Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • bacchus

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Sunt de acord. Probabil ca cei care spun ca trebuie lasat liber iau in calcul faptul ca acel sistem de eliberare al presiunii pe care busonul il are se poate defecta sau sa nu functioneze cum trebuie (fara ca noi sa ne putem da seama) iar atunci furtunasele incep sa crape din cauza presiunii. Si totusi, in cazul in care busonul nu ar fi bine strans, care sunt riscurile?
Skip ads

  • rubin

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z 17 DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2010

  • Mesaj Privat
euromad a scris:SALUT.
AM UN ASTRA H 1.7 CDTI 110 CP 81KW 2008 CAM LA 2 LUNI DE ZILE PUN CIRCA 200GR DE ANTIGEL
AM VERIFICAT FURTUNELE SI NU AM GASIT PE UNDE AR DA CU ANTIGEL .
ESTE NORMAL SA SE MAI EVAPORE CU TIMPUL SAU AM CEVA SCAPARI DE NU LE VAD EU


Si eu am aceeasi problema !
Nu stiu pe unde pierde !
  • Nelu Tobol

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2011

  • Mesaj Privat
dragi colegi ai forumului am o problema mare ,pierd antigel,mult la 50km parcursi un litru si ceva .pina acum am avut apa si o pierd de circa 2 luni,nu se vede nici o pierdere nici pe dedesupt,nici pe sus nici prin lateral ,pe niciunde .Mentionez ca nu o baga in baia de ulei,uleiul este curat nu ii creste nivelul,nu o arunca pe teava de esapament,abia incepind de azi am observat ca am aburi puternic in stinga fata (zona compresorului de AER CONDITIONAT)daca ati avut probleme din acestea sfatuitima pe forum sau la tel 0764751554. Va multumesc din suflet anticipat .
  • macleod

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Si eu am aceeasi problema, doar ca astazi am constat ca in stanga fata imi curge lichidul. Ai rezolvat problema? si daca da ce anume a fost?. eu am motor 1.7 dth 101 cp, din 2005.
Skip ads

  • rtrazvan

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Salut... Pentru a doua oara, in decurs de 2-3 luni m-am trezit cu vasul lichidului de racire gol, datorita furtunelor sparte. Recent mi s-a spart unul din furtunele care intra in habitaclu. Vreau sa le schimb pe amandoua (tur/retur) pentru ca sunt imbatranite. Ideea e ca nu reusesc se le desfac. Sunt prinse cu un inel din plastic, un fel de clema, pe care nu reusesc sa o desfac. Stie cineva care e procedura de desfacere?



As lua in calcul si varianta inlocuirii acestor furtune cu unele din silicon. Din cate am inteles se merita pentru ca au durata de viata mai lunga. Ce parere aveti?
Ma gandesc sa schimb si capacul vasului, poate nu mai elibereaza presiunea cum trebuie.
Sincer m-am saturat sa ridic capota si sa vad vasul ala gol. Ar fi bun si un senzor in vas, macar sa stii cand se intampla "bucuria".
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

Furtunele in cauza te costa cam 250 - 300 ron amandoua. Ca sa le scoti apesi pe siguranta de plastic si o tragi spre botul masinii, dupa care voiniceste tragi de furtun sa iasa de pe stiutul radiatorului.

Bafta
  • est

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2007

  • Mesaj Privat
pt cei care nu au rezolvat pierderea lichidului de racire pe motoarele diesel. intrecooler ul este lipit de radiator iar o clema de prindere a lui din partea de jos vine peste fagurele radiatorului, in timp din diverse motive (la mina a intrat intre clema de prindere a intercooler ului si radiator o piatra foiarte mica) se freaca si la un moment dat se va gauri radiatorul. rezolvare: am localizat gaura am strans coloana respectiva bine cu un patent pt a nu mai pierde lichid prin acel por am degresat zona si am pus niste poxipol sa fiu sigur ca nu mai pierde iar intre intercooler si radiator am folosit niste distantiere pt a nu mai sta lipit unu de altu. dupa aproximativ o luna de la incident primesc mesaj de la opel precum ca sunt chemat in service pt ca s au constatat pierderi la lichidul de racire la unele modele diesel. problema o cunosteam si m am dus cu gandul sa i conving sa mi schimbe radiatorul carpit de mine pt ca pana la urma e o problema de fabricatie, bineinteles ca nu am reusit si in schimb vroiau sa mi monteze ca si distantiere 3 seibi de aproximativ un mm (acela era chitul care rezolva problema), am refuzat pt ca fiind mai precaut am montat distantiere mai mari de aprox. 5 mm. pt cei cu motoare diesel care inca nu au intampinat aceasta problema este bine sa aruce o privire intre radiator si intercooler (am inteles ca modelele mai noi vin cu distantierele montate). sper ca am fost de ajutor
  • CatalinKBoom

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor,nu am stat sa citesc toate mesajele din acest post asa ca iertati-ma!Problema mea este urmatoarea,cam la fiecare 6 luni incepand din septembrie 2010 de cand mi-a aparut prima oara mesajul de avertizare a nivelului de antigel,sunt nevoit sa completez cam 350-450gr de lichid de racire,azi m-am uitat pe la furtune pe acolo(doar partea vizibila) si nu e nici unul umed,am verificat si cu motorul pornit si nu curge pe nicaieri,pe la radiator nu am aruncat nici un ochi pentru ca nu am spatiu sa ma uit,pe partea distributiei nimic cu toate ca e capsulata,deasupra vasului in zona unde e orificiul ala,aerisire sau ce-o fi el e umed pe acolo putin,in rest nimic.Motorizare 1.9 74kw an fab 2006,astept o parere de la voi.Multumesc mult
Skip ads

  • zorbas

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Salut
Vreau sa fac schimbul de antigel ,cat se pune antigel si cat apa distilata ?
Motor 1.7 diesel 80 cai
Multumesc
  • george_eu25

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
O mai fii valabila campania aia cu montatul distantoarelor?Sau daca stie cineva pe ce masini se aplica?Ca am inteles ca masinile iesite dupa nu stiu ce an ar avea montate distantoare...
  • David_Andrei

  • Mesaje scrise: 381
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2014 A20 DTH 160 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@george_eu25 campania este valabila pentru TOATE autoturismele astra H (noi sau vechi-Sh)ce prezinta in partea din stanga(partea soferului)acel defect,mai exact,dupa cum spunea un coleg mai sus,radiatorul intercoler loveste fagurele radiatorului de racire din cauza trepidatiilor(evident)si a lipsei unui distantier.Eu am schimbat radiatorul de racire gratuit pe masina mea(desi este cumparata Sh acum 2 ani,provenienta Germania)din pura intamplare.Am fost la Radacini (Mihai Bravu-Bucuresti-sper sa nu a se considera reclama,daca da,sa se sterga ,scuze,multumesc)pentru o verificare si ei mi-au spus de aceasta campanie+campania adaugarii celei de-a 2-a cleme la volan(pentru cei cu problemele CIM...claxon,lumini,sistem audio nefunctionale la parametrii optimi).Nu stiu cat a durat sau daca mai dureaza campania,insa cert este ca ti-l vor schimba(daca mai e de actualitate)gratuit.Intreband teoretic cat ar costa un radiator +manopera,mi-au spus ca undeva la 2000 Ron.Atentie,daca radiatorul prezinta lovituri sau alte defecte in afara celui mentionat mai sus,garantat nu ti-l vor schimba si iti vor lua si banii pentru manopera.Cu CIM-ul,din fericire nu am avut probleme cum au avut alti colegi,din pacate,dar mi-am spus:daca-i campanie,sa puna si ce-a de-a dou-a clema.Mentionez ca masina mea este un Astra H caravan,motor Z19DT,88 Kw,120 CP,8v,data fabricatie 25.09.2006.Mult succes si da-ne de stire despre cum au evoluat lucrurile.Drumuri cat mai line va doresc,dragi colegi.
  • george_eu25

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Intreb pentru ca in fata am vazut ca sunt 2 radiatoare.Unul mai mic in fata celui de apa mare.Am inteles ca cel mie e radiatorul de la intercooler...Faza e ca asta mai mic e plin tot de ulei,dar daca te uiti atent cu lanterna se vede ca uleiul e de fapt dinspre radiatorul mare.Ma gandesc ca acolo eu unul nu aveam cum sa-l lovesc si singura idee care mi-a venit in cap ar fii ca cele doua s-au atins si s-o fii "ciupit" cel mic!De-aia intrebam daca mai e valabila promotia....
Skip ads

  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,753
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Defapt sunt trei radiatoare. Unul pentru lichidul de racire, unul pentru aerul conditionat (astea sunt suprapuse) si intercoolerul care se afla in partea stanga asezat pe verticala (intre far si radiatoarele pentru ac si antigel)
  • george_eu25

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am sunat azi la radacini si verificandu-mi VIN-ul mi-au spus ca masina mea nu se incadreaza in campanie.....Pai cum naiba nu se incadreaza cand eu nu am distantiere? Evil or Very Mad Evil or Very Mad Cum naiba se face campania asta?Sau e tipic romanesc : cunosti pe cineva si se poate!?
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 547
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Bai totusi daca aveti probleme cu furtunele asa de des, nu va trece prin minte ca e presiunea prea mare pt furtunele alea firave?!
Tineti usor deschis capacul la vasul de expansiune, chiar daca mai ies vapori de apa, cand se incinge foarte tare! Macar asa aveti sanse sa nu calati motorul, asa cum au mai patit unii.
  • rtrazvan

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Nu cred ca e cea mai buna solutie ...
Eu unul vreau sa schimb toate furtunele de apa cu furtune din silicon ca sa nu mai am probleme. Rezista la presiuni si temperaturi mai mari si imbatranesc mult mai greu.
Va costa ceva, dar gandindu-ma la viitoare probleme cu furtune sparte, pierderi de antigel ... diferenta de costuri nu e prea mare.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
george_slz a scris:
Tineti usor deschis capacul la vasul de expansiune, chiar daca mai ies vapori de apa,
Documenteaza-te un pic si apoi da sfaturi in cunostinta de cauza.
  • rtrazvan

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Revin cu probleme la instalatia de racire...

Pe scurt ce s-a intamplat: pt ca in trecut am avut experiente nefericite cu furtune sparte, m-am apucat sa le inlocuiesc pe rand cu furtune din silicon.
Primele pe care le-am schimbat au fost furtunele de la calorifer (turul si returul). Am optat pt furtun siliconic cu pereti de 4,5mm, 3 straturi si ranforsat (are o insertie de otelit prin furtun).
Au iesit cam asa si sincer nu cred ca mai au moarte:

Toate bune si frumoase, am mers cu masina vreo 2luni fara nici un fel de peripetii. Dar, ca se fie treaba treaba, am zis sa continui si cu celelalte furtune.
Asadar in weekend am schimbat si furtunul de la radiator (cel dintre termostat si turul radiatorului, ca sa zic asa).
Dupa operatiune arata cam asa:

Furtunul l-am confectionat, ca sa zic asa, din 2 coturi de 90grade si o teava de aluminiu. Tot asa, pereti de 4,5mm, 3 straturi. Rezista undeva la 160grade celsius. Ei zic 160+

In fine, cand credeam ca sunt pe cale sa scap definitiv de probleme gen pierderi de antingel si furtune sparte, azi cand ma intorceam de la munca, m-a lovit. Aburi sub capota. Trag repede pe dreapta, opresc motoru, ridic capota.
Ce sa vezi, antigel peste tot. Dupa ce mi-am dat seama ca nu am scurgeri pe nicaieri, pe la furtune, am completat cu antigel si fuga acasa (eram prin zona).

In parcare am studiat mai atent problema si mi-am dat seama ca presiunea din instalatie, practic imi aruncase antigelul pe la capacul vasului de expansiune.
Am pornit motorul si pe masura ce temperatura crestea, crestea si nivelul din vas. Care sa fie buba? S-o fi dus supapa de la acel capac, si scapa presiune pe acolo?
Mi-e greu sa cred ca are legatura cu furnul asta, ultimul pe care l-am schimbat.
Comparatie intre cel vechi si cel de silicon:

Ambele au diametrul interior de aproximativ 35mm. E drept cel de silicon are acea teava de aluminiu care are diametrul exterior de 35mm. Deci ar fi un pic mai ingusta la interior. Dar totusi nu cred ca ar trebui sa afecteze.

Daca aveti ceva sugestii, va rog. O sa incerc cu alt buson sa vad ce se intampla ... daca nu, revin la vechiul furtun.
Intre timp ma rog sa nu fie alte belele gen: termostat sau garnitura de chiuloasa.
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

Ca sa menti apa in stare lichida la o temperatura mai mare de 100 grade e normal sa ai ceva presiune in sistem. Din cate stiu la benzinare electroventilatorul porneste pe la 104 grade. Inainte de a te apuca sa mai schimbi ceva ti-as recomnda sa verfici:
- intra in meniul secret si vezi cam pe la ce temperatura ti-a ajuns apa. Daca trece de 120 de grade ai o problema la ventilatorul de racire, teoretic ar fi trebuit sa ai si ceva cod de eroare stocat;
- verifica garnitura de chiulasa sa nu fie ciupita. Deobicei apa este aruncata in cilindrii si lasi in urma un nor de abur, dar cine stie poate la tine e invers si face presiune in instalatia de racire;
- fa o proba cu un alt buson de vas. Daca nu mai arunca apa si temperatura se incadreaza in valori normale ai scapat cel mai ieftin.

Bafta
  • rtrazvan

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Salut.

Temperatura apei e relativ ok. La motorul asta (Z16XEP) termostatul deschide la 105 grade, iar ventilatorul pleaca la 113 grade.
Cand mi s-a intamplat minunea, apa avea 110 grade. Oricum, dupa ce am ajuns acasa am testat si cand apa era undeva la 100-105 grade, deja nivelul din vas urcase amenintator de mult.

Oricum, merci de raspuns. Sper sa ii dau de cap zilele astea.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR