borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Tot cautand pe net despre caucicuri am gasit asta:
"Eficienta consumului de carburant : Se clasifica de la A (consum redus) la G (consum ridicat). Clasa D nu se utilizeaza. Diferenta dintre clasele A si G este de aproximativ 0,60l/100km. Gradul de aderenta pe carosabil umed : Se clasifica de la A (aderenta ridicata) la G (aderenta scazuta). Clasele D si G nu se utilizeaza. Distanta necesara opririi intre o anvelopa clasa A si una clasa F este de peste 18m la 80km/h ! "
Facand un calcul simplu;B vs E o medie de 50.000km (sa zicem ca tine un set de cauciucuri), 0,25l/100km ar fi o economie de 125l combustibil * 6.5 lei L = 812.5lei. Intre A vs G ar fi o economie de 1950lei (aproape un set de gume premium noi) , si asta in cazul in care combustibilul ramane la nivelul actual. De la 1 martie se vor scumpi carburantii si vestea proasta pentru noi e ca, probabil nu se vor opri aici, In ce priveste gradul de aderenta pe carosabil umed, luand in calcul cele mai apropiate valori C vs E, ar fi o diferenta de peste 7m , ceea ce e foarte mult, si sa nu mai zicem ce diferenta e intre A vs F. Nu credeam ca conteaza atat de mult coeficientii astia, dar se pare ca nu e chiar asa.
"Eficienta consumului de carburant : Se clasifica de la A (consum redus) la G (consum ridicat). Clasa D nu se utilizeaza. Diferenta dintre clasele A si G este de aproximativ 0,60l/100km. Gradul de aderenta pe carosabil umed : Se clasifica de la A (aderenta ridicata) la G (aderenta scazuta). Clasele D si G nu se utilizeaza. Distanta necesara opririi intre o anvelopa clasa A si una clasa F este de peste 18m la 80km/h ! "
Facand un calcul simplu;B vs E o medie de 50.000km (sa zicem ca tine un set de cauciucuri), 0,25l/100km ar fi o economie de 125l combustibil * 6.5 lei L = 812.5lei. Intre A vs G ar fi o economie de 1950lei (aproape un set de gume premium noi) , si asta in cazul in care combustibilul ramane la nivelul actual. De la 1 martie se vor scumpi carburantii si vestea proasta pentru noi e ca, probabil nu se vor opri aici, In ce priveste gradul de aderenta pe carosabil umed, luand in calcul cele mai apropiate valori C vs E, ar fi o diferenta de peste 7m , ceea ce e foarte mult, si sa nu mai zicem ce diferenta e intre A vs F. Nu credeam ca conteaza atat de mult coeficientii astia, dar se pare ca nu e chiar asa.
- ahappyuser
- *******
- 6,681 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,681
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Conteaza. Si pune asta la pachet cu necesitatea de a avea un scut motor care sa permita masinii sa se opuna mai putin la inaintare, cu necesitatea de a avea niste jante cat mai usoare si mai aerodinamice si ajungi la concluzia ca nimic nu e la intamplare la o masina cand iese pe poarta fabricii.
Vectra mea s-a livrat de fabrica cu cauciucuri Michelin din gama 'low rolling resistance' pentru ca avea motor mic 82cp greutate mare ~1350kg si cumva mai trebuia compensata diferenta de putere/greutate pe langa coeficientul aerodinamic foarte bun al caroseriei ( Cx=0,28 ).
Vectra mea s-a livrat de fabrica cu cauciucuri Michelin din gama 'low rolling resistance' pentru ca avea motor mic 82cp greutate mare ~1350kg si cumva mai trebuia compensata diferenta de putere/greutate pe langa coeficientul aerodinamic foarte bun al caroseriei ( Cx=0,28 ).
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
Asa este ,insa majoritatea anvelopelor se incadreaza la consumul de carburant intre C si E,iar la gradul de aderenta intre B si E.
Pentru exemplificare uite un exemplu:http://www.cauciucuri.com/search/?page=1
(sper ca de data aceasta sa nu se considere reclama,nu am nimic in comun cu ei,este doar un exemplu).
Avand in vedere ca ai gasit anvelope din 2009 la 400 lei/buc, se pare ca difernta pana la o anvelopa noua nu este asa de mare...
Pentru exemplificare uite un exemplu:http://www.cauciucuri.com/search/?page=1
(sper ca de data aceasta sa nu se considere reclama,nu am nimic in comun cu ei,este doar un exemplu).
Avand in vedere ca ai gasit anvelope din 2009 la 400 lei/buc, se pare ca difernta pana la o anvelopa noua nu este asa de mare...
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
M-am uitat in seara asta pe site-ul ADAC, din testele efectuate recomanda ca atunci cand achizitionam anvelope noi, sa nu fie mai vechi de 3 ani, ADAC.de
Deci pana la urma (ca si in cazul coeficientilor in ce priveste consumul si franarea pe umed), conteaza ca anvelopa sa fie cat mai 'proaspata'.
Degeaba am cauciucuri premium noi daca sunt batrane, cu coeficientii praf si preturi foarte mari. Cred ca mai degraba 'no name' fabricate cu 3 luni in urma si cu coeficienti acceptabili.
Incet, incet balanta se inclina spre.......
Pe cine il tine buzunarul; cauciucuri premium noi, Dot cu 3 luni in urma si coeficienti A si B.
Deci pana la urma (ca si in cazul coeficientilor in ce priveste consumul si franarea pe umed), conteaza ca anvelopa sa fie cat mai 'proaspata'.
Degeaba am cauciucuri premium noi daca sunt batrane, cu coeficientii praf si preturi foarte mari. Cred ca mai degraba 'no name' fabricate cu 3 luni in urma si cu coeficienti acceptabili.
Incet, incet balanta se inclina spre.......
Pe cine il tine buzunarul; cauciucuri premium noi, Dot cu 3 luni in urma si coeficienti A si B.
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
M-am hotarat sa comand 2 cauciucuri noi pentru fata, tinand cont ca mai am 2 Michelin care mai au 3-4mm am zis ca nu are rost sa iau un set. Variantele ar fi:
Hankook Ventus Prime 2 - 550lei coeficienti B/B
Fulda SportControl 101W XL RF- 550lei C/B
Falken Ziex ZE-914 XL R17 101W - 510lei C/B
Ce recomandati? A avut cineva vreunul din modele?
Merci.
Hankook Ventus Prime 2 - 550lei coeficienti B/B
Fulda SportControl 101W XL RF- 550lei C/B
Falken Ziex ZE-914 XL R17 101W - 510lei C/B
Ce recomandati? A avut cineva vreunul din modele?
Merci.
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
Atunci sunt ok.Trebuia sa-mi dau seama si dupa pret,insa mai sunt cazuri in care si valoarea runflat-ului scade destul de mult.
Eu as merge pe Hankook.
Depinde si unde sunt fabricate,dar intram prea mult in detalii.
Daca ai fost atent anvelope premium cu aderenta foarte buna atat pe carosabil uscat cat si umed(exemplu Toyo,Dunlop,Michelin,Goodyear),au coefficient destul de mare (F) in ceea ce priveste consumul de carburant !
Eu as merge pe Hankook.
Depinde si unde sunt fabricate,dar intram prea mult in detalii.
Daca ai fost atent anvelope premium cu aderenta foarte buna atat pe carosabil uscat cat si umed(exemplu Toyo,Dunlop,Michelin,Goodyear),au coefficient destul de mare (F) in ceea ce priveste consumul de carburant !
- guliver
- ***
- 554 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
guliver
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,681 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,681
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,681 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,681
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
Din pacate, nu acolo facem achizitia ci aici,legile sunt cum sunt...
Eu mi-am spus parerea,nu trebuie sa tina cont cineva de ea.
In decursul anilor de cand "sofez" am avut ocazia sa "testez" multe marci de anvelope,autohtone sau straine,nu tot ceea ce este scump este si de calitate,mai dau si ei gres.
Prefer sa schimb anvelopele la doi ani,maxim trei(ca oricum la cat merg cu ele,mai mult nu tin),indiferent de ce-mi spune x sau y.
Fiecare este liber sa cugete si sa opteze...
Eu mi-am spus parerea,nu trebuie sa tina cont cineva de ea.
In decursul anilor de cand "sofez" am avut ocazia sa "testez" multe marci de anvelope,autohtone sau straine,nu tot ceea ce este scump este si de calitate,mai dau si ei gres.
Prefer sa schimb anvelopele la doi ani,maxim trei(ca oricum la cat merg cu ele,mai mult nu tin),indiferent de ce-mi spune x sau y.
Fiecare este liber sa cugete si sa opteze...
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Am vazut noile cauciucuri de la Uniroyal, RainSport 3.......imi fac foarte tare cu ochiul.....numai ca pretul e ca la Dunlop sports maxx RT sau Goodyear EficientGrip Performance, si foarte aproape de ContiPremium 5 . Cateodata nu inteleg politica comerciantilor, gama medie de la Continental sa fie la distanta foarte mica de firma 'mama' si sa fie apropiata de pret cu o gama premium. Probabil nu sunt diferente deloc in calitatea materialelor si atunci singura diferenta e facuta de numele firmei, alta explicatie eu nu vad.
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat