- vpreda2003
- **
- 172 mesaje
- din 12 Aug 2007
- Vectra 2002 Z22SE
- Bucuresti
vpreda2003
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2007
- Mesaj Privat
Va multumesc pentru raspuns! Ceea ce spuneti dvs. se intampla doar daca climatronicul este setat ca si directii pe auto, doar atunci deschizandu-se sau inchizandu-se mai multe clapete la modificarea temperaturilor. Ideea e in felul urmator: cu climatronicul setat ca si directii doar pe manual, indiferent de combinatii (sus si/sau nu fata si/sau nu jos), adica este suficient sa fie setat doar pe o singura directie, ca apoi, la modificarea temperaturilor sa se miste doar cate o singura clapeta, stanga-dreapta, care banuiesc ca preiau aerul din compartimentul cu caloriferul de apa calda sau din compartimentul cu caloriferul de AC si il directioneaza catre directiile bifate. Acum, nefunctionand AC-ul si din cate imi dau seama compartimentul cu caloriferul de apa calda este chiar in partea de jos a ansamblului, prin inductie/transfer termic, caldura ajunge, nedorit si in compartimentul cu caloriferul de AC, sau aceaste clapete nu se inchid suficient. Daca ar fi a doua varianta, mi s-ar parea aproape imposibil ca ambele clapete stanga-dreapta sa fie stricate sau sa nu inchida bine, din moment ce se simte acelasi "val de caldura" pe ambele parti. Le-am si testat, le-am tinut un pic cu mana si mai mai ca-ti prinde mana atunci cand umblii la temperatura. Va rog ca, daca aveti climatronic, cand motorul s-a incalzit, sa verificati daca cele doua conducte de apa care intra din compartimentul motor in habitaclu (cand deschideti capota,sunt undeva pe la mijloc, in dreptul stergatoarelor, in spatele motorului) sunt mereu foarte calde in conditiile in care totul este setat pe Lo. Nu sunt sigur ca reglajul temperaturilor se face doar din acele clapete situate in partea de jos (poze) (una pe stanga, una pe dreapta), dar daca s-ar face prin robineti, mi s-ar parea normal sa fie doi si respectiv doua calorifere pentru stanga-dreapta si, iarasi, mi s-ar parea aproape imposibil sa se defecteze amandoi in acelasi timp. In plus, in Opel EPC nu se vede decat un singur calorifer si nici urma de robineti.
Celelalte clapete isi modifica pozitia doar daca bifez sau debifez din meniu directiile respective, sau daca modific temperatura in timp ce este setat ca si directii pe auto. Nu am reusit sa identific clapetele pentru directia "jos". Clapeta de recirculare este chiar deasupra aerotermei, nu se vede in poze. Si ea functioneaza bine. Vreau sa ma asigur ca totul functioneaza bine pentru ca urmeaza sa pun freon in instalatie, asta daca o mai functiona compresorul dupa ce a luat aer de atata timp.
Celelalte clapete isi modifica pozitia doar daca bifez sau debifez din meniu directiile respective, sau daca modific temperatura in timp ce este setat ca si directii pe auto. Nu am reusit sa identific clapetele pentru directia "jos". Clapeta de recirculare este chiar deasupra aerotermei, nu se vede in poze. Si ea functioneaza bine. Vreau sa ma asigur ca totul functioneaza bine pentru ca urmeaza sa pun freon in instalatie, asta daca o mai functiona compresorul dupa ce a luat aer de atata timp.
- Ursu/\82
- ****
- 1,947 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,947
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- vpreda2003
- **
- 172 mesaje
- din 12 Aug 2007
- Vectra 2002 Z22SE
- Bucuresti
vpreda2003
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2007
- Mesaj Privat
Multumesc inca o data pentru raspuns. Sa zicem ca nu baga caldura ca si cum ar fi la maxim, ci mai degraba ca si cum ar fi iarna setat pe la 24 de grade. Se simte clar la mana diferenta de temperatura atunci cand motorul este rece si atunci cand motorul este incalzit. Uite, nu am vericat temperatura conductelor de AC care intra pe sus. Nu are decat aer in instalatie, dar poate cine stie, se incalzeste cumva circuitul de AC.
Va rog, cei care puteti si aveti climatronic, sa verificati daca pe cele doua conducte de apa care intra in habitaclu circula permanent apa calda pe ele.
Multumesc anticipat!
Va rog, cei care puteti si aveti climatronic, sa verificati daca pe cele doua conducte de apa care intra in habitaclu circula permanent apa calda pe ele.
Multumesc anticipat!
- Ursu/\82
- ****
- 1,947 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,947
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
*sven
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2011
- Mesaj Privat
- Ursu/\82
- ****
- 1,947 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,947
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- luca george
- **
- 148 mesaje
- din 24 Dec 2007
- Astra 2001 y 17 dt
- Bucuresti
luca george
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y 17 dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Dec 2007
- Mesaj Privat
- vpreda2003
- **
- 172 mesaje
- din 12 Aug 2007
- Vectra 2002 Z22SE
- Bucuresti
vpreda2003
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2007
- Mesaj Privat
- stx
- **
- 258 mesaje
- din 10 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
stx
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2010
- Mesaj Privat
Salut careva din Bucuresti care poate sa-mi imprumute o comanda de clima pentru Astra H. Am schimbat 3 compresoare toate noi, schimbat filtru uscator ,efectuat test de vidare de nenumarate ori. Nu vrea sa cupleze nici pe direct . Precizez ca am compresorul pus in perioada 1ian-31dec 2005 cel cu ambreiaj intern. Are vreun cunoscator alte idei de unde ar putea sa vina problema.
Sau cineva sa ma ajute cu un cod de compresor pentru Astra H dupa 2006 .Va multumesc.
Sau cineva sa ma ajute cu un cod de compresor pentru Astra H dupa 2006 .Va multumesc.
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
Dany7776- Suspendat
- 347 mesaje
- din 02 Nov 2011
- Alta tara
Dany7776- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
Desfa si tu capota porneste masina si porneste AC la viteza 1-2-3-4 mai mare si afla mai exact de unde vine zgomotul
Poate nu este bine intinsa cureaua de accesorii sau uzata cureaua de verificat.
Poate infraneaza cureaua de accesorii ( Compresor se gripeaza poate )
Oricum trebuie vazut constatat ce produce zgomotul (eventual de demontat Compresorul)
Vezi ce mai zic baieti. Poate nu este asa.
Poate nu este bine intinsa cureaua de accesorii sau uzata cureaua de verificat.
Poate infraneaza cureaua de accesorii ( Compresor se gripeaza poate )
Oricum trebuie vazut constatat ce produce zgomotul (eventual de demontat Compresorul)
Vezi ce mai zic baieti. Poate nu este asa.
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
- Andrei Constantin
- **
- 203 mesaje
- din 28 Dec 2011
- Astra 2006 Z13CDTI
- Bucuresti
Andrei Constantin
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2011
- Mesaj Privat
Salut SEFTAKA, am un astra h 1.3 cdti, pana anul trecut am avut aceeasi problema, zgomot foarte tare cand porneam AC -ul, lipsa de putere! S-a dovedit ca aveam o pala rupta la ELECTROVENTILATORUL de la CLIMA! Verifica foarte bine felul cum este fixat electroventilatorul de la clima (cel din fata radiatorului), vezi daca are joc si daca are vre-o pala rupta! Urca masina pe o rampa si fara sa dai drumul la clima/ac invarte cu mana de elicea electroventilatorului sa vezi daca e ceva rupt la ea! Vezi ca unelectroventilator NOU este foarte scump, eu am luat unul SH si imi merge perfect de atunci. Verifica si daca mai ai FREON!
Bafta
Bafta
- jE
- *******
- 8,463 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,463
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Nu conteaza pe ce treapta e pornita ventilatia, compresorul tot aia face.
Zgomot pare si pierdere de putere mare poate sa insemne multe, de la compresor pe cale a se bloca, pana la ventilatoare, cum zicea colegul Constantin
Cel mai simplu test, daca ai BC, e sa notezi consumul la ralanti cu si fara AC, apoi sa compari valorile cu ale altei masini cu aceeasi motorizare. La "cu AC" astepti nitel dupa ce pornesti AC-ul (~1minut), ca sa construiasca compresorul presiune, apoi vezi.
Eu aveam 0.9 fara AC, 1.6 cu AC la ralanti. Am schimbat compresorul, cel vechi se simtea si la mana ca nu e OK. Cu "noul" compresor mi-a scazut consumul la ralanti la 1.3
Zgomot pare si pierdere de putere mare poate sa insemne multe, de la compresor pe cale a se bloca, pana la ventilatoare, cum zicea colegul Constantin
Cel mai simplu test, daca ai BC, e sa notezi consumul la ralanti cu si fara AC, apoi sa compari valorile cu ale altei masini cu aceeasi motorizare. La "cu AC" astepti nitel dupa ce pornesti AC-ul (~1minut), ca sa construiasca compresorul presiune, apoi vezi.
Eu aveam 0.9 fara AC, 1.6 cu AC la ralanti. Am schimbat compresorul, cel vechi se simtea si la mana ca nu e OK. Cu "noul" compresor mi-a scazut consumul la ralanti la 1.3
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
posibil sa nu aiba suficient ulei compresorul si e pe punctul de a se gripa. cauze insa pot fi mai multe. eu iti propun sa citesti tot ce s-a scris despre clima ca sunt destule informatii.
@jE - daca poti muta discutia la discutia despre clima aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=103084 ca altfel iar se umple forumul de discutii despre acelasi subiect
@jE - daca poti muta discutia la discutia despre clima aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=103084 ca altfel iar se umple forumul de discutii despre acelasi subiect
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
Ventilatorul este ok, a fost data bara jos pentru verificarea garniturilor oring, si m-am uitat la el! Freon are, doar ce a fost incarcata instalatia! Singura problema e acel suierat in accelerare, am mers cu alte masini, dar motorul se auzea la fel! Daca se blocheaza compresorul, va afecta cu ceva bunul mers al masinii, o sa-l las asa! E bun ac-ul, dar cand vad cum dispare motorina, am parcurs 350 km, dintre care 250 km in afara orasului, restul in oras, a consumat jumatate de rezervor! Nu am bc! Mi se pare exagerat
- Andrei Constantin
- **
- 203 mesaje
- din 28 Dec 2011
- Astra 2006 Z13CDTI
- Bucuresti
Andrei Constantin
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2011
- Mesaj Privat
Mel
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2012
- Mesaj Privat
Salutare
Trebuie ca in 2 saptamani sa plec in concediu.Bineinteles ca am probleme cu ac-ul,adica nu mai porneste.
Ce s-a intamplat: acum 3 saptamani am folosit ac-ul(merge binemersi)ieri cand sa-l pornesc nu a mai vrut (asa ,dintr-o data) apas butonul de ac si nu se simte nimic(sa traga motorul mai greu sau sa se auda ceva bazait)am pus op-com-ul pe masina si-mi da presiunea sistemului de climatizare 200Kps.Imi aduc aminte ca prin toamna am facut diagnoza si atunci mi-a dat niste presiuni mai mari cu toate ca mise pare cam ciudat, pentru ca am facut doua teste si mi-a dat doua presiuni diferite la un interval de 1 ora(uite aici)
Intreb cunoscatorii: Posibil sa nu porneasca din cauza presiunii scazute?
De ce apar diferente de presiune intr-un timp asa de scurt?
Pot fi si alte cauze?
Trebuie ca in 2 saptamani sa plec in concediu.Bineinteles ca am probleme cu ac-ul,adica nu mai porneste.
Ce s-a intamplat: acum 3 saptamani am folosit ac-ul(merge binemersi)ieri cand sa-l pornesc nu a mai vrut (asa ,dintr-o data) apas butonul de ac si nu se simte nimic(sa traga motorul mai greu sau sa se auda ceva bazait)am pus op-com-ul pe masina si-mi da presiunea sistemului de climatizare 200Kps.Imi aduc aminte ca prin toamna am facut diagnoza si atunci mi-a dat niste presiuni mai mari cu toate ca mise pare cam ciudat, pentru ca am facut doua teste si mi-a dat doua presiuni diferite la un interval de 1 ora(uite aici)
Intreb cunoscatorii: Posibil sa nu porneasca din cauza presiunii scazute?
De ce apar diferente de presiune intr-un timp asa de scurt?
Pot fi si alte cauze?
- stx
- **
- 258 mesaje
- din 10 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
stx
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2010
- Mesaj Privat
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat