- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
Se tot discuta cifre in topicul asta ceea ce nu e rau. Insa se ajung la contradictii "scrise" si nu practice. Eu am tot citit in ultima vreme despre acest domeniu (chiptuning) pentru ca ma gandeam serios si eu la asa ceva.
Sunt de acord cu cei care au sustinut ca merita sa iei un motor 2.0 T din start si ai terminat povestea. Dar trebuie sa ne gandim si la cei care au o masina de o putere mai mica si vor sa scoata mai mult din motorul pe care il detin. Astfel, as putea spune ca desi pe hartie par mici castigurile de putere in cazul motoarelor mici in realitate sunt destul de bine simtite. In primul rand, dupa cum spuneam si mai devreme se castiga nu atat la "cifra" de cuplu cat la plaja pe care acesta e disponibil. Toata lumea stie ca motoarele mici au cuplu pe o plaja restransa. Marirea plajei este un avantaj. In al doilea rand nu cred ca 9% din puterea unui motor (oricare ar fi el) este de neglijat. 9% din 90 de cai sa spunem inseamna exact cat pierzi in momentul pornirii climatronicului, deci se simte.
Scepticii care sustin ca este egal cu zero castigul trebuie sa se mai informeze.
Pe de alta parte entuziastii care considera ca in urma unui chiptuninig vor face un motor de 1.4 sa egaleze un motor de 1.6 (sau unul de 1.6 sa egaleze unul de 1.8 etc) sunt cam prea entuziasmati Nu va fi posibil asa ceva decat in combinatie cu modificari serioase la "hardware" (axe came, admisii si evacuari modificate etc...), modificari ce atrag o serie de cheltuieli care acopera sau chiar depasesc de multe ori diferentele de costuri intre motoare stock de diferite dimensiuni. Deci cine spunea ca nu merita mai devreme, parca sorin666, are dreptate.
Ca sa conluzionez, parerea mea este ca merita sa investesti in tuning atat cat sa simti o diferenta de putere (daca ai nevoie de ea) dar nu atat de mult incat sa egalezi din punct de vedere al costurilor o masina de clasa superioara sau aceeasi masina cu o motorizare superioara. Si eu sunt pasionat de masini deci sa nu spuneti ca este un punct de vedere lipsit de pasiune si ca un adevarat pasionat va investi atat cat este cazul, fara sa tina cont. Este fals pentru ca nu este vorba de existenta sau inexistenta pasiunii ci de directia in care trebuie investit.
Sunt de acord cu cei care au sustinut ca merita sa iei un motor 2.0 T din start si ai terminat povestea. Dar trebuie sa ne gandim si la cei care au o masina de o putere mai mica si vor sa scoata mai mult din motorul pe care il detin. Astfel, as putea spune ca desi pe hartie par mici castigurile de putere in cazul motoarelor mici in realitate sunt destul de bine simtite. In primul rand, dupa cum spuneam si mai devreme se castiga nu atat la "cifra" de cuplu cat la plaja pe care acesta e disponibil. Toata lumea stie ca motoarele mici au cuplu pe o plaja restransa. Marirea plajei este un avantaj. In al doilea rand nu cred ca 9% din puterea unui motor (oricare ar fi el) este de neglijat. 9% din 90 de cai sa spunem inseamna exact cat pierzi in momentul pornirii climatronicului, deci se simte.
Scepticii care sustin ca este egal cu zero castigul trebuie sa se mai informeze.
Pe de alta parte entuziastii care considera ca in urma unui chiptuninig vor face un motor de 1.4 sa egaleze un motor de 1.6 (sau unul de 1.6 sa egaleze unul de 1.8 etc) sunt cam prea entuziasmati Nu va fi posibil asa ceva decat in combinatie cu modificari serioase la "hardware" (axe came, admisii si evacuari modificate etc...), modificari ce atrag o serie de cheltuieli care acopera sau chiar depasesc de multe ori diferentele de costuri intre motoare stock de diferite dimensiuni. Deci cine spunea ca nu merita mai devreme, parca sorin666, are dreptate.
Ca sa conluzionez, parerea mea este ca merita sa investesti in tuning atat cat sa simti o diferenta de putere (daca ai nevoie de ea) dar nu atat de mult incat sa egalezi din punct de vedere al costurilor o masina de clasa superioara sau aceeasi masina cu o motorizare superioara. Si eu sunt pasionat de masini deci sa nu spuneti ca este un punct de vedere lipsit de pasiune si ca un adevarat pasionat va investi atat cat este cazul, fara sa tina cont. Este fals pentru ca nu este vorba de existenta sau inexistenta pasiunii ci de directia in care trebuie investit.
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Cu cat diferenta, procentual, este mai mica intre doua cilindree, cu atat mai mult ai sanse sa ajungi la performantele unui motor cu dimensiune superioara. De exemplu, intre 1.4 si 1.6 diferenta in cilindree e de 15%, firesc ca nu poti ajunge la performantele unui 1.6. Pe de alta parte, un 1.8 e cu numai 11% mai mic in cilindree decat un 2.0, ceea ce inseamna ca e normal sa atingi performantele lui 2.0 prin soft-tuning. Adaugam la asta greutatea mai mica a motorului si faptul ca cutia de viteze ramane aceeasi, deci raportul cuplu pe unitate de timp e mai bun, e firesc ca acceleratia sa fie mai buna la motorul remapat.
Deci, nu cred ca sunt entuziast cand ma refer la tuningul de 1.8, ci doar realist. Evident, ma refer la motoare similare tehnologic.
Deci, nu cred ca sunt entuziast cand ma refer la tuningul de 1.8, ci doar realist. Evident, ma refer la motoare similare tehnologic.
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Astra Coupe, 2 usi, 1.8i, 125CP, 170Nm: 0-60mph in 8.5sec, viteza maxima: 130MPH
AstraG, 3 usi, 2.0i, 135CP, 188Nm: 0-60mph in 8.5sec, viteza maxima: 129MPH
VectraB, 2.0i, 135CP, 188Nm: 0-60mph in 9.5sec, viteza maxima: 131MPH
VectraB, 2.2i, 145CP, 205Nm: 0-60mph in 8.2sec, viteza maxima: 135MPH
Note:
1. Am ales AstraG-ul respectiv pentru ca se apropie de valorile obtinute dupa tuning. Viteza maxima ar trebui sa fie mai mare la Bertone, din cauza formei aerodinamice mai bune.
2. Intradevar, s-au fabricat Vectra B si cu 2.0, dar numai un an (96-97)
3. Sursa: http://www.parkers.co.uk/cars/specs/
Ultima modificare făcută de dodo_13 la Mie 21 Mar, 2007 12:04 pm
AstraG, 3 usi, 2.0i, 135CP, 188Nm: 0-60mph in 8.5sec, viteza maxima: 129MPH
VectraB, 2.0i, 135CP, 188Nm: 0-60mph in 9.5sec, viteza maxima: 131MPH
VectraB, 2.2i, 145CP, 205Nm: 0-60mph in 8.2sec, viteza maxima: 135MPH
Note:
1. Am ales AstraG-ul respectiv pentru ca se apropie de valorile obtinute dupa tuning. Viteza maxima ar trebui sa fie mai mare la Bertone, din cauza formei aerodinamice mai bune.
2. Intradevar, s-au fabricat Vectra B si cu 2.0, dar numai un an (96-97)
3. Sursa: http://www.parkers.co.uk/cars/specs/
Ultima modificare făcută de dodo_13 la Mie 21 Mar, 2007 12:04 pm
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Intru totul de acord cu dodo_13, o mica adaugire (diferente minore, dar trebuie adaugate pentru ca unii forumisti se leaga de cele mai mici amanunte):
datele de mai sus sunt pentru Z22XE de pe Omega B
Pe Vectra B este Z22SE, cu 147 CP si 203 Nm. Se gaseste si pe Vectra C, Zafira A, Astra G, Speedster.
Noul motor de 2.2 de pe Vectra C, Signum si Zafira B este Z22YH si are 150 CP si 220 Nm.
datele de mai sus sunt pentru Z22XE de pe Omega B
Pe Vectra B este Z22SE, cu 147 CP si 203 Nm. Se gaseste si pe Vectra C, Zafira A, Astra G, Speedster.
Noul motor de 2.2 de pe Vectra C, Signum si Zafira B este Z22YH si are 150 CP si 220 Nm.
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
dodo_13 a scris:Astra Coupe, 2 usi, 1.8i, 125CP, 170Nm: 0-60mph in 8.5sec, viteza maxima: 130MPH
3. Sursa: http://www.parkers.co.uk/cars/specs/
3. Sursa: http://www.parkers.co.uk/cars/specs/
Datele astea daca sunt de pe parkers.co.uk sunt gresite . Bertone nu are 8.5 sec/suta ( asta de 1.8 ) . Are 9,5 .
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Din nou, de acord cu dodo_13. Testat cu accelerometrul - diferenta intre 0-60mph si 0-100km/h poate ajunge la o secunda.
Cititi si aici, pana acum am gasit foarte putine erori:
http://www.globalautoindex.com/maker.plt?no=1
Cititi si aici, pana acum am gasit foarte putine erori:
http://www.globalautoindex.com/maker.plt?no=1
- mihnea
- **
- 296 mesaje
- din 26 Oct 2005
- Corsa 2005 Z18XE
- Bucuresti
mihnea
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2005
- Mesaj Privat
maiandrei a scris:Din nou, de acord cu dodo_13. Testat cu accelerometrul - diferenta intre 0-60mph si 0-100km/h poate ajunge la o secunda.
Cititi si aici, pana acum am gasit foarte putine erori:
http://www.globalautoindex.com/maker.plt?no=1
Cititi si aici, pana acum am gasit foarte putine erori:
http://www.globalautoindex.com/maker.plt?no=1
Si asta se intampla pentru ca , de obicei, se schimba treapta chiar inainte de a prinde suta.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- mihnea
- **
- 296 mesaje
- din 26 Oct 2005
- Corsa 2005 Z18XE
- Bucuresti
mihnea
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2005
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
In contextul masurarii timpului 0-100km/h sau 0-60mph. citeste incepand de aici:
https://www.clubopel.com/vie...p?p=132981#132981
NU mai pierzi timpul cu schimbatul vitezei, daca te afli la 95km/h - doar vrei sa obtii timpul cel mai bun, nu?
https://www.clubopel.com/vie...p?p=132981#132981
NU mai pierzi timpul cu schimbatul vitezei, daca te afli la 95km/h - doar vrei sa obtii timpul cel mai bun, nu?
- mihnea
- **
- 296 mesaje
- din 26 Oct 2005
- Corsa 2005 Z18XE
- Bucuresti
mihnea
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2005
- Mesaj Privat
maiandrei a scris:In contextul masurarii timpului 0-100km/h sau 0-60mph. citeste incepand de aici:
https://www.clubopel.com/vie...p?p=132981#132981
NU mai pierzi timpul cu schimbatul vitezei, daca te afli la 95km/h - doar vrei sa obtii timpul cel mai bun, nu?
https://www.clubopel.com/vie...p?p=132981#132981
NU mai pierzi timpul cu schimbatul vitezei, daca te afli la 95km/h - doar vrei sa obtii timpul cel mai bun, nu?
Pai cum naiba sa nu schimbi daca iti intra limitarea?Cu foarte putine masini prinzi suta in treapta a doua.La mine trebuie sa schimb inainte de a prinde suta.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
- mihnea
- **
- 296 mesaje
- din 26 Oct 2005
- Corsa 2005 Z18XE
- Bucuresti
mihnea
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2005
- Mesaj Privat