Din cauza agitatie si a nervilor am si uitat ca i-am pus pe mecanici sa se uite dupa filetul "inutil". Cica n-ar exista nimic care sa se prinda acolo, au gasit pana la urma un punct de masa care ar fi montat ceva mai jos, in partea dreapta a galeriei de admisie. Am marcat intr-o poza punctele de masa si nr lor. La 0 e cel lipsa, iar mai jos e cel care cica ii tine locul. Cu toate astea am impresia ca nu e corect, asa ca va rog sa va dati cu parerea.
- Astra X16XEL
- OP
- 537 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
electronistul a scris:Ce ai încercuit tu acolo este un punct de masã.
Din cauza agitatie si a nervilor am si uitat ca i-am pus pe mecanici sa se uite dupa filetul "inutil". Cica n-ar exista nimic care sa se prinda acolo, au gasit pana la urma un punct de masa care ar fi montat ceva mai jos, in partea dreapta a galeriei de admisie. Am marcat intr-o poza punctele de masa si nr lor. La 0 e cel lipsa, iar mai jos e cel care cica ii tine locul. Cu toate astea am impresia ca nu e corect, asa ca va rog sa va dati cu parerea.
- Astra X16XEL
- OP
- 537 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
Sunt 4 feluri de ECU de X16XEL care s-au pus pe Astra F. Nu vorbim aici de G-uri sau de Vectra B cu motorul ãsta. Toate sunt diferite între ele, dar comportamentul aceluiaºi motor (adicã fierul + senzorii) cu cele 4 ECU-uri nu ar trebui sã difere nici mãcar cu un gram. Eu m-am convins de treaba asta ... the hard & very painful way.
Cu punctele de masã - mã uit mâine ºi îþi zic unde-s la mine.
Cu punctele de masã - mã uit mâine ºi îþi zic unde-s la mine.
- Astra X16XEL
- OP
- 537 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
@electronistul ai reusit sa vezi unde sunt punctele de masa la tine?
Joi dupa cum v-am spus mi s-a oferit ocazia unica de a schimba calculatorul de injectie la 350E, o suma mare dar in cele din urma mi-am dat seama ca ei nu vor decat sa scape de mine, mai ales ca directorul general s-a oferit sa-mi dea 350Ron pentru a face reparatia in alta parte. Singurul motiv pentru care trebuia sa schimb calculatorul era din cauza ca al meu retinea erorile dupa ce se deconecta bateria si al lor nu. Chestie cu pastratul erorilor am remarcat-o cand aveam problema cu furtunul de vacuum, eroarea a disparut doar dupa remedierea problemei, desi am deconectat bateria si testul cu agrafa l-am facut fara a porni motorul. Nu mai zic ca ei ba ziceau ca au desfacut calculatorul si au facut niste lipituri reci, ba ca eu sau altcineva a facut lipituri aiurea pe lungimea intregii placi si ca ei n-au umblat deloc in calculator.
Asa ca joi am trimis un mail cum ca sunt de acord sa fie schimbat calculatorul daca firma plateste 400ron din suma totala. Eu eram de acord si daca mi se spunea ca ma costa 350E, dar am vrut sa testez daca ei considera ca au gresit cu ceva sau nu. Nici un om n-ar da 400Ron din mila, mai ales un director general de service. Dupa vreo 2h am primit un raspuns afirmativ si urma sa fiu sunat in momentul in care reparatia era finalizata.
Asta se intampla joi, vineri n-a raspuns nimeni la telefon desi i-am sunat atat pe director cat si pe seful de service, la fel si sambata.
Nici nu stiu ce sa mai fac.
Joi dupa cum v-am spus mi s-a oferit ocazia unica de a schimba calculatorul de injectie la 350E, o suma mare dar in cele din urma mi-am dat seama ca ei nu vor decat sa scape de mine, mai ales ca directorul general s-a oferit sa-mi dea 350Ron pentru a face reparatia in alta parte. Singurul motiv pentru care trebuia sa schimb calculatorul era din cauza ca al meu retinea erorile dupa ce se deconecta bateria si al lor nu. Chestie cu pastratul erorilor am remarcat-o cand aveam problema cu furtunul de vacuum, eroarea a disparut doar dupa remedierea problemei, desi am deconectat bateria si testul cu agrafa l-am facut fara a porni motorul. Nu mai zic ca ei ba ziceau ca au desfacut calculatorul si au facut niste lipituri reci, ba ca eu sau altcineva a facut lipituri aiurea pe lungimea intregii placi si ca ei n-au umblat deloc in calculator.
Asa ca joi am trimis un mail cum ca sunt de acord sa fie schimbat calculatorul daca firma plateste 400ron din suma totala. Eu eram de acord si daca mi se spunea ca ma costa 350E, dar am vrut sa testez daca ei considera ca au gresit cu ceva sau nu. Nici un om n-ar da 400Ron din mila, mai ales un director general de service. Dupa vreo 2h am primit un raspuns afirmativ si urma sa fiu sunat in momentul in care reparatia era finalizata.
Asta se intampla joi, vineri n-a raspuns nimeni la telefon desi i-am sunat atat pe director cat si pe seful de service, la fel si sambata.
Nici nu stiu ce sa mai fac.
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
Astra X16XEL a scris:@electronistul ai reusit sa vezi unde sunt punctele de masa la tine?
Nu am reuºit, îmi pare rãu, mã aduce soþia la lucru ºi maºina mea stã acasã în parcare de o bucatã de vreme... crizã peste tot.
Astra X16XEL a scris:... calculatorul de injectie la 350E, o suma mare dar ...
O sumã imensã, þinând cont cã gãseºti ECU-uri de X16XEL la 2 milioane în dezmembrãri; mai pui încã 150 de RON pentru imobilizator + chei ºi le poþi schimba tu, în 20 de minute, toate. Sunt
PS: Tu nu ai Autodata instalat ? Dacã îl ai, printeazã-þi procedura de verificare a tuturor senzorilor (mai ales knock, crankshaft, camshaft) ºi dã-le cu hârtia peste nas.
- Astra X16XEL
- OP
- 537 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Stiu ca e exagerat pretul, le-am zis chestia asta dar nu vroiam sa dau banii aiurea pe un ECU si sa nu fie de acolo problema. Ca ei mi-au garantat ca partea mecanica e perfecta asa ca am vrut garantie si pe partea electrica. Harb de 14 ani cu garantie 2 ani.
LE: Am incercat sa instalez EPC 4 dar nu functiona install-erul asa ca am abandonat. Voi incerca diseara sa caut pe torrente Autodata.
LE2: Serialul X16XELodia continua.
LE: Am incercat sa instalez EPC 4 dar nu functiona install-erul asa ca am abandonat. Voi incerca diseara sa caut pe torrente Autodata.
LE2: Serialul X16XELodia continua.
- Astra X16XEL
- OP
- 537 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Astra X16XEL a scris:- 61 Fuel tank vent valve
- 56 air control soleniod
- 56 air control soleniod
Am instalat Autodata 3.18 si cu ocazia asta am gasit ca erorile 56 si 61 au alt nume.
56-Secondary air injection (AIR) solenoid - voltage low
61-Evaporative emission (EVAP) canister purge valve - voltage low
Deci pana la urma ce inseamna?
- marian_sro
- *****
- 3,805 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,805
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Astra X16XEL
- OP
- 537 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Astra X16XEL
- OP
- 537 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Astra X16XEL
- OP
- 537 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Au schimbat o &^%$. Au tinut masina o saptamana in parcare si nu raspunde nici unul la telefon. Acum vreo 2 zile m-a sunat directorul general sa-mi zica ca tipii care erau cu ecu si care s-au ocupat in ultimul timp de reparatie sunt de negasit si n-au ce sa faca, dar ei fac tot posibilul. In fine, pana la urma le-am trimis un mail prin care ii anuntam ca maine vreau sa trec pe la firma sa ridic masina, sa nu am surprize.
- Astra X16XEL
- OP
- 537 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Un mic update:
Dupa ce am insistat mai mult la service, au ajuns la concluzia ca trebuie schimbat calculatorul ca are nu stiu ce lipituri in interior. N-au gasit alt calculator sa-l schimbe, dar l-au pus pe un tip sa verifice calculatorul meu si sa vada ce e in neregula: calculatorul avea un cod si chip-ul alt cod, nici urma de asa zisele lipituri sau defectiuni ale calculatorului.
Am facut rost de la @electronistul de imaginea chip-ului(foarte rapid) si dupa cateva zile cei de la service au reusit sa intelega ca de fapt "imagine" inseamna continutul chip-ului, nu poza sau film si dupa inca 3 zile a fost scris chip-ul si pus in calculator.
Rezultatul: masina merge la fel de prost dar erorile de data asta sunt 13 si 44.
- 13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.
- 44 Oxygen sensor Air/fuel mixture too lean (weak)
Dupa ce am insistat mai mult la service, au ajuns la concluzia ca trebuie schimbat calculatorul ca are nu stiu ce lipituri in interior. N-au gasit alt calculator sa-l schimbe, dar l-au pus pe un tip sa verifice calculatorul meu si sa vada ce e in neregula: calculatorul avea un cod si chip-ul alt cod, nici urma de asa zisele lipituri sau defectiuni ale calculatorului.
Am facut rost de la @electronistul de imaginea chip-ului(foarte rapid) si dupa cateva zile cei de la service au reusit sa intelega ca de fapt "imagine" inseamna continutul chip-ului, nu poza sau film si dupa inca 3 zile a fost scris chip-ul si pus in calculator.
Rezultatul: masina merge la fel de prost dar erorile de data asta sunt 13 si 44.
- 13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.
- 44 Oxygen sensor Air/fuel mixture too lean (weak)
- Astra X16XEL
- OP
- 537 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
M-am rugat vreo cateva ore de tipul care si-a bagat mainile in calculator sa vina sa faca o diagnoza sau sa se uite sa vada care e problema. M-a dus cu vorba, ca intr-o ora, poate doua, de fapt ma suna el sa nu-l mai deranjez. Si a "uitat" sa mai sune, asa ca am preferat sa fac comanda de un calculator de pe ebay sa vad daca rezolv ceva.
Daca nu se rezolva nici cu alt calculator, atunci discutia se va muta la vand/dezmembrez.
LE: cred ca lipiturile "reci" pe care le-au facut la calculator au intrerupt traseul sondei lambda, deoarece daca decuplez sonda, nu se simte nici o schimbare, adica ar fi trebuit sa se aprinda instantaneu becul de la erori. Daca stau bine sa ma gandesc la erori, acestea se refera la voltaj : una zice ca nu se schimba voltajul si alta ca voltajul corespunde amestecului sarac.
Daca nu se rezolva nici cu alt calculator, atunci discutia se va muta la vand/dezmembrez.
LE: cred ca lipiturile "reci" pe care le-au facut la calculator au intrerupt traseul sondei lambda, deoarece daca decuplez sonda, nu se simte nici o schimbare, adica ar fi trebuit sa se aprinda instantaneu becul de la erori. Daca stau bine sa ma gandesc la erori, acestea se refera la voltaj : una zice ca nu se schimba voltajul si alta ca voltajul corespunde amestecului sarac.
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
- naniacostin
- ****
- 1,277 mesaje
- din 01 Mar 2007
- Astra 2000 x20dtl
- Prahova
naniacostin
- Mesaje scrise: 1,277
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2007
- Mesaj Privat
dar alt ecu se va potrivi cu imobilizatorul tau?eu am incercat de proba un ecu de x18xe pe masina unui prieten cu acelasi tip de ecu.sub nici o forma nu a vrut sa-l recunoasca desi modelujl ecului era identic.pana si modelul masini si anul de fabricatie...dupa ce am schimbat si imobilizatorul masina a pornit la sfert....
- Astra X16XEL
- OP
- 537 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Presupun ca acel cod de la immo se afla stocat in EPROM nu in calculator. Momentan am un chip scris cu informatia de la @electronistul care e exact pentru calculatorul meu si inca unul care era in calculatorul meu. Cel care era in calculator e un update de la Opel ce fixeaza niste bug-uri la BNLA (poate nu doar pentru acest cod).
Asa ca in cel mai rau caz schimb chip-ul din calculator cu unul din cele doua EPROM-uri pe care le am si ar trebui sa functioneze. Sau ma insel?
Asa ca in cel mai rau caz schimb chip-ul din calculator cu unul din cele doua EPROM-uri pe care le am si ar trebui sa functioneze. Sau ma insel?
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
Codul imobilizatorului nu e reþinut în EPROM. Lângã Eprom mai este o altã piesã, de culoare neagrã, care are conectori doar pe o parte - acolo se þin stocate erorile ºi toþi parametri care se "calibreazã" în funcþie de motor sau maºinã - cum ar fi la câþi steps se deschide IAC-ul, sau când e deschis EGR-ul tãu, care poate fi diferit de EGR-ul meu la funcþionare, inclusiv dacã ECU "are nevoie" sau nu de imobilizator. Dacã nu schimbi piesa aceea ºi schimbi numai EPROM-ul, nu ar trebui sã ai nici o problemã în aceastã privinþã.
- Astra X16XEL
- OP
- 537 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
electronistul a scris:Dacã nu schimbi piesa aceea ºi schimbi numai EPROM-ul, nu ar trebui sã ai nici o problemã în aceastã privinþã.
Nu inteleg. Deci, eu daca iau alt calculator, ce ar trebui sa iau din calculatorul meu pentru a face noul calculator sa mearga cu immobilizer-ul? Piesa de langa EPROM?
Mi se pare mai ieftin sa iau alt calculator decat sa incerc sa vad ce probleme are acesta.
- Astra X16XEL
- OP
- 537 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat