- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Ideea este ca l-am gasit intepenit chiar cu ocazia schimbarii casetei de directie.
Dupa ce am demontat de pe masina caseta de directie am incercat sa vad daca exista
ceva jocuri in axul cu cele doua cruci cardanice: oricat am tras sau impins de axul respectiv
nu am obtinut nici un fel de miscate culisanta, parca ar fi fost sudata imbinarea aia cu caneluri.
Am scapat de zgomotul de la ,,bucsa de teflon" (palierul antizgomot) insa am o alta problema:
persoana care mi-a vandut caseta de directie a schimbat intr-un service bucsa din caseta cu
una artizanala facuta pe strung, din pacate diametrul interior al respectivei bucsi este mai mic decat
cel normal. El a parcurs cateva sute de km, a gasit o alta caseta de pe o masina mai noua de la trami ,
iar pe cea veche mi-a vandut-o mie. Caseta este mult mai buna decat a mea insa trebuie sa o dau jos de
pe masina si sa-i mai slefuiesc putin interiorul bucsii. Acum directia imi merge greu, dupa viraj trebuie sa
ajut volanul cu mana sa revina in pozitia de mijloc.
Dupa ce am demontat de pe masina caseta de directie am incercat sa vad daca exista
ceva jocuri in axul cu cele doua cruci cardanice: oricat am tras sau impins de axul respectiv
nu am obtinut nici un fel de miscate culisanta, parca ar fi fost sudata imbinarea aia cu caneluri.
Am scapat de zgomotul de la ,,bucsa de teflon" (palierul antizgomot) insa am o alta problema:
persoana care mi-a vandut caseta de directie a schimbat intr-un service bucsa din caseta cu
una artizanala facuta pe strung, din pacate diametrul interior al respectivei bucsi este mai mic decat
cel normal. El a parcurs cateva sute de km, a gasit o alta caseta de pe o masina mai noua de la trami ,
iar pe cea veche mi-a vandut-o mie. Caseta este mult mai buna decat a mea insa trebuie sa o dau jos de
pe masina si sa-i mai slefuiesc putin interiorul bucsii. Acum directia imi merge greu, dupa viraj trebuie sa
ajut volanul cu mana sa revina in pozitia de mijloc.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Fac o adaugare la postul anterior: ieri, cu ocazia schimbarii bratelor suspensiei fata, am demontat si caseta
de directie pt. a-i mai largi interiorul bucsii (bucsa era extrem de stransa pe cremaliera, directia mergea greu,
volanul nu mai revenea decat ajutat in pozitia de mijloc).
Caseta are o constructie extrem de simpla (cea de dacie este mai complicata) singura grija este de a respecta
pozitia pinionului in raport cu cremaliera pt. a nu denatura unghiurile maxime de bracaj.
Am curatat toata vaselina veche, am intodus din belsug alta (cu bisulfura de molibden), cu atentie am
reasamblat-o si apoi am reglat forta de apasare a arcului pe impingator (dupa fiecare modificare incercam
gradul de mobilitate pe intreaga intindere a zonei dintate a cremalierei). Am blocat surubul de reglaj cu
ajutorul piulitei si a unui adeziv destinat blocarii filetelor.
Am reglat unghirile empiric cu niste sfori si cu ruleta, masina se comporta bine insa o sa-i reglez unghirile
prescrise in manual intr-un atelier dedicat.
Cu ocazia demontarii casetei am probat si o bucsa de la caseta de Super Nova care costa ridicol de putin
si se poate adapta destul de usor.
ATENTIE: Caseta de directie fiind un subansamblu al autoturismului care in caz de proasta functionare
poate determina accidente grave, nu recomand sa se intervina la aceasta decat persoanelor cu cunostinte
de mecanica si care stiu ce fac !
de directie pt. a-i mai largi interiorul bucsii (bucsa era extrem de stransa pe cremaliera, directia mergea greu,
volanul nu mai revenea decat ajutat in pozitia de mijloc).
Caseta are o constructie extrem de simpla (cea de dacie este mai complicata) singura grija este de a respecta
pozitia pinionului in raport cu cremaliera pt. a nu denatura unghiurile maxime de bracaj.
Am curatat toata vaselina veche, am intodus din belsug alta (cu bisulfura de molibden), cu atentie am
reasamblat-o si apoi am reglat forta de apasare a arcului pe impingator (dupa fiecare modificare incercam
gradul de mobilitate pe intreaga intindere a zonei dintate a cremalierei). Am blocat surubul de reglaj cu
ajutorul piulitei si a unui adeziv destinat blocarii filetelor.
Am reglat unghirile empiric cu niste sfori si cu ruleta, masina se comporta bine insa o sa-i reglez unghirile
prescrise in manual intr-un atelier dedicat.
Cu ocazia demontarii casetei am probat si o bucsa de la caseta de Super Nova care costa ridicol de putin
si se poate adapta destul de usor.
ATENTIE: Caseta de directie fiind un subansamblu al autoturismului care in caz de proasta functionare
poate determina accidente grave, nu recomand sa se intervina la aceasta decat persoanelor cu cunostinte
de mecanica si care stiu ce fac !
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Nu am adaptat bucsa de supernova inca, doar am probat diametrul interior.
(caseta de directie am achizitonat-o cu un pret decent de la un alt forumist,
ea avea deja o bucsa de teflon executata artizanal pe strung, insa era
extrem de stransa pe cremaliera - eu doar am largit-o).
In legatura cu modificarea, presupun ca ar putea fi blocata pe un dorn si strunjita
exterior la o cota putin mai mare de 28mm pt. a intra in caseta putin presata.
P.S. - bucsa de supernova nu este din teflon sau delrin ci cred ca din polietilena
sau ceva asemanator.
(caseta de directie am achizitonat-o cu un pret decent de la un alt forumist,
ea avea deja o bucsa de teflon executata artizanal pe strung, insa era
extrem de stransa pe cremaliera - eu doar am largit-o).
In legatura cu modificarea, presupun ca ar putea fi blocata pe un dorn si strunjita
exterior la o cota putin mai mare de 28mm pt. a intra in caseta putin presata.
P.S. - bucsa de supernova nu este din teflon sau delrin ci cred ca din polietilena
sau ceva asemanator.
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
bucsa se face cu o oarecare toleranta.... cremaliera trebuie sa aiba un joc de macar 0.3 mm in bucsa. La mine mecanicul a fost si mai ingenios si a bucsat bucsa origibnala pentru a pastra sistemul de blocare intact. Mai mult, a confectionat 2 bucse din prima, pentru a mai avea una in caz ca mai trebuie schimbata vreodata. Acum este extrem de simplu, nici macar nu se mai da caseta jos...
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Nu prea inteleg cum a bucsat bucsa originala. Peretele bucsii are doar 3mm grosime iar la grosimea asta nu prea
mai merge sa mai pui inca o bucsa. Poate cumva alaturat celei originale.
O alta intrebare o am in legatura cu demontarea bieletei de directie atunci cand caseta ramane pe masina,
ea are o mica sertizare, cum o desertizezi, cum o strangi apoi si cum o asiguri iar, caci nu prea pare sa fie loc.
Oricum, presupunand ca ai masina suspendata, demontarea casetei de pe masina dureaza maxim 15 - 20
minute si se lucreaza in conditii mult mai bune cu ea data jos.
mai merge sa mai pui inca o bucsa. Poate cumva alaturat celei originale.
O alta intrebare o am in legatura cu demontarea bieletei de directie atunci cand caseta ramane pe masina,
ea are o mica sertizare, cum o desertizezi, cum o strangi apoi si cum o asiguri iar, caci nu prea pare sa fie loc.
Oricum, presupunand ca ai masina suspendata, demontarea casetei de pe masina dureaza maxim 15 - 20
minute si se lucreaza in conditii mult mai bune cu ea data jos.
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
iulian_25
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2009
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Pentru Corsa C exista kit reparatie caseta :
Dimensiuni bucsa :
Interior = 22 mm
Exterior = 31.5 mm
Lungime = 24.5 mm
Acum sa vedem cine are dimensiuni de Agila dar perfecte, codul de bucsa Corsa C il aflu eu pina la urma.
Dimensiuni bucsa :
Interior = 22 mm
Exterior = 31.5 mm
Lungime = 24.5 mm
Acum sa vedem cine are dimensiuni de Agila dar perfecte, codul de bucsa Corsa C il aflu eu pina la urma.
Domnule Dan Cuciureanu. Am si eu o problema la caseta de directie (opel corsa C, 1.3 CDTI, 2005), cred ca e de la bucsa. Zilele acestea trebuie sa o achizitionez. Spuneti-mi va rog la cine sa apelez sa mi-o schimbe. Puteti va rog sa ma ajutati dvs in acest sens ?
Mentionez ca sunt din Iasi.
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
- GL99VRC!
- ***
- 615 mesaje
- din 03 Dec 2006
- Astra 2001 Y17DTI
- Galati
GL99VRC!
- Mesaje scrise: 615
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2006
- Mesaj Privat
Pentru bucse interioare la casetele de directie se foloseste de obicei bronz grafitat care asigura si gresare.Totusi fiind mai rar de gasit se poate folosi ca inlocuitor Poliamida sau Teflonul (are in compozitie grafit si particule de bronz fine).Am lucrat cu asa ceva si va pot spune ca s-au obtinut rezultate foarte bune.
iulian_25
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2009
- Mesaj Privat
george_fusneica a scris:Daca nu vrei sa iti iei kit de reparatie si vrei cu bucsa facuta pe loc, da-mi un PM. Citeste mai sus povestea mea, si daca iti convine varianta, e ok
La mine are deja 9000 de km facuti fara menajamente (si drum de tara) si nu se aude absolut nimic.
La mine are deja 9000 de km facuti fara menajamente (si drum de tara) si nu se aude absolut nimic.
Din pacate am dat deja avans, si trebuie sa dau acum si restul de bani. Puteti sa-mi recomandati pe cinvea care a mai facut aceasta operatiune ? Nu vreau sa faca vre-un mecanic incercari pe mine ...
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
iulian_25
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2009
- Mesaj Privat
am cumparat kit de reparatie si am fost la d-ul Paduraru. In 2 ore m-a rezovat. M-a costat 150 Ron kitul si 150 ron manopera. Eu unul sunt multumit. Sper sa ma tina nenorocita de bucsa ...
Inca o chestiune. Nu mi-a facut geometria ... mi-a zis ca nu mai trebuie ... sa-l cred pe cuvant ? Mai trebuie si chestia asta sau nu ?
Inca o chestiune. Nu mi-a facut geometria ... mi-a zis ca nu mai trebuie ... sa-l cred pe cuvant ? Mai trebuie si chestia asta sau nu ?
iulian_25
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2009
- Mesaj Privat
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 24 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat