Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • Hordy

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1990 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
De ce asociati toti cei 100 de cai sau 200 de cai cu viteza mare ? Eo chiar nu va inteleg. Pentru un incepator este si cazul meu, este mutl mai usor sa conduca o masina cu cai mai multi decat una cu mai putin
.Aici zic di prorpia experienta. Scoala am facut-o pe un golf 2 motor 1200 foarte lent. Ca si incepator imi era greu sa intru in curbe sa fluidizez traficul cel mai adesea il incurcam. Ca si sofer incepator e importatn sa nu iti pierzi curajul. Imaginati-va un golf in 2 usi mic si o vectra a care e semnificativ mai mare. Dupa ce am luat permisul mi-am condus masian de 115 cai si am prins o lejeritate in abordarea intersectiilor manevrelor tot. Daca am amsian cu multi cai nu inseamna ca in oras depasesc 60 (*nu ca asta ar fi limita) ci doar ma ajuta sa demarez mai usor sa ma integrez mai usor in trafic. Acuma sunt mai experiemntat fata de inceputuri mi-ar fi mai usor si cu respectivul golf insa mi se pare o discriminare sa impui conditii incepatorilor. Legea prevede nijte conditii care dupa aprerea mea sunt suficiente : sa ai limita maxima cu 20 km mai putin decat restul participantilor la trafic si sa porti semnele distinctive.

Si parerea mea ca si o concluzie este ca dupa ce un conducator are carnetul primit este apt sa conduca iar finisarea si conduita in trafic fiecare si-o dezvolta diferit : unii pot fi soferi foarte buni in 3 saptamani altii in 3 ani samd.
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
@iso
Am inteles sursa ingrijorarii tale si sunt de acord ca o masina puternica e o problema in mana unui incepator. Ce ma deranjeaza e solutia. In general, o masina mai putin puternica vine si cu celelalte elemente de siguranta mai proaste: anvelope extrem de inguste, frane subdimensionate cu tamburi pe spate. De sisteme electronice de siguranta sofisticate nici nu poate fi vorba. Adaugand faptul ca 80CP ajung pentru 150km/h, nu pot sa nu ma intreb cam ce siguranta mai garanteaza o asemenea masina. Si cum Romania nu este o tara atat de importanta incat sa determine schimbarea strategiei de marketing a marilor faricanti auto, mi-e greu sa cred ca se vor gasi masini cu 5 stele NCAP pana in 80CP.

Problema e ca lipsa de experienta omoara, nu masina puternica sau slaba. Solutia americana mi se pare foarte buna: se poate conduce masina de la varsta de 15 ani DOAR sub supravegherea unui parinte. La momentul examenului auto tanarul sofer are deja experienta de 2-3 ani in conducere. Si nu vorbim de autoeducatie ci de o educatie facuta de parinti, care au mult mai mult interes ca copilul lor sa fie atent in trafic decat un instructor care il pregateste pentru examenul auto, nu pentru a conduce.

Daca totusi e sa impunem ceva, cred ca 100CP e o valoare mai potrivita decat 80CP, tocmai pentru a permite accesul la masini mai bine dotate din punct de vedere al sigurantei. De asemenea, as creea obligativitatea folosirii cutiei automate.

Si de ce 5 ani? S-a facut vreun studiu social prin care s-a demonstrat ca atat iti trebuie ca sa devii sofer experimtentat? De ce nu 10 ani? Mai degraba as pune o limita in functie de varsta individului decat pe anii de carnet. Se stie bine ca exista o legatura directa intre varsta si mod de gandire.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
eu cred ca parerile (pro si contra) sunt argumentate.ce nu inteleg de ce trebuie sa va "intepati" reciproc.
am votat nu pt ca nu cred ca asta este solutia.masina de 80 cp si 1000 kg viteza maxima=150+.poti sa mori si la 60 la ora.
am permis de 10 ani si km destui,am fost si eu un mic schumy poate norocul a fost sa am masina cu 54 cp.
problema vine intradevar din lipsa experientei,teribilismul,etc.
acum 10 ani erau poate de 10 ori mai putine masini,nu era nfs,etc.
la fel ca je am avut instructor foarte bun care nu ma invata sa fentez politaiul la examen,ci sa conduc,sa ma descurc in trafic,sa ocolesc o groapa,etc.
acum instructorii nu isi fac treaba,examenul la traseu e scurt si prea bland si uite asa apar in trafic diferiti schumy care habar nu au sa tina volanul intr-o curba sau sa evite un caine.
concluzia:80 cp sunt arhisuficienti sa mori,cum la fel 200 cp.
solutia cred ca este in alta parte:examene mai dure,scoala de soferi serioasa,..
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Eu cred ca solutia asta cu 80 CP este tratarea efectului. Fratilor, trebuie tratata cauza, adica testare psihologica adecvata inainte de a incepe scoala, instructori care sa-si faca treaba si examene corecte!
Skip ads

  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
@ je exact din motivul ca nu vreau sa fiu implicat nici eu si nici cunostintele mele intr-un eveniment rutier din motivul pe care l-ai invocat: " pentru ca instructorul cu care a facut scoala nu l-a invatat soferie.
Un exemplu: eu am facut scoala in Cluj, dar am dat examenul in Salaj. Ce imi puvesteau colegii de examen: in Salaj nici un instructor nu te lasa sa depasesti 30km/h in timpul scolii. Nici macar in exterior. Pai clar ca oamenii aia se viseaza piloti de curse, dar nu stiu sa controleze masina in a 3-a. Cu instructorul meu mergeam cu 60-70 km/h ori de cate ori drumul era liber si ne permiteam. O sa ziceti ca rau a facut... dar omul era tot timpul cu mana aproape de volan, picioarele pregatite la pedale, sa preia controlul daca e cazul. M-a invatat sa controlez masina la viteza."
Mie nu mi se pare normal ce se intampla cu actuala scoala de soferi si posibilitatea de a lua un permis auto cu usurina pe bani. Atata vreme cat putini respecta indicatoare rutiere mai ales cu limitare de viteza, reguli elementare de civilizatie si respect reciproc rutier si nu in ultimul rand felul in care ne furam caciula singuri cu detectoare de radar legale prefer o lege care sa te limiteze in inconstienta si prostie.

Apropo de scoala! ce imbecil criminal a scos obligativitatea poligonului? Era o proba eliminatorie...
Ai avut parte de un instructor criminal care in loc sa te invete sa conduci si sa pui pret pe viata ta, nu ai celorlalti din trafic, te-a invatat sa fi ca toti soferii romani teribilisti. Mai mult ca sigur ca daca drumul era liber mergeati cu 70 la ora chiar daca era in localitate. Unuia ca el, daca as avea posibilitate, i-as suspenda autorizatia de instructor!

Nu vreau sa te superi pe mine si te rog doar ia-o ca un sfat prietenesc( si toti cei care mai cititi) de la cineva poate cu un pic mai multa experienta si varsta care vrea sa supravietuiasca in jungla circulatiei rutiere din Romania.
Pentru mine este ingrijorator ca statistic sunt foarte multi tineri, incepatori care provoaca accidente rutiere cu urmari extraordinar de tragice. Nu dorasc nimanui sa i se intample astfel de evenimente si sper ca limitand puterea motorului limitez viteza si forta de impact si rezulta o rata de supravietuire mai ridicata. Sa nu uitam ca financiar nu se poate limita dorinta de a avea o masina puternica, tocmai acestea sunt ca pret cele mai atractive, pierzand valoarea f. mult comparativ cu o masina la aceiasi varsta din clasa economica.
Raman uimit cata agresivitate si inconstienta exista atunci cand merg cu Polo al nevestii in oras. Recunosc ca il prefer si il folosesc la drum lung in trafic de Bucuresti, datorita consumului si manevrabilitatii. Deja cred ca trebuie sa ma inarmez cu obiecte contondente ca nu mai fac fata asaltului din partea comionagiilor, soferilor de microbuze, masini musculoase si autobuze...asta pana ma dau jos din Polo cand se schimba treaba....de ce cred ei ca e masina doar pt muieri?
De fapt as dori, ca tot e libera circulatie in Europa pentru romani, ca toti ciobanii nostri mioritici, sa circule o tura, macar asa de cultura generala pana la vecinii nostri unguri nu mai departe. Acolo unde bate vantul vestului nu al estului! je pe la Cluj parca bate un pic asa...?
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Uite cum intram in amanunte ...

Pai daca ai in posesie o masina mica , sa zicem Corsa D , daca tii la siguranta ta poti sa cumperi optiuni de siguranta cite doresti ...
Totusi am putea vorbi de un raport putere/greutate maxim pentru incepatori .

Altfel , daca masina nu ofera suficienta siguranta la rulare , vorbesc de feeling , atunci soferul "adevarat" adapteaza masina la conditile de drum si siguranta la rulare in asa fel incit sa inlature orice posibil pericol . Vezi daca au disparut mult hulitele intrebari despre conduita preventiva ... ?

Pina la urma totul se rezuma la feeling , la semnalul transmis/sau nu , creerului de popometru , da masina se conduce cu ... fundul !
O masina mai mare si mai puternica va oferi intotdeauna un feeling de siguranta mult mai accentuat la viteza mare decit o masina din clasa mica . De aici si tentatia incepatorului de a calca excesiv acceleratia , acesta nu are termen de comparatie , nu a trecut gradual prin soferie ...
Impactul este la fel de distrugator pentru omul de la volan la viteza de 130Km/h , ma refer la fortele de decelerare suportate - inertie , pentru ambele masini , clasa mare , clasa mica .
Totusi masina mica te face sa te gindesti de doua ori daca este bine sa mergi cu 130Km/h , prin feelingul pe care il transmite celui de la volan ... cine nu simte nimic ar fi bine sa foloseasca transportul in comun .
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
jE s'a apropiat destul de mult de cauza dar eu zic ca putem merge si mai departe. Very Happy Adica sa ne punem intrebarea de UNDE are tanarul teribilist fondurile pt. o masina de 100.000 eur? In germania, daca vezi un porsche sau ceva masina mai scumpa/puternica ai mai putin de 5% sanse ca soferul sa fie un mucos de 18 de ani. Aici, la 18 ani, toti copiii de bisnitari au seria 6 cu motor de 4 l, cayenne turbo sau te miri ce alt supercar. Si eu am avut masina la 18 ani (pe care evident nu am platit'o eu) si numai eu stiu ce faceam cu ea prin oras Rolling Eyes , desi avea "doar" 116 cai. Altfel gandesti dupa ce cumperi masina din banii tai.
Stiu ca nu era vorba de masini de 100.000 eur dar tinerii care au provocat accidentele amintite de voi NU conduceau masina cumparata din banii lor. Evident ca nu poti sa interzici unui parinte sa cumpere supercar copilului sau, dar poti sa vezi cu ce se ocupa acel parinte si sa mai aplici legea din cand in cand. Is ferm convins ca daca s'ar mai rari "tunurile" mioritice s'ar rari si numarul de adolescenti cu masini puternice. Embarassed
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Vreau sa vad si eu statisticile amintite de voi cum ca acei copii cu supercaruri de 100.000 euro sunt cauza 1 de accidente mortale in Romania.

Eu mi-am luat masina la 18 ani (din banii mei) si nu sunt de acord cu parerile voastre.
Cand nu ai experienta trebuie sa fii nebun sa circuli cu viteza mare. Mie unu imi era frica atunci cand depaseam viteza cu care eram obisnuit.
Nu cred ca e vorba de lipsa de experienta (a incepatorilor) aici si nici de copii cu supercaruri care omoara un sfert din populatia romaniei pe an.. iar varsta nu e direct proportionala cu modul de gandire in toate cazurile.

Si topicul acesta devine un topic de contradictie. Cei cu vastra mai mare dau vina pe cei mai tineri ca sunt teribilisti si inconstienti. Cei tineri dau vina pe cei mai in varsta ca nu mai au reflexe, sunt ramoliti si nu se uita prin oglinzi.

Pentru a caracteriza cat de bizon este un conducator auto nu trebuie luata in considerare numai varsta sau numai numarul de km... A pune restrictii pe marginea acestor criterii mi se pare o aberatie.
Repet mesajul meu de mai devreme. Daca e sa se puna restrictii, sa se organizeze examene in care sa se stabileasca cat de bun sofer este persoana in cauza si sa i se permita sa circule cu viteze pentru capabilitatile sale.
Skip ads

  • indy

  • Mesaje scrise: 1,093
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2007

  • Mesaj Privat
sunt total de acord , m-am gandit si eu la asta mai demult, si nu doar anii de permis trebuie reglementati, pentru ca nu se pot proba, adica poti lua carnet la 18 ani si sa nu conduci nici un km pana la 25 cand ai bani si iti iei si tu pe banii tai masina. Eu as zice ca, pentru a fi total in spiritul acestei legi, de a reduce semnificativ riscul accidentelor datorate excesului de viteza, sa se aiba in vedere si stoparea din fasa a teribilismului; astfel as adauga la anii de permis si o limita de varsta (sub 25 de ani interzis a conduce +80 cai, sub 30 ani interzis a conduci masini mai puternice de 150 cai).
  • Tazman

  • Mesaje scrise: 254
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 1997 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Nu credeam la inceput ca atata lume o sa-si dea cu paraerea in acesta problema. Imi pare bine ca sunt multi interesati de reducerea incidentelor de pe sosele, dar nu cred ca se poate face prin a introduce niste restrictii.
Cred ca ar trebui umblat la felul cum se obtine dreptul de a conduce un autovehicul pe drumurile publice, si nu ma refer la examenul scris, pe care cu un pic de concentrare il trece oricine. Ar trebui pus mai mult accent pe verificari practice. Vorbind de mine, la examen in oras am condus fix 150 m pe linie dreapta si gata, am trecut.. Shocked
Probele astea ar trebui sa dureze ceva mai mult, ar trebui condus nu numai in oras, ci si in afara, sa se vada cum conduce la 90-100 km/h? Ca in oras merg cu 30-40
La fel cei din politie trebuie sa fie corecti si sa penalizeze pe oricine incalca legea, nu numai pe cei care sunt "John Doe". Sunt curios din acest punct de vedere ce se intampla cu Prigoana jr.
  • f1specialfx

  • Mesaje scrise: 610
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1.4 90HP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Dosarul lui probabil va ajunge la gunoi.
  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,811
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Pe mine tocmai m-a aranjat un pustan de 21 ani cu permis de un an si sofer pe un Mercedes Benz Sprinter 311.Eram pe banda de la acostament,el pe cea de la axul drumului,colegul sau din spate(nu ii dau mai multi ani ca celui ce m-a"lucrat"pe mine)flash-uri intermitente.S-a dat pustiul pe banda pe care circulam eu,netinand cont ca are o masina cam lunga(autoutilitara).Mi-a aranjat oglinda exterioara stg.,aripa stg.,capac roata si spoiler fata...Deci va dati seama care e parerea mea... Evil or Very Mad
Skip ads

  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Razvan V. a scris:Cauzele accidentelor sunt altele: inconstienta, teribilismul, modul cum acorda permisele etc..
Pentru cei fara experienta consider ca sunt multi 80 cp.
De acord!


Subscriu si eu la ce e postat mai sus
Dupa parerea mea,teribilismul este cauza nr.1
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
... si ce categorie de virsta este "barbotata" permanent de teribilism ? Laughing
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,463
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
iso, cati teribilisti cu 20 ani de sofat in spate stiu.... sa te fereasca Al de Sus!
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Le'ai cerut buletinul sa vezi daca nu cumva e de alta culoare ?
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
sunt si ''legati'' cu lanturi?
  • vectraph

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2006

  • Mesaj Privat
faptul ca are 80 de cai sai 280 de cai nu cred ca face o diferenta atunci cand faci accident ca mergi ca boul cu 130 in curbe cum am auzit pe la stiri acum ceva timp! si cu dacia amarata din 1900 toamna mergi cu suta si si are 54 de cai amarati! nu este o solutie si de aceea am votat nu sunt de acord! pana nu vom deveni noi mai prudenti si mai responsabili in trafic numarul accidentelor tot o sa fie mare... evident ca acest numar este ajutat si de politie care il opreste pe ala care merge cu 65 dar pe ala care trece cu m3-ul pe langa ei cu suta lejer nu ii mai vede! e aplicata legea Smile)
toate cele bune!
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
am votat NU, pt ca masura este prea restrictiva. Nu are rol de prevenire, ci pur si simplu de restrictionare. De aplicat, hmm, sa vedem, ati vazut o amenda luata de vreun incepator pt ca nu a condus cu 10km/h mai putin decat limita de viteza ?

o varianta preventiva ar fi, cum spunea un coleg ca e in Italia: pana intr-un an vechime sa nu poti conduce masini mai puternice de 60Kw/t.
Apropo: in Italia anul de vechime se considera un an de condus in Italia, nu de cand ai permisul.
  • ombly

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2008

  • Mesaj Privat
si cum ma verifica aia pe mine daca am condus?
trebuie sa semnez condica?Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Chestionar

Carnet < 5ani = max 80CP ?
De acord ! 41%
Nu sint de acord ! 58%
231 voturi

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR