Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • ovi_jer

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca s-a rezolvat.
In general sunt probleme simple si se pot evita prin intretinerea corespunzatoare a masinii sau o atenta verificare a motorului inainte de a ajunge la service.
Skip ads

  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
nu am mai abordat subiectul de ceva vreme...intentia mea nu este sa il readuc in top ci sa va mai supun atentiei cateva aspecte..
dupa epuizarea rezervorului de benzina dela @#!@#oil (jur ca in viata mea nu mai pun de acolo) am facut un plin de la o alta firma consacrata si mai "sigura".
asta a fost primul pas si va rog sa ma credeti ca s-a simtit diferenta...destul de tare...motorul mergea mai bine, trage mai bine, etc. treaba e ca nu a rezolvat problema...din cand in cand acelasi mers trepidat, in 3 cilindri...iar uneori relantiul (la cald numai) are unele "zvacniri" eratice
pasul 2- am schimbat filtrul de benzina- alta imbunatatire, nu foarte mare, dar sesizabila. masina merge ceva mai bine, trage mai cu "foc"..dar nu a rezolvat problema. martorul MIL se aprinde din cand in cand, uneori numai clipeste in mers, alteori sta aprins 1-2 zile. nota: mersul in 3 se manifesta uneori si la pornirea cu motorul inca rece, adica la unele pedale mai puternice la unele demaraja mai tari...nu numai la pante mari si mers in sarcina..de asemenea mersul asta in 3 se corecteaza uneori de la sine, in timpul mersului, nefiind necesar restartul...
pasul 3- de nervi, intr- duminica m-am apucat sa vad ce e aia throttle body si chiar l-am curatat! (in curand poze si explicatii la sectiunea tutoriale- cu multumiri lui Dan Cuciureanu!). rezultatul- suficient de sesizabil- un relanti ceva mai "curat", cu mentinerea scuturaturilor (poate mai rare) si, aspect clar sesizabil- revenirea inspre turele de relanti mult mai rapida
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13295

azi am descoperit problema identica la un user cu un corsa z12xe care insa nu a mai spus care a fost finalul.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=7171

inca astept un raspuns de la el si poate se intampla o minune.

in rest, mai astept ceva sugestii referitor la evolutia problemei si apoi, probabil caut ceva meserias la Opel aici in Cluj ca nu vad alta solutie....


Ultima modificare facuta de alxgudea la Dum 04 Mar, 2007 4:10 pm
  • ovi_jer

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ai inlocuit bujiile?
Nu cunosc exact motorizarea ta de pe masina dar daca nu este cu bobina de aprindere in capul bujiilor si este cu fise normale le-ai inlocuit vreodata sau macar masurat impendanta?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10400
A curatat si nu a mai avut probleme de atunci, asta nu a mai scris dar l-am intrebat eu aici : https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=40
Pe linga subiect,
Dupa ce ai curatat throttle body ai amai avut probleme ?

(off topic, cu body throttle nu am mai avut probleme de atunci. )


Ai putea incerca un reset ECU.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Schimba bujiile ca am vazut ca tu ai pus cu un electrod, pune din alea cum am scris la Agila.
Cind da caldura demontezi throttle si il cureti temeinic.
Tu cind dai pedala sau masina este in sarcina ECU sesizeaza si mareste timpul de injectie de la aprox300ms la aprox 360-380ms, mareste avansul la apridere si vrea mai mult aer. Daca clapeta de la throttle nu se misca suficient de repede nu vei avea destul aer ptr ardere.
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
uite acuma am fost din nou la tester...becul nu s-a stins de cateva zile si dimineata la pornirea la rece pateam acelasi lucru.....tremurat, mers rau care dupa restart isi revenea la normal. de notat este faptul ca la motor cald pot sa turez oricat de tare (chiar am incercat niste depasiri "periculoase", turat la 4500) si..nimic...singurul lucru, la relanti mai "tresare" aleator, nu regulat, ca si cum ar avea microrateuri...in fine.
la tester apar 4 erori
p0300 de 2 ori Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
p0301 Cylinder 1 Misfire Detected
p0304 Cylinder 4 Misfire Detected
adica rateuri la mai multi cilindri...
la discutia avuta cu mesterii acestia imi spun ca cel mai probabil e ECU, dar trebuie sa ia la masurat totul, nefiind exclusa si inductia...
ce sa mai fac ca sa fiu sigur?
cineva din cluj cu z14xe citeste asta? ma poate ajuta cu o proba la bobina? asta ca sa exclud bobina....
altfel, mai stau un pic si iau hotararea finala...acuma nu am "timp"...
  • ovi_jer

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Bobina este in capul bujiilor sau model cu fise?
Bujiile cati km au?
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Blocul de inductie merge si de la z16xe,am inteles ca e identic (poate si la z18);totusi,95% ramine ECU,dupa erori
Skip ads

  • ovi_jer

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Erorile denota ardere incompleta pe unul sau mai multi cilindri si nu au legatura cu vreun defect la ecu.De unde ai tras concluzia asta?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ovi_jer a scris:Erorile denota ardere incompleta pe unul sau mai multi cilindri si nu au legatura cu vreun defect la ecu.De unde ai tras concluzia asta?

Pai daca ECU da scinteie cind vrea el cum sa nu aiba treaba ?
Si Geo a avut la fel si era ECU, macar rampa bobine de inductie a vindut-o si a ajutat pe altul.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11574
Aici poate fi ECU mai mult ca sigur, totusi Alex are bujii cu un singur electrod si de asta 1% poate fi de la ele si 4% de la bobine.
Eu as incerca sa pun bujii Bosch FGR 8 KQE0. Oricum bujiile lui nu sunt ceea ce trebuie.
  • geo_dezu2000

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:
Si Geo a avut la fel si era ECU, macar rampa bobine de inductie a vindut-o si a ajutat pe altul.

Eu spre deosebire de alxgudea am avut alte coduri(P0351-0354).Am vorbit cu el despre asta chiar i-am propus sa incerce cu blocul meu de inductie.....care intr-un final a ajuns la alt coleg de pe forum.Din ce am vazut pina acum se pare ca nu a eliminat o posibila cauza..."rampa de inductie".
A pomenit cineva ,ceva de senzorul cranckshaft?In TIS, codurile mentionate de alxgudea de acest senzor sint detectate Idea
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
A pomenit cineva ,ceva de senzorul cranckshaft?

Poate fi de la el, dar sa dea misfire si la alti cilindri ori la el numai la 1 si 4. Ar fi culmea ca senzorul ala sa fie indragostit numai de cilindri aia.
Poate lui ii deschid injectoarele aiurea, sau 1 si 4 au o mizerie plimbareata. E ciudat tare !
Skip ads

  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
dane, tu serios spuneai de mizerie plimbareata? ca daca e vorba de mizerii nu ar fi exclus sa fie si ceva legat de asta...benzina clar proasta dinainte (vezi mai sus) si, iara ciudat...la regimuri de temperatura extrioara pozitive sau motor cald treaba nu se manifesta...sau nu asa de des...
  • ovi_jer

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2004

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:
Pai daca ECU da scinteie cind vrea el cum sa nu aiba treaba ?

Ca sa tragi concluzia asta trebuia masurata aprinderea cu lampa stroboscopica.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Alex tu ai scos "pasarica" :
la regimuri de temperatura extrioara pozitive sau motor cald treaba nu se manifesta...sau nu asa de des...


1. Nu cumva daca o turezi tremura ? Cind ajunge la turatie maxima si iei piciorul de pe pedala ajunge repede la ralanti ? Asta este posibil sa fie de la axul clapetei de acceleratie care este cu mizerie. Corpul este din aluminiu dar axul din otel. La temperaturi scazute motorasul nu mai are forta si ramine in urma cu deschisul. Deci in sarcina sau pedala scurta ECU sesizeaza asta mareste avansul aprinderii si timpul de deschidere a injectoarelor pina la aparitia unor usoare detonatii, nu mai mult. In acelasi timp el comanda motorasul din throttle sa deschida mai mult ca amestecul sa aiba si aer pe masura. Daca tu nu ai aer suficient motorul tremura. Chestia asta e sigura dar nu au fost coduri de eroare decit rar si daca erau nu aveau nicio legatura cu pedala si senzorul (doi potentiometri) din throttle.

2.La temperaturi scazute mai fac belele senzorii de camshaft si cranckshaft. De obicei este stocat cod eroare de la ei dar nu este o regula.

Alta idee care nu dureaza mult, fa rocada la injectoare 1si4 cu 2si3. Ce o sa faca, schimba codurile de misfire pe cilindrii din mijloc ?
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
dane, uite de ce am impresia ca problema mea este cu "etiologie multipla"...si stii de ce spun asta...
lucrurile de care spuneam s-au schimbat pe masura ca timpul trecea...
am schimbat benzina si filtrul si am pus un injector cleaner- lucrurile s-au imbunatatit
am curatat throttle fara sa il demontez de tot- revenirea in ture mult mai buna
chestia cu regimurile de temperatura e noua..acuma am vazut ca treaba sta asa, nu e chiar "pasarica"
de cateva zile la pornirea de dimineata sunt atent si nu o turez peste 2000-2500 si nu mai am bec aprins...dupa cateva minute (cel mai probabil cand ajunge la temperatura de regim) pot sa fac curse...verificat!
e adevarat, la relanti mai am ezitari, mici hacuri, dar nu altceva....
???
cred ca voi face inca o chestie...imi cumbar bujii noi NGK 2 electrozi bkr53k (?) chiar daca cu championul 1 electrod alea nu am mai mult de 1000km..si mai vad ce si cum..daca lucrurile stau asa mai astept si la caldura chiar ma duc si dau jos tot throttle si luna il fac....
ii bine asa? Shocked
alex


Ultima modificare facuta de alxgudea la Dum 04 Mar, 2007 4:15 pm
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
NGK BKR6EK
sau
BOSCH FGR 8 KQE0
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ei, haideti sa va spun surpriza...
ieri am fost la cineva...supermeserias pe partea de electronica..am mers la el cu o superrecomandare ca se ajunge destul de greu...tipul face si tuning de motor si repara tot felul de jumbuslucuri, ma rog, de ale elctronicii..
ei dupa ce mi-a testat motorul, initial cu scannerul de erori (binenteles ca masina mergea perfect, tocmai se stinsese becul, am cumparat un nou set de bujii...ca inainte de mersul la dentist) gaseste omul aceleasi erori
P0300, 0301,0304
ii spun ca asta le stiam, au mai fost...etc si atunci tipul ma pune sa fac tot felul de giumbuslucuri...accelerari lente, bruste, tinut in plafon la 4000, lasat incet, lasat repede, reaccelerat, ma rog...vreo 15 minute numa asta am facut.
ei bine, dupa ce a urmarit (asta mi-a explicat ulterior, eu eram prea "emotionat" ca va zice copilului sa dea jos ecu) mai multi parametri ai motorului, mi-a spus ca initial vrea sa vada daca functioneaza in parametri sonda lambda, imi spune ca in cursul unei singure urcari in ture senzorii detecteaza si 120 missfire-uri (dar probabil insuficienti ca ecu sa aprinda martorul), mai facem niste ture, mai oprim, repornim (tocmai ca sa nu aprinda martorul, spunea), etc, motorul la reveniri incepe si merge destul de rau, tremura, etc..el se incrunta...ma pune sa reaccelerez, brusc, lent..si taie contactul.
verdict?
masina nu are nimic din punct de vedere electronic, se exclude ecu defect cat si inductia!
la intrebarea legata de bujii...omul imi spune ca alea nu pot sa fie, semnalele apar curate...
problema este de natura mecanica...cel mai probabil este vorba despre supape spunea el (mi-a povestit ca a mai avut asa cateva cazuri in ultima vreme la care alti mesteri nu le-au dat de capat tot cu missfire) sau chiar de segmenti!
trebuie sa ma duc la un mecanic care sa vada si sa confirme diagnosticul...asa ca toata aceasta poveste ar putea fi o surpriza destul de mare...nu? si eu tocmai vazusem un coleg forumist tot cu un 16v care avusese probleme asemanatoare...
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11950
acuma astept cu interes vizita la mecanic...si va tin la curent!
alex
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
motorul la reveniri incepe si merge destul de rau, tremura, etc..el se incrunta...ma pune sa reaccelerez, brusc, lent..

DAAAAA ?
Hai sa-ti spun ca seamana tare. In ultimul timp ca a fost mai rece am sesizat si eu si sotia ca la anumite turatii masina tremura putin mai als la reveniri in jos de turatie. Fiind mai cald afara demontez throttle body si il iau in casa cu gindul sa-l fac bucatele. De la postul tau am vazut ca are inauntru un arc tare clapeta, eu prima oara vazind ca e tare clapeta nu am apasat-o ca nu stiam ce e inauntru, imi era frica sa nu rup ceva. Deci deschisa si inauntru o sa vedeti la Agila ce am gasit. Curat la ax si apas clapeta. Fara pinion revenea frumos. Cu pinion pus deci cuplat si motorasul avea momente de gripare, revenea in hopuri clapeta. Faca asta de citeva ori si clar e ceva de pe la motoras. scot motorasul si bag spay contacte fara ulei la carbuni si lagare, invirt la mina, iar spray....
Montez si fac iar probe de ma satur. Nu mai tremuraclapeta le revenire. Montez simbata la prinz si pleaca nevasta cu ea. Nu mai face. Ieri am luat eu masina si intradevar nu mai face figuri.
Eu nu am avut nici un cod de eroare dar din parametrii cititi am sesizat ca aveam la aceasi turatie si pedala acceleratie pozitii diferite de clapeta acceleratie. In schimb faci de-a citiri de mai bine cureti si gata.
Fa o proba si apasa pe clapeta si la revenire tine degetul pe ea ca sa o simti. Fa cit mai multe apasari pina te dor degetele eu asa am prins ca la anumite reveniri parca se gripa si n era de la ax.
Ovidiu a avut si el o istorie ce throttle si avea niste coduri citite aiurea tare :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10400

Poate fi de la supape care scapa ca tare le place de cilindri 1 si 4.
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
am dat un raspuns la
https://www.clubopel.com/vie...887&start=220
veedm maine daca a fost bine sau nu...sau daca nu mai calc veci pe la el ca ma va da afara cu bodyguarzii Shocked
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR