Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Intr-adevar se merita GPL daca motorul e OK si o mai duce OK ceva vreme (ca sa te poti bucura de GPL). La fel se merita daca faci km multi (800 intr-o luna e cam putin, o sa amortizezi in vreo 2-2,5 ani).
Eu am montat de cateva zile si deocamdata nu pot sa ma pranunt categoric insa am un prieten cu un Golf 3 monopunct de 1,6 si e incantat. Ii consuma intre 7,6 si 9 %, instalatie Gpl simpla. A mea e secventiala, nu ai treaba ca la Dacie cu butonul Benzina/GPL, trecerea se face automat. Prima oara am alimentat cu 8 litri GPL si am facut 140 Km si cred ca tot mai avea ceva cand am facut plinul. Asta inseamna un consum de GPL sub 6%.
Skip ads

  • bimoto

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2009

  • Mesaj Privat
atunci zic ca merita. dar cat te-a costat instalatia?
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
A mea a costat 2300 lei total (cu rezervor toroidal in locul rotii de rezerva). Se putea si mai ieftin dar am optat pentru ceva de calitate mai buna. Pentru monopunct se poate monta instalatie simpla, asemanatoare cu cea pentru Dacie si costa cca 1000 - 1200 lei. Cauta si tu pe Google.
  • gxg1313

  • Mesaje scrise: 374
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2016 Z14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Inainte am avut o Vectra A 1.8i si aveam si GPL pe ea.

Gpl-ul a fost pus daca imi aduc aminte bine pe la 150.000km si cand am dat masina la 230.000Km pot spune ca masina mergea struna.

Iarna, pornea si pe gaz dar intr-adevar mai greu. Normal se spune ca trebuie sa treci de pe gaz pe benzina cand o opresti dar eu uitam cu desavarsire si timp de 3 ani cred ca am bagat 150L de benzina in ea, pentru ca porneam masina si cum calcam putin acceleratia si trecea peste 1800rpm comuta automat pe gaz.

Consumul il aveam de 13-14 in oras si de 8-9 la drum intins ceea ce era mirific. Adica plateam combustibilu ca la un diesel si piesele ca la un benzinar...doesn't get any better

Un coleg de al meu avea aceasi masina dar fara gaz si ne-am tras odata si m-a facut pe 500m la o masina jumate, deci diferenta foarte mare nu e.

Singurele dezavantaje care le pot gasi eu: o data la 10.00km cei de la service mi-au recomandat sa merg 20km si pe benzina, bujiile se schimba putin mai des decat daca ai merge pe benzina si ultimul si cel mai nasol lucru e ca pierzi din portbagaj daca iti pui butelie sau roata de rezerva daca iti pui dala toroidal(dar roata de rezerva e folositoare Very Happy).

Eu unu as recomanda asa ceva.
Skip ads

  • AutoDAX

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2010

  • Mesaj Privat
gxg13 a punctat foarte bine.
Am un amic care are pe o Astra exact ca a ta instalatie gpl, si are masina respectiva de vreo 11 ani, de cand locuia in Roma. Are facuti vreo 180.000 km cu ea numai el fara probleme. Problemele la GPL apar doar din cauza unei instalatii necorespunzatoare cu tipul motorului sau a unui montaj defectuos.
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
alynutzu_cvm a scris:80 % din persoanele care le cunosc si eu masini pe gaz se plang de ele . In primul rand iarna ...o pornesti pe benzina , o lasi sa se incalzeasca un pic pana se incalzeste apa din pulmonul gazului , o treci pe gaz...mergi cu ea...daca vrei sa opresti o treci iar pe benzina ...vrei sa pleci o muti pe gaz si povestea contunua...
Daca nu s-a incalzit suficient pulmonul si ai trecut-o pe gaz....moare motorul ...sa vezi atunci chinuiala cu ea sa o repornesti pe benzina ...
In al 2-lea rand cu consumul ajungi tot acolo ....ca sa o pornesti tre sa ai si benzina si apoi tre sa ai si gaz sa poti circula restul drumului.
In ultimul rand nu mai pui si uzura ce o provoaca motorului .
Parerea mea e sa lasi masina pe benzina daca nu vrei sa ai de-a face cu astfel de probleme .....Am zis : parerea mea


daca nu stiai sistemele de gpl s au mai inovat si gandesc singure cand sa treaca pe GPL si cand nu in functie de temperatura motorului . sa te alarmeze daca ceva nu merge bine...si multe altele. eu am un astra H 1.6 . 2005 instalatie PRINS VSI din 2005 pana in prezent am 177.000 km din care 150.000 facuti sigur pe gaz ...eu am masina de 10.000 km.

inca nu am dat de masini cu instalatie prins VSI in romania.
  • c0st3

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18xe XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Eu sunt nou proprietar al unei astra caravan 1,6 16v care are instalatie gpl si nu am avut probleme pana acuma cu ea. trage la fel pe benzina cat si pe gaz. are ceva electrovalve care baga calculat gaz la pistoane iar trecerea pe gaz se face trecand de 40 C Noroc!
  • B-44-MFP

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am instalat si eu pe masina mea(Astra G din 2006,motor Z14xep twinport) GPL tomasetto stag 200.
Nu simt nici o diferenta intre benzina si gaz iar consumul a crescut cu maxim 1 litru.
Am avut consum 8,5 la un drum Bucuresti-Bran cam 400km cu inghesuiala maxima (4 ore pentru 100km) iar aerul pornit non-stop.
Pe gaz in decelerari sau frana de motor are mai multa putere(cred ca nu taie injectia pe 0 ca la benzina) iar ca pierdere de putere se simte mai clar cand dau drumul la aer decat la gaz.Se aude si un mic zgomot daca stai cu muzica oprita.
Ramane de vazut fiabilitatea in timp.
Daca aveti intrebari va stau la dispozitie cu placere iar ca sfat : merita 100%.
O zi buna!
Skip ads

  • delete126

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Si eu am instalat acum doi ani si pe masina mea(Astra G din 2000, motor X16XEL ) GPL tomasetto stag 300
Intre GPL si benzina nu se simte absolut deloc diferenta ( doar foarte putin cand bag AC ) Consumul este in jur de 7-8l/100Km.
Pornirea este automata la peste 2000 rpm si temperatura apei de peste 45 grade C. La terminarea GPL-ului din rezervor trece singura pe benzina si mai trece singura pe GPL atunci cand turatia depaseste 5000 Rpm. pentru 15-20 de asemenea mai trece de pe GPL pe benzina si cand cresterea de turatie a motorului este de 300% in forta pentru un interval de x secunde ( daca in timp ce circuli pe GPL cu o turatie de 3000 rpm accelerezi brusc in stfel incat in x secunde sa creasca turatia pana in 4000 rpm )
Se aude si un mic zgomot daca stai cu muzica oprita. ( supapele electrice : 1 buc in comapartimentul motor si una la rezervor
Pana acum este foarte fiabila in 2 ani revizii la 6 luni: verificari testere GPL; tester masina; schimb filtre ( costuri aprox. 50 Ron) si la 12 luni operatiunile de verificarea de la 6 luni + schimb garnituri si supape ( la evaporator); verificari inbinari instalatie, c uratare, scos aer rezervor rezervor( costuri aprox. 100 Ron); benzina 4,4 ron/litru iar GPL 2.15 Ron/Litru

Parerea mea este ca merita 200%. Sunt foarte multumit de instalatie.
O zi buna!.
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,311
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
delete126 a scris: revizii la 6 luni: verificari testere GPL; tester masina; schimb filtre ( costuri aprox. 50 Ron) si la 12 luni operatiunile de verificarea de la 6 luni + schimb garnituri si supape ( la evaporator); verificari inbinari instalatie, c uratare, scos aer rezervor rezervor( costuri aprox. 100 Ron); benzina 4,4 ron/litru iar GPL 2.15 Ron/Litru.


salut, unde ti-ai montat tu instalatia ca pe mine ma rupeau hotii aia din bucium la revizie, la revizia de 6 lui am dat 90 ron pentru un filtru de schimbat iar la revizia de 12 luni mi-au cerut 180 ron pentru schimbat 2 filtre asa ca am renuntat la garantia lor, ma gandesc ca atunci cand asi fi ajuns sa schimb si membrana din pulmon ma uscau bine de bani.

de unde alimentezi tu cu 2,15 ron gpl?

cat despre instalatiile gpl secventiale nu vreau sa spun mai mult decat ca daca aveti posibilitatea, montati-va si nu o sa va para rau. am citi in primele posturi ale acestui topic numai prostii scrise de unii care habar nu au pe ce lume traiesc. Am o experienta pe GPL de 100 mii km pe o dacie si vre-o 16000km pe vectra. Urmatoarea masina v-a fi in mod sigur tot o benzinara pe care am sa-i montez gpl.
  • snap88

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2010

  • Mesaj Privat
am un astra F din 96` un consum de orash la 9-10 % iar afara de 7 % , as vea sa stiu daca sunt dintre voi care viatzi montat GPL pe masina , cat va costat instalatia (omologata) la ce pret ati ajuns cu ea , la ce consum atzi ajuns daca se poate exprima si in lei pt 100 de km , atzi avut probleme dupa montare etc
tot ce tzine de gas daca merita sau nu
Multumesc!
  • delete126

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Instalatia este montata la Buzau, reviziile tot acolo sunt facute ( in perioada cand se apripie revizia caut de treaba spre Bucuresti ), am intels totusi ca in Ramnicu Sarat ar fi mai ieftin.

de alimentat cu GPL in general de la LuckOil intre 2.21 Ron ( astazi)

Cu siguranta si la mine urmatoarea tot pe benzina si am sa-i montez gpl.
Skip ads

  • Rachim

  • Mesaje scrise: 178
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2009

  • Mesaj Privat
In Pitesti la Lukoil este 2.13 lei litrul de gpl si in Buc 2.03. Nu stiu cum naiba e diferenta asta. Very Happy
  • Virinel

  • Mesaje scrise: 324
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Insignia 2015 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Poate ca pare putin offtopic dar la instalarea unui generator hho pe opel s-a mai gandit cineva pana acum? De vreo 2 saptamani tot adun info despre asta si balanta inclina spre bine ca sa zic asa, adica exista si sceptici dar din cate am vazut sunt mai multe pareri pro decat contra. Unde mai pui ca instalatia e penal de simplu de facut si presupune o investitie infima(din cate am vazut 100 lei maxim)...
Astept si din partea colegilor forumisti idei/sugentii/opinii, eu oricum vreau in vara asta sa implementez pe AstraG(y20dth) si sa vedem ce va iesii.

Respect!
  • padre

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 1.8
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salut baieti!

Bertone 1.8 Z18XE.. Stiu ca ar fi o blasfemie, dupa cum ar spune unii, sa pui GPL pe o masina sport.. Recunosc ca de vreun un an ma tot andesc la asta, ca solutie pentru scaderea consumului masinii mele.. A eistat o perioada cand m-am tot interesat dar am renuntat, in final, la idee..
Azi am ajuns la o pompa Petrom.. Am avut o surpriza nu tocmai placuta.. Bezina a sarit la 4.7, respectiv 5, 2.. WOW!

Asta m-a facut sa incep sa ma gandesc din nou serios la asta.. Sunt constient de cheltuielile legate de pretul instalatiei (ma oprisem la un tomassetto de 3000 ron) , de montaj, de diferenta de pret si de consum intre gaz si benzian si de amortizarea cheltuielilor...
Un element hotarator ar fi acela ca nu merg foarte mult cu masina.. In fiecare zi, fac 24 km pana la munca si inapoi si in wkend, cca 100-200 km..
Deci amortizarea ar dura ceva timp...
In plus, sa ma iertati dar nu am inteles o kestie foarte importanta.. Instalatia asta de gaz sau ma rog, arderea uscata, afecteaza sau nu functionarea sau durata de viata a motorului.. (marturisesc ca performantele nu ma intereseaza, nu am fost niciodata cu masina la liniute)..
Stiu de la colegul Pitty ca instalatia lui Tomassetto era una bunicica si ca nu afecta motorul pentru ca avea un sitem mai deosebit, de unde si pretul de vreo 3000 ron (sincer. m-am gandit ca e cam mare si ca faceam o garmada de plinuri de banii astia.. Wink

Am mai observat, din citirea acestui post, ca parerile sunt impartite.. Unii sunt importriva, altii sunt pentru.. Acum, nu stiu ce sa zic depsre asta.. Cei care sustin GPL-ul am observat ca sunt aceia care folosesc deja aceasta tehnologie.. Deci parerile lor sunt pertinente, provenind de la unii care simt pe propria lor piele avantajele/dezavantajele.. Am mai observat ca cei care nu sustin asta sunt posesori fie de diesel, fie de benzinare, dar care, nici unii, nici altii, nu au montata o asemenea instalatie.. Deci parerea lor se bazeaza mai mult pe auzite..
(Imi cer scuze daca gresesc)

Un link destul de util:
http://www.agrom.ro/avantaje.htm

Astept parerile voastre..
Multumesc!
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,311
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
padre a scris: Unii sunt importriva, altii sunt pentru..


am vrut sa-ti dau un raspuns dar deja ti-ai raspuns singur in ce ai scris tu mai sus. Nu stiu de ce costa asa mult o instalatie cand eu am dat acum 1,5 ani 2150 ron tot pe o tomasetto, cred ca ar trebui sa mai cauti si alte oferte. In momentul in careti vei pune gplsunt sigur ca o sa faci si mai multi km decat acumsi amortizarea investitiei v-a fi mai rapida.
  • Rachim

  • Mesaje scrise: 178
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Si eu am dat 2750lei pe BRC. Laughing
  • padre

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 1.8
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Baieti, va multumesc pentru inerventie.. Intrebarea cruciala pentru me este urmatoarea:GPL-ul afecteaza sau nu motorul?
In alt aordine de idei, ce tip de instalatie recomandati? Sunt constient ca nu pot lua din aia de 800 sau 1200 lei, cum sunt acelea de pe Dacia sport Laughing si mai stiu ca nu tot ce e mai iefitn nu este si mai bun.. Voi de tip de instalatii folositi? Aveti idee daca gasesc si in Bucuresti?

Radovan: frate, e si normal ca preturile instalatiilor GPL sa creasca.. Odata cu scumpirile succesive a benzinei, lumea a inceput sa caute alternative GPL.. Firmele care se ocupa cu asa cvea au speculat asta si , bineninteles, au si profitat de oportunitatea aparuta.

Astept in continuare opiniile voastre!
Multumesc frumos! Multa bafta!
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,311
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
padre a scris:Radovan:

ok, cand am cumparat instalatia (tomasetto stag 200) am vrut sa o cumpar din praktiker cu 2200ron, am intrebat in magazin unde se monteaza si m-au trimis la firma montatoare de unde am si cumparat instalatia cu 2150 ron. In prezent vad ca pretul in praktiker este acelasi cu cel de acum 1,5 ani.
Cat despre afectarea motorului ce merge pe gpl pot spune doar ca am mers cu dacia 100 mii km iar la 60 mii am vrut sa o segmentez dar dupa ce am desfacut motorul am schimbat doar un segment de ungere pentru ca restul erau ca noi si i-am lasat asa. Tind sa cred ca motoarele de opel sunt mai fiabile si fabricate din materiale mai bune decat cele de dacia asa ca nu mi-as face atatea probleme legate de acest aspect iar daca ma tine 100 mii km fara sa umblu la motor as fi super multumit, in prezent am 20 mii km pe gpl in 1,5 ani deci as avea de mers 7 ani fara probleme. Important este uleiul pe care-l folosesti si intervalul de schimb sa fie mai redus. Mergi prin statiile de taxiuri si vorbeste cu soferii sa vezi ce parere au ei despre gpl si ce probleme au avut cu motoarele, ei cred ca sunt destul de in masura sa-si dea cu parerea deoarece fac foarte multi km.

http://www.firmeproduse.ro/user/ultragaz http://sonbo.bizoo.ro/vanza...tial-Stag-200-300 http://www.ultragaz.ro/preturi.htm

Sa te interesezi si de preturile reviziilor care difera de la un montator la altul destul de substantial fapt ce m-a determinat sa renunt la revizie si implicit la garantie dupa prima revizie platita.
  • danywhy

  • Mesaje scrise: 494
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Salut @padre , eu am montat pe Astra G Z16XEP o instaltie Tomasetto Stag300 cu rezervor toroidal. Am stat ceva pe ganduri , recunosc. Asta din cauza "expertilor" care imi spuneau ca vara o sa-mi sara masina in aer , o sa bulesc motoru' , o sa mearga in suturi , o sa consume mult pe gaz etc. Intr-un final , m-am documentat si am decis sa montez o astfel de instalatie. Am cautat atat pe net cat si prin oras service-uri care se ocupa de montaj...preturile erau cam aceleasi peste tot , intre 2200 RON si 2500 RON. In schimb , "inginerii" nu mi-au inspirat incredere in incercarea lor de a ma convinge sa fac lucrarea la ei. Apoi i-am intrebat pe baietii de pe forum si mi-au recomandat firma Agrom. Este aproape de mine asa ca intr-o seara am dat fuga pana acolo. Am vorbit cu inginerul de acolo , i-am spus ce vreau , mi-a zis cat costa si in ziua urmatoarea masina a fost in service pentru montaj.

Montajul a durat o zi , timp in care m-a mai sunat doamna de acolo sa-mi zica inca odata tipul instalatiei pe care il vor monta , unde vreau sa fie alimentarea + alte maruntisuri. Dupa ce au terminat , am fost sunat sa vin sa iau masina. Am luat-o la o tura de proba vreo 20 km , 10 km i-am facut pe benzina apoi am trecut pe gaz. Nu am simtit nicio diferenta. Toata treaba a costat 2900 RON + 50 lei la baieti sa se miste mai cu talent Smile
De atunci pana acum am facut aproximativ 15.000 km , nu am intampinat nicio problema. Consumul nu a crescut , este acelasi. Rezervorul toroidal este de 42 litri , dar in el incap numai 32-33litri de gaz. Din cate am inteles , are o valva care nu permite umplerea rezervorului la mai mult de 80 % din capacitate , sa aiba loc gazul sa se dilate in caz de caldura exagerata. Cu un rezervor fac in oras 280-300 km , chestie probata la fiecare plin. Daca as folosi GPL-ul la drum lung ar fi echivalentul unui consum de 3-3.5 pe benzina...fie vorba intre noi , ce diesel scoate consumu' asta la drum lung ? Cool

Pornirea o face intotdeauna pe benzina , iar trecerea pe gaz se face automat dupa ce motorul a atins temperatura de 35*. Poti comuta de pe gaz pe benzina sau invers cand vrei tu.
Pentru a proteja motorul este recomandat sa nu faci schimbarea in timp ce turezi masina , in depasiri , in frana de motor etc. Eu , daca sunt in mers si vreau sa schimb de pe gaz pe benzina apas ambreiaju' , comut , o las vreo 2-3 secunde si ridic piciorul de pe ambreiaj. oricum , toata chestia asta o faci in mai putin de 10 secunde. mie mi-au recomandat sa mai merg si pe benzina din cand in cand. de exemplu la drum lung o las numai pe benzina , nu consuma foarte mult. (aproximativ 6 - 6.5 la mers normal ) sau noaptea prin oras , cand e liber.

In Romania , instalatiile GPL sunt considerate o "taranie" de marea majoritate. Lasa , sa fiu eu taran si sa merg cu bani mai putini decat ala care are masina diesel si o gramada de probleme la ea Smile
Eu sunt pro instalatie GPL , dar una de calitate. Succes !
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR