sunt sanse ca gunoaiele dizolvate de efix prin ardere sa ,,reuseasca" sa
afume sondele lambda denaturand informatiile catre ECU si de aici si consumurile mari;
- pe de alta parte, folosita constant sau la autoturisme noi, benzina efix nu mai are ce mai curata de prin
rezervor & canalizatii rezultand consumuri normale.
Tot ce am afirmat sunt doar presupunerile mele si nu critic in niciun fel marca de benzina respectiva.
- mihdoi
- ***
- 726 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2006 Z16XEP 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 726
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2006 Z16XEP 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Si eu exclusiv Efix. Ma incadrez in calculele d-lui Fusneica. Imediat ce am luat masina, fostul proprietar imi spune sa pun numai MOL EVO 5 ca e masina de masina si e pretentioasa. Nu aveam habar cam cum sta treaba, mai ales ca veneam de pe Berlina (nu stia ea de Euro). Dupa ce am inceput sa citesc serios despre aceste motoare si mai ales dupa ce am vazut ca neamtul indica benzina de 95 ca baza , am trecut pe Efix imediat. In primul rand datorita diferentei de pret. Evo5 ma spargea rau, mai ales ca sunt navetist. Masina mea nu a "comentat" in niciun fel schimbarea, doar ca ECU a trebuit sa-si adapteze trecerea in vreo 200 Km. De atunci bine mersi. De ce nu renunt la Efix? Din motivul ca am incredere in aditivarea sa referitoare la mentinerea injectoarelor. Sunt client fidel Rompetrol pe aceasta linie si deocamdata nu ma plang.
- cronny
- ***
- 533 mesaje
- din 29 Apr 2006
- Corsa 2003 z12xe
- Bucuresti
cronny
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2006
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Revin la ceea ce am spus mai sus: nu afirm ca o masina normala consuma mai multa benzina efix decat alte
sorturi, ci ca una care n-a mai folosit aceasta bezina si are rezervorul si conductele murdare are sanse sa
consume mai mult sau chiar sa se aleaga cu EGR infundat si sonde afumate ( de fapt si asta e doar presupunere dar mi s-a intamplat).
Gandit fenomenul in extremis ar fi ca si cum s-ar turna diluant in rezervor (analogia se refera la calitatile de solvent ale efix-ului).
Si inca ceva ce mai cred eu: ECU-urile de la toate autoturismele de acelasi tip/model/an au aceleasi harti de
injectie mapate (exceptand pe cele la care s-a facut chip-tuning) si impun acelasi consum.
Diferentele de consum sunt date de starea de uzura a motorului, senzorilor si a sondelor ce livreaza informatii
eronate la ECU - presupunand ca masinile functioneaza cu aceiasi benzina si stilurile de condus sunt identice.
Referitor la cifra octanica am si aici o parere: ECU sesizeaza doar sorturile de benzina cu cifra octanica mai mica
decat cea recomandata pt. el - caz in care trebuie sa-si modifice harta de injectie; Benzina cu cifra octanica
superioara nu este simtita si ECU functioneaza normal (nu ma gandesc la benzina de 98 care poate in realitate
este de 95 sau alte combinatii).
Scuze pt. posturile lungi si pt. parerile personale si nesustinute - m-as bucura sa fiu contrazis sau sustinut
cu argumente macar ca sa pot intelege mai bine fenomenul.
sorturi, ci ca una care n-a mai folosit aceasta bezina si are rezervorul si conductele murdare are sanse sa
consume mai mult sau chiar sa se aleaga cu EGR infundat si sonde afumate ( de fapt si asta e doar presupunere dar mi s-a intamplat).
Gandit fenomenul in extremis ar fi ca si cum s-ar turna diluant in rezervor (analogia se refera la calitatile de solvent ale efix-ului).
Si inca ceva ce mai cred eu: ECU-urile de la toate autoturismele de acelasi tip/model/an au aceleasi harti de
injectie mapate (exceptand pe cele la care s-a facut chip-tuning) si impun acelasi consum.
Diferentele de consum sunt date de starea de uzura a motorului, senzorilor si a sondelor ce livreaza informatii
eronate la ECU - presupunand ca masinile functioneaza cu aceiasi benzina si stilurile de condus sunt identice.
Referitor la cifra octanica am si aici o parere: ECU sesizeaza doar sorturile de benzina cu cifra octanica mai mica
decat cea recomandata pt. el - caz in care trebuie sa-si modifice harta de injectie; Benzina cu cifra octanica
superioara nu este simtita si ECU functioneaza normal (nu ma gandesc la benzina de 98 care poate in realitate
este de 95 sau alte combinatii).
Scuze pt. posturile lungi si pt. parerile personale si nesustinute - m-as bucura sa fiu contrazis sau sustinut
cu argumente macar ca sa pot intelege mai bine fenomenul.
- cronny
- ***
- 533 mesaje
- din 29 Apr 2006
- Corsa 2003 z12xe
- Bucuresti
cronny
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2006
- Mesaj Privat
Ryco1
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Arges
- Masina: Corsa 2002 1200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
csongi
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Mures
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2007
- Mesaj Privat
Am facut de sarbatori cam 1500 km (Tg-Mures-Budapesta) plus ceva drumuri in tara, am prins si zapada si drum uscat, familie, bagaje etc. a consumat fix 6. Am mers cu efix ca sa mai curete injectoarele - in mod normal merg pe benzina mai ieftina, tot de 95.
Consumul parca un pic mai ridicat cu efix, dar asta depinde de mai multi factori (iarna oricum consuma un pic mai mult decat vara), am facut si medie de 5,3.
Consumul de oras nu l-am masurat, aproximativ este in jur de 7, fac plinul numai la drum lung.
Z10XE, fara clima.
Consumul parca un pic mai ridicat cu efix, dar asta depinde de mai multi factori (iarna oricum consuma un pic mai mult decat vara), am facut si medie de 5,3.
Consumul de oras nu l-am masurat, aproximativ este in jur de 7, fac plinul numai la drum lung.
Z10XE, fara clima.
- constantin tabacaru
- *
- 21 mesaje
- din 24 Jun 2009
- Agila 2001 z10xe
- Neamt
constantin tabacaru
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2009
- Mesaj Privat
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
- constantin tabacaru
- *
- 21 mesaje
- din 24 Jun 2009
- Agila 2001 z10xe
- Neamt
constantin tabacaru
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2009
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Domnu Tabacaru, pentru raspunsuri mai competente este bine sa dati mai multe detalii (ce parametri de diagnoza sunt la limita, ce ati avut in neregula in perioada asta si eventual ce ati schimbat si de ce). Peste toate astea evident, daca ati schimbat la timp consumabilele. Eu, fara a avea pretentia unui raspuns competent, pot sa-mi spun o parere personala: consumul mare pe timp de iarna (daca toate par in ordine) este datorat faptului ca motorul (ECM) nu intra in bucla, lucrand cu amestec imbogatit. Dar evident, tot diagnoza competenta va stabili cu certitudine. Deci ochii pe sonde (saltul lean- rich) LTFT si STFT. Acesti parametri spun multe. Aparitia si citirea unui cod nu inseamna diagnoza. Trebuie interpretare. Ori asta de cele mai multe ori costa (bani, timp si munca).
LE La Agila (cel putin) este important ca sondele si catalizatorul sa ajunga la 300*C in timp cat mai scurt (25 - 80 sec). Intrarea in bucla dupa pornire la rece se recunoaste prin reducerea relantiului (se cunoaste dupa auz). Dar asta nu inseamna ca ECM pe parcurs nu poate pierde bucla. El tine cont de multi alti parametri pentru a o mentine. Si indirect, pentru cei ce pun sonda de Logan, parearea mea personala este ca aceasta sonda nu mentine temperatura cerura pentru saltul corect in tensiune. Alte ECM se pot multumi cu parametri diferiti. Bosch motronic ME1.5.5 insa cere salturi clare 0.1 - 0.9 V la prima sonda si "linie" (0,45 - 0,55 V) la a doua, asta insemnand un catalizator lucrand corect.
LE La Agila (cel putin) este important ca sondele si catalizatorul sa ajunga la 300*C in timp cat mai scurt (25 - 80 sec). Intrarea in bucla dupa pornire la rece se recunoaste prin reducerea relantiului (se cunoaste dupa auz). Dar asta nu inseamna ca ECM pe parcurs nu poate pierde bucla. El tine cont de multi alti parametri pentru a o mentine. Si indirect, pentru cei ce pun sonda de Logan, parearea mea personala este ca aceasta sonda nu mentine temperatura cerura pentru saltul corect in tensiune. Alte ECM se pot multumi cu parametri diferiti. Bosch motronic ME1.5.5 insa cere salturi clare 0.1 - 0.9 V la prima sonda si "linie" (0,45 - 0,55 V) la a doua, asta insemnand un catalizator lucrand corect.
- cocosai
- **
- 292 mesaje
- din 02 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Alba
cocosai
- Mesaje scrise: 292
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2008
- Mesaj Privat
- constantin tabacaru
- *
- 21 mesaje
- din 24 Jun 2009
- Agila 2001 z10xe
- Neamt
constantin tabacaru
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2009
- Mesaj Privat
- Bodea Andrei
- *
- 38 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Cluj
Bodea Andrei
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
domnilor am vb de toate si cu toti dar acuma sa presupunem ca avem consum marit si mergem la baiatul de la ITP cu un suc o cafea toate cele sa fie bine,sa faca testul de noxe si il intrebam''E cum e?'' el zice ""aa binisor" si cam atat ca nu cunoaste mai multe e tanar iesit di scoala.cerem hartia si la ce parametri ne uitam? intre cat si cat ar trebui sa ne incadram?daca avem surplus sau defiicit de gazele trecute pe hartie cam ce piesa nu functioneaza in parametrii normali?
Poate nu am citit eu suficient pe forum atunci sa imi scuzati intrebarea/rile dar un raspuns cu parametri ar ajuta multa lume ,parerea mea inclusiv pe mine.
Poate nu am citit eu suficient pe forum atunci sa imi scuzati intrebarea/rile dar un raspuns cu parametri ar ajuta multa lume ,parerea mea inclusiv pe mine.
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
La motoarele astea daca apare consum marit imediat ai si martor aprins in bord cu diverse coduri eroare stocate de genul : amestec incorect, debitmetru, rateuri, sonda lambda, senzor came sau vibrochen etc. Singurul caz unde ECU este mai 'larg' in aprecieri ar fi sonda lambda1 daca are ceva mai putine variatii pe secunda, in cazul in care este prea lenta la raspuns apare cod eroare.
Pe graficul lui StefanTolos se vede un consum corect dar si maniera de condus extern adica fara dat in gura ca sa fie sub 5%, in oras la fel se cunoaste un trafic relativ lejer.
Nu va mai luati dupa diversi care anunta consumuri fantastice eventual cu motoare mai mari. Am vazut eu cum circula de exemplu taximetristii cu Logan: accelereaza lent, mai mult de 2000ture nu vede motorul ala nici sa stai in cap. De asemenea multi care vind masina tot asa declara timpenii, motoare de 2L care consuma 5% extern si 6,5% oras
Pe graficul lui StefanTolos se vede un consum corect dar si maniera de condus extern adica fara dat in gura ca sa fie sub 5%, in oras la fel se cunoaste un trafic relativ lejer.
Nu va mai luati dupa diversi care anunta consumuri fantastice eventual cu motoare mai mari. Am vazut eu cum circula de exemplu taximetristii cu Logan: accelereaza lent, mai mult de 2000ture nu vede motorul ala nici sa stai in cap. De asemenea multi care vind masina tot asa declara timpenii, motoare de 2L care consuma 5% extern si 6,5% oras
- lucci
- **
- 236 mesaje
- din 04 Aug 2009
- Agila 2003 z10xe
- Galati
lucci
- Mesaje scrise: 236
- Locatie: Galati
- Masina: Agila 2003 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat