- YoYo_man
- **
- 106 mesaje
- din 14 Jun 2004
- Astra 1997
- Oradea
YoYo_man
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,439 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,439
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- colbert
- **
- 314 mesaje
- din 17 Mar 2009
- Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
- Iasi
colbert
- Mesaje scrise: 314
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2009
- Mesaj Privat
- YoYo_man
- **
- 106 mesaje
- din 14 Jun 2004
- Astra 1997
- Oradea
YoYo_man
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Gabello
- ****
- 1,149 mesaje
- din 11 Mai 2009
- Astra 2001 y1,7dti
- Giurgiu
Gabello
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2001 y1,7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2009
- Mesaj Privat
Fratilor eu asta nu inteleg, mi s-a intamplat o data sa fac pana, mi-au dat aia din vulcanizare roata jos si au strans-o cu pistolul pana a sarit dupa prezoane 1 s-a si decalibrat putin si imi era sa nu pateasca ceva ca sunt stranse asa. peste apros 1000 km am fost sa ii schimb placutele, mecanicul s-a chinuit sa desfaca roata cu o cheie, a mai si rupt-o, apoi a luat alta si a reusit pana la urma, dupa ce mi-a strans rotile cat a putut cu mana, el mi-a spus ca ele se strang si in timpul mersului, ca nu au cum sa se slabeasca. Nu inteleg oare chiar asa e? de ce si in Germania se folosesc in vulcanizari tot pistoale cu aer si masinile nu au nimic? Voi ce parere aveti?
- Decebalus
- **
- 407 mesaje
- din 11 Nov 2008
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
Decebalus
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Si mie mi s-au rupt 2 prezoane in acest wekend in Grecia si al treilea s-a desurubat singur pe dreapta fata... am luat de pe spate... am facut 800 de km in 2 prezoane pe roata dreapta fata... groaznic.... mi s-a spuns ca au fost prezoane slabe calitativ si un handi le-a strans prea tare..
Am inteles ca si la pistoale sunt diverese nivele de forta cu care se strang.. .. din fabrica ar fi nivel 4 ...
Cel mai bine e sa se stranga manual cu cheie dinamometrica...
Si mie mi s-au rupt 2 prezoane in acest wekend in Grecia si al treilea s-a desurubat singur pe dreapta fata... am luat de pe spate... am facut 800 de km in 2 prezoane pe roata dreapta fata... groaznic.... mi s-a spuns ca au fost prezoane slabe calitativ si un handi le-a strans prea tare..
Am inteles ca si la pistoale sunt diverese nivele de forta cu care se strang.. .. din fabrica ar fi nivel 4 ...
Cel mai bine e sa se stranga manual cu cheie dinamometrica...
urobert
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 1.7DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2009
- Mesaj Privat
Si eu am patit-o recent cu un prezon, infiletat stramb de "meseriasii" de la vulcanizare, care s-a rupt la desfiletare.
Am fost azi la un mecanic care a dat o gaura in prezon (cu o freza de 6, parca) apoi a largit-o cu un burghiu/freza mai mare. A incercat sa introduca forat ceva ca sa il desfileteze dar nu s-a miscat deloc. Dupa, a tot largit gaura pana a ajuns aproape de filet si cu o dalta mica si ascutita bine a deprins ce ramasese din prezon. Mi la scos, a refacut fieltul cu un tarod si mi-a inlocuit prezonul. Timp de lucru: 1 ora; 2 burghie rupte si 3 tocite. La final am platit 50 lei. Intreaga experienta, nepretuita.
Acum vreau sa le fac un semn prezonului si filetului respectiv pentru a le spune la vulcanizare sa il infileteze cu cheia.
Am fost azi la un mecanic care a dat o gaura in prezon (cu o freza de 6, parca) apoi a largit-o cu un burghiu/freza mai mare. A incercat sa introduca forat ceva ca sa il desfileteze dar nu s-a miscat deloc. Dupa, a tot largit gaura pana a ajuns aproape de filet si cu o dalta mica si ascutita bine a deprins ce ramasese din prezon. Mi la scos, a refacut fieltul cu un tarod si mi-a inlocuit prezonul. Timp de lucru: 1 ora; 2 burghie rupte si 3 tocite. La final am platit 50 lei. Intreaga experienta, nepretuita.
Acum vreau sa le fac un semn prezonului si filetului respectiv pentru a le spune la vulcanizare sa il infileteze cu cheia.
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
am stat putin si m-am gandit bine daca sa readuc la viata acest topic...
am luat decizia sa-l readuc la viata pentru ca probabil cuiva ii va fi util...
dupa ce vineri am reusit sa rup un prezon la roata stanga spate, cautand pe net am gasit aceasta solutie
am fost azi in practiker si am cautat aceste dornuri, am gasit unele care se puteau folosi doar cu bormasina (nu aveau cap patrat pentru prinderea in cheie)
la un pret nu foarte mare (aproximativ 40 de lei)
apoi am fost in piata centrala (cei care sunt din zona stiu la ce ma refer) si acolo am gasit un set la pretul de 20 de lei, marca YATO
nu stiu cat de rezistente sunt insa daca reusesc sa scot prezonul de acolo ma pot considera multumit de pret...
am luat decizia sa-l readuc la viata pentru ca probabil cuiva ii va fi util...
dupa ce vineri am reusit sa rup un prezon la roata stanga spate, cautand pe net am gasit aceasta solutie
am fost azi in practiker si am cautat aceste dornuri, am gasit unele care se puteau folosi doar cu bormasina (nu aveau cap patrat pentru prinderea in cheie)
la un pret nu foarte mare (aproximativ 40 de lei)
apoi am fost in piata centrala (cei care sunt din zona stiu la ce ma refer) si acolo am gasit un set la pretul de 20 de lei, marca YATO
nu stiu cat de rezistente sunt insa daca reusesc sa scot prezonul de acolo ma pot considera multumit de pret...
- d3c3n3u
- **
- 342 mesaje
- din 24 Jun 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
d3c3n3u
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2008
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Se poate scoate.
Se da o gaura pe centrul prezonului rupt. Se incepe cu gaura mica de 5 apoi se continua cu 7 sau 8 pana gaura se apropie de filetul din butuc.
Apoi cu un extractor pe filet invers se scoate restul prezonului.
In cele mai multe cazuri daca gaura initiala a fost foarte bine centrata nu mai e nevoie de extractor.
Se da o gaura pe centrul prezonului rupt. Se incepe cu gaura mica de 5 apoi se continua cu 7 sau 8 pana gaura se apropie de filetul din butuc.
Apoi cu un extractor pe filet invers se scoate restul prezonului.
In cele mai multe cazuri daca gaura initiala a fost foarte bine centrata nu mai e nevoie de extractor.
- d3c3n3u
- **
- 342 mesaje
- din 24 Jun 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
d3c3n3u
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2008
- Mesaj Privat