Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,681
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Povestea se continua, in sensul ca ieri a venit de la Augsburg Cluj amortizorul comandat (numai pe original) pentru pompa de injectie, dar avea sfera de prindere la clapeta de acceleratie fisurata (probabil la transport o fi stat pe ea ceva cu greutate mare de s-a fisurat). Retur si de la capat, urmatorul termen de livrare Sambata 25.06.2011. Nu am cuvinte ce ....... ma opresc aici ca am nervi.
Skip ads

  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Se pare ca ai noroc cu el
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,681
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi la 08.30' am fost sunat de la magazin ca a venit amortizorul cu pricina, de data asta mai repede cu o zi. Sa vedem ce mai e de data asta cu el.
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Azi mi-am masurat si eu presiunea care o baga turbina, am scos acel furtunas de care ti-ai legat si tu acel ceas de pe bord numa ca eu mi-am cumparat un ceas pt masurarea presiunii in roti, am turat motoru pana la 4.500 si mi sa ridicat pana la 1bar,o fi stricat ceasu.
Skip ads

  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
presiunea se ia in sarcina nu in gol iar manometrul de masurat presiunea in roti (de 20 ron) are precizie de excavator
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
da cei drept manometru ala e cu 20 lei si in sarcina a-si putea masura doar daca asi sta pe motor cu barometru in mana cu capota deschisa in timp ce altu conduce cu 100km/h macar stiu ca baga presiune
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
sau ai putea folosi un capat de furtun ca sa il poti instala provizoriu in interior, chiar si prin geamul deschis
sa ai o zi buna!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,681
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
andrei_sebi18 a scris:Azi mi-am masurat si eu presiunea care o baga turbina, am scos acel furtunas de care ti-ai legat si tu acel ceas de pe bord numa ca eu mi-am cumparat un ceas pt masurarea presiunii in roti, am turat motoru pana la 4.500 si mi sa ridicat pana la 1bar,o fi stricat ceasu.


Se poate sa-ti bage deja 1bar turbina daca :
- manometrul de presiune e decalibrat ori incorect montat.
- ai deja montat un 'boost controller' ori 'bleed valve'
- ai capsula vacumatica defecta ori e blocata mecanic ori are furtunul spart si capsula nu mai lucreaza.
- ai montata pe motor o turbina mai mare (ex. RHB5).

Sa stii ca daca nu ai 'garnitura de etansare' intre admisia presurizata si teava metalica dinspre intercooler e posibil sa se fi umblat la motor in sensul ca s-a incercat candva probabil o marire de putere. Nu prea cred ca cine a demontat acolo nu a stiut sau nu si-a dat seama ca poti da jos bateria si apoi foarte usor poti demonta teava metalica dinspre intercooler cu tot cu galeria de admisie dupa ce slabesti surubul ce o tine fixata pe chiuloasa motorului.
In plus, tine cont si ce ti-am scris mai sus intr-un post anterior ca 'toate manometrele de roti pe care am masurat eu presiunea aratau cu 0.1 - 0.2 bari mai putin' decat presiunea reala din roti. Vezi si cat te costa la un service sa-ti masoare ei cu un manometru corect calibrat ce presiune iti baga turbina, nu ar trebui sa-ti ia mai mult de 40-50 lei. La mine nu trece pe ceasul de turbo din bord de 0.72bar, si tot asa scrie si in manual ca e corect sa fie.

In plus, la turatia motorului in gol eu nu am reusit sa trec de 0,45bar, e drept ca am turat motorul la 4.500rpm doar pentru 2-3sec. La relanti iti arata mai putin decat in sarcina, ca sa ai o citire cat mai corecta trebuie sa mergi intr-a 5-a la peste 100km/h - acolo e sarcina cea mai mare pe motor (pinionul din cutie cel mai mic, aer din fata mai mult si deci efort maxim pe motor la accelerare in linie dreapta).
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,681
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ieri am montat amortizorul STAB-O-SHOC (made by Stabilus www.stabilus.com) pe clapeta de acceleratie, apoi am pus la loc si admisia folosind pentru etansare o garnitura de admisie (din carton) si silicon de etansare (negru) ambele Victor Reintz. Suruburile (5 buc) si piulitele (2buc), initial cand le-am desfacut erau toate stranse cu cheia dinamometrica la 10Nm, pana la urma le-am strans si eu cu multa chinuiala la aceasta valoare. Azi dupa ce am dat o tura cu masina iata si primele impresii, nu cred ca sunt subiectiv daca afirm urmatoarele :
- amortizorul vechi se mai opunea deplasarii tijei proprii doar pe partea de extindere (decompresie) a acestuia, avea o uzura de 182.000km (era original) dar inca mai lucra pe partea de accelerare a motorului. Totusi avea ceva ulei pe el, daca l-am sters a curs din nou dupa cateva curse, deci trebuia schimbat.
- dupa montarea celui nou pedala a ramas in continuare tare, dar acum trebuie sa apesi ceva mai tare pe pedala ca sa o dai direct in podea.
- la eliberarea brusca a pedalei de acceleratie la turatii de peste 2400rpm motorul nu mai smuceste cand intra in frana de motor, pentru ca amortizorul impiedica revenirea imediata a clapetei de acceleratie la turatie de relanti (amortizorul lucreaza in ambele sensuri, insa se opune mai mult la extindere decat la comprimare).
- masina se conduce mai placut, motorul este mai 'domestic' daca pot sa spun asa, imi place mai mult asa cum e acum.

In ceea ce priveste accelerarea fara inelul alb pe care l-am eliminat din dispozitivul LDA al pompei de injectie, chiar ca nu pot sa ma pronunt pentru ca am dat o tura cu 3 persoane in masina si sincer chiar nu am simtit nicio imbunatatire la greutatea asta. Nu iese fum dupa mine, cel putin atat cat am putut vedea eu in oglinda soferului.

L.E: Am uitat sa spun aici ca nu intra aer pe sistemul de injectie daca scoti inelul alb, motorul meu a luat-o imediat la prima cheie si nu s-a bâlbâit deloc, a mers rotund din prima.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,681
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ok, azi am mai facut ceva probe singur in masina sa vad daca se simte vre-o imbunatatire a puterii motorului si se pare ca incepand de la turatii de 3.500rpm in sus se lanseaza mai bine decat inainte sa-i scot inelul alb, deci merita efortul depus.
  • andreim4

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2007

  • Mesaj Privat
felicitari pentru proiect. adevarat pasionat. mai rar asa oameni. ma interesa si pe mine subiectul inainte sa imi iau babuta. succes in continuare
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:
In ceea ce priveste problema cu fumul negru rezultat in urma apasarii acceleratiei la podea dupa eliminarea inelului alb din compensatorul de debit motorina de pe pompa de injectie, daca voi avea posibilitatea sa dau un drum pana la tine sa vad cu ochii mei ca nu e asa atunci o sa cred, in caz contrar voi scrie aici pe forum sa stie toata lumea ca nu e asa cum sustii tu ca e.
.........................................................
Nu iese fum dupa mine, cel putin atat cat am putut vedea eu in oglinda soferului.

pana la urma cum e? Rolling Eyes
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,681
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Stai putin... ca inca nu am umblat la surubul de debit de pe pompa, deocamdata concluziile mele sunt numai dupa scoaterea inelului alb. Tot citind concluziile altora m-am decis (am mai scris intr-o pagina anterioara) sa-l scot ca sa nu cresc prea mult consumul in toata gama de turatii cand voi creste debitul, dar totusi cumva sa am la indemana si o usoara rezerva de putere doar cand am nevoie (la turatii mari). Si intradevar asta face eliminarea inelului alb, daca aveam pompa BOSCH atunci se putea regla din surub de deasupra plonjerului si astfel era mai fin reglajul.
Azi am constatat ca te ajuta mai mult motorul prin oras atunci cand pleci de la semafor si schimbi 1,2 se lanseaza mai bine. Nu este o crestere spectaculoasa, dar la greutatea masinii mele 1.375kg (cu A/C) e binevenita orice imbunatatire in ceea ce priveste comportamentul motorului.

Deocamdata mi-am adus sus in casa turbina de rezerva si studiez de zor sa vad cum sa fac sa fixez boost controller-ul pe turbina sau in imediata apropiere. Nu-mi place ideia de 'fixare cu arici' pe vre-un furtun din apropiere cum am vazut pe Internet ca au facut altii, vreau sa-l reglez si sa-l fixez, iar apoi sa uit complet de el.

Dupa marirea debitului probabil o sa fie ceva cu adevarat notabil in comportamentul masinii.
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
pai ai putea sa incerci sa ii maresti debitu asa de proba sa vazi ce se intampla eu is curios. Very Happy
Printre altele off topic a-i putea sa imi spui unde e pozitionat termostatusu ca mi-am cumparat unu si nu stiu unde e sa il schimb.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,681
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Mi-am cumparat si eu un termostat anul trecut si cand sa-l schimb, am renuntat. Din 2 motive :
- termostatul meu functioneaza corect
- e cam greu de schimbat, e cam mult de demontat acolo.

Il gasesti intr-un corp metalic in care intra si ies mai multe conducte de apa, este fixat pe chiuloasa cu suruburi. M-am tot uitat dar nu prea am inteles mare lucru, asa ca pe primul il va schimba cineva mai destept ca mine si eu o sa vad cum se face, apoi al doilea o sa-l fac eu. Daca e ceva ce pot sa reprosez la motorul asta, e doar faptul ca e groaznic de inghesuit, cel putin modelul meu cu A/C.

In ceea ce priveste cresterea debitului de motorina din surubul de reglaj, intr-o prima faza vreau sa cresc presiunea din turbina pana la 1bar fara sa umblu la debit. Apoi o sa fixez boost controller-ul definitiv si abia apoi o sa trec la marirea debitului de motorina, in faza finala.

Pana una-alta, mi-am comandat o pereche de pleoape la faruri si o grila fata mai aerisita de la JOM ( http://www.jom.de/products/...geless-black.html , e un model sport ceva) ca sa fie mai bine ventilat radiatorul principal. Grila este fara sigla OPEL, dar am o sigla originala Irmscher pe care o sa o montez in margine, o sa semene cu grila originala Irmsher. Grila mea are ambele urechi de prindere laterala rupte, se tinea in partea de sus doar la mijloc pe bara fata.
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Am reusit si mi-am schimbat termostatu chiar foarte usor bine am scos furtunul care merg la turbina si cel care vine din intercooler si dupaia 2 suruburi si acolo era acum motorul trece un pic de 90* pornesc ventilatoarele revine sub 90 deci totu ok
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,681
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La mine in oras motorul urca pana la 92 grade C, apoi pleaca ventilatorul din fata si temperatura lichidului de racire coboara la 88 grade C. Si tot asa.
Cu termostatul, trebuie sa ma uit in EPC3 sa mai vad odata cum e la mine piesa aia in care sta termostatul, o sa incerc sa pun aici o poza.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,681
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi am curatat radiatorul principal cu detartrant si apoi tot circuitul de racire cu acid citric+apa.
La final am bagat antigel cu silicati (albastru) + apa demineralizata, pentru amestecul final.

Sunt curios care este acum temperatura normala la mersul prin oras, pe timp de vara.
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Mi-am luat si eu garnitura la galeria de admisie si am de gand sa o schimb fiinca cea care e acum scapa presiune(acum am gasit raspunsul la fasaitul care se auzea la 2500 turatii in sus) si cu ocazia asta o sa fac si operatiunea cu inelul alb dar am ajuns in situatia ta, nu gasesc tubulara de 8mm ca sa desfac admisia.Azi am fost in cateva magazine autoi din bv si nu am gasit nimic
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Azi am gasit cheia tubulara am dat 3 lei a trebuit sa o polizez ca nu incapea dar pana la urma am reusit .I-am scos si inelu alb da intr-o maniera stranie, cand am tras sa scot membrana aceea a iesit brusc de tot si inelu alb a ramas inauntru si l-am scos cu mana am montat totu la loc cu garnitura noua si am mers la o proba dar diferenta o sa o simt cand merg la un drum lung si fac cateva depasiri.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR