Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
1..... probabil e Z22YH https://www.clubopel.com/vie...n=newpost#1834912
2... valoarea debitmetrului la relanti in TIS2000 la motorul acesta este de 8 ... 16 kg/h si trebuie sa urce la accelerare
3.... unde te-ai uitat pe tester la amestec?
Skip ads

  • andreiviciu

  • Mesaje scrise: 203
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Am un x16xel si dimineata la prima cheie porneste foarte rau....dupa prima cheie cand o pornesc iar merge la sfert si ori\cand chiar si daca e motorul relativ rece dar dimineata la prima prima pornire face rau de tot
Am schimbat pompa de benzina si parca de atunci face asa

ce bujii imi recomandati? NGK SAU GM(FLR8LDCU CU 2 ELECTROZI SAU 1 ELECTROD)
Daca stie cineva daca pentru x16xel este codul de original 1214000

Multumesc mult!
  • DIMACLAUDIU

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Buna....am un opel astra G 1,6 twinport si la prima pornire cand motorul e rece porneste un pic mai greu si im sta 2-3 secunde la relantiu si apoi moare motorul,daca o accelerez eu cateva secunde si o las apoi la relantiu numai moare motorul,deci numai cand e motorul rece,pe diagnoza mi-a dat eroare de EGR l-am schimbat cu unul nou si tot asa face,mi-a sters eroare de egr dar se activeaza din nou aceeasi eroare,mentionez ca daca opresc masina dupa merg cu ea,ea porneste imediat la sfert de cheie fara a mai muri motorul la relantiu.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Si care e eroarea? E prea generic spus EGR
Skip ads

  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Salut, am si eu o problema si m-ar ajuta mult daca mi-ati da cateva pareri/idei despre ce mai pot verifica. Datele problemei:
- Vectra B 1,8 X18XE, 1997, cu GPL pe ea
- De la o vreme, porneste greu la rece - dimineata, dar si in timpul zilei, daca sta mai mult de 2-3 ore. Porneste greu = invarte motorul cateva secunde (cronometrat in jur de 6 secunde) pana cand acesta porneste, iar cand porneste, balbaie putin. Dupa ce a pornit, isi revine OK in ture, merge bine, trage bine la drum.
Ce am incercat:
- Tester - nu are nicio eroare
- Incarcat baterie - nicio diferenta. Incarcarea este OK
- Presiunea in rampa, verificata la ventilul de pe rampa de injectie este OK de la prima cheie ~ 4 bar
- Schimbat supapa de langa ventil - aceleasi simptome. E drept, supapa era de la SH, nu mi-a venit sa dau 300 de lei pe una noua. Este posibil totusi ca si aceea sa fie defecta, dar pana nu fac un schimb cu cineva cu acelasi motor pentru vreo 2 zile si sa vedem daca face tot asa, nu am de unde sa stiu sigur. Din pacate, nu stiu pe nimeni in Ploiesti (nu cunosc eu personal) astfel incat sa pot proba chestia asta. Daca citeste cineva din Ploiesti topicul asta si este dispus sa ma ajute sa facem schimb de valva aia, dau si eu o bere Smile
- Verificat bujiile doar pe partea bobinei, am scos fisa cu fisa, si acolo scanteia se intampla
- Am gasit o piesa (nu stiu cum ii zice) din care ies 2 furtunase - unul mai gros, se duce in clapeta acceleratie, si unul mai subtire care banuiesc eu ca se duce in canistra recirculare vapori benzina. Pe cel subtire l-am gasit crapat, l-am inlocuit si pot spune ca se vede o diferenta in cum trage masina la rece (mai bine), de asemenea si relantiul este mai rotund.
Concluzia ar fi ca "scanteieste si benzineste", dar ceva se intampla totusi. Mie tot imi pare a fi problema de dezamorsare instalatie alimentare, dar nu stiu ce mai pot verifica. Orice idee este binevenita, sunt pregatit sa incerc orice. Vine iarna, si sigur o sa omor bateria in felul asta, in plus nu este normal. Pana cand a inceput sa faca asa, pornea la sfert de cheie, indiferent de temperatura de afara. Chiar si acum, cand e calda, porneste la fel fara nicio problema.
Multumesc
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Verifica pe tester ce valori da senzorul de temperatura antigel....
Pornirea tine cont de el....
Deasemenea daca nu ai facut-o....curata si clapeta de acceleratie si EGR.



Senzorul de racire trebuie sa dea valori apropiate de cele reale. Daca motorul e rece ( nepornit) si afara sunt 15 grade de exemplu....cam tot atat trebuie sa arate si el. daca arata 2 grade sau 35 de grade nu e in regula....
Pune bujii originale GM sau Bosch corespondente....


Ultima modificare facuta de catastefan la Mar 17 Nov, 2015 10:42 am, modificat de 2 ori in total
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
@catastefan - multumesc, o sa verific si o sa curat si cele mentionate. Dar am o intrebare - EGR unde este la motoarele astea? Habar nu am...
L.E. Ce valori ar trebui sa dea senzorul de temperatura lichid racire?
L.L.E. As vrea sa schimb si bujiile, nu stiu daca au vreo influenta dar cine stie... Ma gandeam la ceva cu 4 electrozi la masa, gen Beru sau Champion. Pareri?
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc @catastefan, o sa fac si astea cat mai curand.
Intre timp, daca are cineva si alte idei/pareri in afara de cele expuse deja, le astept cu cea mai mare placere Smile
Skip ads

  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Am verificat senzorul temperatura lichid racire, si pare totul in regula. Ieri dupa-amiaza, vreo 12 grade afara, 12 grade arata si senzorul. Am facut si un log cu scannerul, si observ ca bateria indica in jur de 12,2V, iar in momentul in care i-am dat cheie, s-a dus chiar mai jos. Sa fie bateria? Desi eu am facut test cu ea incarcata, am tinut-o toata noaptea, avea 14,8V, si nu s-a vazut nicio diferenta. Urmeaza curatare clapeta acceleratie, EGR, schimbat bujii. Am "verificat" fisele in modul urmator: am tinut minusul pe o masa, si m-am plimbat cu plusul pe fise, multimetrul pe curent continuu 20V - nimic, nu s-a miscat.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Salut,
In weekend, am schimbat bujiile, am curatat clapeta acceleratie si i-am schimbat si garnitura, din pacate nu am avut garnitura originala, si am facut 2 din carton, una peste alta - fara niciun rezultat... Sad Masina porneste exact la fel, tre sa tin cateva secunde. Zilele urmatoare mai soseste o valva de la rampa de injectie, mai incerc o data acolo. Altfel, nu stiu ce sa ii mai fac, de ce sa ma mai leg. Daca mai are cineva vreo idee...
  • catalinbanc

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2000 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Daca nici asa nu rezolvi, o alta idee-intrebare: electromotrul, cum se aude cand invarte ? invarte repede-vioi sau abia invarte ? La mine a fost urmatoarea problema: de cand cu frigul invartea mai mult si mai greu pana sa poarneasca si am zis ca e clar bateria, am schimbat bateria, iar dupa pornea imediat la cheie, fericit am zis ca am rezolvat si 2 zile mai tarziu cand vreau sa plec pun contactul si nu se mai intampla nimic cand dadeam la automat, am impins-o si si-a revenit, dupa care avea perioade cand invartea repede cand incet cand deloc. La mine au fost periile la electromotor uzate, dupa ce am inlocuit porneste la sfert si electromotroul nou invarte de zici ca-i nebun Very Happy se demonteaza relativ usor. De exemplu daca te impinge cineva si incerci sa pornesti in tr.2 porneste usor ? la mine o lua imediat(zic eu ca asta a fost la mine un semn ca nu sunt probleme la pornire-aprindere)
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Salut,
Sincer, eu nu cred ca sunt probleme la electromotor, pentru ca:
1. De invartit, invarte repede-vioi. Am pus bateria pe redresor, era totul OK, dar a pornit la fel
2. In momentul in care porneste, se balbaie un pic pana incepe si intra normal in ture
De asta tot cred eu ca e o problema de alimentare, desi azi dimineata ghici ce? A pornit normal, la sfert, fara balbaiala Very Happy
Oricum, ca sa elimin si probleme de incarcare baterie, o sa pornesc zilele astea luand curent de la cineva. Ma gandesc eu ca daca stam asa fara dat la cheie 5 minute, iar apoi dau la cheie, pot sa fiu sigur in functie de cum porneste, daca e de la baterie sau nu.
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Ce putere are bateria? - deci nu este bateria.
Admise aer sau alimentarea (pompa, filtru, releu, regulator, retur sau un sensor pe la clapeta acceleratie.
Poate ai benzina proasta? - de unde alimentezi.

Verifica atent furtunasele de pe admisie.


Ultima modificare facuta de T.ion la Mar 24 Nov, 2015 1:45 pm, modificat de 2 ori in total
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Bateria este de 65AH. Iar testul final il fac zilele astea, astept un prieten sa imi dea "juice"
Senzorul de la clapeta de acceleratie - daca era ala, nu cumva ar fi facut ceva probleme si in mers?
Pompa de benzina baga presiune ~ 4bar, iar daca era de la aia, de ce face doar la pornire si nu si in mers?
Filtrul de benzina tocmai a fost schimbat, fara a produce vreo schimbare.
ECU? Posibil, dar ce as putea verifica la el?
Oricum, problema este una mecanica, clar. Daca era vreun senzor, ar fi dat o valoare aiurea sau ceva, macar o eroare. In atata vreme (aproximativ 2 luni si jumatate) macar o eroare ar fi trebuit sa am. Nu?
Benzina - alimentez doar de la Rompetrol
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
T.ion a scris:Verifica atent furtunasele de pe admisie.

Da, trebuie sa fac si chestia asta, dar din pacate nu ma ajuta deloc vremea... Si nici nu gasesc vreun mecanic cu suficienta rabdare ca sa faca asa ceva Sad Numa' de cioflingari am dat, vor sa dea de 2 ori din cheie si sa incaseze cat pentru o luna. Sau vin cu solutii din astea generale gen: e blocata o supapa pe deschis, trebuie facuta chiulasa WTF?
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
@bx3m- te muti la bz si scapi de probleme cu masina , doctorul(victor) le da de cap la toate Very Happy
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
bx3m a scris:.... Sau vin cu solutii din astea generale gen: e blocata o supapa pe deschis, trebuie facuta chiulasa WTF?


Un test de compresie ( cam 30 ron ) si ai sa afli starea motorului.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
@gabiopel - da... Sad
@catastefan - o sa ajung si la asa ceva, iti dai seama. Problema este ca in Ploiesti nu stiu unde ma pot duce si sa am si incredere...
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Cauta pe [editat]....
  • Tornda

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Buna prieteni!Am si eu o intrebare pe acest forum.Am un Opel Vectra 1.6 benzina din anul 2001 si problema ar fi ca i-mi porneste cam greu .Dimineata la prima cheie ar porni cumva dar dupa ce motorul se incalzeste sau mai bine zis dupa 10 -15 min de condus nu mai porneste asa usor,motorul porneste dupa 3,4 secunde de dat la automat.Mentionez ca am schimbat pompa benzina ,senzorul de langa filtrul de ulei cel de langa volanta parca ii zice,bujii noi,baterie noua, filtre schimbate,electromotor ok,Care ar fi problema cu pornitul la cald,,,ce e de facut ?Apreciez mult daca cineva m-ar putea ajuta....stima !
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR